säynätsalo kaunis,henkisesti köyhä

lärvätsalos rules

säynätsalo on upea ja kauis maisemiltaan,mutta henkisesti tylsimpiä paikkoja missä olen käynyt.ei pääse ihmisten kanssa tekemisissn,sisäänpäinkääntyneitä,kuppikuntia jossa hyljätään vieraat,ei mitään harrastus ja ajanvietto paikkaa,tai virikkietä nuorille.energiset nuoret turhautuvat jos eivät ole harrastamassa urheilua tai veneilyä.talvella kandee häipyä ja äkkiä.käykää ihailemassa maisemia,ihmisiin ei saa kontaktia.

7

2330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyypillistä

tyypillinen jyväskyläläinen lähiö, maisemallisesti toki kauniimpi kuin esim.
      pupari, lutakko, keltinmäki, kangaslampi, kortepohja jne.

• reissaajan kauhu

Tiedän, olen säynätsalossa asunut. niin sisäsiittoista paikkaa ei ole kun se. En tiedä mistä se johtuu, ehkä siiitä että se on ollut omakuntansa, se on saari ja siellä on ollut omat piirit vuosia. kaikki tuntevat kaikki. nythän se on osa jyväskylää eikä tuo enää niin paha ole kun aikoihin kun koko saaristo oli oma kuntansa. siellä oli oma lehti, oma tehdas jne jne. kuin oma maa :D
      Ei todellakaan ole mahdollisuutta päästä sisäpiiriin, mutta tuskin siinä mitään menettääkään. Itse entisenä sisäpiiriläisenä voin sanoa että he ovat juoruämmiä jne..onneksi minulla maailmalle kaipuu oli sen verran suuri, että ajattelin jo nuorena ettei maailma voi olla tässä..ja onneksi ei ollutkaan :)

• HAPPEA!!!

Näitä omissa hajuissaan viihtyviä lähiöitä jykylässä riittää....täällä ymmärretään yhteisöllisyys niin, että mikään ei saa muuttua, ei ihmiset, ei rakennukset, ei väylät, kaikki uusi on pelottavaa ja pahasta....kaikki mikä vähänkin erottuu massasta on heti punaniskojen silmätikkuna

• pikkupiiri

Kauheenpahalta haisee koko saari. Jyväskylän erikoisuun on peitellä hajuja hajusteilla muuallakin kuin Sokkarilla. Yllätävän arkressiivista, epäsosiaalista, oikkurikollisporukkaa. Isoja ekoja, turhaa pullistelua, kun mitään ei ole, ei edes päässä ajatuksia. Jyväskylän asunnot huonotasoisia, normaalitasoinen auntokin on tuloihin nähden kallis. Muualla on parempi tasoisia asuntoja samalla hinnalla tai vuokralla. Tehty selväksi asutko aran talossa vai kalliimmassa asunnossa. Parvekkeet ihan järkyttäviä, käytöstvat huonot. Ei tiedä mitä parvekkeelta lentää. Yhtiöiden luottamustehtävissä olevat henkilöt epäluotettavia. Eivätymmärrä yleisiä tapoja eikä lakeja. Asuntoihin ei saa asentaa turvalukkoja, että voivat paremmin tehdä ilkivaltaa asunnoissa, varastella ja hiippailla kun asukkaat ovat poissa. Tuo ilmiö on muissakin kaupungeissa ja piireissä. Paskamaisuus ei ole pelkästään vuokratalojen vitsaus. Samoja huoltoyhtiöitä ja isännöinti yhtiöitä on osaketaloissa myös.

• blokkari

Taitaa tuo henkinen köyhyys olla yleisempääkin ku tihutöitä pitää aikuistenkin ihmisten tehdä. Pimeetä tuo hauskuus. Ei taida ihan kaikki olla kohdallaan. Menisivät välillä sivustyksen pariin. Siisteys on muutakin kuin puhtaat tai uudet vaatteet. Yleistähän on Suomessa, että kaikki on omissa luukuissaan ja valittelevat yksinäisyyttä. Netin tulo on tainut lisätä vaan epäsosiaalista kanssa käymistä. Tailtaa nuo kakasilahkeisetkin vipeltää ihan kiitettävästi, äiskät on sillä välillä kotona Chattailemassa.

• Vinkvinkvinkk

Puhu omasta puolestas tyhjäpää

• Jörkän_Jaska

Missä viipyy mekkomaakarin narinat?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      465
      2959
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2716
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      1734
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1304
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1245
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1081
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    9. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      998
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      995
    Aihe