Trans-ilmiö kaunokirjallisuudessa

vieras0

Etsin tietoa kaunokirjallisuudesta, josta löytyisi jotakin trans-ilmiöön viittaavaa. Haussa etenkin vanhemmat kirjat (ei siis nykykirjallisuus), joten trans-ilmiön ei tarvitse olla teemana, riittää että kirjasta löytyy jotakin siihen viittaavaa, esimerkiksi ristiinpukeutumista. Tietääkö ketään tällaisia kirjoja? Kaikki apu tervetullutta.

9

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huuuh

      Mitä? Teet siis jotain tutkielmaa vai.

      Ei tämä ole mikään kirjasto! Täällä puhutaan oikeista asioista oikeiden transihmisten kanssa - mene tekemään jänniä tutkimuksia jonnekin muualle...

      • Nimerkkierkki

        Olipas tyhmä vastaus.


      • Epäiltävää
        Nimerkkierkki kirjoitti:

        Olipas tyhmä vastaus.

        Ei niinkään koska joskus opinnäytetyötä tekevät yrittävät päästä helpommalla kyselemällä netissä valmiita vastauksia jotka voi sitten liittää omaan työhönsä. Tuossa aloituksessakin puhuttiin tiedon etsimisestä ei siitä että haluaisi itse lukea kyseisiä kirjoja.


      • Vieras0
        Epäiltävää kirjoitti:

        Ei niinkään koska joskus opinnäytetyötä tekevät yrittävät päästä helpommalla kyselemällä netissä valmiita vastauksia jotka voi sitten liittää omaan työhönsä. Tuossa aloituksessakin puhuttiin tiedon etsimisestä ei siitä että haluaisi itse lukea kyseisiä kirjoja.

        Minä en näe mitään keinoa liittää netin "valmiita vastauksia" mihinkään tutkielmaan, jos haluaa välttyä sekä plagiointisyytöksiltä että lähdekritiikin laiminlyömiseltä. Lisäksi en myöskään pyydä "valmiita vastauksia" mihinkään, vaan etsin aineistoa. En ole tekemässä tutkimusta, vaan lähinnä miettimässä saisiko tästä tutkimusta aikaiseksi.


        Teoksia, joissa on trans-ilmiöön viittaavia seikkoja, ja joissa se ei ole teoksen keskeinen teema tai juonenkulku, on erityisen vaikea löytää.

        Vielä sen verran, että aihe ei kiinnosta minua minkään "sensaatiohakuisuuden" tai vastaavan vuoksi, vaan koska itselläni on trans-tausta ja olen kiinnostunut ilmiön historiasta.


    • On parempi kysellä asiasta osoitteesta puuteri.org, jossa saat kysymyksessi asiallisia ja ystävällisiä vastauksia. Tämän palstan ovat vallanneet tyypit, joilla ei ilmeisesti ole mitään muuta tekemistä kuin toisten mollaaminen.

    • Tiia Aarnipuu on julkaissut aiheesta kirjoja. Hän käsittelee ristiinpukeutuvia pyhimyksiä. Pyhimystarinat ovat ilmeisesti tarpeeksi vanhoja kirjoja? Ne eivät tosin ole kaunokirjallisuutta, kai.

    • asteniusvainaa

      no heti tulee mieleen A. Kiven Seitsemän veljestä. Teoksen loppuosassahna vihjataan Tuomaksen crossdressailuun, veti Venlan lenninkejä päällensä ja keikisteli. Muuta ei mieleen tule.

    • Anna Yrjänä

      Tanskalainen tyttö. (2000)

      Cross: Paavi Johanna. (2003)

      Kemppi: Sissinä lainavaatteissa (1958). tositapahtumiin pohjautuva kertomus suomalaisesta likasta, joka hakeutuu miehen roolissa armeijaan 1700-luvulla. totuus on kirjaa ihmeellisempi.

    • Kirjaston hoito

      Hae kirjastojen hakukoneilta vaikkapa 84.2 luokasta asiasanahaulla "transseksuaalisuus", "transvestismi" jne. Tuloksia löytyy ainaki isompien kirjastojen hauista useita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe