Terve! Minut tuomittiin kuukausi sitten pahoinpitelystä sakkoihin, ja korvaamaan "uhrille" vammoista korvauksia. Sakot sain suoraan käteen viitenumeroineen, mutta tuon uhrin korvauksesta en ole saanut mitään tiliosoitetta tms. johon sen voisin maksaa.
Kysymys onkin, että meneekö nuo korvaukset oikeusrekisterikeskuksen kautta, vai pitäisikö minun itse saada ne jotenkin hoidettua uhrille?
Kysymys korvauksien maksusta
14
1218
Vastaukset
- 8
Oikeusrekisterikeskus käyttää puhevaltaa vain silloin, kun valtio on saamamiehenä, eli sinun on itse huolehdittava korvausten maksusta.
Voit itse ottaa yhteyttä, tai jäädä odottelemaan yhteydenottoa. Odottelu saattaa kuitenkin tulla kalliiksi korko ja ulosottomaksujen muodossa. Ulosottona rikokseen perustuva korvaus vanhenee 15-20 vuodessa, tuomiosta riippuen. - tuhma krimi
Elikkä pitäisi olla omin päin yhteydessä henkilöön, jonka kanssa ei tule mitenkään päin toimeen, ja tämmöisen asian selvittely tuntuu silkalta mahdottomuudelta. Silti jos en ota häneen yhteyttä, voi hän pitkitellä tätä asiaa ja ulosotosta rapsahtaa korvaus maksettavaksi hurjilla koroilla?
- 20
Tuota
Näin se vaan menee. Jollet hoida asiaa, niin asianomistaja voi ulosottomiehen sijasta
kääntyä myös Valtiokonttorin puoleen. Tällöin valtio maksaa hänelle ja perii maksamansa summan myöhemmin sinulta. Valtiokonttori ei kuitenkaan ota kolmea vuotta vanhempaa juttua käsiteltäväksi lainvoimaisesta tuomiosta laskien. - tuhma krimi
20 kirjoitti:
Tuota
Näin se vaan menee. Jollet hoida asiaa, niin asianomistaja voi ulosottomiehen sijasta
kääntyä myös Valtiokonttorin puoleen. Tällöin valtio maksaa hänelle ja perii maksamansa summan myöhemmin sinulta. Valtiokonttori ei kuitenkaan ota kolmea vuotta vanhempaa juttua käsiteltäväksi lainvoimaisesta tuomiosta laskien.Voi herranjumala, hieno systeemi. Näinköhän näitä uhreja ohjataan järjestään viemään tämän korvausten haun vaikka ulosottoon?
- Vapautettu.
tuhma krimi kirjoitti:
Voi herranjumala, hieno systeemi. Näinköhän näitä uhreja ohjataan järjestään viemään tämän korvausten haun vaikka ulosottoon?
Älä usko näitä vastauksia.
Kyllä se on uhrin velvollisuus laatia sinulle lasku ja lähettää pankkisiirto lomake millä hoidat maksun. Sinä olet tässä vaiheessa uhri eli korvausvelvollinen ja sinun ei pidä tehdä asiassa mitään aloitetta eikä alkaa maksamaan. Koska sinulla ei ole virallista plankettia millä maksaa.
Onhan pankkisiirrossa ilmettävä mistä maksat ja siitä jäätävä sinulle kuitti.
Turpiin saanut on se joka on oltava oma-alotteinen jos meinaa saada korvauksen.
Minulle kävi samalla tapaa. En saanut "uhrilta" mitään maksumääräystä joten en maksanutkaan. Joskus 3 - 4 vuotta tapauksen jälkeen minulle tuli tieto, että oikeusrekisterikeskus oli maksanut uhrille. Hän siis haki korvausta suoraan sieltä. Oikeusrekisterikeskus alkoi perimään minulta. Sanoin että uhri ei ole esittänyt asiassa maksuvaatimuksia.
En maksanut. Juttu vanheni kun 5 vuotta tuomiosta tuli täyteen ja vapauduin maksamasta sillä valtion velka kuten vero vanhenee ajoissa eikä liian myöhään.
Olin siis saanut sakkotuomion. En vankeutta. Muutoin asia (velka) olisi vanhentunut 10 vuodessa. Sakot maksoin osamaksulla aikanaan. - tuhma krimi
Vapautettu. kirjoitti:
Kyllä se on uhrin velvollisuus laatia sinulle lasku ja lähettää pankkisiirto lomake millä hoidat maksun. Sinä olet tässä vaiheessa uhri eli korvausvelvollinen ja sinun ei pidä tehdä asiassa mitään aloitetta eikä alkaa maksamaan. Koska sinulla ei ole virallista plankettia millä maksaa.
Minulle kävi samalla tapaa. En saanut "uhrilta" mitään maksumääräystä joten en maksanutkaan. Joskus 3 - 4 vuotta tapauksen jälkeen minulle tuli tieto, että oikeusrekisterikeskus oli maksanut uhrille. Hän siis haki korvausta suoraan sieltä. Oikeusrekisterikeskus alkoi perimään minulta. Sanoin että uhri ei ole esittänyt asiassa maksuvaatimuksia.
En maksanut. Juttu vanheni kun 5 vuotta tuomiosta tuli täyteen ja vapauduin maksamasta sillä valtion velka kuten vero vanhenee ajoissa eikä liian myöhään.
Olin siis saanut sakkotuomion. En vankeutta. Muutoin asia (velka) olisi vanhentunut 10 vuodessa. Sakot maksoin osamaksulla aikanaan.No samallalailla mullekkin, sakot muttei vankeutta. Kaipa se on ooteltava. Osaatko vielä kertoa paljonko tuo lain oikeuttama korko on?
- 13
Vapautettu. kirjoitti:
Olin siis saanut sakkotuomion. En vankeutta. Muutoin asia (velka) olisi vanhentunut 10 vuodessa. Sakot maksoin osamaksulla aikanaan.*****Älä usko näitä vastauksia.*****
Vastaus on pielessä monilta osin.
Rikosperusteisen velan ulosoton vanheneminen riippuu rangaistuksen suuruudesta. Pisin aika on 20 vuotta.
Oikeusrekisterikeskus ei maksa mitään, vaan ainoastaan perii valtion saatavia. Maksaja on Valtiokonttori. Valtion saatava vanhenee viidessä vuodessa.
Uhri voi ryhtyä itse perimään, tai kääntyä ulosottomiehen, tai myös Valtiokonttorin puoleen.
Jotta maksaja ei joutuisi odottelemaan mahdollista ulosoton vanhenemista 10-20 vuotta, niin missään ei ole kielletty, ettei hän saisi ottaa yhtyettä ja kertoa, että haluaa maksaa, välttyyhän hän siltä, että velka ei joudu koskaan ulosottorekisteriin. - rc435r3q
13 kirjoitti:
*****Älä usko näitä vastauksia.*****
Vastaus on pielessä monilta osin.
Rikosperusteisen velan ulosoton vanheneminen riippuu rangaistuksen suuruudesta. Pisin aika on 20 vuotta.
Oikeusrekisterikeskus ei maksa mitään, vaan ainoastaan perii valtion saatavia. Maksaja on Valtiokonttori. Valtion saatava vanhenee viidessä vuodessa.
Uhri voi ryhtyä itse perimään, tai kääntyä ulosottomiehen, tai myös Valtiokonttorin puoleen.
Jotta maksaja ei joutuisi odottelemaan mahdollista ulosoton vanhenemista 10-20 vuotta, niin missään ei ole kielletty, ettei hän saisi ottaa yhtyettä ja kertoa, että haluaa maksaa, välttyyhän hän siltä, että velka ei joudu koskaan ulosottorekisteriin.Eikä mitään "virallista plankettia" myöskään tarvita. Pahoinpitelyn uhri vain toimittaa tekijälle tiedoksi pankkiyhteytensä, ja kehoittaa maksamaan sinne oikeuden määräämän korvauksen. Ei todellakaan tarvitse ruveta mitään laskupohjaa laatimaan, ja kuitinkin maksaja saa pankista eikä maksun kohteelta.
Vapautettu kuulostaa tyypilliseltä kenokaulalta, jossa ei ole miestä vastaamaan teoistaan. - huhhuhhuhh
Vapautettu. kirjoitti:
Olin siis saanut sakkotuomion. En vankeutta. Muutoin asia (velka) olisi vanhentunut 10 vuodessa. Sakot maksoin osamaksulla aikanaan."Sinä olet tässä vaiheessa uhri eli korvausvelvollinen "
....Wut? Jätkä pahoinpidelly jonkun ja siitä joutuu maksamaan, niin simsalabim, hän onkin asiassa uhri? On teillä mielikuvitusta vaikka muille jakaa.
- avuton tunne
Voihan olla että vastapuoli piruuttaan välttelee sinua ja kasvattaa korvattavaa summaa sinulle huimasti ylöspäin. Ikävä tilanne todellakin, johon ei ketään toivoisi joutuvan.
- työtönt saastaa ovat
Luuserit maksakoon ja paljon.
- jediritari
Voimia!
Hei
Hei
On tavallista, että rikoksen uhrit ohjataan suoraan hakemaan korvauksia Valtiokonttorista, jotka sitten aikanaan peritään vahingonkorvausvastuussa olevalta takaisin. Valtiokonttorilla on pitkät käsittelyajat, joten he tuskin ovat ehtineet vielä maksaa vahingonkorvausta uhrille. Jos uhrilla oli avustaja ja muistat hänen nimensä - voit pyytää uhrin tilinumeroa hänen kauttaan. Mikäli avustajaa ei ollut, voisit olla yhteydessä kyseiseen tuomioistuimeen, josko he voisivat tällaisessa tapauksessa välittää pyyntösi uhrille.
Ystävällisin terveisin
Rikosuhripäivystys
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685