kultaisennoutajan pentu hakusessa

koiraa vailla

Mistä saisi kohtuu hintaan kultaisennoutajan pentuja? Tai edes osamaksulla?
Oon selannu monta päivää netissä ilmotuksia, mutta kaikki on vähintään tonnin luokkaa. Nyt olis tosi hyvä koti tarjolla, ku vaan löytyis koira. Narttu, joko puhdas tai puoliksi kultanennoutaja. Ja luovutus mahd. pian.

31

5907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattaja .

      Jospa säästäisit rahat koiraan ensin. Jokainen haluaa halvalla tai ilmaiseksi kaiken. Koiran pito maksaa myös. Haluatko siitäkin päästä mahdollisimman halvalla?
      Lues laittamani jutut ja mieti.
      http://www.goldenring.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=129&Itemid=136
      Kasvattajan vastuu rodun jalostuksessa on suuri. Kasvattaja on osaltaan vastuussa kasvateistaan, myös niiden perinnöllisten sairauksien osalta. Hänen on kerrottava pennun ostajalle rodussa ja omissa linjoissaan tiedossaan olevista seikoista avoimesti ja rehellisesti. Myös jalostusurosten omistajilta vaaditaan samaa avointa asennetta.

      Kultaistennoutajien PEVISA uusittiin vuonna 2009 ja se on voimassa 1.1.2010 - 31.12.2014. Molempien vanhempien on täytettävä PEVISA-ehdot, jotta pennut voidaan rekisteröidä.

      Pentujen vanhemmista tulee olla ennen astutusta annettu lonkkakuvaus- ja kyynärkuvauslausunto sekä astutushetkellä voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Silmätarkastuslausunto ei astutushetkellä saa olla 24 kk vanhempi.

      Rekisteröinnin raja-arvona on lonkkaniveldysplasian aste C ja kyynärniveldysplasian aste 1.
      Koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä, jos sillä on todettu PRA, geograafinen RD tai totaali RD. Lisäksi kaikki perinnölliset kaihit lukuun ottamatta anterior sutura sauma -muotoa (linssin etuosan saumalinjan katarakta) estävät jälkeläisten rekisteröinnin.

      • Anonyymi

        Näinhän toimii vastuullinen kasvattaja. Itse olen törmännyt toisenlaiseen kasvattajaan. Ostimme pennun ja maksoimme täyden hinnan 1400€. Tietysti olisi pitänyt hälytyskellot soida siinä vaiheessa kun kasvattaja halusi varausmaksun käteisenä. Ei käynyt pankkisiirto ei mikään muu maksutapa kuin käteinen. Niin varausmaksun kun loppusuorituksen osalta.

        Kun vaikeudet alkoivat. Huomasimme alapurennan. Käytimme koiran lääkärissä joka totesi asian. Kun otin yhteyttä kasvattajaan hän Haukkui minut rahanahneeksi kun kysyin miten asiassa menetellään. Riitelyn jälkeen hän maksoi kolmasosan kauppahinnasta pois.

        Ikäväksemme asiat eivät jääneet siihen. Toistuvien korvatulehdusten takia lääkäri halusi tutkia koiraa tarkemmin koska virtsanäytteen mukaan munuaisarvot olivat koholla. Tutkimukset suoritettiin verikokeet ja ultraus. Ja todettiin että koirallamme ei ollut toista munuaista lainkaan ja toinen oli pahasti viallinen. Lääkärin arvio oli tyly. koira menehtyisi sairauteen. Tällöin koira oli hivenen yli 2 vuotias. Otin yhteyttä kasvattajaan joka taas tekstiviestillä pesi kätensä asiasta. Häntä ei kiinnostanut koiran tila millään lailla. Hän väitti ettei hänen koirillaan ole ollut purentavikaa, eikä munuaisvikaa koskaan. Vaikka lähetin hänelle kopion lääkärin lausunnosta.

        Nyt koirallemme on tullut vielä lisänä allergia ja karsastus. Mutta edelleen kasvattajaa ei kiinnosta koiran tila. Vaan hän on jatkanut "pentutehtailua".

        Joten jos aiotte ottaa kultaisia noutajia varokaa Mikkelissä asustavaa kasvattajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän toimii vastuullinen kasvattaja. Itse olen törmännyt toisenlaiseen kasvattajaan. Ostimme pennun ja maksoimme täyden hinnan 1400€. Tietysti olisi pitänyt hälytyskellot soida siinä vaiheessa kun kasvattaja halusi varausmaksun käteisenä. Ei käynyt pankkisiirto ei mikään muu maksutapa kuin käteinen. Niin varausmaksun kun loppusuorituksen osalta.

        Kun vaikeudet alkoivat. Huomasimme alapurennan. Käytimme koiran lääkärissä joka totesi asian. Kun otin yhteyttä kasvattajaan hän Haukkui minut rahanahneeksi kun kysyin miten asiassa menetellään. Riitelyn jälkeen hän maksoi kolmasosan kauppahinnasta pois.

        Ikäväksemme asiat eivät jääneet siihen. Toistuvien korvatulehdusten takia lääkäri halusi tutkia koiraa tarkemmin koska virtsanäytteen mukaan munuaisarvot olivat koholla. Tutkimukset suoritettiin verikokeet ja ultraus. Ja todettiin että koirallamme ei ollut toista munuaista lainkaan ja toinen oli pahasti viallinen. Lääkärin arvio oli tyly. koira menehtyisi sairauteen. Tällöin koira oli hivenen yli 2 vuotias. Otin yhteyttä kasvattajaan joka taas tekstiviestillä pesi kätensä asiasta. Häntä ei kiinnostanut koiran tila millään lailla. Hän väitti ettei hänen koirillaan ole ollut purentavikaa, eikä munuaisvikaa koskaan. Vaikka lähetin hänelle kopion lääkärin lausunnosta.

        Nyt koirallemme on tullut vielä lisänä allergia ja karsastus. Mutta edelleen kasvattajaa ei kiinnosta koiran tila. Vaan hän on jatkanut "pentutehtailua".

        Joten jos aiotte ottaa kultaisia noutajia varokaa Mikkelissä asustavaa kasvattajaa.

        Ihan ensiksi olisiko syytä selvittää kasvattajan kokemus. Älä osta koiraa ennenkuin käyt hänen kennelissaan. Siellä näkee arvokasta tietoa.Kuinka pitkään on toiminut kasvattajana onko ansioitunut näyttelyissä onko kasvatustyo pitkäjänteistä. Ostin kultaisen noutajan yli 30 vuotta kennelia pitäneelta kasvattanut satoja pentueita. Täysin ammattilainen koira nyt 1 vuosi 3 kuukautta terve koira. Suomessa on huippuhyviä kasvattajia vastuuntuntoisia hyvin asiansa osaavia.


    • koiraa vailla

      Tiedän kyllä että koiran pitäminen maksaa. Minulla on ollut niitä koko elämän ajan. Mutta olen kuullut tutuilta että ovat saaneet paljon halvemmalla. Siksi kysyinkin että mistä niitä sais. Ja tosissaan kelpais sekoituskin.

      • meille tulee pentu

      • Anonyymi
        meille tulee pentu kirjoitti:

        kysys tästä osoitteesta [email protected]

        Mikähän pentu tehdas tää on..Jos haluat ostaa rotu koiran se maksaa 1500-2000 euroa. Jos ei ole varaa ostaa koiraa ila se sitten vaikka Ilmainen koiran pito maksaa ruoka mahdolliset eläinlääkärikulut ja ne ei oo halpoja. Olipa koira sekarotuinen tai rotukoira rahaa tarvitaan. On huolestuttavaa kuulla että koira pitäisi saada osamaksulla
        Jos on vähävarainen ei kannata ottaa lisäkuluja tuovaa eläintä. Että järki mukaan hankintoihin. Nyt joku kysyy miksi vähävarainen ei saisi ottaa koiraa syy on hvin todennäköistä kun rahaa ei ole saako koira sairastuessaan eläinlääkärin hoitoa. Koiran hyvinvointi on tärkeä asia. Onko ruokaa onko virikkeita käytetäänkö lenkillä koulutetaan ko oikein.


    • Meillä on <3

      Oletko ajatellut sijoituspentua? Saat hyvän rodun edustajan (huonoa ei yksikään kasvattaja ala sijoittaa) puoleen hintaan koiran arvosta. Sopii mikäli olet innokas koiraharrastaja.

    • jonnaelonen

      Meillä olisi kultaisennoutajan pentuja myynnissä ja vielä vapaana. 05.06.2012 syntyneitä puhdasrotuisia, hyvistä, terveistä vanhemmista. Etsimme pennuillemme rakastavia, huolehtivia perheitä. Pennut luovutetaan 24.07.2012 alkaen madotettina, rekisteröityinä, sirutettuina ja eläinlääkärin tarkistamina. Mukaan tulee pentupakkaus ja liitämme pennut rotujärjestö Golden Ringin jäseniksi ja maksamme jäsenyyden vuodeksi. Pennun hinta on 1000 euroa, osamaksukin onnistuu tarvittaessa. Asumme Ulvilassa, Porin naapurissa. Kiinnostaisiko? Annamme mielellämme lisätietoja ja pentuja saa tulla katsomaan =)

      yst.terv. Jonna Elonen

      • Moi! Onko teillä vielä kultaisen noutajan pentuja?


      • Vieläkö pentuja on? Saisinko kuvia vai onko niitä jossakin netissä nähtävillä?


    • Moi! onko jollain myynnissä kultaisen noutajan pentuja? myös kultaisen noutajan ja labradorin noutajan sekoitus käy :) ei tarvitse olla ihan pentu kunhan alle 1vuoden ikäinen :) 4v uros labbiksen kaveriksi etsitään

      • Tiia

    • koiraavailla

      haluaisin koiran mutta sen hinta pitäisi olla noin.400-800euroo kultaisennoutajaa etiskelen :)

      • nuori kodinvaihtaja

        Tuohon hintaan voisit saada kivesvikaisen, häntämutkaisen tai muuten pikkuvikaisen pennun.Sijoiuskoirankin....

        Tai jos löydät jostain nuoren kodinvaihtajan, niitäkin aina välillä on.
        Apulassa jopa lahjoitetaan rekisteröityjä rotukoiria.
        Tällä hetkelläkin siellä myytävissä näkyy ilmoitus jossa 7kk ikäinen kultainen noutaja etsii uutta kotia.
        Sinuna katsoisin sellaista.Nuori koira viellä, helppo opettaa omanlaiseksesi.Sopeutuu viellä helposti uuteen kotiin.Ja usein ovat jo sisäsiistejäkin.
        Hinta noilla nuorilla koirilla on yleensä halvempi kuin pennuilla.
        Toivottavasti löytyy sopiva.Ei kannata hosua, vaan etsiä ajan kanssa, niin löydät itsellesi sopivan koiran :)


      • etsivä löytää ;)

        Googleta myydään kultainennoutaja kuvahaulla, niin voi muutamia löytyä.
        Apulassa ja torillakin joskus kultaisia noutajia on näkynyt myynnissä.


        Tai sitten googletat Goldenring ja sieltä paina "pentuvälitys",ja vasemmalta alhaalta teksti " uutta kotia etsivät".Siellä on usein useampia kodinvaihtajia, tai nuoria kasvattajalla viellä ollevia koiria.

        Kannattaa kysellä hintoja, jospa sitä kautta sopivainen löytyisi.


      • Anonyymi
        nuori kodinvaihtaja kirjoitti:

        Tuohon hintaan voisit saada kivesvikaisen, häntämutkaisen tai muuten pikkuvikaisen pennun.Sijoiuskoirankin....

        Tai jos löydät jostain nuoren kodinvaihtajan, niitäkin aina välillä on.
        Apulassa jopa lahjoitetaan rekisteröityjä rotukoiria.
        Tällä hetkelläkin siellä myytävissä näkyy ilmoitus jossa 7kk ikäinen kultainen noutaja etsii uutta kotia.
        Sinuna katsoisin sellaista.Nuori koira viellä, helppo opettaa omanlaiseksesi.Sopeutuu viellä helposti uuteen kotiin.Ja usein ovat jo sisäsiistejäkin.
        Hinta noilla nuorilla koirilla on yleensä halvempi kuin pennuilla.
        Toivottavasti löytyy sopiva.Ei kannata hosua, vaan etsiä ajan kanssa, niin löydät itsellesi sopivan koiran :)

        Jos ei ole edes rahaa pennun hankintaan herää kysymys miten sitten jatkossa on koiraan rahaa. Ruoka eläinlääkäri joka on kallista vakuutus puruluut lelut sekä mahdolliset lääkkeet jos koira sairastuu. Nämä kaikki pitäisi olla varaa hoitaa. Kaikkein kalleinta on eläinlääkäri kulut. Pentu pitäisi ruokkia hyvällä koiran kuivamuonalla eukanuba tai vastaava. Ihan ruokakaupoista ostettavalla en ruokkisi. Vielä lisäkustannusta tuo koiran 11-12 kuukautta vanhana suoritettava lonkkien silmien tutkimus. Kultainen noutaja on isokokoinen rotu kasvun pitää olla pentuna tasaista. Ei liian nopeasti eikä taas liian hitaasti. Minusta on erittäin huono ajatus ostaa koira jota ei mahdollisesti olekkaan varaa pitää. Koira elää 12-15 vuotta rodusta riippuen. Pitkä pesti jota kannattaa tarkoin harkita ottaako ja onko edes edellytyksiä hoitaa kunnialla homma.


      • Anonyymi
        nuori kodinvaihtaja kirjoitti:

        Tuohon hintaan voisit saada kivesvikaisen, häntämutkaisen tai muuten pikkuvikaisen pennun.Sijoiuskoirankin....

        Tai jos löydät jostain nuoren kodinvaihtajan, niitäkin aina välillä on.
        Apulassa jopa lahjoitetaan rekisteröityjä rotukoiria.
        Tällä hetkelläkin siellä myytävissä näkyy ilmoitus jossa 7kk ikäinen kultainen noutaja etsii uutta kotia.
        Sinuna katsoisin sellaista.Nuori koira viellä, helppo opettaa omanlaiseksesi.Sopeutuu viellä helposti uuteen kotiin.Ja usein ovat jo sisäsiistejäkin.
        Hinta noilla nuorilla koirilla on yleensä halvempi kuin pennuilla.
        Toivottavasti löytyy sopiva.Ei kannata hosua, vaan etsiä ajan kanssa, niin löydät itsellesi sopivan koiran :)

        Olisiko asia päinvastoin koiralle sopiva koti. Ja kun olis vielä rahaa ostaa tarvikkeet ruokaa ja kautta vielä eläinlääkärilläkin tarvittaessa. Ja sitte ois vielä osaamista kouluttaa koira oikein ja antaa sille oikeanlainen hoito kantaa vastuu eläimestä seuraavat 10-13 vuotta siinä on pestiä kerrakseen et harkintaa pystyykö sitoutumaan koiraan


      • Anonyymi

        Idiootti jos ei rahaa ees ostaa pentua ois paras unohtaa koiran hankinta koiran pito kun maksaa ruokinta eläinlääkäri yms vähävarainen älä ota lisää kuluja jos ei sitä rahaa ole


    • Toivottavasti ymmärrät, että puhtaan kultsun yleinen myyntihinta on sitä tonnin luokkaa. Lisäksi myyntihinta on vain todella pieni osa kuluista joita koira tulee aiheuttamaan. Tonni on puhtaasta jo suhteellisen alhainen hinta, yleensä kultsut myydään 1100-1300 euron hintahaarukalla.

    • Ihmetyttää tää touhu

      Mitä ihmettä on tapahtunut koirien hinnoille. Mulla oli kultainen noutaja melkein 16v, maksoi ostettaessa 2000 markkaa eli hinnat on siis nelinkertaistuneet 18 vuodessa.

      Toinen asia mitä mä en voi ymmärtää on nämä helvetin pentutapaamiset jne muut muka hassunhauskat tapahtumat joita kasvattajat sitten järjestää. Se että mä ostan joltain koiran ei lienee tarkoita että meistä tuli sitten myyjän kanssa samalla ystäviä. Ei meistä tullut. Kun mä olen maksanut sulle sen koiran, sä et myyjänä näe etkä kuule enää musta ikinä. Ja juu, ei olla menossa mihinkään näyttelyyn koskaan. Koirasta tulee meidän perheen jäsen. Mä vien sen mieluummin lenkille tai kesällä mökille ja uimaan. Ei olla myöskään teettämässä pentuja ikinä. Meille riittää se yksi koira aivan mainiosti lenkkeilyyn, leikkiseuraksi, koulutettavaksi, rakastettavaksi jne.

      "Liitän pennunostajan myös Suomen Noutajakoirayhdistyksen jäseniksi."

      Et muuten liitä. En halua/tarvitse myöskään minkään näköisiä Golden Ring-lehtiä tai muuta markkinointiroskaa.

      Miksi sen koiran nimi muuten täytyy olla tyyliin: Lady Maximus auf Dorkenberger Fairytale Moonshine Frank Zappa III ja sitten sulkuihin kutsumanimi (Mölli)? Mä nimeän oman koirani loppujen lopuksi itse.

      • Anonyymi

        Ihan herttaisen yhdentekevää mikä nimi tai onko kasvattajaan yhteydessä oston jälkeen. Jokaisen omavalinta. Kaikkien pahinta on kuulla ja nähdä kun ihmiset ostaa koiran hetken hurmassa. Aiku on ihana pentu voiku on kaunis joo mutta onko se ihana enää kun siitä on työtä ja vaivaa. Aamulla pentu ulos puoli kuusi tai jopa viideltä. Neljä kertaa päivässä ruoka. Siivoa kuset ja paskat mitä se tekee sisälle n. 6 kuukauden vanhaksi sisasiisteys on usein jo riippuen omistajan aktiivisuudesta. Kuinka usein pentu viedään ulos heti herättyä ruokailun jälkeen. Entä kurakelit hiekkaa kuraa jatkuva peseminen ja imuri laulaa. Pentua pitää myöskin opettaa hihnassa kävely opettaa että leluilla leikitään puruluita kalutaan eikä seiniä ja huonekaluja. Tarpeeksi ulkoilua metsalenkkeja siis omistaja ei voi vain maata sohvalla tai istua tietokoneen ääressä. Tähän vielä työ ja perheen hoito kellä on se elämänvaihe. Että kyllä riittää duunia. Kun koulutus jää tekemättä kun ei tajuta mikä duuni siinä on. Usein jää se hoitamatta sitte on ongelmakoiria ja koira annetaan pois koska se on ihan hullu.Ei ole koira paran syy kun omistaja ei jaksa ehdi osaa kouluttaa koiraa. Ennekuin ostat koiran mieti pohdi olenko sellainen ihminen että olen valmis sitoutumaan siihen kaikkeen mitä koira tarvitsee elääkseen onnellisen elämän. Ja ennen kaikkea rakastanko koiraa ja olen valmis myös siihen työhön mitä se vaatii. Pentu ei tuosahda taivaalta yllättäen kenenkään kotiin. Siksi harkintaa ja tarkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan herttaisen yhdentekevää mikä nimi tai onko kasvattajaan yhteydessä oston jälkeen. Jokaisen omavalinta. Kaikkien pahinta on kuulla ja nähdä kun ihmiset ostaa koiran hetken hurmassa. Aiku on ihana pentu voiku on kaunis joo mutta onko se ihana enää kun siitä on työtä ja vaivaa. Aamulla pentu ulos puoli kuusi tai jopa viideltä. Neljä kertaa päivässä ruoka. Siivoa kuset ja paskat mitä se tekee sisälle n. 6 kuukauden vanhaksi sisasiisteys on usein jo riippuen omistajan aktiivisuudesta. Kuinka usein pentu viedään ulos heti herättyä ruokailun jälkeen. Entä kurakelit hiekkaa kuraa jatkuva peseminen ja imuri laulaa. Pentua pitää myöskin opettaa hihnassa kävely opettaa että leluilla leikitään puruluita kalutaan eikä seiniä ja huonekaluja. Tarpeeksi ulkoilua metsalenkkeja siis omistaja ei voi vain maata sohvalla tai istua tietokoneen ääressä. Tähän vielä työ ja perheen hoito kellä on se elämänvaihe. Että kyllä riittää duunia. Kun koulutus jää tekemättä kun ei tajuta mikä duuni siinä on. Usein jää se hoitamatta sitte on ongelmakoiria ja koira annetaan pois koska se on ihan hullu.Ei ole koira paran syy kun omistaja ei jaksa ehdi osaa kouluttaa koiraa. Ennekuin ostat koiran mieti pohdi olenko sellainen ihminen että olen valmis sitoutumaan siihen kaikkeen mitä koira tarvitsee elääkseen onnellisen elämän. Ja ennen kaikkea rakastanko koiraa ja olen valmis myös siihen työhön mitä se vaatii. Pentu ei tuosahda taivaalta yllättäen kenenkään kotiin. Siksi harkintaa ja tarkkaan.

        Kommentoin edelliseen kun koira on aikuinen homma ei suinkaan lopu 3 kertaa päivässä lenkki isot rodut tarvitsevat paljon liikuntaa aktiviteetteja tämä 10- 15 vuotta joka päivä satoi tai paistoi.


      • Anonyymi

        Jokainen itse päättää haluaako olla kasvattajan yhteydessä pennun oston jälkeen. Usein kasvattaja antaa hyviä neuvoja pennun hoitoon varsinkin jos on jotain kysyttävää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen itse päättää haluaako olla kasvattajan yhteydessä pennun oston jälkeen. Usein kasvattaja antaa hyviä neuvoja pennun hoitoon varsinkin jos on jotain kysyttävää..

        Mitä tulee pennun hintaan niin itse olen ostanut pennun vastuulliselta kokeneelta kasvattajalta. Haluan tukea kasvattajaa joka tekee arvokasta työtä rodun eteen. Tärkeintä on hyvin hoidetut koirat ja ennen kaikkea terveet koirat niin pennut kuin aikuisetkin. Pennun hinta on se mitä kasvattaja pyytää. Pentu on oltava rekisterissä kennelliitto. Elai lääkärin tarkistama sirutettu tai tatuoitu. En osta auton takakontista pentutehtailun tuotoksia. Sairaita tauteja levittäviä eläimiä. Ne pennut on halpoja. Eläinrääkkäystä pahimmillaan en tue enkä anna rahojani rikollisille. Osta pennun suomalaiselta tunnetulta ammattitaitoiselta pitkän aikaa kasvatus työtä tehneeltä ennekaikkea luotettavalta henkilöltä. Näin toimin ja erittäin hyvän ja terveen pennun sain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tulee pennun hintaan niin itse olen ostanut pennun vastuulliselta kokeneelta kasvattajalta. Haluan tukea kasvattajaa joka tekee arvokasta työtä rodun eteen. Tärkeintä on hyvin hoidetut koirat ja ennen kaikkea terveet koirat niin pennut kuin aikuisetkin. Pennun hinta on se mitä kasvattaja pyytää. Pentu on oltava rekisterissä kennelliitto. Elai lääkärin tarkistama sirutettu tai tatuoitu. En osta auton takakontista pentutehtailun tuotoksia. Sairaita tauteja levittäviä eläimiä. Ne pennut on halpoja. Eläinrääkkäystä pahimmillaan en tue enkä anna rahojani rikollisille. Osta pennun suomalaiselta tunnetulta ammattitaitoiselta pitkän aikaa kasvatus työtä tehneeltä ennekaikkea luotettavalta henkilöltä. Näin toimin ja erittäin hyvän ja terveen pennun sain.

        Juuri näin Älä osta koiraa ikinä halvalla mistä tahansa tutki aina taustat koiran on oltava rekisteröity rokotettu koiran emo on oltava koko 7 viikkoa pentujen kanssa. 7 viikkoa on luovutus ikä. Pennut tarvitsevat emoa saavat hyvän alun elämään emon suojassa. Suomalainen Kennel käy aina katsomassa Kennel sekä sen pitäjä näet pidetäänkö pentuja emon kanssa onko kasvattaja kokenut onko paikka siisti onko pennut hyvinvoivia samoin kaikki siellä olevat koirat. Katso kennelin tiedot kennelliiton sivuilta näin toimien ei tueta pentutehtailijoita jossa pennut ja emot kärsivät eläinrääkkäysta


      • Anonyymi

        Noi jutut on jokaisen itse harkittava haluaako olla kasvattajaan yhteydessä pennun luovutuksen jälkeen. Nyt onkin kysymys mistä koiransa ostaa ostaako pentutehtailijalta halvalla. Kyllähän asia on niin että kukaan rotu koiran kasvattaja ei myy koiriaan halvalla. Eikä tarvitsekaan kasvatustyo ei ole näet ilmaista. Rokotukset yleensä emon ja pentujen terveystarkastukset maksavat laadukas ruoka yms. On siis todella tärkeää mistä sen pennun ostaa. Ostatko jostakin epämääräisestä paikasta. Itse soitin tori. fi sivustolla olevaan ilmoitukseen myydään pentu monirotuinen soitin ilmoittajalle. Tiedustelin pennun ja emon taustaa eipä kaveri liikoja tiennyt on kuulemma tuotu Liettuasta muuta tietoo ei ollut kysyin onko pennut rokotettu mahdollisesti sirutettu. Ei ole jokainen saa itse rokottaa pennun. Penntuja pidettiin jossakin navetassa. Kaikki mitä kysyin vastaus oli hyvin epämääräistä.Otin puhelun jälkeen yhteyden poliisiin ja alueen valvontaelainlaakariin minulle kerrottiin että itärajan kautta tulee Suomeen pentuja. Koiria ei ole eläinlääkäri ikinä tarkistanut rokotuksista puhumattakaan. Asioita tutkitaan jatkuvasti ja näiden pentutehtaiden pentuja löytyy rajatarkastuksen yhteydessä. Ainut tapa on olla ostamatta pentua jonka taustoista ei ole mitään tietoa. Emoja pennutetaan kuin koneita jatkuvasti perinnöllisiä sairauksia ei valvota astutetaan sairaita yksilöitä keskenään järkyttävää eläinrääkkäysta. Olot pentu tehtaissa on aivan keskitysleirejä. Miettikää mistä ostatte pennun


    • Anonyymi

      Osamaksulla ehkä saatat saada. Mutta iso varoitus, Mikkelissä on eräs nais kasvattaja. Häneltä älä ota koiraa vaikka saisit ilmaiseksi. Jollet halua murheita.

      • Anonyymi

        Alkaa ostako pentua mistä tahansa pentutehtailijat eivät välitä paskaakaan emon tai pentujen terveydestä rahat vaan äkkiä ja lisää uusia sairaita koiria. Pentutehtailijat ei eläinlääkärikuluja maksele


    • Anonyymi

      Joo tarkkuutta huolellisuutta koiranpennun ostoon Ja ihan ensin on mietittävä onko aikaa rahaa hoitaa ja kouluttaa koiraa. Koira elää rodusta riippuen 10-15 vuotta onko valmis hoitaa tämän. Harkintaa ja vielä kerran harkintaa

    • Anonyymi

      Kukaan vastuullinen kasvattaja ei myy osamaksulla. Jos ei ole varaa koiran ostohintaa maksaa, niin ei ole puskuria säästettynä esimerkiksi sitä varten, jos koira äkillisesti sairastuu ja tarvitseekin vaikka kallista leikkausta tms. eläinlääkärillä. Meillä on kolmesti jouduttu viemään koiria hengenpelastavaan leikkaukseen (esimerkiksi kerran oli yksi koira nielaissut puunpalasen, joka oli puhkaissut suolen ja jäänyt suoleen poikittain kiinni), jotka ovat maksaneet 600-1000 e kerta. Jos sattuu sunnuntaille päivystysaikaan, niin melko suolainen summa tulee.

      Joten ei pentua persaukisille, kun ei ole takeita että koira saisi tarvitsemaansa hoitoa jos ei raha riitäkään.

    • Anonyymi

      Säästä ensin rahat, tutustu kasvattajinn ja käy vaikka näyttelyissä katsomassa. Koirat ei maailmasta ikinä lopu joten kiirettä ei kannata pitää. Jos sulla ei ole käteisellä maksaa edes koiraa niin millä rahalla sen hoidat? Ekana vuotena palaa vähintään tonni ja jos tulee joku sairaus niin lisää menee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe