hotelliyöpymisessä lähes hauskinta on se aamupalalle meno

risto tuusula

se on niin ihanaa, marssia sinne valmiiseen aamupalapöytään,

72

740

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pala kurkkuun .

Jo moni marssii ilman yöpymistäkin.

• Parasta siinä on karppausajattelu, Nakit ja Munat.
      pahinta lämpimät sämpylät, Puurot ja Karjalanpiirakat, tuoremehu ja marmelaadi.
      Aikanaan minua ne yököttivät, oliskos yökötys alkanut viidennenkymmenennen kerran jälkeen.
      Noviisi on niihin varmasti ihqu-ihastunut.
      H.

• ...

Ja hauskinta maksaa pirusti hotelliyön yhteydessä pakkomyytävästä aamiaisesta, jos juo aamulla kupin kahvia.

=DW=

• "---"

Hotelliaamiaisesta nauttiva on muutenkin hölmö.
        Hän on niin vasta-alkaja että tuntee itsensä jupiksi, joka ei rahojaan tule laskeneeksi.
        Terveellisestä kotivuoteesta on hänelle myöskin ihanaa laskeutua ylettömän pehmeälle sängylle.
        Ontuessaan aamulla suihkuun, toteaa hän että kyllä tähän tottuu.
        H.

• Kahvia kiitos.
        hunksz kirjoitti:

"---"

Hotelliaamiaisesta nauttiva on muutenkin hölmö.
        Hän on niin vasta-alkaja että tuntee itsensä jupiksi, joka ei rahojaan tule laskeneeksi.
        Terveellisestä kotivuoteesta on hänelle myöskin ihanaa laskeutua ylettömän pehmeälle sängylle.
        Ontuessaan aamulla suihkuun, toteaa hän että kyllä tähän tottuu.
        H.

Asuin työni takia kuukausia hotellissa. Kävin aamupalalla, se oli lähes sama joka aamu, mutta onneksi oli vaihtoehtoja, kaikkea ei trvinnut ottaa samana aamuna.
        Nyt on hotelliyöpymiset harvinaisia, silloin harvoin kun pääsen aamupalalle hotelliin se tuntuu ihan ylelliseltä, vaikka melko eritasoisia ovat, ei ole aina kiinni edes hotellin kalleudesta.

• 1943
        Kahvia kiitos. kirjoitti:

Asuin työni takia kuukausia hotellissa. Kävin aamupalalla, se oli lähes sama joka aamu, mutta onneksi oli vaihtoehtoja, kaikkea ei trvinnut ottaa samana aamuna.
        Nyt on hotelliyöpymiset harvinaisia, silloin harvoin kun pääsen aamupalalle hotelliin se tuntuu ihan ylelliseltä, vaikka melko eritasoisia ovat, ei ole aina kiinni edes hotellin kalleudesta.

Tästä usein hotelleja moititaan. Mutta kuinka vaihteleva aamupala meillä on kotona? Mulle se on usein pari kuppia kahvia ja pari voileipää. Hotelleissa on useimmiten paljon enemmän valinnanvaraa. Yleensä aamupalan voimalla jaksaa melko pitkälle iltapäivään. Pitää vain muistaa nousta ylös ajoissa.

• 1943 kirjoitti:

Tästä usein hotelleja moititaan. Mutta kuinka vaihteleva aamupala meillä on kotona? Mulle se on usein pari kuppia kahvia ja pari voileipää. Hotelleissa on useimmiten paljon enemmän valinnanvaraa. Yleensä aamupalan voimalla jaksaa melko pitkälle iltapäivään. Pitää vain muistaa nousta ylös ajoissa.

Pieneläkeläisen tunnustus. Toimimme juuri noin!

Pidän proteiini- ja rasvapitoisesta ruuasta ja kotioloissa olen rasvan määrän ja laadun suhteen tarkka.

Hotskuaamiaisilla annan himolleni ja saituudelleni periksi ja tankkaan hitaasti sulavia, maukkaita ja epäterveellisiä pöperöitä siten, että suolistolla on ihmettelemistä pitkälle iltapäivään.

Olemme aina melko varhain aamiaisella joten raskaan tankkauksen jälkeen, ennen liikkeelle singahtamista, ehtii hyvin huoahtaa huoneessa ainakin puolisen tuntia.

Puolihoitoon pakoitettuna tilanne vaatii säätelyä.

Ps. Kotona lähden salille sokerittoman kahvin voimin. Tiedän. Ei järkevää eikä ainakaan tehokasta mutta annanpahan rasvojen hieman palaa.
        Jos söisin niukankin aamiaisen niin vatsani huutaisi täytettä jo puolelta päivin.
        Näin toimien saan sen pysymään hiljaisena totuttuun klo 14:ta.

• ...

Kylpylämatkaamme kuuluu puolihoito hierontoineen ja mitä sitten haluaakin siihen ottaa. Jotenkin harmillista että en ole tottunut aamuisin syömään, mutta kyllä aina kuitenkin aamiaisella siellä käyn. Se jää usein kuitenkin vain kahvikupposeen, tuoremehuun ja sämpylään juuston kera.

Vaikka herään aikaisin, niin nälkä on vasta iltapäivän puolella. En tiedä mistä johtuu.

• Melkein kolme kuukautta, yhteen menoon syöneenä niitä aterioita, voisin sanoa ettei pitemmän päälle maistu.

• Ikinä ole käsittänyt kuinka valtavia määriä ja mitä kaikkea ihmiset syövät hotellin aamupalalla.
      Vaikka kuinka kuuluisi huoneen hintaan, niin ei kai sitä tarvitse määräänsä enempää tankata.

• näinnnonnn

kyl mie käsitän
        ihminen syö seur kerran iltapv:llä vasta kun on syönyt ihanan aamiaisen. ajattelee rahojaan.

• näinnnonnn kirjoitti:

kyl mie käsitän
        ihminen syö seur kerran iltapv:llä vasta kun on syönyt ihanan aamiaisen. ajattelee rahojaan.

Ymmärrän, mutta mie en silti syö enempää mitä normaalistikaan.
        Joskus en syö koko loppupäivänä mitään, enkä ole vielä nälkään kuollut. Ei ole ollut lähelläkään, sen verran makkaroita mahan kohdalla.. :)

• meeriamanda
        Anceli kirjoitti:

Ymmärrän, mutta mie en silti syö enempää mitä normaalistikaan.
        Joskus en syö koko loppupäivänä mitään, enkä ole vielä nälkään kuollut. Ei ole ollut lähelläkään, sen verran makkaroita mahan kohdalla.. :)

Tämä on ihan verrattavissa laiva-aamiaiseen... kun on maksettu niin " sitten kans " syödään... noutopöydän hakujärjestyksestä ei konsaan ole kuultukaan, lautanen ylivuotavaksi ...kaikki vaan mättönä ...ei ihme jonsei maistu!

Noutopöytiä kierretään useamman kerran ja aina otetaan uusi lautanen. niin hotelleissakin.

Myös näitä käsiveskaan eväitä laittavia on aina. Kyllä heidän tekonsa huomataan, säälitään ahneuttaan.

• kysyy hän

Onhan se ihanaa mennä valmiiseen pöytään. Itseäni on usein vaivannut se, että voiko siitä ottaa mukaan esim. hedelmän, jos ei paljon mikään maistu sillä siunaamalla hetkellä. Mitä mieltä te muut olette, onko se ahneutta jos ottaa hedelmän mukaansa.

• omena+

Minä olen ottanut hedelmän tai jotain muuta mukaan. Joskus ei kertakaikkiaan juuri aamiaisen aikaan maistu. Säälikööt ken tahtoo.

• "kysyy hän"

Matkaeväs on eri asia kuin aamupala.
      Miten vaan sielu sietää, siten ihminen toimii.
      Jos hävettää, jätä ottamatta.
      Jos ei hävetä, ota mukaasi myös pyyheliinat.

H.

• kysyy hän

Tarkoitin sitä ellei maistu juuri sinä hetkenä, voiko ottaa hedelmän mukaan. Pyyheliinoja en tarvitse lisää, enkä muutenkaan ole ahne. Saksalaiset turistit ottivat aina kun pöydänvalvojan silmä oli muualla, siis voitakin puolenkilon palan ja muita eväitä päivää varten, törkeää käytöstä olen nähnyt.
        Matka eväs on tosiaan toinen asia.

• aamiaisella havainnu
        kysyy hän kirjoitti:

Tarkoitin sitä ellei maistu juuri sinä hetkenä, voiko ottaa hedelmän mukaan. Pyyheliinoja en tarvitse lisää, enkä muutenkaan ole ahne. Saksalaiset turistit ottivat aina kun pöydänvalvojan silmä oli muualla, siis voitakin puolenkilon palan ja muita eväitä päivää varten, törkeää käytöstä olen nähnyt.
        Matka eväs on tosiaan toinen asia.

Hotellin aamiaisella on kamerat, joten asiakkaan on turha väittää kuppaamisiaan. Ei toivotella tervetulleeksi sanoi respanmies.

Kuten jo edellä on kerrottu varkaudet huomataan.

• maksoi tai ei

Totta! Kyllä hotellissa yöpyminen on tylsää ja parasta todellakin on se aamukahvi, kuten kotonakin.

• L - L

Hotsku >< yksityismajoitus.

Molemmissa mukavaa on nukkuminen.

Yksityismajoituksissa, varsinkin maaseutukaupungeissa, on hyvä, paikallissävyinen aamiainen.

Mukavinta on iltainen seurustelu muiden matkaajien ja isäntäväen kanssa.
      Aamiaispöydässä kullakin on oma ajoitus mutta kyllä siinäkin usein syntyy keskustelua milloin mistäkin.

Minusta saksankielinen alue ja Unkari ovat parhaita.
      Hostaleissa ei vastaavia kontakteja useinkaan synny.

Varsinaiset hotellit ovat pienimuotoiseen majoitukseen varrattuna hengettömiä ja matkustajat enemmänkin omissa oloissaan.

• L - L

43-vuotisen liittomme aikana vaimoni on nauttinut tuosta ihanuudesta kaikkina loma-aamuina sekä myös eläkepäiviemme matkoilla. Koskee myös loma-asunnollamme luumuilua.

• Kalle-Kani

Kun näin otsikon tälle ketjulle, niin siinä sanottiin että mikään ei ole mukavampaa kuin se aamup. Ja piste tosuiaan. No tietysti ajattelin sen tarkoittavan aamupanoa. Pettymys olikin suuri kun huomasin sen tarkoittavan aamupuuroa vain.
      Hei, eikö teillä ole enää mitään muuta iloa elämässänne kuin syöminen??

• mintturypäle

Karppaaminen ja youtube. :))))))

• lanttiloota
        mintturypäle kirjoitti:

On toki muutakin, eläkkeen määrä, vatsan toiminta, pystyykö enää ja kuka antaisi, miinukset ja plussat. ;))))

• ;;;;;
        lanttiloota kirjoitti:

On toki muutakin, eläkkeen määrä, vatsan toiminta, pystyykö enää ja kuka antaisi, miinukset ja plussat. ;))))

Lopulta tärkeintä vain, että menee ravinto sisään, ja aikanaan tulokset pakoputkesta ulos.
        Kaikki muu on ekstraa.

Muu, suurin osa onkin ainakin meillä yksityisasioita, kun kaikki eivät yleisillä palstoilla luettele.

• &&&
        lanttiloota kirjoitti:

Nähty läheltä.

Lopulta tärkeintä, että suu vetää ja pakoputki toimii.

• lootalantti
        &&& kirjoitti:

Nähty läheltä.

Lopulta tärkeintä, että suu vetää ja pakoputki toimii.

Lopulta aina tärkeimpiä ovat pienet asiat.

• &&&
        lootalantti kirjoitti:

Lopulta aina tärkeimpiä ovat pienet asiat.

Se la vii, eli sellaiset ovat viikset.
        Mitä hiljaisempaa, sen vaimeampi ääni voi häiritä.

• happamia, sano kettu
        mintturypäle kirjoitti:

Kateellisenako ...? Eipä sillä, kaikista ei ole kumpaankaan. Kudo sukkaa ja läskitytä itseäasi :D Kuka käskee palstalle tulemaan? Etsikää mieleisiänne.

• Rimmir tänään

Juu kyllä se aamupala hotellissa maistuukin hyvälle kun ensin aamutuimaan käy pyytämässä saunan lämpenemään, sitten menee hotellilla olevaan kuntosaliin puoleksi tunniksi hikoilemaan.Kylpee kaikessa rauhassa , ei kukaan oven takana rytkyttämässä.

Sitten puhtoisena energiaa tankkaamaan, pahin ryysis onkin jo mennyt salissa ohi kyllä maistuukin hyvälle, kaikessa rauhassa lukaseekin aamulehden siinä syödessä. Jos useamman vuorokauden hotellissa niin voihan sitä aamiaista vaihdella, kun sitä valinnanvaraa on yllinkyllin. Sittenhän sitä jaksaakin suunnistaa vieraampaa tienoota katselemaan koko päiväksi. Vesipullo vain mukaan ja ehkäpä se hedelmä sieltä aamiaiselta naposteltavaksi välipalaksi.

• risto tuusula

niin on minustakin mukavaa mennä syömään ja kahville valmiiseen, että mitähän nyt ottas ja mitähän on nyt laitettu ja lähtee sitten pois ja ei tarvitse itse tiskata.
        tällaisia pieniä ne on minun ilot.
        muut täällä ei oikein samaa mieltä. sinä olit, hauskaa kuulla.

• Sanoppas muuta:))) Huomenna saan marssia parina aamuna valmiiseen aamupalapöytään, njammm... Hotelliyöpymisessä on sekin hyvä puoli kun voi päivällä käydä lepäilemässä paljosta kävelystä, saa nostella jalatki vaikka seinälle hetkeksi:)))

• ..............

ainoa huono juttu, et pitää pukeutua siististi ja kammata tukkakin, siksi kotona on ihanaa syödä aamiainen...ja lukea lehti samalla...

• Ensimmäisenä aamuna nautiskelen yleensä vaihtoehtojen runsaudesta ja antaudun monenlaisille houkutuksille. Seuraavina tyydyn vähempään ja saatan sujauttaa jonkin hedelmän tai pienen herkkupalan vaivihkaa laukkuuni. En osaa kuvitella, että kukaan henkilökunnasta puuttuisi asiaan, vaikka huomaisikin. Eväiden tekeminen olisi ihan toinen juttu, enkä harrasta sellaista.

Jos olen itse maksanut buffee-aamiaisesta, mielessä saattaa käväistä harmi matkakassan tuhlautumisesta. Työmatkoilla olen tyytynyt iloitsemaan vaihtoehtojen runsaudesta ja harmitellut joskus etten ole voinut hyödyntää sitä enempää, koska liikunta on väkisin jäänyt tavallista vähäisemmäksi.

Vanhemmiten on ollut pakko vähentää annoskokoja ja jätän mielelläni runsaat noutopöydät valitsematta matka- tai lomapaketteihin aina, kun se on mahdollista. Puoli- tai täysihoitopaketeista jää aina suurin osa maksetuista ruokailuista käyttämättä, koska olen useimmiten ruoka-aikaan ihan jossain muualla kuin hotellissa. Notkuvien herkkupöytien ääressä olen useinkin harmitellut, että kehoni käyttää tarjotun ravinnon turhan hyvin hyödykseen.;)

• Mihin vedät kähveltämisen rajan?
        Ilmeisesti katsot oikeudeksesi sen määrittämisen itse?
        Liukumisuhka?

Minulle se on joko >< tahi.
        Yhden banaanin kähveltäminen on jo rajan yli loikkaus!

• laiska-lasse kirjoitti:

Mihin vedät kähveltämisen rajan?
        Liukumisuhka?

"laiska-lasse"

Tossahan se on, kopsasin aikaisemmasta kommentistani.

"Matkaeväs on eri asia kuin aamupala.
        Jos ei hävetä, ota mukaasi myös pyyheliinat."

H.

• O - O
        laiska-lasse kirjoitti:

Mihin vedät kähveltämisen rajan?
        Liukumisuhka?

Jos olen esim. vesi- tai mehulasin ja kahvikupillisen lisäksi kerännyt aamiaislautaselle yhden leipäviipaleen päälle salaatinlehtiä ja juustoviipaleen sekä lisäksi hedelmän, jota en sitten "jaksakaan" syödä, voin hyvällä omatunnolla laittaa sen hedelmän laukkuuni. En kysy lupaa, koska tiedän, ettei kukaan voisi sellaista antaa ainakaan muiden kuullen. - Jos jättäisin hedelmän lautaselle, se saattaisi joutua roskiin, ja se olisi mielestäni suurempi "synti".

Hyväksyn, etten koskaan kasva täydelliseksi ja aion jatkaa samalla "rikollisella" linjallani edelleen, mutten aio ryhtyä soveltamaan oppimaani millään muulla alueella. Olen tarvittaessa valmis vastamaan teoistani myös muille kuin itselleni.

• kateellisia
        hunksz kirjoitti:

"laiska-lasse"

H.

Eli kyllä se banaani pitää siellä mahalukussa kantaa, niinkö ? Eikä suinkaan siinä olkalaukussa. Aivan sama minulle.

• O - O kirjoitti:

Jos olen esim. vesi- tai mehulasin ja kahvikupillisen lisäksi kerännyt aamiaislautaselle yhden leipäviipaleen päälle salaatinlehtiä ja juustoviipaleen sekä lisäksi hedelmän, jota en sitten "jaksakaan" syödä, voin hyvällä omatunnolla laittaa sen hedelmän laukkuuni. En kysy lupaa, koska tiedän, ettei kukaan voisi sellaista antaa ainakaan muiden kuullen. - Jos jättäisin hedelmän lautaselle, se saattaisi joutua roskiin, ja se olisi mielestäni suurempi "synti".

Hyväksyn, etten koskaan kasva täydelliseksi ja aion jatkaa samalla "rikollisella" linjallani edelleen, mutten aio ryhtyä soveltamaan oppimaani millään muulla alueella. Olen tarvittaessa valmis vastamaan teoistani myös muille kuin itselleni.

Toistaiseksi tolkussani.

Liekö kodin painolastia mutta toistaiseksi vielä tiedän lautasta lastatessani, mitä syön.
        Muuten, lajikkeita sotkematta, haen useamman kerran ruokalajeittain.

Olen kyllä nähnyt lihaleikkeleet, sillit, munakokkelit ym. sekoitettavan suloisen herkulliseksi sotkuksi josta en ihmettele osan jäävän lautaselle syömättä.

Noutopöytäsikoja taitaa olla enemmän kuin varkaita!

• O - O kirjoitti:

"O - O"

Kaikkihan me, miehet ainakin, olemme ottaneet muhevan Sämpylän housuntaskuun, kun olemme lähteneet
        aamupalan jälkeen tutustumaan turistikohteemme tarjoamiin palveluihin.
        Useasti on se tullut myös syötyä.
        Vaikka olenkin tullut tässä moraalisaarnanneeksi, niin aamupalanäpistys on
        kaikkien hotellien tuntema jännitysnäytelmä, jonka ne mielellään asiakkaallen suovat.
        Muistat sit kävellä, tai muuten urheilla, tarpeeksi pitkään ja hartaasti, jotta ylimääräinen kalorimäärä tulee poltetuksi.
        Muuten on tuliaisina muutakin kuin palanut iho. :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"laiska-lasse"

H.

> hunksi

Kirjoitat aina värikkäästi mutta harvemmin asiaa, minun ymmärrettäväkseni!

Nyt, pyyheliina laajennuksesi on hiivatin hyvä ja tässä yhteydessä asiaa havainnollistava!

• hunksz kirjoitti:

"O - O"

Kaikkihan me, miehet ainakin, olemme ottaneet muhevan Sämpylän housuntaskuun, kun olemme lähteneet
        kaikkien hotellien tuntema jännitysnäytelmä, jonka ne mielellään asiakkaallen suovat.
        Muistat sit kävellä, tai muuten urheilla, tarpeeksi pitkään ja hartaasti, jotta ylimääräinen kalorimäärä tulee poltetuksi.

H.

Me kaikki miehet emme ole ottaneet sämpylää emmekä muutakaan aamupalapöydästä, koskaan.

Meille kaikille miehille raja on yhdessä paikassa.

Me kaikki miehet emme ole ottaneet sämpylää emmekä muutakaan aamupalapöydästä, koskaan.

Meille kaikille miehille raja on yhdessä paikassa.

"laiska-lasse"

Pahus, olisi pitänyt kirjoittaa isoilla kirjaimilla:
        MIEHET.

H.

> hunksi

Kirjoitat aina värikkäästi mutta harvemmin asiaa, minun ymmärrettäväkseni!

Nyt, pyyheliina laajennuksesi on hiivatin hyvä ja tässä yhteydessä asiaa havainnollistava!

"laiska-lasse"

Jesssh! Joskus älykkyyteni yllättää minutkin.
        Kiitos myönteisentuntuisesta kommentistasi.
        EM-kisat alkavat ja Ukrainassa on tyttöjä jotka ovat urheilunegatiivisia.
        Jospa heilläkin on jotain pudotettavaa meillekin.
        Jalkapalloa ei tosin taida olla..
        H.

• hunksz kirjoitti:

"laiska-lasse"

Pahus, olisi pitänyt kirjoittaa isoilla kirjaimilla:
        MIEHET.

H.

> hunksi. Valahdit taas tasollesi!

> hunksi. Valahdit taas tasollesi!

"laiska-lasse"

Eipä ole Hauiksissa voimaa enää niin paljon, kun leuanvedossa ennen.
        H.

• O - O
        laiska-lasse kirjoitti:

Toistaiseksi tolkussani.

Liekö kodin painolastia mutta toistaiseksi vielä tiedän lautasta lastatessani, mitä syön.
        Muuten, lajikkeita sotkematta, haen useamman kerran ruokalajeittain.

Olen kyllä nähnyt lihaleikkeleet, sillit, munakokkelit ym. sekoitettavan suloisen herkulliseksi sotkuksi josta en ihmettele osan jäävän lautaselle syömättä.

Noutopöytäsikoja taitaa olla enemmän kuin varkaita!

Pitkät aamiaisistunnot ovat minulle harvinaisia Ruotsin laivamatkoja ja ensimmäisiä loma-aamuja lukuunottamatta.

Työmatkoilla oli usein syöty pitkän kaavan mukaan edellisenä iltana, eikä nälkä vaivannut ja aamut olivat muutenkin kiireisiä, koska piti laittaa itsensä "edustuskuntoon" (naisten hiustenkuivatus yms.!) ja lähteä ajoissa liikkeelle.

Lomamatkoilla aamukiireet johtuivat halusta lähteä mahdollisimman varhain liikkeelle, jotta ehtisimme olla helteisimpään aikaan ihan muissa maisemissa, kuljeskelemassa upeiden rakennusten viileissä sisätiloissa tai ehkä jo takaisin hotellilla viettämässä lepohetkeä.

"Varastaminen" ei ehkä olisi tullut minullekaan mieleen, ellei muutamissa tutuissa pikkuhotelleissa henkilökunta olisi useinkin kehottanut minua ottamaan "vähän evästä mukaan", kun olivat nähneet minun kiirehtivän aamiaiselta. - Onkohan minulla kuitenkin hieman huono omatunto, kun innostuin selittelemään. ;))

Laivamatkalla haistelen aamiaisaikaan mieluummin merituulia kuin vietän aikaa sisätiloissa, joten vapautan mielelläni paikkani ja lähden kannelle

• tupakoimaton !
        O - O kirjoitti:

Pitkät aamiaisistunnot ovat minulle harvinaisia Ruotsin laivamatkoja ja ensimmäisiä loma-aamuja lukuunottamatta.

Työmatkoilla oli usein syöty pitkän kaavan mukaan edellisenä iltana, eikä nälkä vaivannut ja aamut olivat muutenkin kiireisiä, koska piti laittaa itsensä "edustuskuntoon" (naisten hiustenkuivatus yms.!) ja lähteä ajoissa liikkeelle.

Lomamatkoilla aamukiireet johtuivat halusta lähteä mahdollisimman varhain liikkeelle, jotta ehtisimme olla helteisimpään aikaan ihan muissa maisemissa, kuljeskelemassa upeiden rakennusten viileissä sisätiloissa tai ehkä jo takaisin hotellilla viettämässä lepohetkeä.

"Varastaminen" ei ehkä olisi tullut minullekaan mieleen, ellei muutamissa tutuissa pikkuhotelleissa henkilökunta olisi useinkin kehottanut minua ottamaan "vähän evästä mukaan", kun olivat nähneet minun kiirehtivän aamiaiselta. - Onkohan minulla kuitenkin hieman huono omatunto, kun innostuin selittelemään. ;))

Laivamatkalla haistelen aamiaisaikaan mieluummin merituulia kuin vietän aikaa sisätiloissa, joten vapautan mielelläni paikkani ja lähden kannelle

Jaa jaa, tuo on tyypillisen ja intohimoisen tupakoitsijan puhetta. Aamiaisella ei ehdi istua, kun on kiireempiä asioita kuten päästä vetämään savua sisäänsä, että kerkiää myös siinä sivussa työasioille. Laivassa sama juttu; pitää päästä sinne raittiiseen meri-ilmaan tupakoimaan, että näkyy se savu lentävän mukavasti tuulessa. Siinä ei paljoa hiusten puhaltelukaan auta, vaan karmea tupakanhaju lemuaa niistä varsin kauas. Ajattelepa sitä itse joskus, äläkä luule, että se ei haise toisten ihmisten nenään.

• O - O
        hunksz kirjoitti:

"O - O"

H.

Kiitos ystävällisestä huolenpidostasi.

Aurinko on yhden ainoan kerran päässyt polttamaan ihoani matkalla. Unohdin kiiressä ottaa huivin mukaan, kun lääkäri päätti käyntinsä jälkeen ottaa (jo aikuisen) tyttäreni lisätutkimuksia varten mukaan vastaanotolleen ja halusin lähteä mukaan. Aurinko ei antanut armoa keskipäivän aikaan huolettomasti kuljeskeleville.

Uimarannoilla tai altailla en ole koskaan lojunut, vaan olen käyttänyt aikani siellä itselleni kaikkein mieleisimmällä mahdollisella tavalla energiaa kuluttaen ja kuntoa kartuttaen tai ainakin ylläpitäen.

Niitä kiellettyjä hedelmiä olen nautiskellut myös useimmiten liikkuessa tai merituulia haistellessa, joten sekin energia on tullut hyötykäyttöön.;)

• O - O
        tupakoimaton ! kirjoitti:

Jaa jaa, tuo on tyypillisen ja intohimoisen tupakoitsijan puhetta. Aamiaisella ei ehdi istua, kun on kiireempiä asioita kuten päästä vetämään savua sisäänsä, että kerkiää myös siinä sivussa työasioille. Laivassa sama juttu; pitää päästä sinne raittiiseen meri-ilmaan tupakoimaan, että näkyy se savu lentävän mukavasti tuulessa. Siinä ei paljoa hiusten puhaltelukaan auta, vaan karmea tupakanhaju lemuaa niistä varsin kauas. Ajattelepa sitä itse joskus, äläkä luule, että se ei haise toisten ihmisten nenään.

Joopa, joo! Ihmiset arvioivat toisten tekemisiä omien arvojensa, tekojensa ja käsitystensä mukaisesti. - Ihmettelen, mitä halvatun yhteyttä on merituulten haistelemisella ja tupakansavulla. Jälkimmäinen on mielestäni este nautinnolle. - Kyllä siinä olisi tosiaan ehtinyt kulua toppa jos toinenkin, kun olen koko ikäni viettänyt suurimman osan laivamatka-ajoista kannella. (Entivanhaan kansilla oli muuten paljon harvemmin tupakkamiehiä kuin nykyisin.) Melominenkaan tuskin onnistuisi tupakkia poltellessa. En tosin voi olla varma asiasta, koska en ole nähnyt kenenkään yrittävän.

Tupakoitsijat voisivat mielestäni kiinnittää enemmän huomiota savujensa liikkumissuuntaan ja yrittää valita paikan, jossa eivät häiritse muita tai häiritsevät mahdollisimman vähän. Niiden kaikkialle levittäytyvien filtteritumppien vuoksi voisin ryhtyä kannattamaan täydellistä tupakointikieltoa, tai ehkä kannattaa rikesakkojen määräämistä kaikille roskaajille.

• muuttuvat

Nuorempana patjan pöllytys, vanhana jännitys tuleeko ulostus.

• Saksalaiset notopöydässä.

Olen havainnut kolmen sortin sakuja.

Olimme kerran muutaman yön Berliinin päärautatieaseman lähistön nuorisohotellissa.
      Noutopöytä oli karu, ilman hienouksia ja runsaita vaihtoehtoja.
      Tuo karuus oli hinnoiteltu huoneisiin.
      Nuoriso teki reilusti, peittelemättä, eväät pöydästä.
      Täydet, kuivat lounaat.

Toinen sortti ovat ryhmämatkalaiset.
      Olen työssäni muutaman kerran nähnyt kun saksalainen bussiryhmällinen johdatetaan noutopöytään niin he tulkitsevat asian siten että pöydän antimet sisältyvät heidän ennakkoon maksettuun matkaansa ja toimivat sen mukaisesti.
      Hukkaan ei jätetä.
      Käyttäytyminen koskee myös kutsuttuja vierasryhmiä jotka eivät ole itse maksaneet mitään ja tietävät saavansa ruokaa 4h:n kuluttua.

Sitten on se kähveltäjäporukka, suomalaisia muistuttava mutta röyhkeämpi ja "nälkäisempi".

• kahleet kalisee

Jos olen ottanut hedelmän mukaani pöytään muiden syömisten lisäksi enkä haluakaan syödä sitä heti?
        Saman luulisi tekevän koska sen syö. Kaikkea sitä kuuleekin, olenko nyt tietämättäni syyllistynyt ahneuden syntiin, jopa eksynyt rikoksen poluille. Olen pannut hedelmän laukkuun ihan reilusti, ilman piilottelua.

• gggggggggg6666666666
        kahleet kalisee kirjoitti:

Jos olen ottanut hedelmän mukaani pöytään muiden syömisten lisäksi enkä haluakaan syödä sitä heti?
        Saman luulisi tekevän koska sen syö. Kaikkea sitä kuuleekin, olenko nyt tietämättäni syyllistynyt ahneuden syntiin, jopa eksynyt rikoksen poluille. Olen pannut hedelmän laukkuun ihan reilusti, ilman piilottelua.

mutta nolottanut vähän kumminkin :)

• ...
        kahleet kalisee kirjoitti:

Utelu?

Täytätkö pitseriassakin käsilaukkusi salaattimätöllä, koska se sisältyy pitsan hintaan?

Samahan se, milloin "ilmaisen" salaatin syö. Mahtaa olla siisti käsilaukku, vaiko käytätkö matkalaukkua ?

=DW=

• kahleet kalisee kirjoitti:

Sen kun kalisevat!

Noutopöytätarjonta on tarkoitettu siinä ravitolatilassa nautittavaksi.

Jos siitä ryhtyy tavaraa mukaansa ottamaan niin mihin sen rajan sitten vetää?
        Minusta määrä ei ratkaise mitään vaan periaate.

Yhdestä omenasta on lyhyt matka peukalohangalliseen kinkkua.

Mitä hittoa asioista tulisi jos jokainen voisi kaikissa asioissa määrittää itselleen sopivat normit?

Olen edelleen sitä mieltä että kyse on joko >< tahi tilanteesta.
        Minulle rajan ylitys on aina varkaus. Olkoot lakitermit mitä mieltä tahansa.

Se, ettei henkilökunta puutu asiaan, ei muuta itse periaatetta!

• Hohhhhoijaa
        laiska-lasse kirjoitti:

Sen kun kalisevat!

Noutopöytätarjonta on tarkoitettu siinä ravitolatilassa nautittavaksi.

Jos siitä ryhtyy tavaraa mukaansa ottamaan niin mihin sen rajan sitten vetää?
        Minusta määrä ei ratkaise mitään vaan periaate.

Yhdestä omenasta on lyhyt matka peukalohangalliseen kinkkua.

Mitä hittoa asioista tulisi jos jokainen voisi kaikissa asioissa määrittää itselleen sopivat normit?

Olen edelleen sitä mieltä että kyse on joko >< tahi tilanteesta.
        Minulle rajan ylitys on aina varkaus. Olkoot lakitermit mitä mieltä tahansa.

Se, ettei henkilökunta puutu asiaan, ei muuta itse periaatetta!

Saas nähdä miten kauan jaksat jankuttaa tosta rajan vetämisestä. Nyt jo pari päivää tullu täyteen.

• ...
        Hohhhhoijaa kirjoitti:

Saas nähdä miten kauan jaksat jankuttaa tosta rajan vetämisestä. Nyt jo pari päivää tullu täyteen.

Sivusta.

Jos ihminen on varas ja vielä kehuu sillä ja koittaa perustella varkauksiaan, sitä on vaikea normirehellisen ihmisen ymmärtää ollenkaan. Kakaroilta vielä tuollaisen kypsymättömyyden tai tietämättömyyden ymmärtäisi ja ehkä enenpi arvioisi kotikasvatusta. Mutta nyt kyseessä isovanhempi ikäinen, joka on todennäköisesti opettanut arvonsa omille lapsilleen, jotka ovat tietenkin taas opettaneet arvojaan lapsilleen. Ja sitten ihmetelllään, miksi nykynuoriso on mummonpotkijoita ja narkkareita ja kioskiryöstäjiä.

Tässä aivan samanlainen esimerkki kuin niittimiinan kissanvarkaus. Sen mielestä oli ihan oikein varastaa jonkun kissa ja vielä jankuttaa tekonsa oikeutusta. Ällistyttävintä oli, että aivan vasta suuri joukko palstan moraalinvartioista vuolassanaisesti kehuivat niittiä onnistuneesta varkaudesta.

=DW=

• pus pus pus
        ... kirjoitti:

Sivusta.

Jos ihminen on varas ja vielä kehuu sillä ja koittaa perustella varkauksiaan, sitä on vaikea normirehellisen ihmisen ymmärtää ollenkaan. Kakaroilta vielä tuollaisen kypsymättömyyden tai tietämättömyyden ymmärtäisi ja ehkä enenpi arvioisi kotikasvatusta. Mutta nyt kyseessä isovanhempi ikäinen, joka on todennäköisesti opettanut arvonsa omille lapsilleen, jotka ovat tietenkin taas opettaneet arvojaan lapsilleen. Ja sitten ihmetelllään, miksi nykynuoriso on mummonpotkijoita ja narkkareita ja kioskiryöstäjiä.

Tässä aivan samanlainen esimerkki kuin niittimiinan kissanvarkaus. Sen mielestä oli ihan oikein varastaa jonkun kissa ja vielä jankuttaa tekonsa oikeutusta. Ällistyttävintä oli, että aivan vasta suuri joukko palstan moraalinvartioista vuolassanaisesti kehuivat niittiä onnistuneesta varkaudesta.

=DW=

Etköhän nyt tee kärpäsestä härkäsen tässä asiassa. Varkaudesta ei ole kysy kummassakaan tapauksessa. Itse olen ainakin kysynyt henkilökunnalta lupaa ottaa sen hedelmän mukaan, ihmettelevät miksi kysyn ovathan ne siinä tarjolla, tietenkin kohtuus kaikessa. Oletko katkera, mene katselemaan vaikka Romanien toiminta suunnitelmia varkauksien ja ryöstöjen tekoa silmälläpitäen. Puss pus

• llopppppppppppp
        pus pus pus kirjoitti:

Etköhän nyt tee kärpäsestä härkäsen tässä asiassa. Varkaudesta ei ole kysy kummassakaan tapauksessa. Itse olen ainakin kysynyt henkilökunnalta lupaa ottaa sen hedelmän mukaan, ihmettelevät miksi kysyn ovathan ne siinä tarjolla, tietenkin kohtuus kaikessa. Oletko katkera, mene katselemaan vaikka Romanien toiminta suunnitelmia varkauksien ja ryöstöjen tekoa silmälläpitäen. Puss pus

misä niitä suunnitelmia näkee

• Näinon
        llopppppppppppp kirjoitti:

misä niitä suunnitelmia näkee

Vaikka toreilla ja turuilla. Heh

• -**''''**
        pus pus pus kirjoitti:

Hyvien tapojen vastaista ainakin on kähmiä eväitä mukaansa. Joillekin se tuottaa
        mielihyvää kun ei noudata normeja vaan elää kuin pellossa.

• ...
        pus pus pus kirjoitti:

Täsmällisesti.

Hotellista ruuan varastaminen on tosiaankin näpistys. Mutta lemmikkieläimen varastaminen on rikos.

=DW=

• ????
        ... kirjoitti:

Täsmällisesti.

Hotellista ruuan varastaminen on tosiaankin näpistys. Mutta lemmikkieläimen varastaminen on rikos.

=DW=

Eikö jääräpäälle mene perille mistä keskustellaan. Puhutko nyt aidasta vai seipäistä ?

• Hohhhhoijaa kirjoitti:

Yhtä kauan kuin kähveltäjät puolustelevat epärehellisyyttään!

• ...
        ???? kirjoitti:

Eikö jääräpäälle mene perille mistä keskustellaan. Puhutko nyt aidasta vai seipäistä ?

Näpistys on vain pieni rikos. Nykyään esim. kauppjen näpistelijät saavat kyllä sakot, mutta niitä ei voi enään nykyään istua linnassa. Hotellista varastaminen on täysin sama, kuin varstaa ruokakaupasta. Eläimen varastamine ei ole näpistys, varkaudesta kovemmat sanktiot, oletettavasti ehdonalaista, sakkojen ja korvausten lisäksi. Ja tässä kissavarkaustapauksessa ei ole lieventäviä asianhaaroja, koska syyllinen ei osoita minkäänlaista katumusta.

=DW=

• Rimmir tänään

No siksikös ,,,, Jospa siellä Saksassa onkin koodi että aamiaispöydästä, noutopöydästä, laivan noutopöydästä voitkin laittaa omaan laukkuusi eväät koko päiväksi. Kuuluu ehkä hintaan siinä maassa.?

En ole koskaan turisteillut Saksassa vaikka sitä maata nykyään mainostetaan matkailumaana aika lailla ainakin meillä päin.

En minäkään mene lounaalle omilla rahoillani jos tiedän että kurssipaikassa tarjotaan muutaman tunnin kuluttua vaikkapa illallinen maksamaani tai työnantajani maksamaan kurssitukseen. Onkohan sitä aivan liian taloudellinen? :)

• mutta kun kuuluu,,,,
        laiska-lasse kirjoitti:

Yhtä kauan kuin kähveltäjät puolustelevat epärehellisyyttään!

Kyllä näin on kuin sanot. Hotellin aamiainen on siellä ruokiltava, kun poistut se kaikki syömäsi on oltava masussa.

Ainakin muistan kuinka henkilökunta irvaili näistä kassiin pistävistä varkaista.

Pitää lopettaa yöriennoin niin ajoissa et aamiainen maistuu.

Jos tietää ettei muuta saa alas , miksi mennä aamiaiselle...onhan kahvia . teetä annospusseina ja kuumaa vettä saa kraanasta.

• reipppppp

jotenkin vaan ihmettelen et mitä hyötyy jostain sämpylästä

ei jää kuin vaivat ja nolous jäljelle

• silloin tällöin

Joskus voi olo olla hutera hotellissa aamulla, usein oma vika. Sitte tajuaa, että tulee kiire, jos haluaa jotain apetta. Haaleat nakit ja munakokkelit ei enää juuri maistu.. kuuma tirisevä pekonikin on loppu, jos sitä on ollutkaan.
      Parempiakin kokemuksia löytyy, ja laivalla myös.

• Pirre*

Liian paljon ruokaa het aamutuimaan, kun kahvi, tuoremehu ja sämpylä riittäisi..

• Rimmir tänään

Varsinkin laiva-aamiaiset , ei niitä voi niin aikaisin syödä ennen maihin nousua. Hyvä kun saa kahvikupin juoduksi kiireenvilkkaa.
        Vaikka en kyllä ole enää aikoiin risteilyaamiaislla ollutkaan, liekö mikä aamiaisaika niissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2474
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      31
      2204
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      84
      1772
    4. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      22
      1736
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      307
      1604
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1414
    7. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      23
      1282
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      70
      1207
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1038
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      1033
    Aihe