korvakipu

Rosella

Onko kellään hyvää keinoa välttää korvakipu lentokoneessa laskun aikana??? Kärsin aika kamalasta korvakivusta etenkin laskun aikana, nousussa en sitä niin huomaa. Olen yrittänyt klassiset keinot mm. purkan jauhamisen ja nieleksemisen. Mikä auttaisi, vinkkejä?

19

9646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokke

      Pyydä hyvissä ajoin ennen laskeutumista lentoemolta"mikkihiiret". Minullakaan ei auta nenästä kiinni pitäessä puhaltaminen, purkansyönti, haukottelu yms"vanhat ja tutut konstit". Osalla toimii, minulla ei.Itse pyydän lentoemnnältä hyvissä ajoin enne laskeutumisen aloittamista mikkihiiret ja he tuovat ne sitten ajoissa!Voihan olla, ettei tämäkään auta kaikkia, mutta kannattaa kokeilla=)

    • anne

      kokeillut nasolinia se saattaa auttaa vaikka ei nenä tukossa olisikaan....

    • Bella

      Terveydenhoitaja neuvoi minulle nenäsumuttimen käytön lentokoneessa, ja on toiminut! 20-30 min ennen laskua kun sumuttaa niin auttaa. Paitsi jos on nuhainen tai muuten tukkoinen olo ei auta mikään :/ Kannattaa siis välttää vilustumista ennen lentämistä!

      • Jokke

        Hyviä neuvoja,itsekin yritän olla ,mahdollisimman"ei-tukkoinen"ennen matkaa. Minulla ongelmana ovat kuulemma kapeat korvakäytävät joihin paineenvaihtelut käyvät pahasti=/AUTS!
        Käytetään siis sumutteita nesuun ennen laskeutumista ja istutaan"mikkihiiret"korvilla, jotka auttavat juuri paineenvaihteluun.Hyviä lentoja kaikille=)


    • Jokke

      unohtui äskeisestä, "lentäminen"-osastossa on 15.6 jätetty viesti(->pitkähkö viestiketju...) korvien särystä ja apukeinoista sen välttämiseksi. Otsikolla:
      Koneessa viiltävä korvakipu,mikä avuksi?

      • Rosella

        Kiitos kaunis kaikille vastanneille. Hyviä vinkkejä tuli juu. Toivottavasti saan apua, se korvakipu on aika sietämätön ja epämiellyttävä riesa muuten mukavalla lennolla!


    • Saho

      Olen ostanut EarPlanes korvatulpat apteekista ja aion kokeilla niitä tuossa muutaman päivän kuluttua. Korvakipu on todella kamalaa ja todella kova kipu, Mikkihiiren korvat auttavat vähän, kun muu ei auta, mutta nyt löysin nämä tulpat, jotka on testattu US Navy Piloteilla, ja nyt testaan minä! Kommentoin joskus reilun viikon päästä!

      • saho

        Kirjoittakaa Googleen hakusanaksi earplanes niin löydätte esitteen ja hinnatkin, kokoja löytyy aikuisille ja lapsille.


      • Saho
        saho kirjoitti:

        Kirjoittakaa Googleen hakusanaksi earplanes niin löydätte esitteen ja hinnatkin, kokoja löytyy aikuisille ja lapsille.

        Jee! Korvatulpat auttoi!!!! Suosittelen niitä kaikille jotka kärsivät lentokoneessa korvakivusta! Vain pientä naksunaa kuului korvissa, mutta se ei tuntunut edes pahalta!
        Harmi että tulpat ovat vain yhdelle loma-matkalle!


      • kipakapa
        saho kirjoitti:

        Kirjoittakaa Googleen hakusanaksi earplanes niin löydätte esitteen ja hinnatkin, kokoja löytyy aikuisille ja lapsille.

        Kiitos tuhannesti vinkistä, suuntaanpa tästä apteekkiin. Kyllä siitä vitosen per suunta maksaa, ettei tarvitse pelätä korvakipuja. Nytkin pukkaa flunssaa päälle, kun kolmen päivän päästä on lento edessä.


      • je125
        kipakapa kirjoitti:

        Kiitos tuhannesti vinkistä, suuntaanpa tästä apteekkiin. Kyllä siitä vitosen per suunta maksaa, ettei tarvitse pelätä korvakipuja. Nytkin pukkaa flunssaa päälle, kun kolmen päivän päästä on lento edessä.

        En enää koskaan matkusta Flunssassa! Mulla myös vihloo korvat matkustaessa lentokoneessa. Tulin juuri matkalta ja laskun aikana tuli korvavaurio just sen takia kun ei ilma kiertänyt rööreissä. Siis verenpurkautuma ja korva täynnä verta yms...olen todella masentunut ...huomenna korvalääkärille jälleen..en nyt jaksa enempää kirjoitella mutta vakavasta ongelmasta on todellakin kyse kun korvia vihloo lentäessä eikä mielestäni sitä sovi vähätellä!


      • Pelttoritar

        Ihana kuulla, että tuohon korvakipuun on keksitty jotain uutta sitten viime lentoni jälkeen josta on vierähtänyt aikaa jo tovi. Itselläni on myös aivan törkeä kipu korvissa etenkin laskeutuessa, säteilee otsassa asti.
        Nuo "mikki-hiiret" eivät auttaneet itselläni ollenkaan. Viimeksi matkustin perheeni kanssa ja voin kertoa, että miehen (tässä tapauksessa isäni) kädet löivät nuo "mikki-hiiret" moneen kertaan. En tiedä, miten on mahdollista mutta näin vaan oli.
        Nyt matkustan mieheni kanssa ja aion kokeilla noita korvatulppia ja hakea kunnon tropit lääkäriltä. Sitä kipua en enää kestä.:/
        Kävi hullu ajatus mielessäni, mahtaisivatko Pelttorit toimia lentokoneessa.?:D Nehän eristää myös painetta.? Taidan kumminkin tällä kertaa kokeilla noit pelkkiä korvatulppia ja sitten ensi kerralla vaikka Pelttoreita jos ei tämä lievempi keino auta.:D


    • Kokenut ja näkenyt.

      On!" Lonksuja leukojasi eteen ja alas napaa kohti! Vedä korvalehdistä. Korvakäytävät avautuvat, ja paineet tasautuvat. Toista tarvittaessa"

    • lentopelkokammoinen

      Itse käytin apteekin "ruuvattavia" korvatulppia menolennolla , eikä auttanut tippaakaan. Enkä ollut edes flunssainen.Ongelma vain paheni.Korvat olivat lukossa koko viikon reissun ajan, pientä pulpahtelua ja vihlontaa korvissa silloin tällöin, mutta eivät auenneet. Kotiin palatessa kova särky ja lääkäriin -tulehdushan se siellä. Kipu on kova, voittaa melkein synnytyskivut....
      Mukitkin on parempi apu kuin tulpat. Hyvä, jos joku on tulpista avun saanut.

    • JULLIJUOPPO__

      RÄKÄKÄNNIT HESASSA

    • Elli-

      En tiedä mitkä nuo mikkihiiret on. Nuo earplanesit näyttää ihan sellasilta paineentasaustulpilta, mitä mäkin oon käyttänyt. Harmi niissä se että ei sit kuule mitään eikä mun korviin kovin kivan tuntuisetkaan. Tuntee et ne toimii, kun ensin silleen pakkautuu ja sit noi päästää sitä ilmaa lävitseen. Mua on helpottanut, varsinkin laskuissa. Ilmeisesti myös jotenkin tuo sen laskuefektin hidastettuna korvaan, siis tasaa sen laskun ja näitähän suositeltais käyttämään jonkun aikaa vielä kun on laskeuduttu siis kai puolisen tuntia.

    • Lentänyt ennenkin

      Et oo yksin. Mulla kans käy korviin aivan sairaasti, ja pelkään oikeesti et mulle tulee joku kuulovaurio.Päätän ostaa semmoset Earplanes korvatulpat, joskos ne auttais :/ Terveydenhoitaja kerto et kipu johtuu siitä ku tärykalvo liikkuu paineen takia mut toivottavasti auttaa nuo korvatulpat.
      PS. Jos teillä on korvat lukossa vielä lennonki jälkeen, kuunnelkaa _kuulokkeista_ musiikkii suht.kovalla. Mulla autto ainaki (:

    • Ei kipua enää!!!

      Voin kertoa monet lennot lentäneenä ja kovat kivut kokeneena, että nuo korviin laitettavat EarPlanes "korvatulpat" todella auttavat, ainakin yhdessä muiden "flunssalääkkeiden" kanssa. En voi varmaksi sanoa, mikä juuri itselläni auttoi, mutta en aio kokeillakaan ilman mitään mitä viimeksi matkassa oli mukana.

      Itselle lääkäri määräsi muistaakseni Duact nimisiä tabletteja sekä jotain ihan perus nenäsumutetta. Eikä muuten ollut itse korvakivusta tietoakaan. Todella inhottavaltahan se lento siltikin tuntuu, juuri paineen vaihtelun takia, mutta ei sattunut sitten laisinkaan. Itse hyväkuuloisena en myöskään kuullut kauhean hyvin muiden puhetta mutta pieni vaiva tuon aikaisemman kivun rinnalla.
      Kannattaa ajoissa varata aika lääkärille, sillä taisi olla niin, että "kuuri" aloitettiin viikkoa aikaisemmin jo.

      Ja noista "mikkihiiristä", minulle noille ei ollut kyllä mitää vaikutusta. Varmaan ihan ihan vähän auttoi lume-lääkkeen tavoin, mutta kipu oli silti kestämätön. Lähinnä höyryävät mukit polttivat. Paremmin auttoivat (pienenä lentäessäni) isän miehiset kädet, laitettuna suppiloksi tiukasti korvien ympärille.:)

      • Virtuaali- ilmailija

        Kipu voi joutua myös matkustamon huonosta paineistuksesta. Esim Airbusseissa on hyvä paineistus. Samoin on Boeingin sky interiorissa. Eli useilla toimii huonosti paineistetuissa koneissa sukeltajan paineentasaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe