Tyhjä akvaario

Marsufani

Meillä on tyhjä akvaario, josta kalat muutama kuukausi sitten lähtivät (muuttivat tutuille.) Olemme ehkä myymässä koiraa ja otamme sen "tilalle" jonkun lemmikin. Mikä lemmikki sopii hyvin akvaarioon? (Ei kiitos vesieläimiä!) Omistan kaksi marsua, ja tiedän, ettei marsulle akvaario ole lainkaan hyvä asunto. Joten eläin saisi olla joku muu. Kiitos etukäteen kaikille!! Ja hyvää kesää :))!

8

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsuli

      Riippuu minkä kokoinen akvaario on..Jos on tilaa niin hiiret,gerbiilit ja hamsteri(t) sopivat akvaarioon asutettavaksi..Selvitä vielä ennen päätöstä/hankintaa kuinka paljon kukin jyrsijä tarvitsee tilaa ja jos akvaariosi on riittävä niin tuosta sitten valitsemaan!

    • Hamsuli

      Esim. hamsterille tai muutamalle gerbiilille olisi hyvä olla tilaa ainakin n. 60-70cm(pituus) x 30-40cm(leveys) vaikka laki sallii jo pienemmänkin tilan.

      Mieti ensin vaikka että haluatko yhden vai kaksi tai enemmän eläintä siihen akvaarioon?

      Jos vain yhden niin kultahamsteri on siihen hyvä mutta jos haluat useamman niin se sulkee pois tuon kultahamsterin.

      Hiiriä ja gerbiileitä voi olla useampiakin kuin kaksi jos vain akvaariossa on tilaa.

    • Suosituskoot

      Akvaarion koko?
      55x 30 kääpiöhamsterille tai hiirille OK
      80x30 kultahamsterille tai gerbiileille OK
      Isompi on aina parempi, viettäähän lemmikkisi siinä koko elämänsä.

      Mutta sen sijaan että kyselisit mikä eläin sopisi akvaarioosi niin kerro ensin mitä haluat lemmikiltäsi :) Auttaisi meitä suosittelemaan paremmin

    • eieieieiei taas

      ootte myymässä ehkä koiran ja ostamassa sen tilalle toisen lemmikin ? Ei kuulosta kauheen hyvältä !!!

      • Marsufani

        Ensinnäkin kiitos kaikille viestin lähettäjille! :)) eieieieiei taasille: Me tehtiin oikeestaan viime kesänä "virhe" kun ostettiin koira, koska iskäni ei pidä lainkaan koirista. Se ei anna sen olla edes minuuttia meidän sisällä muuten kuin minun huoneessa. Niimpä meillä on ulkokoira.Haluan koiralleni paremman elämän. Eihän perheellä jossa isä vastustaa koiria, voi ollla koiraa! Olen 14, enkä jaksaisi hoitaa koiraa kun on koulu yms ja koirassa on kova vastuu ja työ... Marsut tuntuvat hyviltä ja sopivan hoitoisilta eläimiltä. Mutta olisi ehkä kiva saada asukkaita tyhjään akvaarioon joka odottaa käyttöä. Hamsulille: Haluan ainakin kaksi eläintä sinne. Suosituskoolle: Akvaarion on 96l, kokoa ei ole mitattu. Haluaisin,että lemmikki olisi helppohoitoinen, jonka kanssa voisi ehkä vahän puuhaillakkin. Toinen vaihtoehto on että ostan kaksi tyttömarsua (nyt 2 poikaa) niin voi rueta kasvattamaan marsuja.


      • Liinuliina
        Marsufani kirjoitti:

        Ensinnäkin kiitos kaikille viestin lähettäjille! :)) eieieieiei taasille: Me tehtiin oikeestaan viime kesänä "virhe" kun ostettiin koira, koska iskäni ei pidä lainkaan koirista. Se ei anna sen olla edes minuuttia meidän sisällä muuten kuin minun huoneessa. Niimpä meillä on ulkokoira.Haluan koiralleni paremman elämän. Eihän perheellä jossa isä vastustaa koiria, voi ollla koiraa! Olen 14, enkä jaksaisi hoitaa koiraa kun on koulu yms ja koirassa on kova vastuu ja työ... Marsut tuntuvat hyviltä ja sopivan hoitoisilta eläimiltä. Mutta olisi ehkä kiva saada asukkaita tyhjään akvaarioon joka odottaa käyttöä. Hamsulille: Haluan ainakin kaksi eläintä sinne. Suosituskoolle: Akvaarion on 96l, kokoa ei ole mitattu. Haluaisin,että lemmikki olisi helppohoitoinen, jonka kanssa voisi ehkä vahän puuhaillakkin. Toinen vaihtoehto on että ostan kaksi tyttömarsua (nyt 2 poikaa) niin voi rueta kasvattamaan marsuja.

        Eikö koiran olisi pitänyt olla koko perheen hankinta?
        Mutta marsu EI ole terraario/akvaarioeläin koska ahkerana pisupapanakoneena ilma muuttuu ammoniakkivarastoksi ja se saa marsuille hengityssairauksia, lisäksi 96 l on aivan liian pieni marsuille.

        "enkä jaksaisi hoitaa koiraa kun on koulu yms ja koirassa on kova vastuu ja työ..."
        Onko sinulla sitten oikeasti aikaa uusille eläimille?

        "Toinen vaihtoehto on että ostan kaksi tyttömarsua (nyt 2 poikaa) niin voi rueta kasvattamaan marsuja."
        Ei se olisi kasvattamista vaan tehtailua...


      • Marsufani
        Liinuliina kirjoitti:

        Eikö koiran olisi pitänyt olla koko perheen hankinta?
        Mutta marsu EI ole terraario/akvaarioeläin koska ahkerana pisupapanakoneena ilma muuttuu ammoniakkivarastoksi ja se saa marsuille hengityssairauksia, lisäksi 96 l on aivan liian pieni marsuille.

        "enkä jaksaisi hoitaa koiraa kun on koulu yms ja koirassa on kova vastuu ja työ..."
        Onko sinulla sitten oikeasti aikaa uusille eläimille?

        "Toinen vaihtoehto on että ostan kaksi tyttömarsua (nyt 2 poikaa) niin voi rueta kasvattamaan marsuja."
        Ei se olisi kasvattamista vaan tehtailua...

        Liinuliinalle: Iskä hyväksyy että meillä on koira, mutta ei anna sen olla ollenkaan sisällä paitsi omassa huoneessani. Se ei ole koskaan silittänyt sitä, eikä se halua, että se tulee sen lähelle. Mainitsin ekassa viestissä jo, että marsu ei ole lainkaan hyvä terraarioeläimeksi! Joten olet käsittänyt väärin. Koira on työläämpi kuin esim jyrsijät. Olen omistanut koko elämäni aikana 3 kania ja yhden hamsterin nykyisten eläinten lisäksi, joten tiedän, että jyrsijät ovat helppohoitoisimpia kuin koirat. On aikaa uusille eläimille. Kanin haluaisin, mutta olen allerginen :((. Voisiko kania ottaa vaikka on allerginen, esim karvattoman tai jos on muita juttuja. OIsko siedätyshoito hyvä? Minulla on ollu kaikki 3 kania ulkokaneja ja näin ollen olen pystynyt hoitamaan niitä koska ne ovat olleet ulkona. Nyt olisi kiva saada sisäkani/ -kaneja. Marsuissa on erilainen hilse ja karva kai, kun minulle ei tule mitään marsuista mutta kaneille olen allerginen.Terraarioeläinten kanssa ei kai voi mitään oikein puuhailla? Ja Hamsulille: En ehkä alakkaan kasvattamaan marsuja. Siinä olisi varmasti minun ikäiselle aika kova homma. Jokin vastaava kuin kani olisi hyv, mutta mikä?


    • Hamsuli

      Sinulla on aikaa kasvattaa marsuja kunhan koulut on hoidettu jos se vielä kiinnostaa. Marsujen kasvatuskin vaatii hommaa joten jos sinulla ei ole jaksamista koiralle, en suosittele kasvattamaan marsuja.

      Tuon ikäiselle jyrsijät ovat lemmikkejä ja masuja on jo nyt paljon vailla kotia,eli vastuullista olisi ensin kerätä kokemusta.

      Eli kultahamsteri on pois laskuista koska haluat enemmän kuin yhden lemmikin akvaarioon. 96L akvaario on luultavasti kokonsa puolesta hyvä sitten muutamalle hiirelle, gerbiilille tai kahdelle kääpiöhamsterille.

      Eläintä ei kuitenkaan tule hankkia sen vuoksi koska "akvaarioon olisi mukava saada elämään", akvaarion voi myydä/antaa/lainata jollekin toiselle.

      Sinulla on jo kaksi ihanaa marsua,nauti niistä. =o)

      p.s: Vuoden päästäkin voit olla jo lukiossa/ammattikoulussa opiskelemassa ja silloin kouluhommat voivat viedä enemmänkin aikaa.

      (Harmillista että koira ei ole toivottu, toivottavasti sen turkki on ulkokoiralle soveltuva.Toivottavasti koira saa ansaitsemansa hyvän kodin muualta.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe