Mitä järkeä on vähentää uskonnon opetusta peruskoulussa, kun lapsemme tarvitsevat arvokasvatusta enemmän kuin koskaan? Jumalatonta menoa!
EI USKONNON OPETUKSEN VÄHENTÄMISELLE
24
163
Vastaukset
No tämähän kuuluu siihen yleiseen elämänmenoon joka nykyään on vallalla. Muutettiinhan raamattuakin jo, kirkoissa soivat saatanalliset säkeet kirkkomusiikin vastapainona yms.. Näin ainakin Porin kirkossa takavuosina oli konsertti joka ei mielestäni sopinut kirkkoon ollenkaan.
- muut ei tarvitse
Uskonnon opetuksen voisi rajoittaa uskonnollisten yhteisöjen omiin jäseniin. Muut eivät tarvitse uskontoa.
- Merimieskirkon jäsen
Olen myös sitä mieltä että jos on pakko jotain uskontoa niin kovasti tunnustaa, voi mennä siihen yhteisöön jossa sitä tehdään. Miksi tuputtaa sitä väkisin muille.
- näin meillä
Voisihan sitä opettaa eri uskontojen perusteita ja sen mistä ne ovat saaneet alkunsa? (kaikki ilmeisesti samasta lähteestä)
Luterilaisten 10 käskyä on erittäin hyvä pohja ja ohje elämälle, kunhan niitä noudatettaisiin.
Yleisesti elämisen opettamista tarvittaisiin koulussa, tietokoneen käytön osaa jo alle kouluikäiset.
Opetettaisiin myös toisten huomioimista, sekä miten itse pystyy itsetuntoaan kohottamaan.
Silloin ei toiset pysty liiskaamaan, kun tietää itse olevansa arvokas ihminen.
Kun ei kuulu kirkkoon, ei tarvitse lapsen käydä uskontotunneillakaan.
Sekin on hyvä ratkaisu.
Säilyy paremmin mielenkiinto muuhun koulunkäyntiin.- Lutiferus.
Uskontojen perusteita voi opettaa Uskonnon historian tunneilla. Ja kertoa rehellisesti mitä uskonsodat ovat saaneet aikaan.
- Hannele.
Minun lapsillani on erinomaiset arvosanat uskonnosta, se on antanut heille hyvät eväät elämään. En voi käsittää mitä liikkuu ministereittemme pienissä päissä!
- SIITÄ SE
leipä levenee jos raamatun osaa ulkoa, ihan sama lukeeko kalevalaa molemmat samanlaisia satukirjoja.
- USKONNON VARJOLLA
JA SITÄ LEVITTÄMÄLLÄ ON TAPETTU AIKOJEN SAATOSSA KYMMENIÄMILJOONIA IHMISIÄ JA VIELÄKIN JATKUU SAMAAN MALLIIN ARAPIMAISSA.
- Hannele.
Säälin ihmisiä, jotka eivät usko Kristukseen, heillä täytyy olla tyhjä sielunelämä. Jumalan siunauksella minäkin olen elämässäni menestynyt, pakanat eivät menesty. Minulla on hyvä koulutus, korkea tulotaso, uudehko auto ja perheelläni upea omakotitalo. Jumala pitää omistaan huolen.
- OttoPetteri
Minä säälin ihmisiä, joiden elämä ja ajattelu on uskonnon pimentämä. Heillä täytyy olla kieroutunut sielunelämä, jos todellakin kuvittelevat, että me, jotka emme ole minkään uskonnon orjia, elämme tyhjää elämää.
Minullakin on hyvä koulutus, korkea tulotaso, auto, moottoripyörä jne, mutta ei tuohon mitään uskontoa tai uskonlahkoja tarvita.
Väitätkö Sinäkin, että vain uskonlahkon ja uskonnon pehmittämät elävät hyvää elämää?
Suomalainen uskonnonopetus on aina ollut sitä, että arvostelukyvyttömät lapset on pyritty aivopesemään uskonnonopetuksen varjossa. Ja samalla pelotellaan, että armollinen Jumala tappaa ja polttaa kaikki ne, jotka eivät tottele kirkon määräyksiä.
Hallelujaa eli hihhulihei! - Hannele.
OttoPetteri kirjoitti:
Minä säälin ihmisiä, joiden elämä ja ajattelu on uskonnon pimentämä. Heillä täytyy olla kieroutunut sielunelämä, jos todellakin kuvittelevat, että me, jotka emme ole minkään uskonnon orjia, elämme tyhjää elämää.
Minullakin on hyvä koulutus, korkea tulotaso, auto, moottoripyörä jne, mutta ei tuohon mitään uskontoa tai uskonlahkoja tarvita.
Väitätkö Sinäkin, että vain uskonlahkon ja uskonnon pehmittämät elävät hyvää elämää?
Suomalainen uskonnonopetus on aina ollut sitä, että arvostelukyvyttömät lapset on pyritty aivopesemään uskonnonopetuksen varjossa. Ja samalla pelotellaan, että armollinen Jumala tappaa ja polttaa kaikki ne, jotka eivät tottele kirkon määräyksiä.
Hallelujaa eli hihhulihei!Kun katson, millaiset ihmiset ovat ateisteja ja miten he elämässään pärjäävät, niin voin vain sanoa: Kristinusko eheyttää! Ilman uskoa ei ole mitään, se on kaiken perusta, moraalinen kivijalka, johon nojata vaikeina hetkinä. Keskustelen usein Jumalan kanssa, minulla on Häneen suora yhteys. Viimeisellä portilla katsotaan, kuka on kuka.
- OttoPetteri
Hannele. kirjoitti:
Kun katson, millaiset ihmiset ovat ateisteja ja miten he elämässään pärjäävät, niin voin vain sanoa: Kristinusko eheyttää! Ilman uskoa ei ole mitään, se on kaiken perusta, moraalinen kivijalka, johon nojata vaikeina hetkinä. Keskustelen usein Jumalan kanssa, minulla on Häneen suora yhteys. Viimeisellä portilla katsotaan, kuka on kuka.
Kun katson millaisia uskoonpöllähtäneet ihmiset ovat, niin voi vain ihmetellä mitern he ovat voineet ajautua sellaiseen tilaan.
Oma elämä ja oma ajattelu on annettu jonkin uskonlahkon käsiin. Uskolahkon aivopesu hallitsee koko elämää. Lahkon valheet uskotaan ihan täysin pelottelun ja uhkailun takia. Samalla kuvitellaan muiden olevan kelvottomia ja elävän pahaa elämää. Uskovaiset tuomitsevat muita tietämättä ja tuntematta ihmisiä.
Hurmoskokouksissa käydään kertomassa kuinka paljon parempia ihmisiä uskovaiset ovat. Ja samalla tuomitaa "syntiset" eli me, jotka emme noudata lahkon älyttömiä määräyksiä.
>> Viimeiselllä polulla... - Hannele.
OttoPetteri kirjoitti:
Kun katson millaisia uskoonpöllähtäneet ihmiset ovat, niin voi vain ihmetellä mitern he ovat voineet ajautua sellaiseen tilaan.
Oma elämä ja oma ajattelu on annettu jonkin uskonlahkon käsiin. Uskolahkon aivopesu hallitsee koko elämää. Lahkon valheet uskotaan ihan täysin pelottelun ja uhkailun takia. Samalla kuvitellaan muiden olevan kelvottomia ja elävän pahaa elämää. Uskovaiset tuomitsevat muita tietämättä ja tuntematta ihmisiä.
Hurmoskokouksissa käydään kertomassa kuinka paljon parempia ihmisiä uskovaiset ovat. Ja samalla tuomitaa "syntiset" eli me, jotka emme noudata lahkon älyttömiä määräyksiä.
>> Viimeiselllä polulla...Kuule minä en ole pahanteossa ollenkaan. Pääsisin vaikka heti toimitusjohtajaksi moniin menestyviin yrityksiin. Olen kuitenkin panostanut kotiin ja äitiyteen. Koulutukseni on korkea. Ilman Jumalaa en olisi jaksanut elämäni vaikeina hetkinä.
- 29
Voe taivas!
- OttoPetteri
Hannele. kirjoitti:
Kuule minä en ole pahanteossa ollenkaan. Pääsisin vaikka heti toimitusjohtajaksi moniin menestyviin yrityksiin. Olen kuitenkin panostanut kotiin ja äitiyteen. Koulutukseni on korkea. Ilman Jumalaa en olisi jaksanut elämäni vaikeina hetkinä.
Uskovaisuuden suurin anti: Päästä toimitusjohtajaksi. Jippii!
Niinkö?
Tunnen monia toimitusjohtajia, jotka eivät usko yhdenkään lahkon juttuihin ja ovat siitä huolimatta - tai juuri sen vuoksi - toimitusjohtajia.
Ja en! Minäkään en ole pahanteossa, vaikka en kuulukaan mihinkään uskonlahkoon tai kirkkokuntaan.
Mutta - uskovaiset ovat tuominneet minut aviorikkojaksi, juopoksi, huorintekijäksi yms. Ja vain siksi, että en usko heidän lahkojensa höpötyksiin ja kirjoituksiin jostain helevtistä ja taivasta tai synnistä.
On minullakin hyvä koulutus, vaikka siihen ei ole kuulunutkaan mitään "opetusta uskonnosta".
No usko Sinä mihin haluat, mutta muista, että usko, lahkot ja niiden opetukset eivät ole yleistä totuutta muiden kuin niihin pöllähtäneiden mielestä. Varsinkin kun ne "totuudet" vaihtelevat eri kirkkokuntien ja eri lahkojen välillä. - Ei toimitusjohtaja
29 kirjoitti:
Voe taivas!
Kaikki kymmenen käskyä menivät aikanaan toisesta korvasta sisään ja toi-
sesta ulos. Elämässäni on ollut ainoastaan yksi ohjenuora ylitse muiden: "Min-
kä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa". Näillä on menty yli 70-vuotta, eikä
mitään valittamista. Aneet olen jättänyt typeryksien maksettavaksi. - Hannele.
OttoPetteri kirjoitti:
Uskovaisuuden suurin anti: Päästä toimitusjohtajaksi. Jippii!
Niinkö?
Tunnen monia toimitusjohtajia, jotka eivät usko yhdenkään lahkon juttuihin ja ovat siitä huolimatta - tai juuri sen vuoksi - toimitusjohtajia.
Ja en! Minäkään en ole pahanteossa, vaikka en kuulukaan mihinkään uskonlahkoon tai kirkkokuntaan.
Mutta - uskovaiset ovat tuominneet minut aviorikkojaksi, juopoksi, huorintekijäksi yms. Ja vain siksi, että en usko heidän lahkojensa höpötyksiin ja kirjoituksiin jostain helevtistä ja taivasta tai synnistä.
On minullakin hyvä koulutus, vaikka siihen ei ole kuulunutkaan mitään "opetusta uskonnosta".
No usko Sinä mihin haluat, mutta muista, että usko, lahkot ja niiden opetukset eivät ole yleistä totuutta muiden kuin niihin pöllähtäneiden mielestä. Varsinkin kun ne "totuudet" vaihtelevat eri kirkkokuntien ja eri lahkojen välillä.Jospa sinä olet asionrikkoja, juoppo ja huorintekijä, onko sellainen vaihtoehto käynyt mielessä? Eivät tuollaiset epäilyt tyhjästä synny. Uskonto on hukassa ja sen kyllä näkee. Joka paikka on täynnä huonotapaisia, siivottomia yh-penikoita, rikkinäisiä perheitä, köyhyyttä, seksuaalisesti kieroutuneita valitaan melkein presidenteiksi. Tämän rappion loppu voi olla vain surullinen.
- OttoPetteri
Hannele. kirjoitti:
Jospa sinä olet asionrikkoja, juoppo ja huorintekijä, onko sellainen vaihtoehto käynyt mielessä? Eivät tuollaiset epäilyt tyhjästä synny. Uskonto on hukassa ja sen kyllä näkee. Joka paikka on täynnä huonotapaisia, siivottomia yh-penikoita, rikkinäisiä perheitä, köyhyyttä, seksuaalisesti kieroutuneita valitaan melkein presidenteiksi. Tämän rappion loppu voi olla vain surullinen.
Jaahas... Uskoon höyrähtäneet tuomitsevat näkemättä ja tuntematta ihmisiä, jotka eivät tee kuten lahkossa käsketään. Minutkin on tuomittu netissä - Suomi24:ssä - huorintekijäksi vain siksi, että en tottele lahkon ja kirkkokunnan määräyksiä.
Samaan aikaan lestadiolaislahko ei näe mitään väärää insestissä ja lapsenraiskauksissa. Se jopa tuomitsee isänsä raiskaaman tyttären tässä asiassa. Katolisen kirkon "sielunpaimenet" ovat vuosikymmenien aikana raiskanneet pikkupoikia ja asia on hyväksytty.
Lahkot julistavat inhimillisyyttä ja lähimmäisenrakkautta, mutta toisaalta kieltävät hengenpelastuksen. Verenluovutus - ihmishengen pelastaminen - on tuomittava synti, mutta saman lahkon tekemä henkinen väkivalta on jopa toivottavaa, jotta lahkon jäsen pysyy johdon vallassa.
Kaikki kirkkokunnat tuomitsevat muut ihmiset helvetin kiirastuleen, mutta liittymällä lahkoon "pelastuu". Tarkoittaa, että ihmisiä pelotellaan jollain kamalalla, mutta tekemällä kuin lahko määrää, ei kamaluus toteudu. Mitä muuta tämä on, kuin vallan käyttöä ja alistamista?
Kuinka monta ihmismieltä on järkkynyt eri kirkkokuntien ja lahkojen vuoksi?
Kuinka monta elämää on vaikkapa lestadiolaisuus tuhonnut?
Kuinka monta lahkosta eronnutta - vaikkapa Jehovista - on julistettu epäihmiseksi?
Kuinka monta ihmistä on murhattu uskonno vuoksi?
Montako uimataitoista on poltettu noitana?
Montako seksuaalisesti kieroutunutta on valittu kirkoissa papeiksi?
- JoonasPoonasr
Voi jospa lapsille opetettaisiin ala-asteelta asti, ettei Raamattu ole totta. Voitaisiin kyllä kertoa, että osa ihmisistä uskoo siihen.
- Minä olen sitten
kovapoika uskomaa,jos syö hernekeitto,hapantaruisleipää ja kirnupiimää niin nälkä siirtyy sekä persepaukuu, tämä on tosi.
- Mitense on tuo
uskovaisten seksi elämä laskeutuuko herranhenki päälle ennen vihkimistä vain vihkimisen jälkeen ja ennen sitä onko tullut vietettyä rietasta seksi elämää?
- Hannele.
Mitense on tuo kirjoitti:
uskovaisten seksi elämä laskeutuuko herranhenki päälle ennen vihkimistä vain vihkimisen jälkeen ja ennen sitä onko tullut vietettyä rietasta seksi elämää?
Minun ja mieheni seksuaalisuus on pyhä asia. Ennen avioliittoa ei tietenkään ole sallittua harrastaa seksiä. Vihkimisen jälkeen niin paljon kuin on rakkautta ottaa lapsia vastaan. Lapset ovat siunaus.
- OttoPetteri
Hannele. kirjoitti:
Minun ja mieheni seksuaalisuus on pyhä asia. Ennen avioliittoa ei tietenkään ole sallittua harrastaa seksiä. Vihkimisen jälkeen niin paljon kuin on rakkautta ottaa lapsia vastaan. Lapset ovat siunaus.
Niinpä! Seksi ja siihen liittyvät asiat ovat ihan kokonaan henkilökohtaisia asioita. Olen siinä samaa mieltä kanssasi.
Miksi sitten esim. lestadiolaiset puuttuvat kovin ottein toisten seksielämään?
Miksi katolinen kirkko määrää jäsentensä seksielämästä?
Miksi uskovaiset aina vetoavat kirjansa määräyksiin kun tulee kyse seksistä?
Jokunen vuosi sitten Irlannissa tuntemattoman raiskaajan tekojen jälkeen tuli nuori tyttö raskaaksi, mutta katolinen kirkko kielsi TÄSSÄKIN tapauksessa abortin!!! No, homma hoidettiin sitten UK:n puolella....
Oletko Sinä antanut määräysvallan omaan elämääsi ja oman seksielämääsi jonkin lahkon tai kirkkokunnan käsiin? Ja rikkomalla niitä määräyksiä, Sinut tuomitaan johonkin rangaistukseen?
Rikkomukset ja rangaistukset eivät kuitenkaan koske lahkon johtajia ja pappeja - MOT!
- Meidän kylässä
viisikymmenluvulla naapurin vanhapappa lauleskeli otettuaa vähän nautintoainetta näin.Piruko lienee opettanut nuo uskovaiset na aan luulevatko löytävänsä vi un pohjasta taivaan ja kauhea röhönauru päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 435754
- 455275
- 483678
- 133643
- 313116
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise883103- 592854
- 572700
- 532350
- 381814