Lentäminen ja lääkkeet?

Latte..

En ole ikinä ollut lentokoneessa niin tämä kysymyskin saattaa olla naurettava.

Mutta siis nyt olen lähdössä ulkomaille ja tällähetkellä syön masennuslääkkeitä joita joudun ottamaan mukaan matkalle. Laitan lääkkeet tietenkin matkalaukkuun.

Voiko lääkkeistä tulla jotain ongelmia jos he tarkastavat laukkuni, esim pitävät niitä huumeina, huumaavina lääkkeinä?

En tietenkään haluasi että ystäväni näkisi nämä lääkkeet, onko vaaraa että esim jossain lentokentällä laukkuni tarkastettaisiin ja kaikki näkisi lääkkeeni??

-Niinkuin sanoin ehkä typeriä kysymyksiä kokeneille matkustajille, mutta en tosiaan ennen ole koneessa ollut, niin en yhtään tiedä.

Kiitokset sille joka vaivautuu vastaamaan!

7

1792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petsku

Hei!

Lentöyhtiöt suosittelee, että lääkkeet otetaan käsimatkatavaroihin ja mukana on lääkkeen resepti, jolla tarvittaessa todistat lääkkeen kuuluvan sulle. Käsittääkseni muut lääkkeet voi laittaa ruumaan, mutta reseptilääkkeet pitää ottaa reseptin kans käsimatkatavaroihin. Ja lääkkeet pitää olla alkuperäisissä paketeissa. Näin mulle on kentältä kerrottu.

Itse laitan ne lääkkeet siihen 1litran minigrip pussiin johon nesteet, (korkeintaan 100ml) pitää laittaa. Koska en kuljettele juuri mitään nesteitä lennolla mukana, niin lääkkeet pysyvät siinä hyvin yhessä kasassa. Minun ei ole ikinä tarvinu näyttää lääkkeitäni yhtään missään, mutta ompahan nyt kuitenki ollu se resepti mukana varoiksi.

Joten suosittelen, että pakkaat lääkkeet käsimatkatavaroihin resepteineen. Vaara siinä on, että ne tarkastaa ne, mut se riski sinun nyt valitettavasti pitää ottaa, jos lennolle mielit. Mutta en jaksa uskoa, että ne mitään tarkistaa, kuten sanoin itseltäni ei oo koskaan niitä katottu.

Mut jokatapauksessa oikein mukavaa lentoa sulle ja kysy jos tulee vielä jotain kysyttävää. Vastaan mielelläni jos vain osaan. :)

• 1-2-3-4-5

Sellainen pikku juttu edellisten erinomaisten ohjeiden päälle tuli minulle mieleen, että joissakin maissa vaaditaan, että reseptin on oltava käännetty jollekin määrätylle kielelle. Jos kyseessä on ensimmäinen lentomatkasi, kohde ei ehkä ole niin eksoottinen, mutta siltä varalta että on, ota vielä tämä seikka huomioon.

• sadadss

Vahvistan vielä, että reseptin kun vain otat mukaan (ja pyydä vaikka englanniksi kaiken varalta lääkäriltä matkaa varten) ja laitat ne lääkkeet siihen nesteille tarkoitettuun pussiin, ei tule ongelmia. Välillä matkatavarat tarkistetaan satunnaisesti käsikopelolla, joten se riski todella on olemassa. Jos tarkistus sun kohdalle sattuu ja ystävät sattuvat lääkkeet huomaamaan, voithan heille sanoa niiden olevan vaikka migreenilääkitystä tai muuta vastaavaa. Jos tutkimus tulee, siihen ei sun ja henkilökunnan lisäksi saa jäädä muita pyörimään.

Tsemppiä vaan ja hauskaa matkaa.

• latte...

Voisin tosiaan laittaa lääkkeet lompakkoon ja lompakon taskuun.Tuskin sitä alkavat kentällä tarkastamaan tarkemmin?

-kiitos vastauksista...

• dddddddddd........

Kaikki tavarat täytyy laittaa hihnalle portista mentäessä, myös lompakko. Resepti on hyvä olla mukana, että voi todistaa mitä lääkkeitä ovat. Jos elintärkeät lääkkeet ovat kyseessä kannattaa jakaa ne kahteen eri paikkaan, jos katoavat tai varastetaan. Lähiaikoina on tulossa mahdollisuus esim Espanjassa, että voit ostaa paikallisesta apteekista suomalaisella reseptillä tarvitsemisiasi lääkkeitä. (Tosin ei huumaavia lääkkeitä, ehkä psyyke lääkkeet on poissuljettu väärinkäytösten vuoksi) Mielestäni käytäntö ei vielä ole voimassa. Muistathan tilata eurooppalaisen sairausvakuutuskortin Kelasta matkalle mukaasi. Onnistuu netistä tilaamalla lähettävät kotiin.

• ddddddddddd.....

Masennuslääkkeitä syövät nykyisin hyvin monet, joten älä ihmeessä kainostele ystäviäsi, ei ole tabu nykypäivänä. Aurinko parantaa mielialaa, joten nauti lomastasi äläkä mieti epäolennaisia asioita.Hyvää matkaa Sinulle.

• Raesokru

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe