Neitokakadut

SÖPÖT LINNUT

MOI MÄ HALUISIN NEITTIKAN EKAKS LINNUKSI. OONKO MÄ TARPEEKS HYVÄ JOS OON 10 VUOTTA JA MULLA ON OLLUT HIIRI MUT MENIN LOPETTAAN SEN KUN SE OLI ILKEE JA EI TYKÄNNY IHMISISTÄ NI ET PITÄISKÖ MUN OTTAA TYTTÄ VAIKO POIKA LINTU. MEILLÄ ON KANSKI 4 KISSAA JA YKS NIISTÄ SAA PENTUJA, MUT JOOJOO TIEDÄN ETTEI SE HAITTAA KUN NEITTIKAT TULEE TOIMEE MUITTENKI ELÄIMIEN KANS. OON SUUNNITELLU, ET SE SAA LENTÄÄ MEIÄN TALOSSA VAPAANA JA ME PIDETÄÄN IKKUNA VERHOT AUKI ET SE NÄKEE ULKOILMAA. JA SEN KALTERIKOPPIIN MÄ VOIN RIPUSTAA PIENEN PEILIN, ET SILLÄ OIS VÄHÄN NIINKU TOINEN LINTU SIELLÄ SEURANA.
NII ET OISINKO VALMIS NEITIKKAAN?
VASTAUKSIA PLIIS

8

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvverwrerwrwerw

      Ehkä maailman paskin trolli.

    • PerseArse

      Kannattaisko ottaa kuitenkin ekaks vielä pari kissaa lisää ja ehkä koiria? Ja kantsii ottaa linnuks ennemminkin vaiks sorsa tai jtn.

      • KulliPillu

        Tosi hyvä neuvo


    • SÖPÖT LINNUT

      MUT MEILL ON JO KOIRA

    • PerseArse

      Tarkotin että ota vielä useempi koira ja lisää kissoja ja harjoittelet niitten hoitoo ja sitten ehkä vast joku lintu. Lintuu kantsii myös päästää välil ulos lenteleen, niil on tylsää sisällä ja ne voi lentää päin ikkunaa kun ei ne tajju et siin on este kun ikkunast näkyy läpi.

    • mielipide tämäkin

      Taitaisi olla parempi kun käy katsomassa kaijulit.fi sieltä löytyy myös hyvää infoa neitokakaduista ja pinta-ala laskurikin osviittana kuinka ison häkin lintu tarvitsee, ettei nyt mihinkään pieneen kopperoon voisi edes kuvitella laittavansa.

      Hetken mielijohteesta ei kannata kuitenkaan mitään lintua edes ottaa, ja jos vielä kissojakin talossa linnut kun kaipaavat paljon vapaana oloa, voipi lintu raukat tulla hyvässä lykyssä syödyiksi ja se sitten niistä linnuista. Ja jos tosissaan miettii lintujen ottamista, niitä täytyisi olla ainakin kaksi nekun sattumoisin ovat parvilintuja. Joten olen kyllä edellisten edellisten kansssa samaa mieltä, linnut eivät ole mitään olohuoneen koristuksia, vaativat omistajaltaan paljon aikaa ja huolenpitoa,.

      Ja jos lintu ei ole kesy kannattaa miettiä miten saada se häkkiinsä jahtaamatta ja stressaamatta nitä liiaksi, omat lintunikaan eivät ole kesyjä, mutta ovat oppineet menemään yöksi häkkiinsä omia aikojaan. Kannattaa ottaa sekin huomioon pystyykö edes niitä pitämään vapaana ollenkaan, nekun sotkevatkin ihan kivasti linnunkakkaa ainakin meillä saa siivota harvase päivä milloin mistäkin, ja se lintupöly joka näistä lähtee viikottaisesta suihkuttelusta huolimatta, ihania ovat silti täytyy myöntää, mutta sen sanon että kannattaa miettiä tarkkaan haluaako/rittääkö resurssit todella hankkia söpöt linnut.

    • SÖPÖT LINNUT

      Okei no aatteli kyl ittekkin etten ainakaan vielä ota neitikkaa... Vaikka aluksi se olikin mielessä.
      kiitti kaikille kumminki

      • Kakadurakastaja

        Tost peilistä... Mulla on serkku, jolla on 1 neitokakadu (toinen kuoli) ja sillä neitokakadulla on peili ripustettuna sinne häkin kattoon. Se kakadu ei suostu tulla edes ulos sen häkistä, koska on niin kiintynyt omaan peilikuvaansa. Jos yrittää ottaa peilin siltä pois, se yrittää nokkia ja kiljumaan niin, ettei sitä kukaan kestä. Tietty joskus harvoin voisi viedä neitokakadun sormella katsomaan peiliä, mutta ei vakituisesti. Eli, ÄLÄ ANNA PEILIÄ!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      360
      2071
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1222
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe