Paras mopoauto? Kertokaa!

mautoilijarunkkari

Moro! Olen 15v poika ja sain mopokortin viime viikolla. Nyt olen ostamassa mopoautoa. Eli kerro mikä on mielestäsi paras mopoauto! Kerro merkki ja malli ja kerro myös miksi kyseinen mauto on paras! Itse olen miettinyt Microcar M.Go:ta, Aixam GTO:ta, BellierJadea, ja Chatenet CH26:ta. Onko joku näistä hyvä? KERTOKAAAA! :D

200

28760

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gtoracingg

      Moi! Mulla on itelläni valkoinen aixam gto ja se on kyl paras mauto minkä tiiän!
      Esim kaverin ligier ixo on paljon kovaäänisempi ohjaamoon ku mun aixam ja talvella se on iha vitun kylmä aixamiin verrattuna! Toisella kaverilla on toi bellier jade, se on aixamin kanssa melko samaa tasoa.

      • saatna

        OstA vittu amica! Ainut mopoauto mil kehtaa ajaa! Muut näyttää iha koirankopilt!


      • Korjaus
        saatna kirjoitti:

        OstA vittu amica! Ainut mopoauto mil kehtaa ajaa! Muut näyttää iha koirankopilt!

        Korjaan: ei ole mopoautoja, millä kehtaa ajaa


      • Järki hoi älä jätä

        Ei kannata ollenkaan. mopoautot ovat nelipyöräisiä muovisia koirankoppeja. Erittäin typerää ostaa tuskin 40 km/h kulkeva kertakäyttoinen muoviloota joka maksaa suunnilleen kahden auton verran


      • Fresh Ixo

        Jos nyt ihan rakkoja ollaa toi on paskapuhetta. Ligier ixo lombardinin koneella on hiljaisin mopis mitä on tehty. Gto kupotan koneella on mrlkee kovaäänisin mitä on :D Ja muutenki gto:ssa on järjettömät levikkeet. Yks lumikökkäre auton lokarist on puskurista läpi ja lasku tähtitieteellinen. Koettu on.


      • mopoautoilija
        Järki hoi älä jätä kirjoitti:

        Ei kannata ollenkaan. mopoautot ovat nelipyöräisiä muovisia koirankoppeja. Erittäin typerää ostaa tuskin 40 km/h kulkeva kertakäyttoinen muoviloota joka maksaa suunnilleen kahden auton verran

        kyllä ne mautot saa kulkemaan


      • Anonyymi
        Järki hoi älä jätä kirjoitti:

        Ei kannata ollenkaan. mopoautot ovat nelipyöräisiä muovisia koirankoppeja. Erittäin typerää ostaa tuskin 40 km/h kulkeva kertakäyttoinen muoviloota joka maksaa suunnilleen kahden auton verran

        Niitä voi virittää menemään yli 100😀😀😀 kukaa vittu ajaakkaa mautol mitää 45 ku kaikki onneks melkee viritetty


    • pazkakz

      paras mopoauto on tuhottu mopoauto

      • onkokemuksia

        Kyllä minä tykään minun tuhottusta mopoautossa joka nyt on minun autotallisa palasina ja poltettuna.


    • mautozva

      osta semmone lerssi että oksettaa

    • tulevamautoolija

      Mitä jonnea on mopoautossa? Itselläni on tällä hetkellä skootteri, mbk nitro mutta ostan varmaa lähiaikoina käytetyn mopoauton. Auto pitäisi saada halvalla!
      Mitä mautoa suosittelette? Vastatkaa pian!!!

      • amisteluakehiinhei

        Suosittelen aixam gto. se kulkee vakiona 55km/h! ja heleppo wirittää! ja maukkaampi ku bemmi! osta gto nii saat naisia! tai osta joku ligier nova nii tuut vaa koulukiusatuks! sitäkö haluut?! häh!? ei sit kande ostaa käytettyy no ok joku vuoden vanha menee just. ja muista subbari! :D ilman sitä mauto ei oo mauto! ja ajat sit yhel käel näyttää khuulimmalt. ja driftaile! sit ku on mauto voi vaa nauraa kavereide hikisille mankeille ja derbeille hyi helvetti!


      • Paperistatehtyja
        amisteluakehiinhei kirjoitti:

        Suosittelen aixam gto. se kulkee vakiona 55km/h! ja heleppo wirittää! ja maukkaampi ku bemmi! osta gto nii saat naisia! tai osta joku ligier nova nii tuut vaa koulukiusatuks! sitäkö haluut?! häh!? ei sit kande ostaa käytettyy no ok joku vuoden vanha menee just. ja muista subbari! :D ilman sitä mauto ei oo mauto! ja ajat sit yhel käel näyttää khuulimmalt. ja driftaile! sit ku on mauto voi vaa nauraa kavereide hikisille mankeille ja derbeille hyi helvetti!

        En kyllä menis naurelee jos ajaisin mopoautolla..


      • sardiinipurkit <3
        amisteluakehiinhei kirjoitti:

        Suosittelen aixam gto. se kulkee vakiona 55km/h! ja heleppo wirittää! ja maukkaampi ku bemmi! osta gto nii saat naisia! tai osta joku ligier nova nii tuut vaa koulukiusatuks! sitäkö haluut?! häh!? ei sit kande ostaa käytettyy no ok joku vuoden vanha menee just. ja muista subbari! :D ilman sitä mauto ei oo mauto! ja ajat sit yhel käel näyttää khuulimmalt. ja driftaile! sit ku on mauto voi vaa nauraa kavereide hikisille mankeille ja derbeille hyi helvetti!

        ostatko sä sardiinipurkin sillä perusteella et millä tuloo eniten naisia...? mikään vakio mopoauto ei kulje 55km/h


        yhteenveto: osta mopo


      • 19+12
        amisteluakehiinhei kirjoitti:

        Suosittelen aixam gto. se kulkee vakiona 55km/h! ja heleppo wirittää! ja maukkaampi ku bemmi! osta gto nii saat naisia! tai osta joku ligier nova nii tuut vaa koulukiusatuks! sitäkö haluut?! häh!? ei sit kande ostaa käytettyy no ok joku vuoden vanha menee just. ja muista subbari! :D ilman sitä mauto ei oo mauto! ja ajat sit yhel käel näyttää khuulimmalt. ja driftaile! sit ku on mauto voi vaa nauraa kavereide hikisille mankeille ja derbeille hyi helvetti!

        ja kerro miten v1tussa driftaat mopoautolla


      • jepu499

      • Vitutus

        Aika vitustikkin on jonnea veen jonne. Skootteri ja mopoauto jätkällä aika miehiseltä kuulostaa. Cagiva Mito sp525 joka kiihtyy 7s 0-100km/h ja huippunopeus 180km/h on miehinen peli.


      • mautotmuoviroskiksee
        19+12 kirjoitti:

        ja kerro miten v1tussa driftaat mopoautolla

        Eihä niissää riitä ees tehot (4-10hp) ja sikku tulee tiukka kurvi ni se kaatuu korkeen painopisteen takia


    • adga3616

      Mikä on mopoauto onko se niinkun joku leluauto siis polkuauto taitaa olla joku lasten lelu eikö pikkuatot enää riitä mihin tämä maailma on menossa hyvänen aika jestas sentään voi voi rakkarit voi voi leipä

    • vittuntyhymä

      mopoauto on eli viralliselta nimeltään kevyt nelipyörä on 400-500cc moottorilla varustettu ajoneuvo jonka rakenteellinen nopeus saa olla maksimissaan 45km/h. mopoautoa saa ajaa mopokortilla.

      • Anonyymi

        Pitää olla AM 121 eli ei tavallinen mopokortti.


    • tosimiäz

      Nauran räkäsesti aina mopoauton nähdessäni. Jätä mokoma tientukko suosiolla ostamatta.

      • ho hoijaa

        eli suomeksi sinä olet vieläkin katkera siitä että sinulle ei ole aikoinaan ostettu mopo autoa vaaan olet ajellut jollain sodan aikaisella pappa tunturilla ??


      • lol -.-'
        ho hoijaa kirjoitti:

        eli suomeksi sinä olet vieläkin katkera siitä että sinulle ei ole aikoinaan ostettu mopo autoa vaaan olet ajellut jollain sodan aikaisella pappa tunturilla ??

        sille ihan tiedoks vaan että papiskassa on palon enemmän munaa ku missää 45kmh/h kulkevassa pesukoneessa !


      • asdfghjwert
        lol -.-' kirjoitti:

        sille ihan tiedoks vaan että papiskassa on palon enemmän munaa ku missää 45kmh/h kulkevassa pesukoneessa !

        paljon**


      • pellet
        lol -.-' kirjoitti:

        sille ihan tiedoks vaan että papiskassa on palon enemmän munaa ku missää 45kmh/h kulkevassa pesukoneessa !

        Hahaha tossa oli kyllä asiaa. Nää nykyajan vitun pikkuporvarit kuvittelee olevansa jotai kovia jätkiä ku ajelee jollaki mopoautolla. Ei saatana ja sitte tuo "mikä merkki" hahahahaahahahahahahahahha sillä nyt oo mitään väliä osta vaikka gramin pyykinpesukone ja saat halvemmalla 10 kertaa tehokkaamman vehkeen.


      • rocknroll1
        pellet kirjoitti:

        Hahaha tossa oli kyllä asiaa. Nää nykyajan vitun pikkuporvarit kuvittelee olevansa jotai kovia jätkiä ku ajelee jollaki mopoautolla. Ei saatana ja sitte tuo "mikä merkki" hahahahaahahahahahahahahha sillä nyt oo mitään väliä osta vaikka gramin pyykinpesukone ja saat halvemmalla 10 kertaa tehokkaamman vehkeen.

        Ole sinä vasemmisto nilkki hiljaa. Jos sulla ei oo varaa, niin ei ole muiden ongelma.


    • fatwe43641261

      nopeus saa olla maksimissaan 45km/h
      HOHOHOHO EN OLE KOSKAAN SEMMOSTA NÄHNYKÄÄÄ JOKA MUKA MENIS 45KM/H KOSKA KAIKKI NEEKERIHOMOT VIRITTÄÄ NIITÄ EI VITTU NOIN 3/4 SUOMEN MOPOAUTOISTA JA MOPOILIOJSTA PITÄÄS ANTAA SAKKOA 2 TONNIA KUN KAIKILLA OON VIRITETTY HOPPA TTU MITÄ PASKAA

      • hiljaaVitunJonnet!!!

        Aijaa! Mulla täysin uusi jdm roxsy one. Ku sain kaupasta, ajo jo valmiiks 67 km/h. Jote pääkii te jonnet jotka valittaa virittelyst ja muutenkin kaikesta!!!


      • Anonyymi
        hiljaaVitunJonnet!!! kirjoitti:

        Aijaa! Mulla täysin uusi jdm roxsy one. Ku sain kaupasta, ajo jo valmiiks 67 km/h. Jote pääkii te jonnet jotka valittaa virittelyst ja muutenkin kaikesta!!!

        Miten on toiminut?


    • Eikannate.

      Mopoautot on perseestä, melekinpä paperista tehty, olettekote nähnee se uutise kun ambulanssi törmäs siihe mopoautoo, meni kasaan kuin mikäki romu, eihän sen rakenne kestä, muakva ajella ja niin mutta kestävyys on sitten huonompaa luokkaa, jote mielummin mopo, vähän nuori ajelemaan autoilla, kun ei sitä nuorena osaa sataprosenttisesti liikennesääntöjäkään

      • lol

        moppella ei pitäs ajel pikatiel. keskustapyörinnäs se kestää kyllä ihan hyvin,mut jos sen hankkii matkailuautoks,niin ei se kyl silloin kasas pysy.


      • ...

        Ei hirveen moni autoka kestäis jos ambulanssi tulee 150km/h kylkeen... Ja mä viel tunsin toisen niistä...


      • Hei haloo

        Mitä jos ambulanssi ois osunu mopoon !?!?!? Ookko itte vaa katkera kun porukkas on nii persaukisia ettei oo varaa mopoautoo :DDD


      • eqwrtfgyjhkjhgfds
        Hei haloo kirjoitti:

        Mitä jos ambulanssi ois osunu mopoon !?!?!? Ookko itte vaa katkera kun porukkas on nii persaukisia ettei oo varaa mopoautoo :DDD

        kaikki ei kato oo sellasii kermaperseitä mille isi ja äiti ostaa 45km/h kulkevan pesukoneen ! -.-''


      • Herätkää :D
        eqwrtfgyjhkjhgfds kirjoitti:

        kaikki ei kato oo sellasii kermaperseitä mille isi ja äiti ostaa 45km/h kulkevan pesukoneen ! -.-''

        :D:D:DD vitttu kun luen näitä kommentteja ei voi muuta sanoa kun että suomi on uskomattoman upea maa :D Mitä vikaa mopoautoissa? ja ihan tiedoksi mopollakin saa ajaa vain 45kmh :D KAIKKI mopoautot kulkee vakiona 45-65. Itsellä 2014 Chatenet CH26 ja sen eteen tein töitä ja maksoin 2/3 osan itse. Te jotka ette muuta keksi kun sanoa "porvarinmukulaksi" tms. olette vitun laiskoja paskoja. Onnee niiden derbien kanssa vitun amispaskat :D


      • nurbvsvn
        Herätkää :D kirjoitti:

        :D:D:DD vitttu kun luen näitä kommentteja ei voi muuta sanoa kun että suomi on uskomattoman upea maa :D Mitä vikaa mopoautoissa? ja ihan tiedoksi mopollakin saa ajaa vain 45kmh :D KAIKKI mopoautot kulkee vakiona 45-65. Itsellä 2014 Chatenet CH26 ja sen eteen tein töitä ja maksoin 2/3 osan itse. Te jotka ette muuta keksi kun sanoa "porvarinmukulaksi" tms. olette vitun laiskoja paskoja. Onnee niiden derbien kanssa vitun amispaskat :D

        ja kuinka moni näistä sitä tehalitelpiäänkään ite ostaa? Isi senkin maksaa


    • janne .

      Osta mieluummin multa pölynimuri?5 pölypussii kaupan päälle? Tai no pistetään käytettu kortsu viel

      • voi morjes

        jutuista päätellen oot joku 12v jolle ei osteta mopoautoa ja sen takia vit***uilet ihmisille niistä ja se ''käytetty'' kortsu tarkottaa sitä varmaan et oot runkannu siihen ?


      • derpderpderp
        voi morjes kirjoitti:

        jutuista päätellen oot joku 12v jolle ei osteta mopoautoa ja sen takia vit***uilet ihmisille niistä ja se ''käytetty'' kortsu tarkottaa sitä varmaan et oot runkannu siihen ?

        Hän on kyllä vanhempi kuin sinä sen voin päätellä ja hän tarkoitta tuolla että pölyimuri on parempi kauppa kuin mopoauton ostaminen.


    • Es auto

      Nyt vittu oikeesti :O

      • homoi53525

        kaikki mopoautoja haukkuvat on vaa kateellisia homoja joiden isipaapalla ei ole rahaa ostaa mautoo! Tai sit ne kakskymppiset homot amukset niitä vituttaa ku ei saanu aikonaaa mopoautoo! Lol.


      • äaösldkfjgh
        homoi53525 kirjoitti:

        kaikki mopoautoja haukkuvat on vaa kateellisia homoja joiden isipaapalla ei ole rahaa ostaa mautoo! Tai sit ne kakskymppiset homot amukset niitä vituttaa ku ei saanu aikonaaa mopoautoo! Lol.

        Tai sitten niitä parikymppisiä, joilla on oma auto ja joita vituttaa joka kerta nähdessään mopoauton liikenteessä. Näkökulmia on monia, mutta silmiä vain kaksi...


      • perse8
        homoi53525 kirjoitti:

        kaikki mopoautoja haukkuvat on vaa kateellisia homoja joiden isipaapalla ei ole rahaa ostaa mautoo! Tai sit ne kakskymppiset homot amukset niitä vituttaa ku ei saanu aikonaaa mopoautoo! Lol.

        kukaan mopoautoja haukkuva ihminen ei edes ilkeisi ajaa sillä saatanan isin pikku poika ootko tottunu saamaan kaiken no et tule aina saamaan senkin kyrpä tapa ittes


      • ksaodk
        homoi53525 kirjoitti:

        kaikki mopoautoja haukkuvat on vaa kateellisia homoja joiden isipaapalla ei ole rahaa ostaa mautoo! Tai sit ne kakskymppiset homot amukset niitä vituttaa ku ei saanu aikonaaa mopoautoo! Lol.

        tajuatko että isäsi antaa sulle rahaa vaan jotta voit painua vittuun sen silmistä. ei välitä susta vittuakaan


      • ärsyyntynyt
        homoi53525 kirjoitti:

        kaikki mopoautoja haukkuvat on vaa kateellisia homoja joiden isipaapalla ei ole rahaa ostaa mautoo! Tai sit ne kakskymppiset homot amukset niitä vituttaa ku ei saanu aikonaaa mopoautoo! Lol.

        on noloa ajaa muoviämpärillä ja soittaa sitä musaa täysillä. mautot on vaan tien tukkeena.


    • jormaspermakorva

      Microcar M.Go on hyvä, mutta tiesitkö, että te toivottomat ysiseiskat ette saa ajaa mopoautoa mopokortilla vaan tarvitsette mopoautokortin.

      • dt on paras

        kyseinen laki astuu voimaan 2013. Tais olla 19. Tammikuuta


      • 1997

        -_-" oot NIIN VÄÄRÄSSÄ oon itte "ysiseiska" ja saan ajaa mauotoa M-kortilla, taisit siis tarkoittaa "ysikaseja"(1998)


      • tietäjä

        vitun tyhmä. uudistus tulee 19.01.2013, eli mautokorttiii tarvii vain -98 sit idiootti.


      • paskaaa

        Tarkoitit varmaan ysikasit


      • Jornanspermakorva

        Vitun spermakorva, se uudistus on 98:lle!


    • saa ajaa mopokortil

      Itse asiassa ysiseiskat saa vielä ajaa mautoo mopokortilla.

    • Marianananana

      Noi mopoautot on ihan turhia ja kalliita muovikoppeja... Kun mäkin täytin 15 ja sain ajoluvan, tottakai mä halusin mopoauton ja sainkin.. Mutta petyin ja pahasti, kun mopoauton jarrut oli jo reilu kuukauden jälkeen aivan löysät ja muitakin vikoja löytyi. Mulla oli Aixam Citysport. Sen jälkeen korjautin jarrut yms. ja pistin mauton myyntiin ja ostin skootterin. Skootteria käytin 1,5 vuotta kunnes senkin myin pois, täysin ehjänä ja viattomana. Nyt olen 18 -vuotias ja minulla on onneksi auto. Ei se 3 vuotta kauaa oikeasti ole odottaa sitä "kunnollista menopeliä". ;-)
      Mutta toivotaan että ne vähän on kehittyny tossa kolmessa vuodessa ja hyvä että harkitset eri vaihtoehtoja. Tsemppiä ja hyvää kesää! :-)

      • Virtapoika

        Mopoautot ovat turhia ylikalliita purkkeja. Odota 3 vuotta ja osta auto 1000 euroa halvemmalla. Jos on pakko ostaa jotain niin osta abaut 1400 euroa maksava mopo. Mopo autot maksavat n 12000.


      • aifbuab
        Virtapoika kirjoitti:

        Mopoautot ovat turhia ylikalliita purkkeja. Odota 3 vuotta ja osta auto 1000 euroa halvemmalla. Jos on pakko ostaa jotain niin osta abaut 1400 euroa maksava mopo. Mopo autot maksavat n 12000.

        Hyvän käytetyn mopoauton saa parilla tonnilla. uudet kyl maksaa paljon.


      • Mautovaari
        aifbuab kirjoitti:

        Hyvän käytetyn mopoauton saa parilla tonnilla. uudet kyl maksaa paljon.

        Keväällä 14 tuli ostettua 10 v. vanha mopoauto. Katsastettukin oli edellisellä viikolla. Pientä laittoa tosin vielä tarvitsi. Tankki vuosi polttoainetta putkien liitoslaipan alta. Asennettu varmaan tehtaalla hieman vinoon. Pa liejua oli tankin ja katteiden välissä niin paljon kuin sinne mahtuu. Ihme ettei katsastajat ole huonmanneet jo hajunkin vuoksi. Toinen pikku vika oli pakoputken kolina. Hieman rälläkkää ja vika selvisi. Etunmaisen vaimentimeen sisällä oli irtonainen "reikäputki". Hitsasin kuntoon. Kolmas pikkuinen vaiva. Variaattori kulunut käytännössä loppuun, söi kuulemma hihnoja. Sorviin kaikki pyörivätosat. Kasaan uusilla puslillla ja liukupaloilla. Sitten ajamaan. Jestan että kulki kovaa. Piti laitta prikkoja variaattoriin.
        Osasyy hiihnojen kulutukseen lienee ollut takavariaattorin "hartia" sisemmässä lautasessa. Hihna meni liian syvälle ja kului nopeasti toiselta sisäpuolen reunalta.
        Sitten meni taka pönttö tukkoon (Höryveturin ääni). Irroitus ja vettä sisään. Heiluttelua ja villa tuppo lorahti ulos. Jatkoin tätä kunnes vesi tuli läpi lorahtamalla. Kiinni ja menoksi.

        Mauton sisämelu oli kunnioitettavan kova. Syyksi selvisi resonoiva pohjalevy. Tarvikeliikkeen liimautuvaa bitumimattoa pohjaan ja jyminä loppui.

        Nyt takana kolme tankillista ja n.2000 km auto alkaa tuntua tutulta ja lämminkesä vielä lisäsi nautintoa.

        Olen oppinut sen ettei mopoauton korjaus ole sitä puhtainta hommaa. Käsivarret kainloihin saakka mustana jo pienessäkin remontissa.

        Liikenteessä on joitakin asenne autoilijoita joiden mielestä mopoauto on aina tientukkona. Valtaosa on kuitenkin oikeita autoilijoita jotka älyää sen, että mopoautoilijat ovat pääsääntöisesti nuoria vasta liikenteeseen tulleita ja heille tulee antaa oikea kuva miten tiellä tulisi liikkua. Hatun nosto heille.

        Minulla on jo vuosikymmenien ajohistoria henkilöautolla ja kuorma-autolla kuormaa vetäen ja ilmankin.

        Tsemppiä kaikille vasta-alkajille liikenteeseen.
        Toivoopi seniori mopoautoilija.


      • Teinitytön äiti
        Mautovaari kirjoitti:

        Keväällä 14 tuli ostettua 10 v. vanha mopoauto. Katsastettukin oli edellisellä viikolla. Pientä laittoa tosin vielä tarvitsi. Tankki vuosi polttoainetta putkien liitoslaipan alta. Asennettu varmaan tehtaalla hieman vinoon. Pa liejua oli tankin ja katteiden välissä niin paljon kuin sinne mahtuu. Ihme ettei katsastajat ole huonmanneet jo hajunkin vuoksi. Toinen pikku vika oli pakoputken kolina. Hieman rälläkkää ja vika selvisi. Etunmaisen vaimentimeen sisällä oli irtonainen "reikäputki". Hitsasin kuntoon. Kolmas pikkuinen vaiva. Variaattori kulunut käytännössä loppuun, söi kuulemma hihnoja. Sorviin kaikki pyörivätosat. Kasaan uusilla puslillla ja liukupaloilla. Sitten ajamaan. Jestan että kulki kovaa. Piti laitta prikkoja variaattoriin.
        Osasyy hiihnojen kulutukseen lienee ollut takavariaattorin "hartia" sisemmässä lautasessa. Hihna meni liian syvälle ja kului nopeasti toiselta sisäpuolen reunalta.
        Sitten meni taka pönttö tukkoon (Höryveturin ääni). Irroitus ja vettä sisään. Heiluttelua ja villa tuppo lorahti ulos. Jatkoin tätä kunnes vesi tuli läpi lorahtamalla. Kiinni ja menoksi.

        Mauton sisämelu oli kunnioitettavan kova. Syyksi selvisi resonoiva pohjalevy. Tarvikeliikkeen liimautuvaa bitumimattoa pohjaan ja jyminä loppui.

        Nyt takana kolme tankillista ja n.2000 km auto alkaa tuntua tutulta ja lämminkesä vielä lisäsi nautintoa.

        Olen oppinut sen ettei mopoauton korjaus ole sitä puhtainta hommaa. Käsivarret kainloihin saakka mustana jo pienessäkin remontissa.

        Liikenteessä on joitakin asenne autoilijoita joiden mielestä mopoauto on aina tientukkona. Valtaosa on kuitenkin oikeita autoilijoita jotka älyää sen, että mopoautoilijat ovat pääsääntöisesti nuoria vasta liikenteeseen tulleita ja heille tulee antaa oikea kuva miten tiellä tulisi liikkua. Hatun nosto heille.

        Minulla on jo vuosikymmenien ajohistoria henkilöautolla ja kuorma-autolla kuormaa vetäen ja ilmankin.

        Tsemppiä kaikille vasta-alkajille liikenteeseen.
        Toivoopi seniori mopoautoilija.

        Hieno kirjoitus, kiitos! Mopoautolla ajavan teinitytön äitinä oli todella kiva lukea tällainen asiallinen viesti noiden epäasiallisten viestien jälkeen. Mukavia ajokilometrejä senioriautoilijalle!


    • jaaaanina

      Oon nyt 13 vuot, ( lokakuus 14 ) haluisin mopoauton mut iskä ei suostu ostaa :D
      Äiti on mulle semmosen luvannu ni saan semmosen jos haluun äitiltä. En sinäänsä haluis et äitin kaikki viimiset rahat menis muhun ja näi. En enää tiiä et haluunko mopon vai mopoauton, ku mopoautois on oikeesti vissii aika paljon vikoja (?) ,skoottereista en tykkää :p . Mopoauto olis sinäänsä ''coolimpi'' ja näi. Mut olisko ehdotuksii miten saisin iskänki mukaa tähä mopoauto hommaa ? Harrastan cheerleadingia ja mul on harkkoihin matkaa semmoset 20 kilometrii, voisinko vedota siihen, et mun tarvii kantaa nii paljo tavaroita mukan harkoissa ? :D Ja oon miettiny tota Microcar M.Go tai Bellier Jade, kumpi parempi? Ja vaikka oonki loppuvuodest syntyny, ni haluisin sen mopoauton jo vuotta aikasemmin ku sit voin ottaa iha iisisti ku se olis tossa pihassa

      • i want mopedcar

        Ite oon 14 ja saan kai ensvuonna mopoauton mut mul ainaki oli sillee et juttelin mun porukoiden kans ja just samalla tavalla äiti oli sillee et joo nii ei tarvis enää kuskata treeneihi ja mul on kyl kouluunki matkaa semmone 5-7km :) mut mun iskä on liikennekoulun opettaja ja sit isä pyys mua ajamaan niiden autokoulun mopoautolla ja sit kävin ajelees ja varmistin tahtoni et sen mä haluun ja täs on mulla n. vuos aikaa lämmitellä iskää et se suostuu :). tsemppii vaa mauton hankintaan


      • xkxkxkxkxkxk
        i want mopedcar kirjoitti:

        Ite oon 14 ja saan kai ensvuonna mopoauton mut mul ainaki oli sillee et juttelin mun porukoiden kans ja just samalla tavalla äiti oli sillee et joo nii ei tarvis enää kuskata treeneihi ja mul on kyl kouluunki matkaa semmone 5-7km :) mut mun iskä on liikennekoulun opettaja ja sit isä pyys mua ajamaan niiden autokoulun mopoautolla ja sit kävin ajelees ja varmistin tahtoni et sen mä haluun ja täs on mulla n. vuos aikaa lämmitellä iskää et se suostuu :). tsemppii vaa mauton hankintaan

        Ootko 98? Kai tiedät että nykyään mopoautoa saa ajaa vasta 16-vuotiaana... Aika paska homma jos oot 98 :D


      • AutistinenHikikomero
        xkxkxkxkxkxk kirjoitti:

        Ootko 98? Kai tiedät että nykyään mopoautoa saa ajaa vasta 16-vuotiaana... Aika paska homma jos oot 98 :D

        Kai tiedät vitun autistinen hikkyburger, että kyseistä lakia ei tullut voimaan vaan kyseistä lakia kaavailtiin. Internetistä löytää helposti trafin sivuilta 19.1.2013 astuneen ajokorttiuudistuksen tiedot.


      • pellet
        i want mopedcar kirjoitti:

        Ite oon 14 ja saan kai ensvuonna mopoauton mut mul ainaki oli sillee et juttelin mun porukoiden kans ja just samalla tavalla äiti oli sillee et joo nii ei tarvis enää kuskata treeneihi ja mul on kyl kouluunki matkaa semmone 5-7km :) mut mun iskä on liikennekoulun opettaja ja sit isä pyys mua ajamaan niiden autokoulun mopoautolla ja sit kävin ajelees ja varmistin tahtoni et sen mä haluun ja täs on mulla n. vuos aikaa lämmitellä iskää et se suostuu :). tsemppii vaa mauton hankintaan

        Kai te vitun pässit tajuatte että ei ne teijän isät halua laittaa rahojaan tommosten vitun uusavuttomien pikkupilttien pesukoneisiin? Isänne haluaa teistä miehiä ei mitään vitun "swageja" tai jotain homoja mautoilijoita!


    • ratyar

      Mopoautos ei oo mitää ''coolia'' säälittävä muovipurkki joka hajoaa käsiin

      • jyjgtyhr

        1


    • Pipipää69

      ottaisin kyllä sen tunturi bomberin, ihan vtun kova sana(vakiovarusteena vielä ohjukset)



      _____________________.............................._______________________________
      . . .
      .


      ........................................................:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________











      ::::::::L0L::::::

      • pipiPää69

        Olet kyllä ihan oikeassa. Mulla on ja tuunan siihen kohta bilteman lintulaudan













        PR0


    • Kuusysifag

      Semmone pinkki missä on ruotsinlippu ja 69 ja kulkee 5 km/h. Saat varmasti paljon positiivista huomiota!

      • blondeasd

        hys hiljaa, tollanen olis ainoa mauto, jonka omistamisesta kehtais ylipäätään mainita (:


    • feaag

      elä osta ovat iha koko aja korjauksessa ja osat maksaa vitusti liikaa osta mopo oman elämäni huonoin valinta oli ostaa mopoauto

    • UUSI PESUKONE!

      Onks toi mopoauto joku pesukone?Koska mun pitäis kans ostaa uus pesukone kun vanha on 50-luvulta eikä meinaa pyykit tulla puhtaaksi...

    • mautot on perseestä

      Työnnä mopoauto vittu suohon ja osta jammu DT tai suzuki pv

      • vittu moro

        siellä huutaa poika joka olisi halunnut mopo auton mutta ei sellaista saanut :(


      • penttiperseenreikä

        vitun jonne koitaa herää


      • Over90000rpm
        vittu moro kirjoitti:

        siellä huutaa poika joka olisi halunnut mopo auton mutta ei sellaista saanut :(

        Cagiva Mito sp525 jollymotolla v force läpillä mikumin kaasarilla 0-100km/h 7s huiput 180km/h. Mopo auto 0-100 ei onnistu huiput 45-65km/h. Mua niin vituttaa teidän mautoilioiden puolest. Ainakun nään mauton ajan viereen ja nostan keson pystyyn ja sitten ohi.


    • Paras mopoauto on sellanen, joka pysyy kaukana liikenteestä.

    • Tiesitkö että...
    • myös ostan mopoauton

      Chatanet ch26 on kallis mutta hyvä istuttava n.180cm jätkälle, ihana istuttava hyvät varusteet jo ilman lisäilyä, myös microcar ok. bellieriä en ottaisi kun tullut hiukan aikaaa sit ja on ranskis.

      • parhaaat

        Kyllä Aixam on paras. Chatenet ch26 ei kannata ostaa missään nimessä, siinä on koko ajan vikoja ja mikään ei toimi. Microcar ja Beliier on kans ihan hyviä.


    • olenhetero

      Ligier IXO Tai Aixam Gto MUTTA EHDOTTOMASTI SILTI MOPO JA YAMAHA DT

    • boeh98

      itsekkään en tajua mopoautoja. uuden mopoauton hinnalla saa jo 4 uutta mopoa tai hyvän käytetyn oikean auton... ja ovat vain tientukkona liikentees. ottasin mielummi vaik traktorin ku mopoauton. ja ajatte silkä kuitenki korkeintaa 2v. siis tehkää itsellenne ja muille palvelus ja älkää ostako mopoautoa.

      • Ihmiset on VAMMAISIA

        .. Jos ostaa mopoauton niin se 9000euroa mitä se maksaa niin sitähän ei saa takaisin ? Ostat käytettynä yanmarin koneella olevan


      • Ei näin...
        Ihmiset on VAMMAISIA kirjoitti:

        .. Jos ostaa mopoauton niin se 9000euroa mitä se maksaa niin sitähän ei saa takaisin ? Ostat käytettynä yanmarin koneella olevan

        Elitistinen pelle, en ole nähnyt vielä yhtäkään mopoautoa, joka oikeasti kulkisi siinä tien oikeassa reunassa. Isin rahoja voisi käyttää vaikka mopoon tai kevariin. Talvella bussilla. Kyllä ne kulkee, katot vain aikataulut. Hups, pääsi unohtumaan, sinähän joko 1. olet niin ylimielinen, että bussilla kulkee vain "rahvas", tai 2. pelkäät kuollaksesi, että kuski puree.


      • ...
        Ei näin... kirjoitti:

        Elitistinen pelle, en ole nähnyt vielä yhtäkään mopoautoa, joka oikeasti kulkisi siinä tien oikeassa reunassa. Isin rahoja voisi käyttää vaikka mopoon tai kevariin. Talvella bussilla. Kyllä ne kulkee, katot vain aikataulut. Hups, pääsi unohtumaan, sinähän joko 1. olet niin ylimielinen, että bussilla kulkee vain "rahvas", tai 2. pelkäät kuollaksesi, että kuski puree.

        3. asut niin perseessä et bussit ei kulje


    • tyttönen

      Pakko liittyä tähän keskusteluun. Itselläni on vuoden 03 Ligier nova, ja kuten aikasemmin mainittiin että tulee vain koulukiusatuksi jos tälläisen mopoauton omistaa. Asia on kyllä täällä kulmilla toisin. Ystävälläni on Bellier Jade RacingS. Ennemmin häntä kiusataan kuin minua. Asia voi olla myös eri, sillä olen tyttö ja bellierin omistaja poika. Mutta asiasta viidenteen, mielestäni paras mopoauto on ligier ixo2 metro tai urban. Mitä nyt ollaan isäni kanssa käyty semmosta kattomassa nii vahvalta peliltä vaikuttaa ja koneisto eristetty hyvin. Bellier Jadesta sen verran, todella paljon löytynyt vikoja, takalaakeri vähän väliä paskana, kuulemma tyyppivika. Hajos vaihelaatikkokin ku oli mautolla ajettu vajaa 30 tuhatta. Syksyllä heti kun ilma oli 'kosteampi' ,niin bellierissä meni ikkunat heti huuruun eikä tuulettimet meinannu jaksaa poistaa huurretta millään. Toisin on minun ligierissä, Huurre poistuu saman tien kun laittaa laitteen päälle. En tiedä, onko nykyajan mopoautoissa sitten huonompi tuuletin kun vanhoissa, esim juuri tässä minun 03 ligierissäni. Nyt talvella bellieristä löytyny sellanen vika, että apukuskin ovi ei meinaa aueta kovilla pakkasilla ulkoa, ovi pitää aina sisältä aukaista. Ja onhan ne aika hepposia ne ovet, mutta mitä nyt itse olen bellierillä ajanut niin hyvä ajettava se on, paitsi minun mittaiselle (165) polkimet on liian kaukana vaikka penkki on ihan edessä.
      Tuosta chatenet ch26 ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta mitä nyt olen kuullut, heti ostaessa oli 'takaspoileri' puoliksi irti ja nopeusmittari ei toiminut, että kyllä näistä jokaisesta vikoja löytyy. Kyllä sitä omassakin mautossa oli laittamista kun se meille tuli, jouduttiin polttoainepumppu vaihtamaan ja alavariaattori oli täysin rikki, mutta mopoauto hankittiin kokeilu mielessä, joten kokonaan uudelle ei ollut tarvetta. Nyt kesällä ollaan kuiteskin vaihtamassa kokonaan uuteen Ligier ixo metroon, saa nähdä millaisia vikoja siitä löytyy.

    • Caseman92

      Mopoautot ovat tientukkeina, vaaratilanteita on, kun ne ovay liikkeellä, rahoja ei saa kunnol takasin, sil pääsee helposti rekan alle, ja se on paska! Osta käytetty Peugeot XPS, hintaa öytyy siinä 700-1600 välillä, ja siitä saa melkein kaiken takasin! On mukavaa ajaa liikennetraktorilla koppimopojen yli >:D

    • jaa.

      Caseman92.
      Oikeastaan mopoautot eivät ole tientukkeina kaupunkialueella. Siellä useimmiten rajoitus on alle 60, maksimissaan 60. Millä perusteella mopoautoilla tulee vaaratilanteita? Yhtä hyvin autoilla tai mopoilla voi näitä vaaratilanteita sattua. "Sil pääsee helposti rekan alle" No yhtä hyvin kuule mopollaki tai jollain mankilla sinne rekan allle pääsee, tarviiko sinne edes päästä?! Totta kyllä on, jos ostaa kokonaan uuden mopoauton niin rahoja ei saa kaikkia takaisin.

      • Mauton mauto

        Mopoauton ongelma varsinkin ennen ajokorttiuudistusta on, että liian kokemattomat kuskit pääsevät liian vaativaan ympäristöön. Liikennekasvatus on keturallaan (eli ei todellakaan osata käyttää järkeä), eivätkä liikennesäännötkään tunnu olevan hanskassa. Mopoautoja näkee moottoriteillä ja väärin pysäköityinä, kyydissä on liikaa ihmisiä, usein kuskia myöten kaikki humalassa. Ei näin. Autokouluun sisältyy onneksi edes vähän liikennekasvatusta, vaikka minun mielestäni sitäkin pitäisi lisätä.

        Ennen näitä uudistuksiahan tuonne liikenteeseen pääsi naurettavan helpolla teoriakokeelle ja that's it. Itsekin suoritin mopokortin tuolla systeemillä, mutta olin ajanut varmaan lähemmäs 20 tuntia isäni kanssa ennen kuin lähdin mihinkään yksin. Silloin myös reititykset tehtiin yhdessä, nykyään teen senkin yksin kun kokemusta on karttunut jokunen tuhat kilometriä.

        Mopo on muuten ehdottomasti parempi valinta, koska sillä pääsee vain omasta hengestään. Jos mopoautolla ajaa jonkun yli, käy sille toisellekin huonosti. Sen lisäksi mopoauto tuntuu lisäävän vastuutonta käytöstä, joka kohdistuu nimenomaan muihin kuin itseen. Tapauksia, joissa mopoauton katolla on istunut humalaisia teinejä, on ihan liikaa. Mopoa viritellään ja sitten ajetaan humalassa päin lyhtypylvästä. No oma henki meni, mutta ei sentään kenenkään muun. Olisiko vanhemmista kiva tietää, että oma lapsi lähti tästä maailmasta törkeän huolimattomuuden saattelemana, asettaen monet muut hengenvaaraan ja mahdollisesti tappaen jonkun? Mopoautoon sisältyy suuri vastuu, jota teinit eivät nähtävästi osaa kantaa. Ennustan ensimmäistä mopoautokuolemaa lähitulevaisuuteen. Tähän asti teineillä ollut onni matkassa (ja mopoautoja on ollut niin vähän, etteivät ne harvat juuri onnettomuuksiin ole päätyneet)


      • turha valittaa
        Mauton mauto kirjoitti:

        Mopoauton ongelma varsinkin ennen ajokorttiuudistusta on, että liian kokemattomat kuskit pääsevät liian vaativaan ympäristöön. Liikennekasvatus on keturallaan (eli ei todellakaan osata käyttää järkeä), eivätkä liikennesäännötkään tunnu olevan hanskassa. Mopoautoja näkee moottoriteillä ja väärin pysäköityinä, kyydissä on liikaa ihmisiä, usein kuskia myöten kaikki humalassa. Ei näin. Autokouluun sisältyy onneksi edes vähän liikennekasvatusta, vaikka minun mielestäni sitäkin pitäisi lisätä.

        Ennen näitä uudistuksiahan tuonne liikenteeseen pääsi naurettavan helpolla teoriakokeelle ja that's it. Itsekin suoritin mopokortin tuolla systeemillä, mutta olin ajanut varmaan lähemmäs 20 tuntia isäni kanssa ennen kuin lähdin mihinkään yksin. Silloin myös reititykset tehtiin yhdessä, nykyään teen senkin yksin kun kokemusta on karttunut jokunen tuhat kilometriä.

        Mopo on muuten ehdottomasti parempi valinta, koska sillä pääsee vain omasta hengestään. Jos mopoautolla ajaa jonkun yli, käy sille toisellekin huonosti. Sen lisäksi mopoauto tuntuu lisäävän vastuutonta käytöstä, joka kohdistuu nimenomaan muihin kuin itseen. Tapauksia, joissa mopoauton katolla on istunut humalaisia teinejä, on ihan liikaa. Mopoa viritellään ja sitten ajetaan humalassa päin lyhtypylvästä. No oma henki meni, mutta ei sentään kenenkään muun. Olisiko vanhemmista kiva tietää, että oma lapsi lähti tästä maailmasta törkeän huolimattomuuden saattelemana, asettaen monet muut hengenvaaraan ja mahdollisesti tappaen jonkun? Mopoautoon sisältyy suuri vastuu, jota teinit eivät nähtävästi osaa kantaa. Ennustan ensimmäistä mopoautokuolemaa lähitulevaisuuteen. Tähän asti teineillä ollut onni matkassa (ja mopoautoja on ollut niin vähän, etteivät ne harvat juuri onnettomuuksiin ole päätyneet)

        KAIKKI MOPOAUTOILIAT EI OO NIIN PASKOJA, KUN LUULETTE, TOISET OSAA AJAA, ENEMMÄN HUOMAA ETTÄ AUTOILIAT EI OSAA AJAA, EIKÄ OSAA YHTÄÄN LIIKENNESÄÄNTÖJÄ :D


      • No terse!
        turha valittaa kirjoitti:

        KAIKKI MOPOAUTOILIAT EI OO NIIN PASKOJA, KUN LUULETTE, TOISET OSAA AJAA, ENEMMÄN HUOMAA ETTÄ AUTOILIAT EI OSAA AJAA, EIKÄ OSAA YHTÄÄN LIIKENNESÄÄNTÖJÄ :D

        Etkä sinä osaa kielioppisääntöjä. Autoilijat ovat sentään läpäisseet huomattavasti vaativamman autokoulun, johon sisältyy kattavampi teoriakoe ja ihan kunnon seulalla katsottava inssi.

        Mutta kyllä tuo korttien määräaikaistaminen tulee monille tarpeeseen (varsinkin, BMW:llä, Audilla tai taksilla ajeleville, he eivät välitä liikennesäännöistä vaikka ne osaisivatkin.)


      • ...
        Mauton mauto kirjoitti:

        Mopoauton ongelma varsinkin ennen ajokorttiuudistusta on, että liian kokemattomat kuskit pääsevät liian vaativaan ympäristöön. Liikennekasvatus on keturallaan (eli ei todellakaan osata käyttää järkeä), eivätkä liikennesäännötkään tunnu olevan hanskassa. Mopoautoja näkee moottoriteillä ja väärin pysäköityinä, kyydissä on liikaa ihmisiä, usein kuskia myöten kaikki humalassa. Ei näin. Autokouluun sisältyy onneksi edes vähän liikennekasvatusta, vaikka minun mielestäni sitäkin pitäisi lisätä.

        Ennen näitä uudistuksiahan tuonne liikenteeseen pääsi naurettavan helpolla teoriakokeelle ja that's it. Itsekin suoritin mopokortin tuolla systeemillä, mutta olin ajanut varmaan lähemmäs 20 tuntia isäni kanssa ennen kuin lähdin mihinkään yksin. Silloin myös reititykset tehtiin yhdessä, nykyään teen senkin yksin kun kokemusta on karttunut jokunen tuhat kilometriä.

        Mopo on muuten ehdottomasti parempi valinta, koska sillä pääsee vain omasta hengestään. Jos mopoautolla ajaa jonkun yli, käy sille toisellekin huonosti. Sen lisäksi mopoauto tuntuu lisäävän vastuutonta käytöstä, joka kohdistuu nimenomaan muihin kuin itseen. Tapauksia, joissa mopoauton katolla on istunut humalaisia teinejä, on ihan liikaa. Mopoa viritellään ja sitten ajetaan humalassa päin lyhtypylvästä. No oma henki meni, mutta ei sentään kenenkään muun. Olisiko vanhemmista kiva tietää, että oma lapsi lähti tästä maailmasta törkeän huolimattomuuden saattelemana, asettaen monet muut hengenvaaraan ja mahdollisesti tappaen jonkun? Mopoautoon sisältyy suuri vastuu, jota teinit eivät nähtävästi osaa kantaa. Ennustan ensimmäistä mopoautokuolemaa lähitulevaisuuteen. Tähän asti teineillä ollut onni matkassa (ja mopoautoja on ollut niin vähän, etteivät ne harvat juuri onnettomuuksiin ole päätyneet)

        Onhan ne mopoautot jo tappaneet, googleta.


      • 8+3

        ja mankihan ei ole mopo..


    • voi viddu mage

      parempi jättää tuo mopoauto väliin. Ovat vaan niin säälittäviä :---D
      sori vaan... mutta älä osta mitään hiton mopo autoa!!!

      • puolustan mopoautoja

        Mikä niissä mopoautoissa on niin kauheeta?
        Varmaan olette niin kateellisia ,jotka eivät ole sitä mopoautoa saaneet,mutta älkää tulko tuollaisia turhia kommentteja laittamaan,koska täälä kysyttiin sitä hyvää mopoautoa. Muutenkin ei mopoautot hidasta liikennettä ainakaan kaupunkialueella ,mutta totta on että mopoautot hidastavat menoa maanteillä.


      • Pvmies

        Mitä säälittävää mopoautoissa on? Itellä suzuki pv ja kohta tulee kotari pihaan mutta jos olis enemmän rahaa ni totta vitussa ostaisin mopoauton koska mielummin meen mopoautolla talet ja sadepäivät kun venailen bussia tai kävelen ja ehkä se 45km/h on niissä säälittävää mut jos viritin pvtäkin nii miksen mautoa?


      • ostan kangasta
        Pvmies kirjoitti:

        Mitä säälittävää mopoautoissa on? Itellä suzuki pv ja kohta tulee kotari pihaan mutta jos olis enemmän rahaa ni totta vitussa ostaisin mopoauton koska mielummin meen mopoautolla talet ja sadepäivät kun venailen bussia tai kävelen ja ehkä se 45km/h on niissä säälittävää mut jos viritin pvtäkin nii miksen mautoa?

        ehkäpä siksi että mautoa virittäessä tulee autoverot :D


      • herätkää vitun pöndet

        sori vaan mut mopoauto on yhdyssana:')


    • serrvetrt

      ?ref=709877

    • Aixam:D

      Mun sisko sai just ihan tehtaalta suoraan tullu Aixam city. Kyl se sil osaa ajaa yleensä ne pojat jonneilee niillä, :O

    • LIGSUFTW

      LIGIER SAATANA KEHIIN!!

      • hohhoijjaa2

        ei todellakaan :D aixam o sitä jotaki


    • tyytyväinen äippä

      Heips, mopoautoikäisen äidin kokemuksen perusteella antaisin hyvän neuvon . Jos olet päättänyt hankkia mopoauton kannattaa miettiä ostaako vanhan käytetyn vai uuden. Meidän perhe hankki käytetyn koska ajattelimme hiukan säästää ja saada mopoauton halvemmalla. Toisin kävi. Vikoja ilmaantui viikottain. Korjauslaskuja kertyi jokaiselle kk:lle. Myimme auton pois ja vaihdoimme sen täysin uuteen. Rahoituksella 150-200 e/kk. Kahden vuoden takuu. Ensimmäinen huolto ilmainen jne. Aika huoletonta ajoa 2 vuotta. Täysi kasko kannattaa ottaa. Kustannukset lyhennys vak n. 220/kk bensat, huollot, yms. Silti sanon, että nämä kulut on n. puolet siitä mitä saa laittaa vanhaan mopoautoon. Mikäli perheestä löytyy joku joka osaa ja on aikaa itse korjata ja laittaa asia voi olla toinen. Oman kokemuksen mukaan halvin ja turvallisin vaihtoehto on hankkia uusi mopoauto. Vanhoissa menee rahat ja hermot koko perheeltä.

      • lol8

        SItä kannattaa katsos ostaa mopoauto mitä on pidetty kun kukkaa kämmenellä, kyllä se käytettynäkin menee. Jos haluaa halvalla mopoauton ostaa niin katsoo hetken aikaa AVK sivuja, ja jos löytyy lievästi kolaroitu mopoauto kuten minulla, kannattaa ostaa ennemmin sieltä. Ja sitäpaitsi saanko veikata että kyseessä oli ligier?? Ligier on silkkaa paskaa, tunnen ainakin kaks kenellä ligier hajonnu, toisel menny kansipahvi ja laturi paskaks ja toisella variaattori. Että jos mopoautoa ostaa, niin joko kubotan ja yanmarin koneella :) kaverin jdm:llä on ajettu noin 189 tkm samalla moottorilla. Se riippuu vaan siitä miten sitä mopoautoa käyttää ja huoltaa, eihän autotkaan rääkkäämistä ja patentteja kestä ikuisuuksia..


      • idiootit
        lol8 kirjoitti:

        SItä kannattaa katsos ostaa mopoauto mitä on pidetty kun kukkaa kämmenellä, kyllä se käytettynäkin menee. Jos haluaa halvalla mopoauton ostaa niin katsoo hetken aikaa AVK sivuja, ja jos löytyy lievästi kolaroitu mopoauto kuten minulla, kannattaa ostaa ennemmin sieltä. Ja sitäpaitsi saanko veikata että kyseessä oli ligier?? Ligier on silkkaa paskaa, tunnen ainakin kaks kenellä ligier hajonnu, toisel menny kansipahvi ja laturi paskaks ja toisella variaattori. Että jos mopoautoa ostaa, niin joko kubotan ja yanmarin koneella :) kaverin jdm:llä on ajettu noin 189 tkm samalla moottorilla. Se riippuu vaan siitä miten sitä mopoautoa käyttää ja huoltaa, eihän autotkaan rääkkäämistä ja patentteja kestä ikuisuuksia..

        huhhuh miten uusavutonta porukkaa XD
        onko kavereillas peukalo keskellä kämmentä ja aivolohkot kaukana erillään jos pitää mautomerkki haukkua jos variaattori on hajonnut ::D


      • näino
        lol8 kirjoitti:

        SItä kannattaa katsos ostaa mopoauto mitä on pidetty kun kukkaa kämmenellä, kyllä se käytettynäkin menee. Jos haluaa halvalla mopoauton ostaa niin katsoo hetken aikaa AVK sivuja, ja jos löytyy lievästi kolaroitu mopoauto kuten minulla, kannattaa ostaa ennemmin sieltä. Ja sitäpaitsi saanko veikata että kyseessä oli ligier?? Ligier on silkkaa paskaa, tunnen ainakin kaks kenellä ligier hajonnu, toisel menny kansipahvi ja laturi paskaks ja toisella variaattori. Että jos mopoautoa ostaa, niin joko kubotan ja yanmarin koneella :) kaverin jdm:llä on ajettu noin 189 tkm samalla moottorilla. Se riippuu vaan siitä miten sitä mopoautoa käyttää ja huoltaa, eihän autotkaan rääkkäämistä ja patentteja kestä ikuisuuksia..

        Oikein!


    • Koeajoa vaativa asia

      Meillä ostettiin Bellier koska uskoimme mainoksia, auto meni kolarin jälkeen lunastukseen ja sen jälkeen merkki vaihtui Chanetteen, nyt ymmärrän miksi Bellier ei anna koeajaa autojaan ennen ostoa sille siinä on todella suuri ero, Bellier rämisee ja tärisee varsinkin liikkeelle lähtiessä, en suosittele.

      • mun mielipide

        mopoauto on siinä mielessä hyvä vehje kun syö vähän löpöä ja siluskaltaa
        ajella talvellakin, ei tartte hytistellä kylmyydessä tai sateessa

        ja teille bemarirunkuille sanon vain et
        ASENNEVAMMA TAPPAA!!


    • asd

      Mialummin mopo... parhaimmatkin mopot on käytettynä vaa pari tonnii ja jos on pätkä ni sit Masai DB,Manki tai Pv... tiiän et mautot on aika hianoi mut kyl niihi menee rahaa iha vitusti ku mopoki yleensä kulkee nopeemmi.

      • jkbkjds

        mautoihin menee toosi paljon rahaa


    • LOL..FaCePaLm
    • 100%Kierrätettävä

      Paras ja turvallisin mopoauto on IKEAN pahvilaatikko.

    • mautohaters

      Paras mopoauto on poltettu, rytätty ja käyttökelvoton mopoauto. Älä herrajjumala hommaa sellasta peltitölkkiä itelles. Ensinnäki maksaa niin saatanasti enemmän ku HYVÄ oikee auto. Toiseksee, törmäätpä toiseen autoon, lyhtypylvääseen tai jänikseen ni jälki on sellasta ettei hyvältä tunnu. Kolmanneksee, mua vituttaa saatanasti tollaset kusipääkakarat joiden vanhemmat on niin rikkaita et niil on varaa ostaa lellityille pennuilleen tollanen 12 tonnin lelu tuhottavaks. Ps, mopoautot on aina tientukkoja ja ite en todellakaan kehtais ees ajaa sellasella kipolla.
      Osta vaikka mopo tai vuoden päästä kevari? Saisit kuitenki suoraan parikymppisenä ison prätkän ajoluvat. Mieti sitä, onko vähä hienompaa ku ajaa jollai kämäsellä muovikasalla.

      • hkce

        chatenet kyllä jättää useimmat autot ulkonäkönsä puolesta varjoon :D


    • tulemautonomistaja

      Moro ! Suosittelisin chatenettia ! kestäviä,hienoja ja toimii :)

      • kjgvjy

        suosittelen myös! :)


    • aixam400

      aixam 400. Halpa, kestävä, liikkuu eteenpäin, ruma kuin mikä mutta silti

    • sf3432

      Mopoauto painuu kasaan ku lintu lentää kylkeen :D

    • hohhoijjaa2

      porissa päin ei vittu melkee ykskään mopoauto kulje 45kmh , itel on mopoauto ja oon vissii iha vitu vammane kaveri nyte ku omista sellase koirakopi , joo se ei kestä minkää näkösiä kolareita , mut riippuu aika paljo kuskistakin , jos osaa ajaa kunnolla eikä pelleile yms ni kyllä se ehjän pysyy , ellei sit ol kenenkää toise vika , mut ajan mielummi lämpimäl koirakopil talvel ku menisi pyöräl tai kävelle tai sit mopol.

    • Mopo is best

      Älä osta mopo auto se on surmankoppi muovia se ei suojaa paljon mitää kerran kolaroit niin menee melkei heti lunastukseen ja kesällä kauhee hiki koppi jos ei ole ilmastointia. Mopo kesällä hyvä ajaa kelillä kuin kelillä jos on sään mukainen varustus osta mopo jätä mopo autot jonneille.

      • chatenet kuski

        kaikissa mautoissa on nykyään ilmastointi helteellä voi ajaa ikkunat (ja mahd. kattoluukku auki)


    • AUTTAKAA!1
      • OStaFerrari

        ÄLÄOSTA MAUTOO ET OIKEESTI TAJUU siTÄ MITEN RÄKÄSESTI IHMISET REPEE JA KUIN NOLOUTTA / SÄÄLIÄ TUNNEN JOKAISTA MAUTOILIJAA KOHTAAN, HOMMATKAA FERRARI !!


    • chatenet kuski

      Itellä on Chatenet CH26 vm 2010 ja on kyllä paras! todella hyvännäköinen (kaikki luulee vielä autoksi ;D), hiljainen moottori, helppo virittää, tilava kontti (isot popit mahtuu XD) ja ei oo tarvinu korjailla on todella vakaa (ei kaadu) koska yhtä leveä kuin auto ja renkaat ääripäissä. SUOSITTELEN!

      kaverilla Microcar M.Go ja koko ajan korjattavana (moottorissa vikaa, laakerit paskana, takavalot ja jarruvalot ei toimi, takajarrut vinkuu, jarrupalat pitäny vaihtaa, käsijarru ei pidä, kaasu ei välil toimi) vaikka on vm 2011. mutta muuten on ihan kivannäköinen ja kunnon popit mahtuu konttiin.

      Bellier ja Ligier on yleisesti huonoja merkkejä (niin oon kuullu, itellä ei oo kokemusta).

      Aixam GTO on ihan perus hyvä. vaikka kontti ja muutenkin koko mauto on aikas pieni chatenetin ja microcarin rinnalla.

      jos haluut rahoilles vastinetta suosittelen Chatenet CH26:sta! :)

    • Mautoexpert

      Te kaikki jotka sanotte, että mautot on tientukkeita ja turhia leluja ym. Niin kyllä ne mopot ym. pikku pärinäpöntöt siellä tiellä on tukkeena ja mitäpä jos joudut niillä kolariin? Taidat joutua sairaalaan tai kuolet :/ Mautoissa on sentään muovi/alumiini kori suojana joten se nyt auttaa edes jotain. Ja ei mautot tule niin kalliiksi jos vain kuski/omistaja jaksaa huoltaa. Ostat itse osat ja laitat paikkaan tulee aika paljon halvemmaksi kuin viedä korjaukseen. Itse ostan mauton joko Chatenet CH26 tai Aixam GTO. En suosittele muita merkkejä kuin Chatenet ja Aixam. Ja mopoautot menevät vain 45/kmh vakiona..... niitä on yksinkertaisen helppoa virittää ja parin tutun mautot menevät jopa autojen kanssa samoja vauhteja joten te benserit jotka haukutte mautoja menkää pois täältä ei meitä mautoilijoita kiinnosta. :)

      • Vaihdevuotinen

        Autot tässä pitäs kieltää. Autot on vaarallisia 200 miljoonaa tunnissa kulkevia ohjuksia, miten joku voi uskaltaa ajaa sellasella. Hyvä että nuoriso on löytänyt turvallisemman ajopelin kuin esim. mopo tai ruohonleikkuri, sillä mopossa/ruohonleikkurissa ei ole seiniä, kattoa saatikka ovia, joten ohjus räjähtää suoraan kasvoille. Nuoriso hyvä, kinukaa vanhemmiltanne mopoautoa ja sanokaa niin, että mielummin kuolet keksinmuruseen kuin ohjukseen. Kieltäkää autot lailla!


    • Mopoautoilija:D

      Aixam 400 tai 500, Halpa ja hyvä

    • zsxdcfvgjmkö

      aixam on paras :3

      mut nii mun isosiskol on mauto ja se ei oo virittäny sitä vaikka tääl on LÄHES kaikki muut on viritettyjä.
      Se et sil tulee helposti kolareita ja ne on muka vastuuttomia ni ei päde kaikkiin. Mun siskol se on ollu melkein vuoden eikä mitään vikoja viel :)

      Autoilijat pitäis kieltää, koska nehän tekee niitä vaarallisia ohituksia (esimerkki vain)
      Mun sisko ei olis välttis elossa ellei se olis ajanu melkein ojaan yhden **** typerän autoilijan takia.

      Mutta kaikilla on oma mielipide ja minun on se et mauto on paras. Ite saan varmaa siskon mauton

    • Chatenet ch26 v2

      Ite suosittelen ainoastaan chatenet ch26 v2 vaikka maksaakin uutena yli 19 000 lisävarusteiden kanssa...koe ajoin kaikki mahdolliset bellierit, aixaamit, ligierit ja muut ja mikään ei tuntunut parhaimmalta ajaa kuin chatenet ch26 v2 ...ja se on kaikista hienoin mauto, koska näyttää aika paljon miniltä.....ja sil kehtaa ajaa koska siin on pimeessä kivat valot!!! Ja vikoja ei löydy millään!!!!!!

    • vanhus76v

      Ennen aikaan mopo autot oli vanhoille papparaisille ja mummoille.

    • Chatenet

      Pystyyks 190cm jätkä ajaa chatenet ch26

    • Mautoilija

      Ensinnäkin nyt kaikille haukkujille. 15-vuotias ei saa ajaa autoa, joten niitä turha mainostaa mopoauton tilalle. Mopoautolla pystyy ajamaan talvisinkin, uskokaa tai älkää, bussit ei kulje joka paikassa! Mopoautokortin ajaminen nykyään vaatii vain vähän vähemmän teoriaa ja ajoa kuin autokortti nykyisin.

      • ja myös:

        Nuorten kannattaa pyytää esim. vanhemmilta luettavaks autokoulun 1-vaiheen oppikirjan. Ainakin ite kun aikoinani luin, niin opin esim paljon ajolinjoista, viestinnästä muiden tienkäyttäjien kanssa, risteysten ajovuoroista jne.


    • v03 v03

      Se muovikoppa kannattaa ja sillä pesupallolla ojaa kylellee.

    • rrrhjjjs

      chatenet ch26 v2 tosi hyvä ajaa tilava ja mahtuu helposti yli 190 pitkä

    • lämpzsä

      auli mopoauto jossa on auli motor

    • tyttö17v

      Itselläni on Microcar mc 2, 2009 malli. Todella tilava sisältä, edessä mahtuu pidempikin kaveri istumaan koska jalkatilaa riittää. Takakontti on myös tilava, mahtuu kaikki reeni kamat yms. Helposti konttiin saa mahdutettua 4-5 ihmistäkin ;)
      Ei vaan, mutta hyvin on toiminut, talvisin on lähtenyt käyntiin yms. Kannattaa katsoa että mautossasi on lohkolämmittimen paikka ja iso plussa on sisäpistoke! :)
      Vakiona kulki 55-57 :)

    • morppa

      ERITTÄIN säälittävää, että täällä mopoautoja haukutaan ihan kuin jotain ruttoa ... Parhaita kavereita mulla tällä hetkellä kolme, jokaiselta löytyy mauto pihasta. Löytyy se uusin CH 26 2013 mallinen, Ligier Nova ehkä vuodelta 2005 ja Aixamin joku vanhempi malli. Noi vanhat on pelannu aivan yhtä hyvin, kuin tuo uus CH'kin, kyllä se loppujenlopuks kuskista riippuu :) Ja ite vihaan kaikkia mopoja ja skoottereita, niillä ei mikään muu onnistu kuin kaatuminen ... Jos olis rahaa ni tottakai mielummin ottaisin mauton !

    • ligier ixo treck!

      Ligier ixo treck=paras mauto!

    • jalaa1

      Mopoautoja haukutaan varmaankin sen takia, koska osalla näiden kuljettajista ei ole mitään käsitystä liikennesäännöistä. Tämähän ei tietty ole autojen vika, ongelma löytyy ratin ja penkin välistä. Osa kuljettajista ajaa autoillaan todella välinpitämättömästi.

      Sitten on tämä osa, joka tiedostaa, että heillä on käytössään muuta liikennettä hitaampi ajoneuvo, ja väistävät tien oikeaan reunaan. Viritetyt mopoautot on sit ihan oma lukunsa. Yleensä mitä itse tullut huomattua, kun katselee liikennettä henkilöauton ratin takaa, niin näyttäisivät kulkevan 60-70:ä. Tosin kerran tuli nähtyä sellainen mopoauto, joka eteni suoralla tiellä lähes 100 km/h. Mäissä ja mutkissa nopeus säilyi lähes 60:ssä. Tie oli lisäksi suurimmin osin ilman katuvaloja, ja oli pimeää. Aikamoista riskinottoa.

    • ebin3

      se yksi ja ainoa magen es-mopoauto

    • mautoompras

      Mopoautokortin ikäraja ei muutu!!!!!!

    • MITÄ SI MOPO VA MAUT

      Voite vitun jonnet onkose nyt niin kauheeta jos toiset tykkää ajaa lämpimällä mopoautolla.

      Sitä paitsi me kaikki liikutaan liikenteessä onko väliä onko mopo va mauto on hyvin valitettavaa että täälkin on jonneja joista tulee kukkahattu tätejä. Vittu itsellä on tasan 3syytä miks ajan mopoautolla 1# tykkään musiikista joten haluan kuunnella sitä.
      2# olen perkeleen hyvä kuski jopa iokealla autolla.3# olen vitun moinen bodari 15v ni onhanse se saatana ku jonnet töhrii sun mopoauton ja lähtee mopolla karkuu ni sit! Kun ne pienet muka kovat mopo jonnet löytyy kaupan pihasta no hakkaan joka ikisen verille mursin kerran jopa kolmen jätkän nenän samalla kauppareissulla.sen takia että ne ei es tajunnu miks ne oli aikoinaan kiusannut mua ja haukkunu mua ja mun mautoo HUOM SE TULI VITUN KALLIIKSI SIIS NE SAIRAALA KULUT KUN MURSIN PARI NENÄÄ. MUTTA EI VITTU OLE MUN PROPLEEMA ETTÄ NE NÄYTTÄÄ NYKYÄÄN NIIN VITUN RUMALTA KUN NIIDEN NENÄT PUUTTUU. Mopo autot on best ja khamaan ei sillä ole välii onko mauto vai mopo. JA KUVITELKAA SITÄ ETTÄ JOS MOPOAUTON KYLKEEN AJAA 20km/h oikealla autolla ni VOIT SELVITÄ MUUTA MALLA HAAVALLA MUTTA JOS SE TULEE MOPON KYLKEE SE JÄÄ AUTON ALLE.



      Pitemmittä puheita pahoittelen kirjoitus virheitä koska puhelin jolla kirjoitan Muistakaa. Ei välii mauto vai mopo. Ps. En oo kultalusikka perseessä Mun vanhemmat käyttää rahansa lapsiinsa eikä itseensä. Se riippuu teidän paskoista vanhemmista. RAUHA YSTÄVÄT Olen hyvä ihminen

      • jalaa1

        Uhoappa vielä vähän lisää, että kaikki uskoo. Mopoauto on aina altavastaajana liikenneonnettomuuksissa. Pelkissä kaupunkinopeukissa, eli puhutaan siitä 40-50 km/h nopeudesta, niin mopoauton vaurioituu todella pahasti. Muutaman kerran nähnyt mopoauton, joka oli ilmeisesti kaatunut katolleen, kun liikenneympyrässä ajettu liian kovaa/tehty joku äkkinäinen ohjausliike. Turvalliseksi en itse noita laske. Se, joka väittää olevansa hyvä kuski, valehtelee. Hyvän kuskin ei tarvitse kehuskella taidoillaan.


    • hyvä

      tossa on perää

      samaa mieltä kyllä olen.

    • 99girl

      Hihii :) mää saa ens vuon mauto , mee isä ostaa se avk:oolt ni saan halvemmal ko se korjaa se :) ottaisin varmaa aixam GTO valinna varaa o ku saa päättä minkä vaa ku ne ei oo kalliit

    • GTboy

      Bellier Jade GT Edition.
      Yksinkertaisesti kaunis,hyvä äänentoistojärjestelmä.

    • päden

      Ihan pakko tulla päteen.. Mä oon nyt 14, mun mopoauto oottaa kesää tua tallissa ja ensin en ees meinannu saada sitä.. Ja sit te jotka sanotte, että se on paperista yms nii kävelkää ihan mihin vaan mopoautoja myyvään liikkeeseen kuulemaan karut totuudet. Ensinnäkin. Mopoautoja on erilaisia. On niitä, jotka ovat kuin paperia ja sit on niitä, jotka on kun oikeita autoja. Nykyään ne pyritään rakentamaan sillälailla, että ne olisivat mahdollisimman turvallisia nuorille. Miksi? No vittu siks, että myyntikin kasvais! Oikeesti! Järkevät ihmiset osaa kyl ajaa niillä! Miks pitää raivoo ihmisille, jotka liikkuu mielummin talvellakin oman halun mukaan, kuin odottaa jossain vitun pakkasessa bussia? Jos te haluutte jäätyä, jäätykää, mutta me ei! Ihmisillä on mopoautoja vastaan vaan se, että ne kulkee niin hitaati nuorten turvallisuuden takia! Lapsellista. Mopoautot on alunperin suunniteltu ranskan ahtaille kaduille, joissa ei edes tarvitse ajaa lujaa.. Joten vitun köyhät ja lapselliset paskat pitäkää se päänne kiinni, koska teijän vaivanen paska valitus ei poista mopoautoja liikenteestä. Ja miten mopokortin ikäraja voisi nousta jos ne on suunniteltu nimenomaan nuorille ja vammaisille?! Kysyn vaan.. Ottakaa faktat eka selville, ennenku tuutte huutelee mitään paskaa!

      • jalaa1

        Mietis nyt ihan järjellä. Oli mopoauton rakenne, sit enemmän tai vähemmän muovinen tai mikä vaan. On se aina altavastaajana oikeaa autoa vastaan. Normaali henkilöauto painaa noin 1100 kg, mopoauto korkeintaan 450 kg. Yleensä noin 400 kg. Kumpihan on turvallisempi jo ihan korirakenteen puolesta? Mopoautoilla liikkuviin mahtuu vastuullisia kuljettajia, mutta sit myös täysiä sähläreitä. Nämä molemmat pätevät myös ihan muunkin liikenteen kohdalla.

        Yks, mikä monille voi olla täysin punainen vaate, on mopoauton hinta uutena. Vilkaisin Mopoauto.fi -sivustoa, ja jumankekka mitä noi maksaa. Uutena hinnat näytti pyörivän yli 16 000€:ssa. Itellä on tällä hetkellä vuoden 2012 mallin Seat Ibiza henkilöauto.
        Auto oli käytännössä katsoen uusi, kun hankin sen, tosin oli ollut liikkeen esittelyautona muutaman kuukauden. Maksoin siitä hieman alle 10 000€, ja edellisestä autosta sain hyvitystä vähän reilu 6000€. Tuollaisen pienen ajopelin hinta on käytännössä sama, kuin jos menisi autoliikkeestä ostamaan uutta autoa ilman vaihdokkia.


      • mopoautoilija-15.v
        jalaa1 kirjoitti:

        Mietis nyt ihan järjellä. Oli mopoauton rakenne, sit enemmän tai vähemmän muovinen tai mikä vaan. On se aina altavastaajana oikeaa autoa vastaan. Normaali henkilöauto painaa noin 1100 kg, mopoauto korkeintaan 450 kg. Yleensä noin 400 kg. Kumpihan on turvallisempi jo ihan korirakenteen puolesta? Mopoautoilla liikkuviin mahtuu vastuullisia kuljettajia, mutta sit myös täysiä sähläreitä. Nämä molemmat pätevät myös ihan muunkin liikenteen kohdalla.

        Yks, mikä monille voi olla täysin punainen vaate, on mopoauton hinta uutena. Vilkaisin Mopoauto.fi -sivustoa, ja jumankekka mitä noi maksaa. Uutena hinnat näytti pyörivän yli 16 000€:ssa. Itellä on tällä hetkellä vuoden 2012 mallin Seat Ibiza henkilöauto.
        Auto oli käytännössä katsoen uusi, kun hankin sen, tosin oli ollut liikkeen esittelyautona muutaman kuukauden. Maksoin siitä hieman alle 10 000€, ja edellisestä autosta sain hyvitystä vähän reilu 6000€. Tuollaisen pienen ajopelin hinta on käytännössä sama, kuin jos menisi autoliikkeestä ostamaan uutta autoa ilman vaihdokkia.

        Mopoautojen hinnat tosiaan ovat erittäin suuria. Harmillista sinänsä. Epäilen, että suurimmat idiootit mopoautojen kanssa ovat juuri nämä, jotka saavat mautonsa uutena 15.000€ maksavina leikkikaluina. Ne, jotka ovat ne kinuamalla, käytettynä ja hiukan halvempina saaneet, osaavat pitää järkensä päässä. Poikkeuksiakin on. Mikäpä siinä, jos joku haluaa saada jonkinlaista, huom! jonkinlaista tuntumaa oikealla autolla liikenteessä liikkumisesta.
        Mielestäni mopoauton ei edes tarvitse painaa yhtä paljon kuin oikean auton, koska se ei kulje moottori-, moottoriliikenneteillä 100km/h. Liian usein ihmiset takertuvat tähän massa asiaan. Kuten jo sanoin, ne on hiljaisempaan kulkemiseen ja rauhallisempaan ajamiseen tarkoitettuja kulkuneuvoja.
        Ja jos näihin hinta asioihin vielä mennään, niin ihmettelen myös itse, miksi? Mutta ehkäpä sillekin on joku "järkevä" selitys.
        Inhoan myös tälläisiä ennakko käsityksiä ja vihaa mopoautoja kohtaan. Aivan samallalailla joku voi pitää mopoautoilusta, kuin joku toinen pyöräilystä. Ja kyllä, itselläni on mopoauto. Tuntuu ikävältä, kun yrität olla ystävällinen ja oikeaoppinen liikenteessä, mutta ei. Minulla on MOPOAUTO!! Se tarkoittaa siis sitä, että minua pitää automaattisesti vihata ja haukkua pystyyn kuinka en osaa ajaa. Huoh. Itse yritän katsoa kummaltakin kannalta tätä asiaa.
        Eiköhän tämä avautuminen ollut tässä. Toivon, että ihmiset nyt miettisivät, vaikka ihan pienen hetken..?


    • mautoilija (Y)

      Chatanet CH26 tai Ligier ixo rs sport !! Ne on ehk hienoimmat. Ja älä ainakaan M.go:ta hanki rumia..:D

    • Näin o

      Ööö, kuka vittu ostaa seatin?

      • jalaa1

        Parempi se on kuin joku mopoauto. Ja ihan riittävän lujaa sillä pääsee. Ei tuota vaikeuksia Suomen maantienopeudet. Kato auto ei ole kaikille munan jatke, itelle se on kulkuväline paikasta A, paikkaan B.


    • Kalevi47

      Kaikki niitä vaan vitutta jotka ei saa mautoa ja sitten ne tulee kommentoimaan sitä turhaks leluautoks? Itse ottoisain paljon mielemmin auton mutta ei auta muuta kun kiittää taas suomen lakia siitä että esim 16vuotias ei saa ajaa autoa... Täytyy turvautua tässä iässä siis mopoauton voimiin:)

      • jalaa1

        Ja ihan hyvä vaan, ettei täällä 16-vuotias saa sitä B-korttia. Kun tuntuu välillä, että ne 18-vuotiaat ja vähän vanhemmatkin ajavat, kuin reikä päässä.


    • Chatenet

      Ajelin aikoinani tuolla Chatenet CH26 joka palveli sen 3 vuotta suurinpiirtein.
      Kone on noissa on todella hyvä. Se on vahva ja solid peli eikä ollut onglemia ollenkaan klmen vuoden aikana. Kone saattaa olla hieman äänekkaampi kun CDI kone mutta noissa uudemmissa ( 2011 ) malleissa se on huomattavasti parempi jo kun esim 2009 mallissa. Sanoisin että ääni sinne kopin sisään on ihan siedettävä kun mopoautosta on kyse.
      Miinuksena sanoisin nuo ikkunat jotka laskee ja nousee automaattisesti kun ovi aukeaa tai sulkeutuu. Eli noiden sähkohommien kanssa saattaa kovalla sateella olla häikkää jos pääsee kosteutta sisään. Mutta siihenkin loytyy suoja suihkeita tai jos ei kiinnosta niin voi vaikka katkoa ne johdot jotka niitä ikkunoita nostaa.
      Mutta nätti peli ja mopoautoksi erittäin luotettava sanoisin.

      Suosittelen!

    • Mauto keväällä

      Voi voi kun täällä on lapsellista porukkaa ja varsinkin kirjoitukset? Olisin myös kiinnostunut tietämään että mikä merkki ja malli olisi paras ja ylivoimainen? En osta tyttärelleni uutta vaan jonkun ehkä -05-10 mallisen ja mielellään noin 3000-3500e Millaisen tuolla summalla voisi saada? Mikä kilometrimäärä on jo liikaa , onko yli 60tkm?, jos löytäisi jostakin noin 20-40tkm ajetun hyvän huolletun mauton niin sillä voisi hyvin ajaa sen 3 vuotta kunnes tytär täyttää 18v.

      • Aixameilija

        Itellä 80tkm ajettu Aixam 500 ja kulkee vieläkin hyvin.. Kannattaa vain katsoa koska variaattori on vaihdettu yms.


    • jänskä

      Paras mopoauto: Ei mopoautoa

    • Halpamopoautoksisiis

      Paras mopoauto = Aixam 400.. Halpa, hyvä ajaa ja KESTÄVÄ

    • ruikku1

      chatenet ch 26 v2 r ittellä. Tosi mukava ajaa vaikka vähän äänekkäämpi, mutta ei haittaa.

    • micromanne

      Kyllä ainakin oma Microcar m.Go DCI REVOLUTION menee vakiona 24km/h.

    • morrtirtrit

      Niille kaikille ihmisille jotka kritisoivat mopoautoja!

      Oletko koskaan miettinyt, että aina kun arvostelet mautoja turvattomiksi ja paskoiksi, niin mikä muu turvallisempi vaihtoehto 15v vuotiaalla olisi saatavissa. No 100 000e uusi traktori, mutta hirveän monella nuorella/nuoren vanhemmalla ei olisi varaa siihen. Kyllä mielestäni mopoauto on turvallisempi kuin vaikka mopo esim. risteyskolarissa auton kanssa. Mopoautossa olet jonkinlaisen korin sisälllä, sinulla on turvatyynyt, turvavyöt ja parhaimmillaan ABS jarrut. Mitä turvavarusteita esim. mopossa on? Ei lähes mitään, ainoastaan kypärä joka VOI säilyttää henkesi kun lennät 10m ilmalennon ja tipahdat asfaltille. Kumman itse valitsisit? Minä ottaisin mopoauton.

      • Jalaa1

        Monien kohdalla raivoa mopoautoja kohtaan aiheuttaa ihan se, että kuljettajat eivät noudata liikennesääntöjä. Itse olen nähnyt monesti tilanteita, että STOP-merkkiä ei noudateta, kolmioristeyksissä ei väistetä risteävää liikennettä. Autot on olleet viritettyjä, jolloin henkilöautolla ohittaminen on ollut hankalaa. Hankalaa siinä mielessä, mikäli ei itse halua rikkoa tiekohtaista nopeutta kovinkaan paljon. Olen nähnyt mopoauton, joka kulki mutkaisella tiellä sellaiset 75-95 km/h.
        Nämä on yksittäistapauksia, mutta ovat jääneet vain pahasti mieleen.

        Ihan tästä kolariturvallisuudesta vielä: Mopoauton paino noin 450 kg vs. henkilöauto 1100 kg tai enemmän. Tapahtuu törmäys, jossa henkilöauto on edennyt 60 km/h, ja mopoauto on tullut yllättäen eteen, jälki on tuhoisaa. Varsinkin jos osumasta tulee suora kylkiosuma. Mopoilija on vielä huonommassa asemassa.

        Itellä on ollut 15-16 vuotiaana muutamakin mopo, eli tiedän, mitä on liikkua paljon kevyemmällä ajoneuvolla liikenteen joukossa. Tosin silloin ei mopot tuntuneet olevan autoilijoille mikään punainen vaate, mikä nostaa rattiraivon pintaan. Jokainen saa itse valita millaisella kinnerillä sitä liikkuu, mutta se kannattaa aina muistaa, että tuolla tien päällä ei ole koskaan yksin. Siellä liikkuu muitakin.


      • diesel traktor

        Öö sadan tonnin uusi traktori sen ei vissiin tarvii olla uus ja sen ei vissiin tarvii olla sadantonnin ja mopolla jos ajaa niin se sentään kulkee sen verran että tien ylittämiseen ei mene 3minuuttia niin ei jää auton kanssa kolariin ja ottaisin itse traktorin se on turvallinen ja saa vähän kunnioitusta tiellä rupee mautot väistelee kun sellanen näkyy tausta peilista ja puskee mustaa savuu


    • _nuoret ja tyhmät_

      Vaikka kuinka kuvittelisi puhuvansa järkeä taitaa näillä sardiinipurkkirunkkareilla olla ihan puhdas kateus taustalla kun kylminä talviaamuina sitä köntystät kouluun kävellen ja joku muu huristelee ohitsesi mautolla. Tämän takia sitten aletaan haukkumaan ja mollaamaan mopoautoja muun massan mukana.

      Ja mitä siihen turvallisuuteen tulee.. jos samaa vauhtia törmäät toiseen autoon kummalla tahansa (mopolla tai mautolla) on kohtalosi todennäköisesti ihan sama. Onko parempi lentää niskoilleen asfalttiin ja halvaantua vaiko puristua kasaan lyttyyn menneessä peltilootassa? ei houkuta kumpikaan, mutta tuo asenne mopoautojen erityisestä vaarallisuudesta pohjautuu kateellisten kakaroiden asenneongelmiin.

      Ei sillä, että olisi taloudellisesti kannattavaa/järkevää 20 000e mopoautoa ostaa pariksi vuodeksi, mutta jos sinulla olisi siihen varaa eikö olisi ihan oma päätöksesi haluatko sellaisen? toisin sanoen ne jotka haukkuvat mopoautoja/niiden ajajia eivät mieti asiaa kuin yhdeltä kantilta; itse en saa niin muutkaan eivät ansaitse saada.

    • Mopoautoton

      Ajellu monella uudella mopoautolla: ligieereillä, chatenet ch26:a, aixam cityllä.. Mutta kyllä mielestäni paras ajettava on vanha kunnon Aixam 500.. Vaikka olikin kovaäänisempi kun muut. Kiihty vikkelästi, kaasu ei ollut niin herkkä kun muissa, Ei kallistu niin paljon mutkiin.. yms

    • Jalaa1
    • Bellier racing

      Bellier jade on kyl ykkönen.

    • ...

      Olen huomannut, että jos joku kysyy neuvoa mopoauto -asioista, merkeistä, yms, niin he tulevat haukutuiksi täällä ja tällaset keskustelupalstat täyttyvät mopoautojen haukkumisesta ja kuinka paskoja ne ovat. Itse saan kortin syksyllä, ja olen todennut mopoauton hyväksi kulkuvälineeksi kavereiden kautta myös. Ja kyllä, mielummin ajan mopoautolla kuin mopolla tai skootterilla. En kastu huonoilla keleillä ja voin ajaa sillä ympäri vuoden. Enkä myöskään ole riippuvainen bussiaikatauluista, kun moni väittää että bussitkin ovat keksitty.. Ja mopoauto helpottaa vanhempien aikataulua, kun ei tarvitse kuskailla enään. Jos taas miettii skootterin tai mopon, niin siinä joutuu menemään sään mukana, ellei halua huonolla säällä ajaa ja vesisateen tullen kastua. Mutta siis en hauku skoottereita enkä mopoja, vaan kerroin oman ja monien muiden melipiteen mopoautoista.

    • nonii rauha

      no siis tälhetkel casalini m14 on markkinoiden tukevin ja paras, kulkee sen 68kmh suoral tiel, todella hyvä ja tosihyvä vaihtoarvo, lasikuitu kori ja itekki hankin semmosen!:) ja nyt pliis jotkut mäntsäläläiset vitun pöndepaskat saatte kävellä lumihanges jos kerran mopo on niin cool xd deal with it!

    • Akro1984

      Moro moro! Microcarin m.go, chatenet ch26 ja chatenet barooder on aika varmoja ja kestäviä käyttömautoja. Itse tutkiskellut noita mautoja nyt enemmänkin, koska aion ostaa myös itselleni kauppakassiksi mauton. Itse asun Helsingissä jossa aika pitkälti rajoitukset ovet 40km/h joten mauto tästäkin syystä oiva valinta. Bonuksena vielä halvat mopon vakuutukset ja dieselkäyttöisyys ilman veroa. Pikku vinkkinä teille nuoremmille, mikään mauto, mopo eikä oikea autokaan kestä, jos sillä ei osaa ajaa. Kaveri ajanut omalla mautollaan nyt jo 89 000km ja selvinnyt perushuolloilla ja pieniä kulutusosia vaihtelemalla. Kun ostat auton, pidä siitä hyvää huolta. Onnea mautokaupoille :)

    • aixam coupe vitungti

      ite oon katellu aixam coupe gti niissä on pitkä akseliväli ja muutenkin kestäviä ja hienoja.aikalailla saman hintaisia kun ch26 v2.aixamia pystyy virittää parhaiten ja se on ihan vitun hieno.

    • no room in hell

      kannattaa harkita mopoauton ostoa todella tarkkaan, mautoissa on auton ja mopon huonot puolet:auton hinta, mopon huono iskunkestävyys ja nopeusrajoituksen ja mautoilijoita ei kunnioiteta koska suurin osa jonneja.

    • esari jonne

      moi!
      tahtoisin nopeasti tietää että onko kenelläkään tieto onko casaliinit hyviä. olen ajatellut ostaa casalini m14 tai chatenet ch26 v2 kumpi ostos olisi järkevämpi.tahdon vastauksia nopeasti!!!!!!!!!!!!

    • mautoilija

      Välillä kyllä oikeesti mietin, että minkä ikäistä porukkaa täällä oikeen on tai ainakin henkinen ikä näyttää olevan pieni :) Itse tarvitsen mopoautoa ihan koulun takia ja aijon ajaa todella varovasti enkä mene kauas. Jos olette noin kateellisia tai elämänne on tylsää ja saatte mielihyvää lapsellisista kommenteista, niin se on todella harmi.

      Pari kaveria suosittelee Chatenetia, mutta hinta on todella korkea... Microcarin m.go:ta olen itse harkinnut, mutta harkintavaiheessa siis olen vielä.

      • Jalaa1

        Tämä mopoautokeskustelu velloo sitä varten suht kiivaana, koska näitä muovipurkkeja on ilmaantunut tien päälle aikasen paljon. Ei siinä mitään, jos mopoautolla ajavat muistaisivat, että heidän ajoneuvonsa on a.)hitaampi, b.)heikkorakenteisempi henkilöautoon verrattuna c.)niitä autoja ei viritetä kulkemaan 80-100:sta.

        Vertaappa huviksesi, kuinka usein mopoauto on jossain onnettomuudessa. Se luku on todella iso, tosin mopoautoilijat kaivavat tällä kuoppaa ainoastaan itselleen. Se kuopan kaivuu näkyy heidän korkeissa vakuutusmaksuissaan, jotka ovat korkeammat, kuin henkilöautossa.

        En sano, että kaikki mopoautolla ajavat ovat kusipäitä, mutta niitä tuntuu olevan liikaa. Itse liikun autolla päivittäin, ja aina tulee vaistomaisesti varottua enemmän, kun mopoauto tulee eteen, kuljettaja on sen verran nuori, ettei hänellä ehkä riittävää liikennesilmää. Siksi tuleekin ohitettua nämä autot samalla tavalla, kuin muutkin autot, eli reilusti vasemman kaistan kautta.
        Muutaman kerran on tullut eteen idiootti, jolla on ollut viritetty mopoauto, ja on alkanut kiihdyttää vauhtia, kun olen ollut rinnalla menemässä ohi.

        Näitä asioita on tässä ketjussa puitu moneen kertaan, ja varmasti tullaan puimaankin, eli ketään ei suoraan sormella osoiteta. Keskustelu jatkuu, niin kauan, kuin asia on ajankohtainen. Ikävä kyllä, pieni joukko idiootteja onnistuu pilaamaan asiallisesti käyttäytyvien maineen.


    • Hatsa10

      Hei hölmöt!
      Mopo-auto on peli millä pääsee a - b säällä kuin säällä.
      Tytöllä ollut mopo-auto 1,5 vuotta ja takaan ja vannon, että on parempi kuski liikenteessä kuin moni autoilia.
      Vakuutus maksaa 523€ sisältää täys kaskon ja liikenne vakuutuksen.
      Volvo xc90 vakuutus 730€ (vastaava)
      Älkää pistäkö tänne täyttä paskaa, kun kirjoitatte. (luulen tietäväni)
      Mopo auto saa painaa sen 600kg eli ei se voi olla S MB.
      Tytöllä Chatenet CH26 V2 ja on ollut hyvä mauto.
      Kilsoja tulee kk noin 1500km.
      Pelkästään luokia ajoa tulee vuodessa 6800km.

      T:Hatsa

    • Grecav

      suosittelen Gracav Ekeä, kyllä, se on ruma. Mutta itselläni on kyseinen mopoauto, käynyt kerran ojassa omassa ajossa (katollansa, 40km vauhdissa käsijarru ei ole fiksuin veto:)) , mopoautoon ei tullut juuri mitään. Pieni sivuikkuna rikki, vähän plexiä varastosta ja "ikkuna" paikallensa. Suosittelen. Kestää, itselläni kulkee 65km/h, kesästäasti ajanut eikä mitään vikaa!

    • amica

      Amiga on se paras. Mopoautojen cadillac

    • 1991

      amica on joo ajettava

    • Mopoautolasikuitu

      Itselläni ei mitään kytköstä mihinkään mopoautomaahantuojaan. Sattumien summana, jotain tekniikasta ymmärtävänä, jouduin asiaan perehtymään sukuun tulleen mopoauton hankintaa konsultoineena. Kyseenalastaisin itse lasikuidun mopoauton kuorimateriaalina. Oli kuori mikä tahansa niin runko sen alla on merkittävissä kolareissa suojaustason määräävä tekijä. Lasikuitu estää vahvan suojahäkin teon sekä ominaispainonsa vrt. kevyt muovi ja painoraja, että hintansa takia. Näissä lasikuitupommeissa runko on järestään peltineliöprofiilia, istuisitko itse sellaisen kehikon sisällä kolaritilanteessa ?. Lisäksi normaali junnun pikku parkkipaikkatöppäilyt muovi joustaa vallan mainiosti, lasikuitu murtuu ja maksaa. Olen tutustunut erääseen muovipaneelein varustettuun nykyaikaiseen mopoautoon ja yllätyin kuinka "jerkkua" pyöreää alumiiniprofiilia se on rungoltaan, voi nostaa tunkilla käytännössä mistä tahansa. Eli uskaltaa olettaa että sen voi volvolla tökkäistä "pellolle pyörimään" ja selviytymistila vöissä olleelle teinille jää. Ovien turvaprofiileja kannattaa myös kysellä, harvasta löytyy.

    • polaaris

      Ostakaa polaris ranger sil saa ajaa 60 ja paljo äijjempi ja muijjempi. Se siis on traktorimönkijä ja kortti maksaa paljon vähemmän ja laite saman verran ku mauto ja sillä on 100000 kertaa enemmä jälleenmyyntiarvoa ja vakuutukset vuodes jotai 100€ ku mautos 2000€

    • LigierJS50

      Ligier js 50 nimenomaan DCI 440 moottorilla. Runko alumiinia ovipalkein ja vahva moottori. Ei hyydy mäessä ollenkaan ja lähtee kuin nappi paidasta tässä mautosarjassa. Progress moottoria en edes ajatellut koska huoltoväli naurettava 5 tkm = maksaa kun takuu pidettävä voimassa. Progressissa ei ole tehoja ja öljytilavuus alle 1,5 litraa ??. Siinä saa roikkua öljytikussa koko ajan, ei paljoo voi jo alunperin vähästä määrästä tinkiä kun rempataan laakereita. ? Lisäksi DCI on hiljainen ja käyttäytyy kuin oikea automaattiloota eikä hypi esim. parkkihallissa vekslattaessa.

    • talousmiesNo1

      Osta joku pappamallinen sähkömopo, voi olla että vajaan vuoden kuluttua mopoautot on historiaa.

      • pappamaksaa

        Meinaatko talousmies että mopoautoja ostetaan muuhun kuin tarpeeseen ?. esim. nyt 15 vuotias on kiinnostunut mautosta 3 vuoden päästä ? :)). Parin vuoden siirtymä aika käytännössä ja siltikään niihin rajoitettuihin oikeisiin autoihin ei pääse 15 kesäinen kiinni. Eli kun pappa maksaa niin mielummin 15 vuotias tyttö mautolla liikenteeseen kuin mopolla. uusien mautojen kauppa saattaa kyllä alkaa kärsimään piakkoin eli hyvä ensikierron käytetty on hakusessa meillä.


    • negruhomppel

      PASKAMÄKÄTTÄJÄ 30 XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    • mpasentaja

      Bellier B8 Jade yms. Niissähän ei laatikot kestä kun onnella yli 20 tkm.

    • Entinenmopoautoilija

      Älä osta ollenkaan. Jos ostat, niin osta käytetty Bellier Jade, jossa on alumiini vahvistus korissa, niin kuin ilmeisesti lähes kaikissa mopoautoissa on, mutta jossa on Lasikuitukori. Paksu Lasikuitu on ilmeisesti huomattavasti vahvempi, kuin millin paksuinen pelti, tai ns. vanhoista käytetyistä ämpäreistä sulattamalla valmistettu muovikori.

      Oman mopoautoni OP Vakuutusyhtiö lunasti 16.5.2017 heidän asiakkaansa Ford Transitilla 100 km/h tapahtuneen peräänajon seurauksena. Tyttäreni 15 -vuotiaan Aliisan ajaman mopoautoni nopeus oli 45 km/h. Internet -kuvissa näkyy oikealla kyljellään makaavan mopoautoni kuva, neljä sairasautoa, pelastuslaitoksen raivausauto ja 12 kypäräpäistä pelastajaa välittömästi mopoautoni ympärillä kaivamassa Aliisan matkustajaa ulos autosta.

      Ilmeisesti siinä vaiheessa, kun ko. kuva otettiin, Aliisa oli jo viidennessä sairasautossa matkalla kohti Lappeenrannan keskussairaalaa, joka oli saanut WhatsApp -kuvat suoraa onnettomuuspaikalta. Aliisa oli jotenkin onnistunut saamaan turvavyönsä auki ja oli vertavuotavana onnistunut avaaman suoraa yläpuolellaan olevan kuljettajan oven ja oli pudottautunut maahan hakemaan kännykkäänsä jalkapallokassistaan takakontista soittaakseen hätänumeroon 112. Osumatörmäysnopeus 55 km/h (100 km/h - 45 km/h) oli tehnyt tehtävänsä. Mopoauton perälaatikko oli painunut kokonaan sisään. Lasikuitu oli kuitenkin jotenkin kestänyt ja molemmat tytöt selvisivät tikeillä takaraivoihin.

      Älä osta mopoautoa ! Jos ostat, niin osta Lasikuitukori ja älä aja ollenkaan sellaisilla teillä, joissa saa ajaa 100 km/h !

      Järki ehkä voittaa ja myöhemmin Suomessa lainsäädännössä sallitaan mopoautokortilla ajaa ihan Tavallisia Turvallisia Autoja, joidenka nopeus on rajoitettu esim. 60 km/h. Tämä nopeus 60 km/h olisi laskenut törmäysosumanopeuden 40 km/h:ssa. Se olisi todennäköisesti vähentänyt, ellei estänyt kokonaan, tikit tyttöjen takaraisoissa. Mene ja tiedä ?

    • Belliervaarallinenko

      Bellierissä runko on neliskanttista huonekaluputkea (lasikuitu ei salli ominaispainonsa takia kunnon tavaraa sinne alle) ja kokoonpainumisvaraa ei peräkolareissa käytännössä ole. Peräänajohan näissä mautoissa on se vaarallisin onnettomuustyyppi, etutörmäyksen virittämätön mauto kestää, oli merkki mikä tahansa. Esim. uusi Bellier B8, siinähän on kuskilla takaraivo jo valmiiksi peräänajajan puskurissa kiinni, huh,huh.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti bellier jade racing. Suosittelen .

      • Anonyymi

        Paras on bellier gt edition. Olen testannut monia erilaisia mopoautoja ja tulos on bellier gt edition.


    • Anonyymi

      ligier

    • Anonyymi

      Jdm tai bellier

    • Anonyymi

      Ligier JS60 ultimate on paras mopoauto ikinä

    • Anonyymi

      Parhaan mopoauton saa kun laittaa neljä rengasta kiinni parilla ripalla ja siihen päälle käsillä väännettävä käynnistys mekanismi kuin jossain mäkiautossa konsanaan. Näiden päälle sitten käyt hakemassa pihavajan rempasta yli jääneitä peltejä ja laitat niistä kivan kopan siihen ympärille. Rattina voi toimia sitten vaikka ämpärin kansi (varsinkin jos kyseessä ilmainen ämpäri) ja käsijarruna tyylikkäästi äiskän piironginlaatikosta pöllitty Ass Blaster dildo. Sillä sitten kyydittelet kauniita naikkosia kylillä ja leijailet miten hieno moppe sulla on. Ei maksa paljoa mitään, et joudu edes hankkimaan mitään kortteja tätä varten ja voit siirtää ne rahat sitten tulevaisuuteen jolloin voit ostaa itsellesi sitten kunnon auton.

      Ja jos oikein uskalias yksilö on niin pysyttelee polkupyörässä tai kävelyssä ja talvisin alamäet sitten rattikelkalla

    • Anonyymi

      aixam on ainoo oikee

    • Anonyymi

      Homma chantenet ch26 koska se on se millä kehtaa kulkea

    • Anonyymi

      Bellier Jade GT Edition paras kaikista vaihtoehdoista vaikka viimesimmät tehtiin joskus 2014

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe