Mitähän tekis

Wolta

melkein uudella, väriltään sinisellä, imemättömällä pölyimurilla??
Onko ehdotuksia?

Maksoi 59,00 e ja on pieni ja komea muttei suostu muutakuin pörisemään.

Tympäisi, menin tuohon lähellä olevaan kauppaan ja ostin uuden, uusi tietää tehtävänsä.

15

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

      Koskahan ihmissuku alkaa uskomaan et hyvän ja halvan ero on siinä et silloin pitää ostaa kaksi konetta.

      • Wolta

        Sanos muuta!


    • ...

      Ser.

      Elikkäs kiikuta se elektroniikkaromuksi. Iteasiassa siinä voi olla ihan pieni vika, mutta korjaaminen tulee tietenkin suhteettoman kalliiksi ostohintaan nähden. Sattuijin, mä "korjasin" eilen pölynimurin. Helppo vika, letku tukossa.

      Meillä paljon halpisvehkeitä, sellaisia mitä tarvitsee harvoin. Ei tarvi ammattilaatua, mutta ei pidä odottaakkaan ammattikoneen kestävyyttä. Joskus saan korjattua, joskus en. Olen kuitenkin laskenut, että joihinkin kamppeisiin pitää satsata, joihinkin ei.

      Ja noin pölynimureista puhuen edelleen. Täällä mökillä ikivanha halpisimuri. Kaupunkiin ostettiin uusi. Laatumerkkiä, ei halvin ja etenkin piti olla hiljainen. No juu, imee, on kestävän maineessa ja muutenkin kätevä. Mutta meteli korvia raastava. Melu subjektiivinen asia. Siinä ei ilmeisesti ole paljon desibelejä, mutta se äänen taajuus on sellainen kamala sirkkelin ujellusta muistuttava.

      Aika harva pääsee liikkeessä kokeilemaan jotain pölynimuria käytännössä, myyjän ja markkinamiesten puheiden perusteella ne ostetaan. Ja ihan sama muuten jääkaappien ja pesukoinedenkin kanssa. Sitä vaan ostetaan, sitä, mitä myyjät ja muut kehuu. Asia erikseen on ylimainostetut koneet. Lue mitä tahansa tekniikka palstaa, aina Miele myyjät on kehumassa rojujaan. Ne on sen verran kalliimpia koneita, että niitä ei myydä kuin maitoa, myyjillä aikaa kirjoitella nettipalstoille aikansa kuluksi töistä.

      Arpapeliä se on, millanen kone sattuu itelle. Ikinä en ole nähnyt imurien kestotestiä. Kokemuksesta sen sanon, että sellainen peltinen Nilfisk kestää mitä tahansa. Meillä tarvittiin töissä aikanaan imupöydissä imureita. Nilfiskit oli ainoita, jotka kesti. Hah, kerran yks harjoittelija sai jotenkin iskettyä sen töpselin vanhan malliseen 380 votin pistorasiaan. Nilsusta nousi savut, mä nykäsin töpselin isti. Savun hälvettyä laitettiin oikeaan pistorasiaan ja kone toimi kuten ennenkin.

      Niettä kierrätä se vanha kone asianmukaisesti ja toivo, että tää uusi on parempi.


      =DW=

      • Wolta

        Kun ei millään voi viedä puhdasta naarmutonta imuria tuonne kierrätyspisteeseen. Eikö edes letkusta voisi rakennella vaikka käärmettä nurmikolle tai muuta sellaista?


      • Wolta kirjoitti:

        Kun ei millään voi viedä puhdasta naarmutonta imuria tuonne kierrätyspisteeseen. Eikö edes letkusta voisi rakennella vaikka käärmettä nurmikolle tai muuta sellaista?

        Etsi se vika ja korjaa. Ei noin yksinkertaisessa laitteessa VOI suurta vikaa olla.
        Vai oletko täysin kädetön?


      • -.-.

        Me ainakin saimme liikkeessä kokeilla esillä olevan imurin tehoa ennen ostamista. Myyjä haki sitten varastosta tehdaspaketissa olevan käyttämättömän matkaamme. Ei kyllä ollut halpistuote.


      • Wolta
        sitroen kirjoitti:

        Etsi se vika ja korjaa. Ei noin yksinkertaisessa laitteessa VOI suurta vikaa olla.
        Vai oletko täysin kädetön?

        Ohjeita korjaukseen Bosch big bag 3i 1700W. Letku ei sitten ole tukossa!

        Korjasin viimeksi kahdella kädellä taloyhtiön puuaidan, vaarit katseli vierestä. Joten kädet on. Sähkölaitteita en ole vielä opetellut korjaamaan, on tuota muuta tekemistä ollut tarpeeksi.


    • Pirre*

      No joo, näitä väkisin keksittyjä taas, mutta neuvon kummiskin - heitä veslinttuu..

      • .

        Ei sillä kannata luontoakaan saastuttaa.


      • 111

        Mikä on veslinttu?


      • mitä kyselet???
        111 kirjoitti:

        Mikä on veslinttu?

        KVG !


    • ``````

      Dysonin kaipuussa mies osti jostain verkkokaupasta samalla sydeemillä toimivan eri merkkisen halpistuotteen.
      Toimi kahdestatoista puoleenpäivään.
      Ihan on uuden näköinen.
      Dyson on vielä ostamatta, jahka kuhan.

      Halpaa ja hyvää ei ole keksitty.

      • 111

        Mikä on Dyson?


      • ...
        111 kirjoitti:

        Mikä on Dyson?

        Pölypussiton pölynimuri.

        Sitä kaupitellaan ostos-kanavilla. Sinällään järkevän kuuloinen vehje. Muistaakseni siinä vesisäiliö, johon pöly jää, imuroinnin lopuksi likavesi kaadetaan viemäriin.

        Voipi olla hyväkin keksintö, idea kuulostaa sinällään kerrassaan erinomaiselta. Pölypussit maksavat rahaa ja aina lopussa. Sitä en tosin mene arvioimaan, mitkä lie ympäristövaikutukset. Pölypussit voi mun käsittääksen laittaa poltettaviin jätteisiin tai kompostiin. Mutta mitä tekee, noin periaatteessa" vesistöille, jos niihin aletaan kippaamaan siivousjätteet?

        Ja toinen, mikä lie se hygeenian taso siinä vesisäiliössä, se kun on likainen ja märkä. Mätänevä pölynimuriko? Ja tietenkin sekin, että pitäähän se tietenkin pestä ajoittaain just ton takia ja voiko sitä säilyttää kaapissa käyttökunnossa jatkuvasti, se vähän epäilyttää. Jonain ammattivehkeenä saattaa toimaikain, mutta noin kotitalouskäytössä vähän tulee mieleen, että yhtä hieno keksintö kuin jokin munankeitin.

        =DW=


      • ``````
        ... kirjoitti:

        Pölypussiton pölynimuri.

        Sitä kaupitellaan ostos-kanavilla. Sinällään järkevän kuuloinen vehje. Muistaakseni siinä vesisäiliö, johon pöly jää, imuroinnin lopuksi likavesi kaadetaan viemäriin.

        Voipi olla hyväkin keksintö, idea kuulostaa sinällään kerrassaan erinomaiselta. Pölypussit maksavat rahaa ja aina lopussa. Sitä en tosin mene arvioimaan, mitkä lie ympäristövaikutukset. Pölypussit voi mun käsittääksen laittaa poltettaviin jätteisiin tai kompostiin. Mutta mitä tekee, noin periaatteessa" vesistöille, jos niihin aletaan kippaamaan siivousjätteet?

        Ja toinen, mikä lie se hygeenian taso siinä vesisäiliössä, se kun on likainen ja märkä. Mätänevä pölynimuriko? Ja tietenkin sekin, että pitäähän se tietenkin pestä ajoittaain just ton takia ja voiko sitä säilyttää kaapissa käyttökunnossa jatkuvasti, se vähän epäilyttää. Jonain ammattivehkeenä saattaa toimaikain, mutta noin kotitalouskäytössä vähän tulee mieleen, että yhtä hieno keksintö kuin jokin munankeitin.

        =DW=

        Tuttavani useatkin, allergiset, pitävät tuotteesta, joka heidän mukaansa pitää sisäilman muita imureita paremmin puhtaana.

        Tietääkseni Dysoneissa, ainakaan kaikissa, ei ole vesisäiliötä.
        Monet tosin puhdistavat vehkeen vedellä joka käytön jälkeen,
        koska eivät halua pölyä ja roskia säilöön laitteeseen.

        Laitoskäyttöön ovat ainakin minun näkemäni liian köykäisiä, josko on myös laitoskäyttöön suunniteltuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe