Tuleva harrastelijakuvaaja kysyy: Nikon L310.

Kameraton

Terve!
Olen ajatellut ostaa jonkunlaisen aika halvanpuoleisen, mutta ei ihan huononkaan kameran, ensimmäiseksi kameraksi. Katselin että Nikonin L310 voisi olla hyvä, mutta haluaisin vielä tavallisten ihmisten käyttökokemuksia. Kiitos jo etukäteen.

6

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko

Ihan paska kamera ..älä osta !

• Älä osta!

Nuo superzoomit eli bridget ovat yhtä kookkaita ja kömpelöitä kuin järkkärit, mutta kuvanlaatu ei ole kummoisempaa kuin halvoissa pokkareissa. Kahden kameratyypin huonot puolet on koottu onnistuneesti yhteen.

• mestarikujaaja

Erinomainen kamera.

Älä kuuntele UUWATTEJA jotka eivät osaa kuvata.

• Lienet jo ostanutkin kamerasi mutta jos et niin mieti vielä noista muutamista muista huolimatta.

Vaikka olen järkkäripuolella Nikon mies ovat bridgeni olleet Canonin ja Panan valmisteita joten juuri tuosta kamerasta ei ole omaa kokemusta.

Äkkipäätään heti tuosta L310 tyypistä pistää silmään etsimen puute ja kokemus on osoittanut takanäytön varsin avuttomaksi kirkkaassa valossa. Muutoinhan se varmaan on ihan kelpo peli kuvausharjoituksiin.

En pidä bridgeä noin yleensä huonona vaihtoehtona kun aloittelee kuvauksia. Sen heikoin kohta lienee pieni kenno, sama kuin pokkareissa joka asettaa omat rajoituksensa kuvan laadulle varsinkin isommilla ISO:illa. Myös optiikka on aina kompromissa kun se yltää muutamasta sentistä puoleen metriin tai edemmäs kun kuvakulmia verrataan täyden kennon järkkäriin.

Jos tyydytään nettikuviin ja A4 max printteihin niin oman kokemukseni mukaan bridgen kuvat voivat olla jopa hyviä vaikka "älä osta" onkin eri mieltä. Hänellä tuskin on edes pokkaria ja hänen kokemuksensa rajoittuu Nokian kännyn VGA kuvaan.

Sinuna tutustuisin esim. Panasonic Lumix DMC-FZ200 kameraan joka ainakin dpreview:lta sai Gold Award lausuman. Ei täydellinen mutta kelpo vehje. Hintoja, joka on yleensä varsin ratkaisevassa osassa en ole vertaillut. En usko sinun sen alkuperäisesikään kanssa hunningolle joutuvan. Itse olen viime aikoina keskittynyt lähinnä järkkäripuolelle joskin "pikkukamera" seuraa yleensä aina mukana varmuuden vuoksi.

• L820

Ostin keväällä pikkukameraksi reissulle Nikon L820 ja olen melkoisen yllättynyt, ihan kelpo peli jopa yökuvaukseen. Se on mukavan pieni ja kevyt, lisäksi ei tarvise raahata laturia mukana, toimii AA-paristoilla.
        Pitkässä päässä zoom on pehmeähkö mutta vielä 500 mm ihan ok.
        Matkakuville hyvä jokapaikan höylä ja kulkee tuo mukana lenkeilläkin kun ei viitsi järkkäriä kantaa aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe