mökkihuijari 2012

juhannus 2012

Luotettavan kuuloinen mies otti yhteyttä ilmoituksemme perusteella, halusimme juhannukseksi mökin. Antoi luotettavan oloisen kuvauksen mökistä, kertoi ykstyiskohtiakin rennosti, kuten riippumatosta terassilla jne. Ajo-ohjeet sekä osoite näyttivät tosilta googlemapsissa. Vuokra ei ollut suuri, joten maksoin puolet varausmaksuna, puolet maksaisin paikan päällä avainten luovutuksen yhteydessä. Lähtöä edeltävänä aamuna sain kuitenkin viestin, jossa hän väitti isänsä sairastuneen ja joutuvansa lähtemään pois aiemmin. Halusi loput rahat tilille, että voisi varmistaa maksun olevan siellä ennen lähtöänsä. Kieltäydyin maksamasta näkemättä mökkiä, lisäksi minua alkoi ihmetyttämään, että hän noin vain antaisi tuntemattomalle mökkinsä avaimet tapaamatta minua, tai solmimatta mitään luotettavaa sopimusta. Ehdotin, että ystäväni voisi lähellä asuvana tulla jo tänään katsomaan paikkoja. Pyysin tietoja hänestä (esim. työpaikka, kotiosoite, jotain minkä saisin netistä tai puhelimitse vahvistettua), mutta niitä ei tullut. Ei kuulemma ollut aikaa mihinkään kun oli jo matkalla tässä vaiheessa, eikä halunnut puhua puhelimessa, koska oli kuulemma moottoripyörällä liikkeessä. (heh) Vaati kuitenkin edelleen maksua pankkiin siihen ja siihen mennessä, kuitenkin siirsi aikaa eteen päin myöhemmin kun en suostunut. Googlasin vähän nimeä ja numeroa, prepaid. Pyysin välittömästi palauttamaan varausmaksun. Yllätys yllätys, ei palautettu.

12

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SherlokkiHolmes

      Ehtikö Jarno Nousiainen opettaa metodinsa eteenpäin ?
      Vai tapahtuiko tämä ennen 24.3.2012 ?
      Tee rikosilmoitus poliisille ja laita kaikki tiedot tänne nettiin näkyville.
      Nimi ja tilinumerot jne.

      • ???

        Eikö Nousiainen enää toimi?


      • neljä
        ??? kirjoitti:

        Eikö Nousiainen enää toimi?

        Hän taisi kuolla Kamputseassa maaliskuussa liikenneonnettomuudessa.


      • ErkkiKakkonen
        ??? kirjoitti:

        Eikö Nousiainen enää toimi?

        Ei ole enää toiminut 24.3.2012 jälkeen.


    • HKLML

      Nämä on ikäviä tapauksia. Kommentoin kuitenkin seuraavaa:

      "... lisäksi alkoi ihmetyttämään, että hän noin vain antaisi tuntemattomalle mökkinsä avaimet tapaamatta minua tai solmimatta mintään luotettavaa sopimusta."

      En näe tuossa mitään outoa. Olen kymmenet kerrat (viimeisen 9 vuoden aikana) lähettänyt vuokralaisille postissa avaimen tapaamatta heitä etukäteen koska mökkini on 850 km päässä kotoani. Vuokralaisetkin saattavat olla toiselta puolelta Suomea myös kuin mitä itse asun.

      Tämä on toiminut loistavasti joka kerta, avaimet on palautettu loman jälkeen mukana olleessa palautuskuoressa ja rahat ovat tulleet tilille. Jos joku haluaa maksaa vasta päästyään perille -kiitos kaikkien huijareiden- sekin onnistuu. Mitään ei ole koskaan hävinnyt eikä rikottu tai sotkettu.

    • vänrikki

      moikka,missäpäin "mökki" oli?Mullakin on ilmoitus mökin vuokraamisesta,ja sain melko epäilyttävän tarjouksen.mökki täydellinen,hinta edullinen ja puolet hinnasta tilille samantien,vuokraajalla useammassa pankissa tili jotta saa rahat varmasti heti.Mies oli taitava puhuja,kuvia mökistä ei ollut tarjolla mutta rahat piti saada välittömästi.kuvat laittaisi myöhemmin koska oli nyt juuri matkoilla.Epäilen että oli huijari.puhelumme jälkeen tiedusteli tunnin kuluttua rahojen tulosta tilille textiviestillä.ilmoitin että perun varauksen,koska kuulosti epäluotettavalta.mitään ei vastannut mutten mitään maksanutkaan.

    • luottavainen

      Valitettavasti joku voi pilata monen vuokranantajan maineen heposti.
      Itse en ole luovuttamassa avaimia, kerron vain paikan mistä löytyvät.
      Näin on edetty, ja jatkossa toimin samalla tavalla, kaikki ovat olleet tyytyväisiä.
      Puhelin numeroni annan, ja sen voi tarkistaa, joten luottamus toimii.

    • 14+7

      Olen myös näiden huijareiden myötä mennyt siihen, että vuokran mökistäni voi maksaa päästyään perille ja nähtyään mökin, jotkut ovat maksaneet kunhan pääsevät lomaltaan takaisin kotiin.

      Muut oikeat vuokranantajat voisi tehdä saman sopimuksen, jos sillä päästäisiin näistä huijareista. Yleensä aina ensimmäisenä soittajat kysyy, että miten on varausmaksun kanssa ja muun maksun kanssa. Kun vastaan että maksakaa kun pääsette perille ja kerkiätte niin hyvä on, aina tulee kaupat. Moni tunnustaa pelkäävänsä huijausta eikä mikään ihme.

      Yhtäkään vuokraa ei ole jäänyt tulematta tilille eikä yhdetkään vuokralaiset ole jättäneet tulematta jos ovat varanneet.

      • Aina maksu etukäteen

        14 7

        Kuulosta vähän liian hyväuskoiselta - ainoa oikea tapa on kuitenkin saada maksu etukäteen - ehkä jos on kovin halpa ësim alle 100 euron vuokra niin tuota voi harrastaa, mutta kalliimmissa mökeissä ei.

        Eikö se riitä että mökinomistajan kaikki tiedot puhelin-numeroineen ovat esillä ja mökki valtakunnallisilla saiteilla.


      • 14+7
        Aina maksu etukäteen kirjoitti:

        14 7

        Kuulosta vähän liian hyväuskoiselta - ainoa oikea tapa on kuitenkin saada maksu etukäteen - ehkä jos on kovin halpa ësim alle 100 euron vuokra niin tuota voi harrastaa, mutta kalliimmissa mökeissä ei.

        Eikö se riitä että mökinomistajan kaikki tiedot puhelin-numeroineen ovat esillä ja mökki valtakunnallisilla saiteilla.

        Miksi se on ainoa oikea tapa? Ei ole kyseessä ihan satasen mökki :)

        Nytkin syyskuussa oli kahdet vuokralaiset netissä olleen ilmoitukseni kautta. Toinen lupasi maksaa perille päästyään ja mökin nähtyään heti vuokran netin kautta mutta huomasin, että hän olikin sitten maksanut jo päivää ennen lähtöä, ilmeisesti olin tarpeeksi luotettava.

        Toinen vuokralainen laittoi lomalta palatessaan vuokrarahat kirjekuoreen samalla kun palautti avaimen. Näin olimme sopineet. Olen joskus aikaisemminkin sopinut jonkun kanssa, että voivat maksaa lomalta palatessa, joka kerta on rahat tulleet ja ovat vuokranneet uudestaankin.

        Toki tiedän vuokralaisesta nimen, osoitteen, (työ)sähköpostin, puhelinnumeron (varmistan sen oikeaksi) kun tietoa ja avaimia lähetellään. Samoin he tietävät minusta. Jos joku jättäisi maksamatta, saisi laskun peräänsä. Yhtä hyvinhän se "riski" pelaa niinkin päin. Jomman kumman se on aina otettava ja luotettava.


      • Anonyymi
        14+7 kirjoitti:

        Miksi se on ainoa oikea tapa? Ei ole kyseessä ihan satasen mökki :)

        Nytkin syyskuussa oli kahdet vuokralaiset netissä olleen ilmoitukseni kautta. Toinen lupasi maksaa perille päästyään ja mökin nähtyään heti vuokran netin kautta mutta huomasin, että hän olikin sitten maksanut jo päivää ennen lähtöä, ilmeisesti olin tarpeeksi luotettava.

        Toinen vuokralainen laittoi lomalta palatessaan vuokrarahat kirjekuoreen samalla kun palautti avaimen. Näin olimme sopineet. Olen joskus aikaisemminkin sopinut jonkun kanssa, että voivat maksaa lomalta palatessa, joka kerta on rahat tulleet ja ovat vuokranneet uudestaankin.

        Toki tiedän vuokralaisesta nimen, osoitteen, (työ)sähköpostin, puhelinnumeron (varmistan sen oikeaksi) kun tietoa ja avaimia lähetellään. Samoin he tietävät minusta. Jos joku jättäisi maksamatta, saisi laskun peräänsä. Yhtä hyvinhän se "riski" pelaa niinkin päin. Jomman kumman se on aina otettava ja luotettava.

        Maksat ennakkomaksun ja sitten nettimökkihuijari torissa häipyy kokonaan kateisiin .
        Prepaid liittymät ilman tunnistamista ilmoituksessa ovat syynä huijauksiin.
        Rikosasia heti vireille.


    • Merenranta mökki

      Vuokraan myös mökkiäni jo monena vuonna.
      Alkuvuosina tapahtui varauksia,mutta ketään ei tullutkaan sovittuna aikana mökille.
      Aloin ottaa varausmaksua,pienehkön summan,sovittiin päivämäärä koska tilillä
      ja turhat varaukset loppui siihen.
      Kaikki on pelannut hyvin,usein olen itse vastaanottamassa vieraat,mutta joskus
      en ehdi ja avain on tietyssä paikassa ja kaikki on toiminut hyvin.
      Sähköpostiin tuli tänä kesänä kaksi varausta,missä olisi pitänyt lähettää rahaa,että saisivat lunastettua shekin suomen pankissa,sitten masaisivat minulle vuokran...
      Viesti oli englanninkielinen,mutta nimi kaverilla oli suomalainen...eipähän tullut lähetettyä rahaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1771
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1112
    Aihe