Vuokranantaja veloittaa järjettömästi "loppusiivouksesta"

ittumitapaskaa

Olen ollut kahden kaverin kanssa siivoamassa vuokra-asuntoa. Asunto jäi hyvään kuntoon meidän kaikkien mielestä.

Vuokranantaja lähetti sähköpostia sanatarkasti: "Lattioilla oli roskaa (leivänmuruja, pölyä) sekä läikkynyttä juomaa, kaapit olivat puhdistamatta, hella rasvainen ja roskat viemättä sekä muuta tavaraa
jäänyt asuntoon."

Olen 100% varma että lattiat ovat olleet tiptop kunnossa. Kaapit on puhdistettu ja asuntoon ei ole jäänyt ylimääräistä tavaraa. Tiskialtaan alla olevaan kaappiin on saattanut jäädä tyhjiä roskapusseja ja tyhjä roskis.

Vuokranantaja kertoi että ainoa mahdollisuus on tilata ulkopuolinen siivooja ja itse en voi mennä siivoamaan. Nyt tuli siivouslasku 230e!

Itselleni tuo kuulostaa täysin kusetukselta, onko tässä mitään tehtävissä?

10

3858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kusetettukkin

Kannattaa AINA jos mahdollista, käydä se kämppä läpi vuokranantajan kanssa yhdessä, niin ennen vuokraamista kuin muuton jälkeen. Yksi vaihtoehto on kuvata tai videoida paikat.
      Joskus käy niinkin, että se seuraava vuokralainen on sitä mieltä, ettei sitä ja tätä ole tehty kunnolla...

Kova hinta tuo 230. Ilmeisesti talo on ollut lähemmäs 200m2 ja tyhjillään siivoojien tullessa. Vai oisko pesetetty ikkunatkin? Eikös tuota voisi kysellä jostain vuokralaisten järjestöstä? Näkemättä tilannetta, ollaan aina kertojan näkemyksen varassa.

• ittumitapaskaa

asunto on kaksio 42m2...

• Vuokralaisen riemut

Monessa kunnassa on sellainenkin käytäntö, että takuuvuokrasta pidätetään siivouslasku. Todellisuudessa sitä kämppää ei kuitenkaan kukaan käy edes siivoamassa, vaan se jää uuden vuokralaisen hoidettavaksi. Olen muuttanut ikäni aikana lukemattomat kerrat, noin 20 eri osoitetta. Joka himputin kerta olen saanut siivota 2 asuntia: uuden asunnon ennen kamojen sisäänkantamista (tai sitten tavaravuoren keskellä) ja tietenkin entisen asunnon sitä mukaa kuin se tyhjenee. Pikkusen sapettaa, kun tietää, että edelliseltä vuokralaiselta on todennäköisesti pidätetty ne siivouslaskut siitä sen takuuvuokrasta.... mutta minkäpä teet, sikolättiinkään en halua muuttaa, jonkunhan se on pakko siivota. Sunnuntaina on tulossa siskon muutto ja odotan "riemulla" tuota kahden kämpän siivoisrumbaa.... jos se edellinen asukki nyt on saanut edes tavaroitaan ulos, luultavasti joudutaan vielä nekin kantamaan jonnekin vintille siskon kamojen tieltä.

• a45a4r4tffd

Vaadi kuittia nähtäväksi. Jos ei vuokranantaja millään "muista" firmaa, joka on laskuttanut, niin mene poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus petoksesta. Ensin toki vaadit kirjallisesti lausunnot vuokranantajalta allekirjoituksineen ettei voi sitten myöhemmin pyörtää puhumisiaan.

Jos pitää paikkansa, että olitte oikeasti asiallisesti siivonneet, niin silloin kuulostaa kusetukselta. Epäilystä nimittäin herättää paljon sekin ettette saa mennä enään siivoamaan. Tosin jos siellä on jo uudet vuokralaiset niin silloin ymmärrän kiellon, muuten en.

• kusetusta....

Tuohan tarkoittaa sitä että joku on siivonnut sitä asuntoa KOKO PÄIVÄN.

Ammattisiivooja ei tyhjää kaksiota kauon siivoa ja lasku enneminkin kymppejä kuin satasia. Satkun lasku matkakuluineen olisi ihan ok.

Pyydä alkuperäinen lasku ja varmista vielä verottajalta että siivoojalla on kaikki asiat kunnossa.

"itse en voi mennä siivoamaan"

Oliko tämä kiinni sinusta vai sanoiko vuokranantaja noin? Jos sinua kiellettiin siivoamasta itse uudelleen, niin silloin voit repiä sen laskun.

• Kusettajia piisaa

Ei olis eka kerta, kun asunnon omistaja tilaa siivousfirmasta perusteellisen siivouksen katosta lattiaan (katonpesu, seinienpesu, lattioidenpesu, kaappien pesu jne lattian vahaus päälle!) ja maksattaa tuon lystin ex-vuokralaisella... Eikä olis eka kerta sekään, että omistaja perii takuuvuokran vedoten siivoukseen, maalaukseen, tms jälkien korjaukseen, VAIKKA todellisuudessa asunnossa ei tehdä mitään. Sama toistuu seuraavan vuokralaisen kohdalla... tuohan on vaan ylimääräistä vuokratuloa omistajalle ja turhan moni maksaa kiltisti tarkastamatta todellisuutta....

• Ittumitapaskaa

Vuokranantaja velotti summan takuuvuokrasta. Ei vastaa enää sähköposteihin kun olen koittanut kysellä laskusta...

Vuokranantaja sanoi että jos haluan mennä siivoamaan asuntoa niin pitää maksaa koko seuraavan kuun vuokra. Asuntoon ei tullut kuunvaihteessa uutta vuokralaista.

Eli jos tämä vuokranantaja ei vastaile/luovuta kuittia niin poliisille ilmoitus?

• **ttujoo

Kuulostaa tutulta. Samankokoisesta asunnosta samanlainen lasku viime syksynä.
        Oltiin myös siivottu asunto seiniä myöten, eikä siivousfirman kutsumisesta annettu minkäänlaista varoitusta, niin että olisin voinut korjata mahdolliset (olemattomat) epäkohdat.

• käräjille vaan

Kannattaa varmaan kysyä neuvoa poliisilta. Petos ja laiton uhkaus.

• Laupias.
        **ttujoo kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Samankokoisesta asunnosta samanlainen lasku viime syksynä.
        Oltiin myös siivottu asunto seiniä myöten, eikä siivousfirman kutsumisesta annettu minkäänlaista varoitusta, niin että olisin voinut korjata mahdolliset (olemattomat) epäkohdat.

No olitteko "siivonneet" vai siivonneet?
        Jos jälki ei ollut hyvää, niin tottakai ammatti-ihminen paikalle. Ja jos ei ikkunoitakaan oltu pesty niin tottakai nekin sitten tehdään ja laskutetaan.
        parisataa on varmasti käypä summa, ei kukaan siivousfirma tule muutamilla kympeillä tekemään yhtään mitään, tuntilaskutus 25€ matkat päälle ja toki pesuaineet jne.

Tietenkin kuitti pitää saada, jos sen laskun maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      26
      5248
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4647
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      144
      1549
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1426
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1250
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1054
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      177
      927
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      883
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      819
    Aihe