Hävittäjälentäjät

Täällä meilläpäin kun sotaharjoitukset käynnissä, juuri lensi kolme yli, niin mitä tuo mieleenne, tykkäättekö voiman äänestä vai häiritseekö. Entä tuo sana hävittäjät. Hornet minun mielikoneeni !!!, onneksi on Pirkkalan kenttä niin lähellä. Olen kyllä lentonäytöksissäkin käynyt.

10

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmojen halki

Meinaatko,että vaikka perse maata viiltäisi niin ilmojen halki käy lentäjän tie...

• *Kukkahame*

Eräällä mökillä Kukkiajärvellä olen saanut tuta noiden hornettien voiman ja mahdin, joko nopeus tai ääni tai molemmat yhdessä, ylilennossa tekee tyynen järven pintaan väreet.
      Ääni tuleen muutaman sekunnin koneen ohituksesta, ylleensä on kaksi tai kolme kerralla ilmassa, nopeita ovat silmin katsottuna, mutta lentävät kuitenkin aika korkealla.
      Taivaalla lentävä kone on jotenkin kunnioitettava näky on se matkutaja- tai sotakone.

• *Kukkahame*

No mitähän luvatonta kirjoitin kun TVstä putosi tekstitys..;-DD nyt nyppii!

• Lennostossa palvelleena voin olla vain yhtä mieltä.
      Konetyypin valinnasta voidaan tietysti olla, eri perusteilla, montaakin mieltä.

Äänimuurin pamauksia ei meillä kuulla.

• Minkälaisen kentän noi Hornetit vaatinevat, kaipa se tavallinen sotilaskenttä niilleki käyp? Utin kentälle lie linnuntietä jotai 15 km ehkä...
      Tämän tienoon ylitte ne joskus jylisevät - ehkä silloin kun on joku näytös tai harjoitus - tai silloin kun kerosiinia on lupa laittaa tankkiin.

• Tukialusille tehty konehan se on. Lienee hyvät laskeutumisominaisuudet ilman jarruvaijeriakin?

Aika on ajanut ohitseni. Minä jäin MIG21 asteelle. Ei tullut kutsua hornetteihin.

Hävittäjälentäjän eläköitymisikä oli 35v. Tuskin ovat, edes eläpommin pelossa, sitä nostaneet.

• susm.

Utti minullekin tuttu paikka. .Asuimmeha Kouvolassa muutaman vuoden . siellä saunallakin monet kerrat teltassakin, siel Utin järvellä. Oisin halunnut lento hyppääjäkurssille, mut perhe sai pidäteltyy.

Mikähän vimma, kiihko, minullakin Hornetteihin, ei kai kovin naismaisuutta ole !!!
      Onneks se lentoura menee tästä yltseni.

• susm.

Lasse, maavoimien miehilläki 45 v., jos ei sotakorkeeseen mennyt, ne palveluvuodet.

• .

Voiman ääni? Ylivoimanko?

Itse inhoan yleensäkin lentoliikennettä, sotakoneet tuovat minulle mieleen polon ihmisen halun valloittaa koko tuntemansa universumi.

Hävittäjä?
      Hävittää hävittäessään paljon, tekee puollustuskyvyttömille paljon tosi pahaa.

Milloin ihmiskunta herää käsittämään, ettei sota tuo kellekään mitään hyvää?

Hävittäjistä tule aina mieleeni v. 1972 vietnamilaiseen kylään pudotettu napalm-pommi, ja siitä julkaistu pienen tyttösen kuva.

• *Kukkahame*

Kauan oli minullakin mielessä evakkojunasta juostu pako metsän suojaan kahden aikuisen mukana, jotka roikottivat käsistä.
      Se ääni kova raskas jyrinä ja naisten hätähuudot toisilleen, suuntana kaikilla metsä kun korkeasta vaunusta jotenkin selvittiin ilman portaita.
      Vielä kouluiässä lentokoneen äänen kuuleminen pakotti jonnekin suojaan, ei se niin helppo ole ollut, mutta siitäkin selvitty hengissä.

Sotaan kuuluu kaikki millä vaan voidaan puolustautua.
      Miten voisikaan kansoille käydä jollei puolustus pelaisi, helppo on rauhan aikana arvostella ja suorastaan halveksivaan sävyyn, ainakin niitä maita jotka sotii.
      Kukaan tavallinen rauhaa rakastava ei toivo sotaa, mutta pienestä konfliktista se voi saada alkunsa, ikävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3170
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1359
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1248
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      55
      1067
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      994
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      891
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      872
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      831
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe