jo 8v. sitten ja ihan hyvin on mennyt - ei kaduta.
Tukholmassa,lähinnä lähiöissä vierähti lähes 20v. mutta sitten alkoi riittää.Tukholma alkoi muuttua liian turvattomaksi paikaksi asua,tämän jatkuvasti lisääntyvän tumman porukan ansiosta.Toisekseen halusin lopulta takaisin kotimaahani.
Olihan se aluksi vähän outoa asua täällä(helsingissä),mutta töitä sain heti kun aloin niitä hakemaan - vuokrafirman kautta hommaa järjestyi.Työkkärissäkin olen ollut ja kelassa,mutta minun kohdallani kaikki on siellä kyllä sujunut hyvin.
Pitää muistaa että Suomessa on vähän erilaiset käytännöt kuin Ruotsissa,samoin pitää muistaa että paluumuuttajaa ei kohdella paremmin kuin muitakaan.Olen kuullut tapauksista joissa on lähdetty Suomeen sellaisella asenteella,että kun olen kerran paluumuuttaja - niin minua on kohdeltava paremmin kuin muita.
Oikea asenne on ehdottoman tärkeää,jos meinaa takaisin Suomeen tulla - täällä on edelleen esim. työpaikoillakin vähän kovemmat otteet,kuin mitä ruotsissa on.
Muutin Tukholmasta takaisin Suomeen
1
253
Vastaukset
- en palaa vielä
>Pitää muistaa että Suomessa on vähän erilaiset käytännöt kuin Ruotsissa,samoin pitää muistaa että paluumuuttajaa ei kohdella paremmin kuin muitakaan.Olen kuullut tapauksista joissa on lähdetty Suomeen sellaisella asenteella,että kun olen kerran paluumuuttaja - niin minua on kohdeltava paremmin kuin muita.
Tämä on ihan totta. Itse asiassa Suomessa paluumuuttajia kohdellaan jopa huonommalla asenteella kuin koko ajan siellä olleita. Syynä voi olla esim. kateus "maailmanmatkaajaa" kohtaan. Toisaalta jotkut paluumuuttajat ajattelevat olevansa muita parempia kansainvälisen kokemuksensa vuoksi. Silloin saa varmasti mitä tilaa. Molemminpuolista ymmärrystä ja nöyrää asennetta tarvitaan, jotta hommat sujuisivat luontevasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513645Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142600Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5972302Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192046KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar781847Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431688- 201658
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1421602Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?951469- 281466