Canon ixus 1100 hs vai powershot sx260 hs?

1234ff

Uusi canonin pokkari pitäisi ostaa, mutta kumpi olisi parempi näistä? Paljon tulee matkusteltua ja kuvattua maisemia, ihmisiä ja eläimiä. Pokkari siksi, koska kulkee kätevästi mukana.

14

1281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäpä sx260

Vertaa tästä:

http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_ixus1100hs&products=canon_sx260hs

Tärkeimmät erot: polttoväli (35mm eq.) ixuksessa 28 – 336 mm, sx260:ssa 25 – 500 mm; lähin tarkennuset. ixuksessa 1 cm, sx260:ssa 5 cm.

http://www.photographyblog.com/reviews/canon_ixus_1100_hs_review/
      http://www.photographyblog.com/reviews/canon_ixus_1100_hs_review/sample_images/

http://www.photographyblog.com/reviews/canon_powershot_sx260_hs_review/
      http://www.photographyblog.com/reviews/canon_powershot_sx260_hs_review/sample_images/

SX260:ssa on siis laajempi laajakulma ja ulottuvampi zoomi, mikä matkailijaa ja maisemanäpsijää saattaisi ilahduttaa enemmän kuin ixus 1100 hs.

• ehkäpä sx260

SX260:ssa on lisäksi GPS mikä ilmeisesti ixus 1100 hs:sta puuttuu.

• SX260 HS:ssä on laajempi zoom, uudempi prosessori, GPS, käsisäädöt ja parempi akun kesto. Ixus 1100 HS on hieman pienempi. Muita vastaavia on:

SX220 HS/230 HS: samaa sukupolvea kuin Ixus 1100 HS, 14 x zoom
      Ixus 500/510 HS: pieni koko, pienempi kenno kuin Ixus 1100 HS:ssä.
      SX240 HS: SX260 HS ilman GPS:ää.

• aloittaja...öl

otin kolmanneksi vaihtoehdoksi vielä powershot s100:n. Siinä vain epäilyttää tuo zoom, taitaa olla melko lyhyt?

• aloittaja...öl kirjoitti:

otin kolmanneksi vaihtoehdoksi vielä powershot s100:n. Siinä vain epäilyttää tuo zoom, taitaa olla melko lyhyt?

Jos tuon otat vaihtoehdoksi, niin sitten periaatteessa voisit ottaa kaikki Canonin kamerat. Kannattaa hieman jäsentää tarpeita.

• _'$!oRnf
        aloittaja...öl kirjoitti:

Mutta siinä on mahdollisuus ottaa RAW kuvia ja hintaa tulee lisää.

• athisuth
        _'$!oRnf kirjoitti:

Mutta siinä on mahdollisuus ottaa RAW kuvia ja hintaa tulee lisää.

Ainakin noihin sx-sarjan kameroihin saa raw-kuvat ja kaikkea muuta kivaa chdk:n avulla. Edellyttää toki sen, että on yhtään kiinnostusta värkkäykseen, koska ihan sormia napsauttamalla tuo ei onnistu.

Mutta tosiaan, ensin pitää päättää mitä haluaa. Turha meidän on täällä selittää omenien ja appelsiinien eroja.

• athisuth kirjoitti:

Ainakin noihin sx-sarjan kameroihin saa raw-kuvat ja kaikkea muuta kivaa chdk:n avulla. Edellyttää toki sen, että on yhtään kiinnostusta värkkäykseen, koska ihan sormia napsauttamalla tuo ei onnistu.

Mutta tosiaan, ensin pitää päättää mitä haluaa. Turha meidän on täällä selittää omenien ja appelsiinien eroja.

Ei ole CHDK:ta vielä SX260:aan. Syksyllä ehkä saa.

• aloittaja...1

Tänään kävin valokuvauslikkeessä ja annettiin vaihtoehdoksi vielä Nikonin coolpix p7100. Mielipiteitä tästä? myyjän mukaan vastaa tarpeitani parhaiten ja saa maisemakuvat onnistumaan myös pimällä.

• Pieni vaihtoehto

- 1100D
        - f/2.8 40 mm pannari

• povariinko
        Pieni vaihtoehto kirjoitti:

- 1100D
        - f/2.8 40 mm pannari

Aloittaja sanoo: "Pokkari siksi, koska kulkee kätevästi mukana. "

Minkälaiseen povitaskuun 1100D mahdetaan voida survoa?

• aloittaja..lllk
        povariinko kirjoitti:

Aloittaja sanoo: "Pokkari siksi, koska kulkee kätevästi mukana. "

Minkälaiseen povitaskuun 1100D mahdetaan voida survoa?

Olen nyt karsinut vaihtoehdoiksi tuon powershot 260:n, canonin g12:n ja nikonin p7100:n. Osaisiko joku sanoa, mikä näistä on paras maisema- ja eläinkuviin erilaisissa olosuhteissa? Olen netistä lueskellut, mutta kun en kameroista paljoa ymmärrä, niin apu olisi tarpeen. Kaksi jälkimmäistähän ei mahdu taskuun, mutta käsilaukkuun kumminkin.

• uuuuuuuuuuuui
        aloittaja..lllk kirjoitti:

Olen nyt karsinut vaihtoehdoiksi tuon powershot 260:n, canonin g12:n ja nikonin p7100:n. Osaisiko joku sanoa, mikä näistä on paras maisema- ja eläinkuviin erilaisissa olosuhteissa? Olen netistä lueskellut, mutta kun en kameroista paljoa ymmärrä, niin apu olisi tarpeen. Kaksi jälkimmäistähän ei mahdu taskuun, mutta käsilaukkuun kumminkin.

G12 ja P7100 sisältää kait saman kennon. P7100 zoom on pidempi, mutta kokonaisuutena esim. dpreview rankkasi G12 vähän paremmaksi (73 vs 69 %).

SX260:ssa on pieni kenno mutta uusi prossu sekä laajempi mutta laiska zoom. Nuo kaksi edellistä hakkaa sen luultavasti hämäräkuvauksessa mennen tullen.

Oleellisia kysymyksiä: mikä merkitys näillä on
        - zoom (28 – 140 mm vs 28 – 200 mm vs 25 - 500 mm)
        - video (1280 x 720 vs 1920 x 1080)
        - kääntyvä näyttö (on / kallistettava / ei)
        - lisäsalama yms härpäkkeet
        - koko
        - hinta

Speksit vielä yhtenä listana:
        http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=nikon_cpp7100&products=canon_g12&products=canon_sx260hs
        (tuo sx260 review-tulos-% ei ole vertailukelpoinen muiden kanssa, koska ne on arvosteltu eri luokissa)

• Canon G12

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe