Hienopuuseppä/puuseppä

Hjelp!

Hei!

Elikkä tässä olisi tämmönen lukiolainen joka tietää olevansa väärällä tiellä. Jo ala-asteesta lähtien olen pitänyt teknisentyön tunneista, ja vasta vähän aikaa sitten havahduin siihen, että haluaisin olla puuseppä ammatiltani. Kävin jututtamassa lukioni opoa, joka sanoi, että jos kouluttaudun puusepäksi joudun töihin jonkinlaiseen tehtaaseen. Haluaisin siis tehdä työtä jossa näkyy oma kädenjälki, suunnitella ja tehdä tuotteen täysin itse alusta loppuun. Olisiko kyseessä siis hienopuusepän ammatti, vai onko puusepällä ja hienopuusepällä mitään eroa? Olisi myös mukava jos joku osaisi ainakin selventää minulle näiden kahden eron. Puusepäksi voi valmistua lähes missä vain, mutta missä voisi valmistua hienopuusepäksi? Mieluiten pääkaupunkiseudulta, tosin ei haittaa jos joutuu muuttamaan, kyseessä on niin suuri unelma että se olisi täysin sen arvoista. KIitos jo näin etukäteen! :)

1

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuseppä37

Puuseppä on puuseppä. Ei ole mitään hienopuuseppiä. Tavis puuseppäkin voi suunnitella ja tehdä vaikka tuolin, pöydän tai minkä vaan alusta loppuun itse. Tehtaassa koneet tekee tuotteen ja siellä tarvii vaan ohjelmoida koneeseen sopiva ohjelma. Itse olen puuseppä ja olen tehnyt itse kaikenlaisia huonekaluja. Ei mua huvittasi mennä jonnekkin tehtaaseen jossa tehdään kirjahyllyjä sarjatuotantona. On myös pienempiä firmoja jossa tehdään käsityönä huonekaluja mut sellasiin firmoihin on vaikee päästä töihin. Perusta itse joku pieni paja jossa teet huonekaluja ja myyt niitä. itse tein yhessä pajassa puutarhakalusteita pari vuotta ja kaikki mitä tein niin meni kaupaksi ja tienasin hyvin rahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11165
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      47
      2545
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2236
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1761
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1654
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1246
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1046
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      100
      986
    Aihe