Kysymys korvauksien maksusta

Tuhma rikollinen

Terve! Minut tuomittiin kuukausi sitten pahoinpitelystä sakkoihin, ja korvaamaan "uhrille" vammoista korvauksia. Sakot sain suoraan käteen viitenumeroineen, mutta tuon uhrin korvauksesta en ole saanut mitään tiliosoitetta tms. johon sen voisin maksaa.

Kysymys onkin, että meneekö nuo korvaukset oikeusrekisterikeskuksen kautta, vai pitäisikö minun itse saada ne jotenkin hoidettua uhrille?

14

1525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8

      Oikeusrekisterikeskus käyttää puhevaltaa vain silloin, kun valtio on saamamiehenä, eli sinun on itse huolehdittava korvausten maksusta.
      Voit itse ottaa yhteyttä, tai jäädä odottelemaan yhteydenottoa. Odottelu saattaa kuitenkin tulla kalliiksi korko ja ulosottomaksujen muodossa. Ulosottona rikokseen perustuva korvaus vanhenee 15-20 vuodessa, tuomiosta riippuen.

    • tuhma krimi

      Elikkä pitäisi olla omin päin yhteydessä henkilöön, jonka kanssa ei tule mitenkään päin toimeen, ja tämmöisen asian selvittely tuntuu silkalta mahdottomuudelta. Silti jos en ota häneen yhteyttä, voi hän pitkitellä tätä asiaa ja ulosotosta rapsahtaa korvaus maksettavaksi hurjilla koroilla?

      • 20

        Tuota
        Näin se vaan menee. Jollet hoida asiaa, niin asianomistaja voi ulosottomiehen sijasta
        kääntyä myös Valtiokonttorin puoleen. Tällöin valtio maksaa hänelle ja perii maksamansa summan myöhemmin sinulta. Valtiokonttori ei kuitenkaan ota kolmea vuotta vanhempaa juttua käsiteltäväksi lainvoimaisesta tuomiosta laskien.


      • tuhma krimi
        20 kirjoitti:

        Tuota
        Näin se vaan menee. Jollet hoida asiaa, niin asianomistaja voi ulosottomiehen sijasta
        kääntyä myös Valtiokonttorin puoleen. Tällöin valtio maksaa hänelle ja perii maksamansa summan myöhemmin sinulta. Valtiokonttori ei kuitenkaan ota kolmea vuotta vanhempaa juttua käsiteltäväksi lainvoimaisesta tuomiosta laskien.

        Voi herranjumala, hieno systeemi. Näinköhän näitä uhreja ohjataan järjestään viemään tämän korvausten haun vaikka ulosottoon?


      • Vapautettu.
        tuhma krimi kirjoitti:

        Voi herranjumala, hieno systeemi. Näinköhän näitä uhreja ohjataan järjestään viemään tämän korvausten haun vaikka ulosottoon?

        Älä usko näitä vastauksia.
        Kyllä se on uhrin velvollisuus laatia sinulle lasku ja lähettää pankkisiirto lomake millä hoidat maksun. Sinä olet tässä vaiheessa uhri eli korvausvelvollinen ja sinun ei pidä tehdä asiassa mitään aloitetta eikä alkaa maksamaan. Koska sinulla ei ole virallista plankettia millä maksaa.
        Onhan pankkisiirrossa ilmettävä mistä maksat ja siitä jäätävä sinulle kuitti.

        Turpiin saanut on se joka on oltava oma-alotteinen jos meinaa saada korvauksen.

        Minulle kävi samalla tapaa. En saanut "uhrilta" mitään maksumääräystä joten en maksanutkaan. Joskus 3 - 4 vuotta tapauksen jälkeen minulle tuli tieto, että oikeusrekisterikeskus oli maksanut uhrille. Hän siis haki korvausta suoraan sieltä. Oikeusrekisterikeskus alkoi perimään minulta. Sanoin että uhri ei ole esittänyt asiassa maksuvaatimuksia.

        En maksanut. Juttu vanheni kun 5 vuotta tuomiosta tuli täyteen ja vapauduin maksamasta sillä valtion velka kuten vero vanhenee ajoissa eikä liian myöhään.

        Olin siis saanut sakkotuomion. En vankeutta. Muutoin asia (velka) olisi vanhentunut 10 vuodessa. Sakot maksoin osamaksulla aikanaan.


      • tuhma krimi
        Vapautettu. kirjoitti:

        Älä usko näitä vastauksia.
        Kyllä se on uhrin velvollisuus laatia sinulle lasku ja lähettää pankkisiirto lomake millä hoidat maksun. Sinä olet tässä vaiheessa uhri eli korvausvelvollinen ja sinun ei pidä tehdä asiassa mitään aloitetta eikä alkaa maksamaan. Koska sinulla ei ole virallista plankettia millä maksaa.
        Onhan pankkisiirrossa ilmettävä mistä maksat ja siitä jäätävä sinulle kuitti.

        Turpiin saanut on se joka on oltava oma-alotteinen jos meinaa saada korvauksen.

        Minulle kävi samalla tapaa. En saanut "uhrilta" mitään maksumääräystä joten en maksanutkaan. Joskus 3 - 4 vuotta tapauksen jälkeen minulle tuli tieto, että oikeusrekisterikeskus oli maksanut uhrille. Hän siis haki korvausta suoraan sieltä. Oikeusrekisterikeskus alkoi perimään minulta. Sanoin että uhri ei ole esittänyt asiassa maksuvaatimuksia.

        En maksanut. Juttu vanheni kun 5 vuotta tuomiosta tuli täyteen ja vapauduin maksamasta sillä valtion velka kuten vero vanhenee ajoissa eikä liian myöhään.

        Olin siis saanut sakkotuomion. En vankeutta. Muutoin asia (velka) olisi vanhentunut 10 vuodessa. Sakot maksoin osamaksulla aikanaan.

        No samallalailla mullekkin, sakot muttei vankeutta. Kaipa se on ooteltava. Osaatko vielä kertoa paljonko tuo lain oikeuttama korko on?


      • 13
        Vapautettu. kirjoitti:

        Älä usko näitä vastauksia.
        Kyllä se on uhrin velvollisuus laatia sinulle lasku ja lähettää pankkisiirto lomake millä hoidat maksun. Sinä olet tässä vaiheessa uhri eli korvausvelvollinen ja sinun ei pidä tehdä asiassa mitään aloitetta eikä alkaa maksamaan. Koska sinulla ei ole virallista plankettia millä maksaa.
        Onhan pankkisiirrossa ilmettävä mistä maksat ja siitä jäätävä sinulle kuitti.

        Turpiin saanut on se joka on oltava oma-alotteinen jos meinaa saada korvauksen.

        Minulle kävi samalla tapaa. En saanut "uhrilta" mitään maksumääräystä joten en maksanutkaan. Joskus 3 - 4 vuotta tapauksen jälkeen minulle tuli tieto, että oikeusrekisterikeskus oli maksanut uhrille. Hän siis haki korvausta suoraan sieltä. Oikeusrekisterikeskus alkoi perimään minulta. Sanoin että uhri ei ole esittänyt asiassa maksuvaatimuksia.

        En maksanut. Juttu vanheni kun 5 vuotta tuomiosta tuli täyteen ja vapauduin maksamasta sillä valtion velka kuten vero vanhenee ajoissa eikä liian myöhään.

        Olin siis saanut sakkotuomion. En vankeutta. Muutoin asia (velka) olisi vanhentunut 10 vuodessa. Sakot maksoin osamaksulla aikanaan.

        *****Älä usko näitä vastauksia.*****

        Vastaus on pielessä monilta osin.
        Rikosperusteisen velan ulosoton vanheneminen riippuu rangaistuksen suuruudesta. Pisin aika on 20 vuotta.
        Oikeusrekisterikeskus ei maksa mitään, vaan ainoastaan perii valtion saatavia. Maksaja on Valtiokonttori. Valtion saatava vanhenee viidessä vuodessa.
        Uhri voi ryhtyä itse perimään, tai kääntyä ulosottomiehen, tai myös Valtiokonttorin puoleen.
        Jotta maksaja ei joutuisi odottelemaan mahdollista ulosoton vanhenemista 10-20 vuotta, niin missään ei ole kielletty, ettei hän saisi ottaa yhtyettä ja kertoa, että haluaa maksaa, välttyyhän hän siltä, että velka ei joudu koskaan ulosottorekisteriin.


      • rc435r3q
        13 kirjoitti:

        *****Älä usko näitä vastauksia.*****

        Vastaus on pielessä monilta osin.
        Rikosperusteisen velan ulosoton vanheneminen riippuu rangaistuksen suuruudesta. Pisin aika on 20 vuotta.
        Oikeusrekisterikeskus ei maksa mitään, vaan ainoastaan perii valtion saatavia. Maksaja on Valtiokonttori. Valtion saatava vanhenee viidessä vuodessa.
        Uhri voi ryhtyä itse perimään, tai kääntyä ulosottomiehen, tai myös Valtiokonttorin puoleen.
        Jotta maksaja ei joutuisi odottelemaan mahdollista ulosoton vanhenemista 10-20 vuotta, niin missään ei ole kielletty, ettei hän saisi ottaa yhtyettä ja kertoa, että haluaa maksaa, välttyyhän hän siltä, että velka ei joudu koskaan ulosottorekisteriin.

        Eikä mitään "virallista plankettia" myöskään tarvita. Pahoinpitelyn uhri vain toimittaa tekijälle tiedoksi pankkiyhteytensä, ja kehoittaa maksamaan sinne oikeuden määräämän korvauksen. Ei todellakaan tarvitse ruveta mitään laskupohjaa laatimaan, ja kuitinkin maksaja saa pankista eikä maksun kohteelta.

        Vapautettu kuulostaa tyypilliseltä kenokaulalta, jossa ei ole miestä vastaamaan teoistaan.


      • huhhuhhuhh
        Vapautettu. kirjoitti:

        Älä usko näitä vastauksia.
        Kyllä se on uhrin velvollisuus laatia sinulle lasku ja lähettää pankkisiirto lomake millä hoidat maksun. Sinä olet tässä vaiheessa uhri eli korvausvelvollinen ja sinun ei pidä tehdä asiassa mitään aloitetta eikä alkaa maksamaan. Koska sinulla ei ole virallista plankettia millä maksaa.
        Onhan pankkisiirrossa ilmettävä mistä maksat ja siitä jäätävä sinulle kuitti.

        Turpiin saanut on se joka on oltava oma-alotteinen jos meinaa saada korvauksen.

        Minulle kävi samalla tapaa. En saanut "uhrilta" mitään maksumääräystä joten en maksanutkaan. Joskus 3 - 4 vuotta tapauksen jälkeen minulle tuli tieto, että oikeusrekisterikeskus oli maksanut uhrille. Hän siis haki korvausta suoraan sieltä. Oikeusrekisterikeskus alkoi perimään minulta. Sanoin että uhri ei ole esittänyt asiassa maksuvaatimuksia.

        En maksanut. Juttu vanheni kun 5 vuotta tuomiosta tuli täyteen ja vapauduin maksamasta sillä valtion velka kuten vero vanhenee ajoissa eikä liian myöhään.

        Olin siis saanut sakkotuomion. En vankeutta. Muutoin asia (velka) olisi vanhentunut 10 vuodessa. Sakot maksoin osamaksulla aikanaan.

        "Sinä olet tässä vaiheessa uhri eli korvausvelvollinen "

        ....Wut? Jätkä pahoinpidelly jonkun ja siitä joutuu maksamaan, niin simsalabim, hän onkin asiassa uhri? On teillä mielikuvitusta vaikka muille jakaa.


    • avuton tunne

      Voihan olla että vastapuoli piruuttaan välttelee sinua ja kasvattaa korvattavaa summaa sinulle huimasti ylöspäin. Ikävä tilanne todellakin, johon ei ketään toivoisi joutuvan.

    • työtönt saastaa ovat

      Luuserit maksakoon ja paljon.

    • jediritari

      Voimia!

    • Hei

      Hei

      On tavallista, että rikoksen uhrit ohjataan suoraan hakemaan korvauksia Valtiokonttorista, jotka sitten aikanaan peritään vahingonkorvausvastuussa olevalta takaisin. Valtiokonttorilla on pitkät käsittelyajat, joten he tuskin ovat ehtineet vielä maksaa vahingonkorvausta uhrille. Jos uhrilla oli avustaja ja muistat hänen nimensä - voit pyytää uhrin tilinumeroa hänen kauttaan. Mikäli avustajaa ei ollut, voisit olla yhteydessä kyseiseen tuomioistuimeen, josko he voisivat tällaisessa tapauksessa välittää pyyntösi uhrille.

      Ystävällisin terveisin
      Rikosuhripäivystys

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe