näyttelemään elokuvaan

Näyttelijä?

Olen 15-vuotias tyttö ja näytteleminen kiinnostaisi. Eli miten olisi mahdollista päästä johonkin sarjaan tai elokuvaan näyttelijäksi?
Edes johonkin sivurooliin. Tietty isommat roolit kiinnostaisi enemmän.

4

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulevaisuuden unelma

      Terve! Mä oon 15-vuotias poika ja mul on ihan sama ongelma. Mä oon yrittäny ettiä netistä ilmoituksia koekuvauksista, mutta kun ei millään löydy. Mä olin kuitenkin Filmiteollisuuden tuotantoyhtiössä TET:ssä, joten oon sitä kautta yrittäny saada rooleja. Vielä ei oo kuitenkaan onnistanu.
      Tiedätkös sä muuten hyviä harrastajateattereita Helsingin alueelta meiän ikäisille? Narri on jo tiedossa, mutta löytyykö muita. Oon ajatellu alottaa syksyllä teatteriharrastuksen. Osaatko sä laulaa tai tanssia? Mä en osaa hyvin. Kiva löytyy samanikästä juttuseuraa.

    • tulevaisuuden unelma

      Terve! Mä oon 15-vuotias poika ja mul on ihan sama ongelma. Mä oon yrittäny ettiä netistä ilmoituksia koekuvauksista, mutta kun ei millään löydy. Mä olin kuitenkin Filmiteollisuuden tuotantoyhtiössä TET:ssä, joten oon sitä kautta yrittäny saada rooleja. Vielä ei oo kuitenkaan onnistanu.
      Tiedätkös sä muuten hyviä harrastajateattereita Helsingin alueelta meiän ikäisille? Narri on jo tiedossa, mutta löytyykö muita. Oon ajatellu alottaa syksyllä teatteriharrastuksen. Osaatko sä laulaa tai tanssia? Mä en osaa hyvin. Kiva, kun löytyy samanikästä juttuseuraa.

    • Tömmöttii

      Laittakaa vaikka sähköpostia elokuvakouluille, jossa tarjoudutte esiintyjäksi. Oma kuva mukaan. Saatatte päästä lyhytelokuviin ja sitä kautta voi löytyä kontakteja ja päästä eteenpäin. Ei kannata torjua mitään pieniäkään juttuja. Hyvällä asenteella ja kovalla työllä. Joskus on tuurista kiinni.

      Sitten voi hakea näyttelijäkouluun aluksi vaikka kansanopiston näyttelijälinjalle. Teatterikorkeakoulu on alan arvostetuin koulu jonne on vaikea päästä. Niissä koulutus painottuu teatterinäyttelemiseen mutta sitäkin kautta voi päästä elokuviin. Tosin jos ei teatteri kiinnosta yhtään, niin unohtakaa nuo. Ei Suomessa pelkällä elokuvanäyttelemisellä kyllä pitkälle mennä. Useimmat tekee teatteria samalla.

      Monesti elokuviin haetaan ekstroja/statisteja, eli ihmisiä joihinkin joukkokohtauksiin hengailemaan. Voitte hakea niihin niin näette ainakin vähän minkälaista elokuvantekeminen on oikeasti, vaikkei kunnolla pääsekään näyttelemään. Ei ole mitään Hollywood-glamouria Suomessa, joten turhat luulot sellaisesta voitte heittää heti romukoppaan. Tuotantoyhtiöiden nettisivuilta voi etsiä tietoja, joskus on siellä ilmoituksia jos hakevat ekstroja. Ja sitte nuo opiskelijoiden ja harrastelijoiden tekemät lyhytelokuvat on hyvä tapa aloittaa. Niihinkin joskus etsitään netistä joltain foorumeilta näyttelijöitä, tai jos on omalla paikkakunnalla joku koulu. Isoista kaupungeista löytyy Helsingistä tietty ja Turku, Tampere jne. löytyy AMK-tason kouluja, joissa tehdään lyhytelokuvia, ja niihin haetaan usein vähemmän kokeneita näyttelijöitä.

    • Tömmöttii

      Niin ja kaikenlaiset harrastelijateatteriryhmät ja muut on sellaisia joihin kannattaa mennä mukaan jos näytteleminen kiinnostaa. Kontakteja löytyy eri paikoista ja näyttelijöitä haetaan elokuviinkin joskus nuorisoteatteriporukoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe