Air Finlandin konkurssi

26-v

Olen lakkojen ja konkurssien uhri.

Syys- lokakuun Alicanten lentomme jäivät em. konkurssin jalkoihin.
Onneksi maksoin luottokortilla ja lasku olisi tulossa vasta heinäkuussa.

Aikaisemmin olemme kerran jääneet Malorcalle hapattiin Espanjalaisen lentoyhtiön lakon vuoksi.
Pääsimme jatkamaan seuraavana päivänä jollakin Air African pikkujetillä.

Toisen kerran olimme hapatissa Alicanten kentällä toisen espanjalaisen lentoyhtiön konkan vuoksi.
9h:n jälkeen pääsimme jatkamaan kanadalaisella koneella.

Kaksi muutakin häiriötä näihin 26:een vuoteen mahtuu.

11

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raikkufani

      Lennä Ryanairilla: Ei lakkoile, ei mene konkurssiin, on ajoissa ja kyyti on halpaa. Näin minä teen.

      • 26-v

        Tampere on lähtökenttänä kelju.
        Lisäksi raikun aikataulut ovat epämukavat.
        Myöskään raikun käytännön järjetelyt eivät kiehdo.


      • justiinsajuu´u
        26-v kirjoitti:

        Tampere on lähtökenttänä kelju.
        Lisäksi raikun aikataulut ovat epämukavat.
        Myöskään raikun käytännön järjetelyt eivät kiehdo.

        Se on lentäkenttänä kelju ainoastaan hesalaisille ja nimenomaan sellaisille jotka ovat tottuneet että kaikki on heillä siinä Hesassa ;)

        Aikataulut epämukavat? Kone lähtee Tampereelta klo 13 aikaan ja on perillä sopivasti siestan loputtua ja kaupat auki.. Siis onko tää epämukavampaa kun lentää SAS:lla välilaskuineen ja pitkine vaihtoaikoineen, ihanko oikeasti?

        Käytännön järjestelyt? Niin se et on suora lento? Vai et on Euroopan parhaiten aikataulussa pysyvä lentoyhtiö(mainostavat koneessa fanfaarin jälkeen näin)? Vai mikä on se järjestely joka ei kiehdo? :D


    • Luffen siivellä

      Lennä Lufthansalla. Se on tiettävästi yksi parhaiten pärjäävistä lentoyhtiöistä Euroopassa. Yksittäisen ihmisen on mahdotonta ennakoida jonkun yhtiön konkurssia. Kannattaa aina maksaa luottokortilla jotta saa rahansa takaisin kuprun sattuessa. Just varasin Luffen lennot Portugaliin maaliskuulle, kuluineen 173egee.

      • 26-v

        Tarttis varmaan katsoa mainitsemasi vaihtoehto useammin.

        Lf:lla olemme joskus lentäneet H:ki - F-furt väliä ja sen halpistyttärellä Mexicoon.

        Tuo Portugalin yhteys täytyy tarkistaa. Lissabon on ollut suunnitelmissa mutta löytämäni lennot ovat olleet kalliita tai aikataulullisesti hankalia.

        Nyt varasin noiden peruuntuneiden Alicanten lentojen tilalle SAS:n lennot mutta vaihtoajat ovat törkeän pitkät.


      • 26-v kirjoitti:

        Tarttis varmaan katsoa mainitsemasi vaihtoehto useammin.

        Lf:lla olemme joskus lentäneet H:ki - F-furt väliä ja sen halpistyttärellä Mexicoon.

        Tuo Portugalin yhteys täytyy tarkistaa. Lissabon on ollut suunnitelmissa mutta löytämäni lennot ovat olleet kalliita tai aikataulullisesti hankalia.

        Nyt varasin noiden peruuntuneiden Alicanten lentojen tilalle SAS:n lennot mutta vaihtoajat ovat törkeän pitkät.

        Rayanairin lennot ovat Tampereelta päivällä,et jos on vaihtoehtona vaihtolento ja monen tunnin odotus,kyllä itse ainakin lentäisin Rayanairilla,ei hesasta tampereelle nyt niin mahdoton matka ole.


    • Marge the M.

      Jep aivan, me matkasimme junalla Treelle, siitä Ryanairin bussilla Pirkkalaan ja vrooom, Malagaan. Edulliseksi tuli vaikka junaliput tuli päälle hintaan:)

      • 26-v

        Tarkistin juuri. Alicanten lennot haluamanamme ajankoihtana maksavat irkulla 1,75 x SAS!

        Se siitä halpuudesta.


      • diibadaaba
        26-v kirjoitti:

        Tarkistin juuri. Alicanten lennot haluamanamme ajankoihtana maksavat irkulla 1,75 x SAS!

        Se siitä halpuudesta.

        No mä ostin suoran lennon hintaan 48,90, tosin jo hyvissä ajoin, täytyykin katsella josko SASsilta sais alta kolmenkympin, vaikkakin maksan tuon parikymppiä mielelläni enempi, onse kuitenkin niin paljon nopeampi ja vaivattomampi ;)

        Mitä (tahänkohtaan haluamasi lentoyhtiö, esim Finnair tai Ryani) kapteeni sanoi löydettyään kaksi stuerttia vessasta keskenään? Nyt housut ylös ja SASsiin! :D


      • 26-v
        diibadaaba kirjoitti:

        No mä ostin suoran lennon hintaan 48,90, tosin jo hyvissä ajoin, täytyykin katsella josko SASsilta sais alta kolmenkympin, vaikkakin maksan tuon parikymppiä mielelläni enempi, onse kuitenkin niin paljon nopeampi ja vaivattomampi ;)

        Mitä (tahänkohtaan haluamasi lentoyhtiö, esim Finnair tai Ryani) kapteeni sanoi löydettyään kaksi stuerttia vessasta keskenään? Nyt housut ylös ja SASsiin! :D

        Höplöhöplö

        Mä katsoin juuri irkun sivut. Syyskuun alkupäivistä syyskuun loppuun tai lokakuun alkuun halvin on 422€/hlö.
        Kokonaisajat 7h15min > ylöspäin. Toiseen suuntaan aina yli 10h.
        Ailcantessa aina puolen yön tienoissa!

        Me päätämme itse aina etukäteen kohteemme. Matkustaminen ei ole tärkeintä vaan kohde. Valitsemme itse aina suunnilleen matkustusajankohdan ja keston.
        Kuukautta lyhyemmäksi ajaksi emme viitsi Alicanteen mennä.
        Muualle toki parikin viikkoa saattaa riittää.

        Takanamme on noin 150 lomamatkoilla tehtyä nousua ja muutama työmatka lisäksi.


      • diibadaaba
        26-v kirjoitti:

        Höplöhöplö

        Mä katsoin juuri irkun sivut. Syyskuun alkupäivistä syyskuun loppuun tai lokakuun alkuun halvin on 422€/hlö.
        Kokonaisajat 7h15min > ylöspäin. Toiseen suuntaan aina yli 10h.
        Ailcantessa aina puolen yön tienoissa!

        Me päätämme itse aina etukäteen kohteemme. Matkustaminen ei ole tärkeintä vaan kohde. Valitsemme itse aina suunnilleen matkustusajankohdan ja keston.
        Kuukautta lyhyemmäksi ajaksi emme viitsi Alicanteen mennä.
        Muualle toki parikin viikkoa saattaa riittää.

        Takanamme on noin 150 lomamatkoilla tehtyä nousua ja muutama työmatka lisäksi.

        Mikäli tarkoitat tolla "irkulla" Ryania, ni kyllä tarkastin sen itsekin kun noin poskettomia puhelet, syyskuun alusta (2.9) kallein meno 137,42 total price, lähtee Tampereelta klo 13.20 ja perillä Alicantessa 16.50, eli kaukana puolesta yöstä, eikä tuosta nyt saa yli 7 tuntia, vaikka miten laskisi, muista että aikaeroa vain yksi tunti!

        Paluu syyskuun vikapäivä (kuunvaihteen kallein hinta) 144,82€ klo 07.30-12.55 ja muista taas se aikaero, ei millään yli 7 tuntia. Eli yhteensä vajaa 300€, noh tämä nyt oli aika kallis setti, kun juuri sellasta hainkin, mutta tällähetkellä hinnat oli tuollaiset, AF:n konkurssi on hilannut hintoja ylöspäin Ryanillakin, ja kun syyskuu on muutoinkin kysyttyä aikaa se nostaa hintoja entisestään. Nyt näyttää kuitenkin halvimmat lennot olevan 72,42€/suunta.

        Matkaan lähtiessäni minä päätän aina etukäteen kohteen samoin myös tarkan matkustusajankohdan, vaikka sitten juuri ennen lippujen maksua, mutta kuitenkin, kestosta ei aina niin väliä vaikka venyisi pidemäksikin ;)

        Tuohon 150 nousuun en ota kantaa, sen kun voi ymmärtää niin monella tapaa, eikä se oikein mielestäni liity tähän mitenkään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe