Terve!
Olen ajatellut ostaa jonkunlaisen aika halvanpuoleisen, mutta ei ihan huononkaan kameran, ensimmäiseksi kameraksi. Katselin että Nikonin L310 voisi olla hyvä, mutta haluaisin vielä tavallisten ihmisten käyttökokemuksia. Kiitos jo etukäteen.
Tuleva harrastelijakuvaaja kysyy: Nikon L310.
6
487
Vastaukset
- koko
Ihan paska kamera ..älä osta !
- Älä osta!
Nuo superzoomit eli bridget ovat yhtä kookkaita ja kömpelöitä kuin järkkärit, mutta kuvanlaatu ei ole kummoisempaa kuin halvoissa pokkareissa. Kahden kameratyypin huonot puolet on koottu onnistuneesti yhteen.
- mestarikujaaja
Erinomainen kamera.
Älä kuuntele UUWATTEJA jotka eivät osaa kuvata. Lienet jo ostanutkin kamerasi mutta jos et niin mieti vielä noista muutamista muista huolimatta.
Vaikka olen järkkäripuolella Nikon mies ovat bridgeni olleet Canonin ja Panan valmisteita joten juuri tuosta kamerasta ei ole omaa kokemusta.
Äkkipäätään heti tuosta L310 tyypistä pistää silmään etsimen puute ja kokemus on osoittanut takanäytön varsin avuttomaksi kirkkaassa valossa. Muutoinhan se varmaan on ihan kelpo peli kuvausharjoituksiin.
En pidä bridgeä noin yleensä huonona vaihtoehtona kun aloittelee kuvauksia. Sen heikoin kohta lienee pieni kenno, sama kuin pokkareissa joka asettaa omat rajoituksensa kuvan laadulle varsinkin isommilla ISO:illa. Myös optiikka on aina kompromissa kun se yltää muutamasta sentistä puoleen metriin tai edemmäs kun kuvakulmia verrataan täyden kennon järkkäriin.
Jos tyydytään nettikuviin ja A4 max printteihin niin oman kokemukseni mukaan bridgen kuvat voivat olla jopa hyviä vaikka "älä osta" onkin eri mieltä. Hänellä tuskin on edes pokkaria ja hänen kokemuksensa rajoittuu Nokian kännyn VGA kuvaan.
Sinuna tutustuisin esim. Panasonic Lumix DMC-FZ200 kameraan joka ainakin dpreview:lta sai Gold Award lausuman. Ei täydellinen mutta kelpo vehje. Hintoja, joka on yleensä varsin ratkaisevassa osassa en ole vertaillut. En usko sinun sen alkuperäisesikään kanssa hunningolle joutuvan. Itse olen viime aikoina keskittynyt lähinnä järkkäripuolelle joskin "pikkukamera" seuraa yleensä aina mukana varmuuden vuoksi.- L820
Ostin keväällä pikkukameraksi reissulle Nikon L820 ja olen melkoisen yllättynyt, ihan kelpo peli jopa yökuvaukseen. Se on mukavan pieni ja kevyt, lisäksi ei tarvise raahata laturia mukana, toimii AA-paristoilla.
Pitkässä päässä zoom on pehmeähkö mutta vielä 500 mm ihan ok.
Matkakuville hyvä jokapaikan höylä ja kulkee tuo mukana lenkeilläkin kun ei viitsi järkkäriä kantaa aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472