Pakkomielteet

pakkomielteet

Olen tässä kärsinyt monta vuotta pakkomielteistä esimerkiksi kun kävelen rappuja, minun on pakko pyyhkäistä rapun reunaan molempia jalkapohjia. Minulla on monia eri pakkomielteitä ja jos en tee jotakin pakkomielteistäni niin ajattelen että jotain kamalaa tapahtuu itselleni tai perheelleni. En pääse mitenkään pakkomielteistäni eroon ja niitä on kertynyt jo yli kymmenen erilaista joita toteutan päivittäin. Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa?

25

596

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fagooo

Mee siihen yhteen telkkariohjelmaan :D

• poxis

Aina ku mä oon menos nukkuun, mun on pakko avata ja sulkee mun huoneen ovi kolme kertaa. Ja silittää mun marsua korvan takaa kolme kertaa ja sit koskettaa sen kuonoo. Vast sitten voin mennä nukkuun.
      Jos meen nukkuu ilman noit rutiineita, nii sit en saa unta. Jos oon jonkun luona yökyläs, nii ei oo mitään ongelmaa.

• joo oo ooo

mul oli ennnen sillee et oli pakko rukoilla joka yö :D tai muuten luulen et vanhemmille ja kaikille ystäville käy jotaaai :S mut oon alkamas pääsee yli. ;D

• Ylipääsin:)

Mulla oli sama, joka ilta sama rukous muuten tapahtuu jotain, mutt nykyään sitä ei enään oo, pääsin yli:)

• :/moiii

kannattaa varmaa yrittää vähentää niitä kertoja eli vaikka joka toinen kerta ku meet rappusia jne. ja sit vähemmä, ei sun perheelle tai ittelle käy mitää, mulla oli kans tollane pakkomielle mut vähä erilainen.

• XDXDXD

Pakko pestä hiukset joka ikinen päivä, muuten en pysty nukkumaan, joka ei siis oikeen tee hyvää pitkille hiuksille, pakko sanoa joka ikinen ilta mun kissalle tasan kolme kertaa hyvää yötä(XD) tai jos sanon vahingossa neljä, pakko sanoa vielä pari kertaa et tulin niinku "kaks kolmen sarjaa"
        XDXDXD

• lkdzjfglzxkjh

kertokaa lisää teidän pakkomielteitä, näitä on hauska lukea :D

• tsniuuuuu

pyörittelen hiuksia, naputtelen aina mitä on käden ulottuvilla (kyniä, kaikenmaailman nappeja) Pureskelen kaikenlaista; kyniä, kännykkää, pakkausmuoveja ja papereita ja tällä hetkellä suussa pyörii kuulokkeitten johto. Sitte heilutan jalakoja aina jollain mahollisella tavalla (pyörittelen tai heilutan jalkaterää, taputan jalalla lattiaa, "hytkytän" jalkaa jne) Tää seuraava ei oo nyt nii pakkomielteinen mutta saatan aina huomaamatta tehä näin: Elikkä hyrräilen mielessä jotaki laulua mutta liikutan suuta sitte niitte sanojen mukkaan mutten kuitenkaa sano mittään ääneen, ja jos luen jottai tekstiä tai kirjotan nii suu liikkuu mukana.

• aloittaja 1234

oho! Näköjään on muitakin, joilla on pakkomielteitä! En oo siis ainut tän ongelmani kanssa. Perhe ja kaverit aina valittaa, kuinka teen jonkun pakkomielteistäni ja ihmettelevät miksi en voi lopettaa, MUTTAKUN EN VAIN VOI! kukaan ei ymmärrä. Yks mun pakkomielteistä on sellanen et kun oon auton kyydissä mun on pakko räpäyttää silmiäni jokaisen auton välissä 8 kertaa, mutta jos autoja tulee tosi tiheään niin räpäytän vain 2 kertaa.

• ....................

Mun kaikista pahin ona vrmaankin se, että jos vaikka tölväisen säären johonkin niin pitää toinen tölväistä yhtä kovaa, ja jos siihen jälkimmäiseen sattuu enemmän niin pitää jatkaa potkimista kunnes molempiin sattuu yhtä paljon. Ja kaikkien yhtäaikaisten (vaikka molempien käsien) liikkeiden on oltava täysin symmetrisiä. Auttaahan tuo jälkimmäinen kun harrastan tanssia, mutta voitte kuvitella miten kamalaa oli kun solisluu murtui ja tuntui että pitää murtaa toinenkin että oon tasapainossa :0

• minä :D

MUL ON SAMA ONGELMA :O

• outoo

Sellane pakkomielle et kädet on aina pakko pitää puuskassa, ja se on ärsyttävää. Oon myös nyt huomannut, et mulle alkaa tulla sellane pakkomielle et ku oon nukkumas, mun pitää kääntää toiselle kyljelle, ja sit taas toiselle. SIt automaattisesti tai ku en saa unta kierähdän toiselle kyljelle, niin mun on pakko kierähtää taas toiselle kyljelle et se on niinku jotenki tasapainos en kyl osaa selittää tätä :D Viel' semmoinenkin on et pitää aina niksautella sormia, mut nyt onnex oon vähentänyt, ja oikeestaan tnää en niksauttanu ollenkaa ;D

Ainii, viel on sellane et ku seisoin, pesen astioita esim. niin piän toisen jalkaterän toisen päällä se on kyl aika outoo :o ja mulle huomautetaan siitä aina. :00

• et ole yksin

mäki aina pidän jalkoja ihme asennois ku tiskaan :DD

• hsrthtrh

mun pakkomielle on valvoo yöllä vähintään kello kahteentoista : )

• Haha, kahteentoista.

Ite meen nukkuu n. kolmen tunnin päästä niiku joka yl. välillä valvon koko yön. ja kello on nyt vasta 2.12

• helevetinjonnet
        Haha, kahteentoista. kirjoitti:

Ite meen nukkuu n. kolmen tunnin päästä niiku joka yl. välillä valvon koko yön. ja kello on nyt vasta 2.12

Cool broo! Helkkari että oot kova ku valvot nii pitkää. Valvominen jos mikä tekee ihmisestä paremman. Melkein parempi valvoa pitkään kuin yrittää parantaa aids tai syöpä. Mää palvon sua!!!

• Asperger boy

Joo siis mulla oli lapsena (n. 6v ehkä) omituisia pakkomielteitä. Käännyin aina, jos olin kääntynyt esim. sillei 360 astet elikkä täyden pyörähdyksen oikeel nii oli pakko kääntyy taas vasemmal :D rappusiki ku tulin alas nii siinähä menee yhen kerran ympäri nii piti mennä toisee suuntaa.

Ja sitte, mul oli sen jälkee sellane et puhaltelin ilmaa suusta, ikään ku sinne ei sais jäädä sitä ilmaa tai jotai. En kyl koskaa ajatellu et siit seurais mitään kenellekkään mut ne vaan oli ja jossai vaihees meni pois itestää.

Voi nämä johtua siitäkin että mula on lievä Aspergerin syndrooma, tosin lapsena se oli voimakkaampi kuin nyt teininä.

• hiplaaaajaa

ku pesen käsiä mulla on pakkomiele kaataa kädessä vettä hanan päälle. en tiiä mistä se on tullu mutta teen sitä ajatuksissani ja huomaamattani. toinen on se kun maistelen jotain erittäin hyvää niin imen huuliani. en saa sitö pakkomielettä pois :D ja kolmas on se että silittelen itseäni joka päivä. kaverit repee sille kun en itse älyä sitä.. en pääse siitäkään tavasta pois. ;D

• hiplaaaajaa

ainii ja se että joskus seison ja jos minua väsyttää heilutan lanteitani puolelta toiselle silleen vähän. se on outoo xD

• ts-as?

mull on vvaikka mitä pakko mielteitä! siis no mull on et mun otinen silmä menee sillee ''rutistaen'' kiinni, sit mun kädet ja jalat on ih hirveet adhdeet ku niil pitää ihan koko ajan tehä jotain :/ sit en vaa psty olee paikallaa ja normaalisti, heilun ja pidän ääniä ja näprään jotain vetoketjua aina ku ei vaa voi olla normaalisti :( mull on myös et ain ku mietin jos kirjotan jtn esim koulussa ainetta, nii se kynä vaa menee mun suuhun >.< samalla jos istuta koulussa esim ruokalassa, näprään mun suuta ja aina oon syömässä jotain :D sit mull on sellane et mull on pakkolike sarja :D mun on ihan pakko aina ku rykäsen, nii sen jälkee rapsuttaa mun otsaa ja huokasta tosi syvää :D ei sitäkää oltais huomattu ellen olis tehny niin 3 kertaa peäkkäin x) ja sit ehkä pahin on et syljen joskus ruokaa :( siis ihan vahingossa slkäsen sen pois ku tulis joku aivastus :D ei sitä läheskää aina tuu mut silti :( VOISKO JOOKU PLIIS AUTTAA??? en oikee tiiä mitä tekisin, ku en haluu et nää pahenee tai ylipäätään jatkuu :/ mihin pitäis mennä kertoo tai mitä pitäis tehä? :) epäilen itte tourettee tai aspergerii tai vastaavaa, APUA? :)

• 1-3-5

Onneksi en ole ainut jolla on pakkomielteitä!

Itselläni ehkä vahvin pakkomielteistä on numerosarjan 1-3-5 pakkomielle.
      Tasaluvut ovat huonoja, eivätkä kelpaa. Tämä pakkomielle näkyy joka asiassa, ja alkaa olla ahdistavaa.

Esimerkkejä:

Syödessä on kolmen kappaleen pakkomielle pienissä asioissa, esim. vettä on oltava 3dl, sushipaloja 3kpl/sarja, jos menee yksikin yli niin se on sitten 5, leipä paloitettaan kolmeen palaan (leipä=1) ja nuo palat syödään viidellä haukulla.

Kävellessä lasken askelia 1 2 3, 1 2 3, 1 2 3, jne...

Niskat pyöräytetään kolmesti (niskat=1), tai viidesti.

Äänenvoluumi: 15 on hyvä tv:ssä, koska 5 5 5 ~ 3 osaa. (15=1)

Lenkkeily/urheilu: 1,5h on hyvä, sillä 1,5h=1, siinä on kolme 30 minuutin "sarjaa" ja luvussa 1,5 on luvut yksi ja viisi.

Ovikelloa kilautetaan kolmesti.

Toinen vahva on vuorottelu, esimerkiksi jos naksautan kädet kolmesti aloittaen vasemmasta käestä, on se aloitettava seuraavalla kerralla oikeasta kädestä. Tämä sarja tehdään kolmesti, ja seuraavana päivänä aloitetaan oikealla, sillä lopetin edellisenä päivänä vasempaan.

Kirjoittaessa esim. koulun vihkoon vihko käännetään sivuttain, sillä silloin se on jaettavissa 3 tai 5 osaan. Rivejä jätetään AINA väliin yksi, kun alkaa uusi asia tms.

Hmm... Olen myös laskenut kissani viikset, 5 pitkää ja 3 lyhyttä viiksikarvaa molemmilla puolilla. Kissan nimikin on pakkomielteiden sävyttämä: viisi kirjainta, joista kolme konsonantteja.

• weirdass

mun pahin pakomielle on vrm se et mun on ihan pakko aina syödä jtn (esim. karkkii) joko 1,2,3,5,8 tai 10. jos mä vahingos syön esim. 6 karkkii nii mun on pakko syödä viel 2 lisää et tulee kaheksan...

• pakkomielteinentyttö

Oon 10-vuotias tyttö,ja mulla on aika outo pakkomielle.Mun pakkomielle on se että mä puhun peilille,ajattelen aina et se on joku henkilö tai et sen peilin sisällä on saman näkönen ihminen ku mä(vaikka tiiän et se on munpeilikuva)
      En pysty lopettaa peilille puhumista koska en uskalla puhuu mun huolista kenellekkää ni on pakko puhuu peilille:(
      Nytki mä puhun mun kokovartalo peilille mikä on mun vieressä,siis seinällä(se on kiinnitetty seinää)
      Vihaan mun pakkomiellettä mut en voi sille mitään.

• 1+1=?

mul on joskus sellasii, et pelaan jotain peliä ja aattelen et on rikottava oma ennätys tai päästä tietylle tasolle, muuten porukolle tai kavereille kävis jotain

• Joku vaan -_-

Mun pakkomieli on mennä hississä esim. Jos meen 2 ja niitä nappuloita on jtn. 0-8 Niin pitää alottaa ihan alimmasta ja sittwn toisiksi korkeinpaan -.- ja jatkuu samaa rataa kunnes olen käynyt kaikki, sitten vasta painan nappulaa joka vie minut oikeaan kerrokseen -.-

2.Tunnilla minun on pakko viitata joka helveti kysymykseen, vaikka en tietäisi vastausta -.-

3.Ennen kun menen nukkumaan on pakko pestä kasvot 3 huolellisesti läpi

4.Taputtaa herättyä kolmesti valot päällee ja kiinni -.-

5.Heiluttaa jalkaa

6.Kesällä en voi uida uimapuvussa -.- Joten en ole voinut osallistua koulussa uintiin kun sitä on ollut -_-

7.pyöritellä korvakoruja kädessä

8.Juosta aina hakemaan posti

9.Hyrpätä kahvi 100 hörppäyksellä

10.Pestä kädet tasan 15minuutin ajan ja pyyhkiä tasan 15 sekuntia -_-

Ihmiset en voi lopettaa! Aina kun teen jonkun noista kadun, mutta teen sen silti aina vaan uudelleen -.-Olen 6lk auttakaa!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6494
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3883
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3280
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1033
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe