Nähtävyyksien hinnat?

rahanmenoa tiedossa

Miten nähtävyyksien hinnat?
Kesäpalatsi - Eremitaasi? Pietari Paavalin linnoitukset, Iisakin kirkko, Sirkus yms?Nevan risteily?
Normaalit ravintolaannokset?

4

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulttuurinälkä

      Museoihin yms. palatseihin voinet varautua hintaan 300 - 350 ruplaa. Sama hintataso esim. Pietarhovin puistoon. Jos menet sinne kantosiipialuksella niin kuljetuksen hinta pyörinee myös 300 - 400 ruplassa.
      Syön yleensä kahviloissa, joissa saa ihan ruoka-annoksiakin (salaatti, keitto. pääruoka, jälkiruoka...). Eli lienevät huokeampia kuin "oikeat" ravintolat. - Sanottaisko: salaatti, pääruoka, olut ja 50 grammaa votkaa kyytipojaksi. Hintaa tulee arviolta karkeasti 500 - 700 ruplaa vähän paikasta riippuen.

    • tavarits mikita
    • 1+19

      Kyllä siellä sitä rahaa menee, monessa paikassa eri hinta ulkomaalaisille ja venäläisille/valko-venäläisille. Tosin harvemmin ne sitä ottaa ulkomaalaisiltakaan ellei nyt ihan siltä näytä, senkun ottaa sen venäjän hinnan käteen ja lyö pöytään, eihän siinä sanaakaan tarvi sanoa, säästää jo.

      Keskustassa syömisen ja kakkukahvit voi sitten suoraan unohtaa ellei sitä rahaa oikeasti ole, kovempi hintataso kuin Suomessa, ns. "hienoissa" ravintoloissa hinnat ne sitten vasta onkin..
      Ketjupaikat yllätys yllätys on suhteellisen edullisia. Sushi on kyllä turhan suosittua, niitä on joka kulmalla.

      Pietari-Paavalin alueelle muistaakseni pääsee ilmaiseksi, sisälle itse kirkkoon ja sitten niihin rakennuksiin maksaa erikseen.
      Iisakin kirkon sisällä ei mitään nähtävää ole, muistaakseni 350 ulkom. / 150 ven.
      Iisakin kirkon katto 100/kaikki
      Jos haluaa nähdä oikean kirkon, mene Aleksanteri Nevalaisen lavraan (hotelli Moskovaa vastapäätä), käytössä oleva ja ilmainen siis. Kaikki viemäni kaverit pitäneet paljon parempana muutenkin kun noi museoidut / puolmuseoidut näytöspaikat.
      Kazanin kirkko on käytössä/puolikäytössä oleva ja siksi ilmainen myöskin, mutta se oikea tunnelma puuttuu.
      Eremitaasi 400 ulkom./150ven / ilmainen kaikenmaalaisille opiskelijoille
      (tosiaan mukaan kannattaa ottaa opiskelijakortti jos sattuu olemaan, sillä pääsee moneen paikkaan ilmaseks)
      Risteilyt riippuu pituudesta ja ohjelmasta, 400 - 1200
      Kantosiipialuksella meno on kyllä noussu, olikohan 800 edestakas muutoin 500 / suunta ellen väärin muista.. Sisälle en muista. Viimeks käyny 10v sitten.
      Voihan sinne mennä yhteen suuntaan aluksella ja takas bussilla, säästää. Kannattaa ottaa eväät jne mukaan ellei halua nähdä oikeita ryöstöhintoja, iso paikka.

      Taksilla ajaminen on sitten vihoviiminen virhe ellei satu olemaan paikallinen ja tietämään paljonko kyyti mihinkäkin maksaa. Venäläiset itse kun eivät enää kyytejä anna (niillä kun on jo rahaa) vaan krhm, nämä etelämmästä tulevat ja ne vasta rupeekin repiin rahaa eikä edes kaupunkia tunne. Ko. ihmisiä kannattaa sitten muutenkin välttää..

      Kait siinä nyt jotain oli.. Viimeks olin nyt pari kk sitten käymässä.
      Shoppailun voi tosiaan unohtaa suoraan ellei lasketa bensaa ja tupakkaa tai ellei sitten tiedä tasan tarkkaan mihin menee.

      • 23olgokark

        Mites toi kansantaksin ottaminen nykyään?
        Eli liftaaminen jolla 10 v. sitten pärjäsi mukavasta halvalla, näki sivukatujakin ja mukavia ihmisiä.
        Ehkä ovat niin vaurastuneita etteivät enää viitsi?
        Silloinkin ladakyyti oli halvempaa kuin uudella volgalla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe