Pankki-/luottokortti

Desperated

Minkä ikäisenä olette saaneet kortin?
Minulla on tämä ns.kasvutili jolle kuulemma tulee kymppi kuussa, ei jää mitään kuitenkaan käteen eikä minulla ole korttiakaan omalle tilille. Tuntuu että kaikki muut saavat jo 11-12 - vuotiaina pankkikorttinsa joilla sitten hankkivat mitä mieli ja valittavat kun ei ole rahaa.
Ja olen 16-vuotias, neljän päivän päästä 17-vuotias, tyttö.

16

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä sain

      kortin 14 vuotiaana... Mulla on monta kaveria, joilla ei oo korttii, joten et oo ainoo :D

    • Niin joo

      Ja mul on siinä kortissa 20 päiväkäyttöraja

    • siis 20 euron

      XD

    • wanhus

      mä sain sen jo 8v ja olen nyt 96v

      • eläkeläinen

        eli vai 1924?
        Olen itse syntynyt 1945.
        minä sain sen jo 49,9(0,5)v


    • 23123

      itse sain 15 vee kun mopokortin sain niin bensan ostoa varten. muuten han se on ihan turha. ihan sama maksaa käteisell

    • Et todellakan ainoo

      Ite sain vasta 17 ½ vuotiaana kortin, jolloin se oli jo miltei sama kun ei olisi ollut enää kuin puolen vuoden odottelu että olisi voinut itse hankkia kortin...

    • näin

      mä sain joskus 10v kortin mt en sillon viel käyttäny kunnolla sitä van jos ei ollu johonk pikkujuttuun käteistä

    • .

      13 vuotiaana.

    • Huehue

      Visa electronin voi saada ala-ikäisenä vanhempien suostumuksella, pankki-ja luottokortin 18 vuotiaana ja siihenkin tarttee tuloja.

    • köyhä hippi

      ikä 14 ei minkää näköst korttii kaikil kavereil on

    • sairaanaoonkotona

      14v. ja Visa-Elektron on ollut käytössä yli vuoden. 20 euroa voi päivässä maksaa suoraan kortilta automaatista 20 euroa nostaa myös---> 40 euroa käyttöraja päivässä siis. Ihan ok systeemi, vähemmän tulee tuhlattua, kuin jos ois käteistä. :)

    • 02 vuon syntyny :)

      saan sen viikon pääst jes

    • -93

      Sain ton pankkikortin kun olin 16-vuotias. Luottokortin sain vasta 18-vuotiaana, koska se vaatii et sul pitää olla tuloja ja sitten täytyy olla ns. "luottoa" eli ettet käytä sitä turhamaisuuksiin. Luottokortti on hyvä olla jos haluut esim. amazon UKsta tilata vaik pelejä ja leffoja (jotka Suomes maksaa mansikoita).

      Pankkikortil on hyvä alottaa ja se käy ulkomailla hyvin :)

      Luottokortilla ei oo kiirettä oikeasti, siinä on hirveä vastuu ja sit jos se häviää/varastetaan oot sit kyl kuses ..... :D

    • juuuuj

      oon 12v ja sain täs kesäl:) ja se on ihan kiva, mut välil tosi tosi ärsyttävä!!!

    • älkäävalittakotästä

      oon kans 12w ja sain tänä syksynä visa electronin nyt siel on vaa jotain 25e
      ja päivä käyttö raha on 300e ihan vaan sentakii et jos joskus menee shoppailemaan ihan kunnol ni sit ei lopu kesken

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe