HELP! HELP!

hjelppiii

Apuva!

1.7 Lontooseen lähtö. Olin ajatellut ostaa Oyster cardin Pay as you go. Nyt kuulin joltakin, että turisteille ei niitä myydä ja että niissä pitää olla valokuva...Pitääköhän paikkansa? Aikaisemmista jutuista päätellen turisti voisi niitä ostaa.

4

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hätää

Juuri Lontoosta saapuneena voin sanoa, että ei pidä paikkaansa. Tilasin jo kotiin ko. kortin ja se toimii juuri tuolla Pay as you go -menetelmällä. Mitään valokuvaa korttiin ei tule. Koska matkaasi on niin vähän aikaa, et taida ehtiä sitä valmiiksi tilata, mutta voit ostaa sen mm. metroasemilta.

• 14+14

Oysterille voi ostaa myös travelcardin, turistille se tulee usein halvemmaksi/helpommaksi kuin rahan lataaminen kortille. Seitsemän päivän travelcard kustantaa 29,20 Oyster-maksu 3 puntaa. Vaikka viipyisit vain viisi päivää, niin tuo travel card kannattaa ladata.

• palasin just

Oystermaksu on muuten 5 puntaa. Itse suosin tuota rahan lataamista kortille.

• Ei hätää

Kolmen punnan pantin minä siitä juuri maksoin, ja se hinta näkyy olevan Transport for Londonin nettisivullakin.

Tuo 29,20 maksava Travel Card on voimassa vyöhykkeillä 1 - 2, joten jos on aikeissa kulkea metrolla Heathrowlta kaupunkiin ja takaisin, se ei käy, sillä Heathrow on vyöhykkeellä 6. Toisaalta kaikkien vyöhykkeiden Travelcard maksaa yli 50 puntaa, joten se ei kannattane, jos aikoo pyöriä keskustassa.

Rahan lataaminen ei ole ollenkaan vaikeaa ja automaatilla on hyvin helppo tarkistaa, paljonko rahaa on jäljellä. Jos korttia (Oyster) käyttää paljon, siltä veloitetaan maksimissaan päivälipun hinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3275
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1777
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1711
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1389
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe