Mikä lemmikki minulle?

Marsufani

Omistan kaksi marsua ja yhden koiran. Ollaan myymässä koiraa, koska meille ei sovi koira. Teimme "virheen" kun ostimme koiran, koska iskä ei pidä ollenkaan koirista. Joten koiramme on ulkokoira. Iskä ei edes siedä koiraa minuttiakaan sisällä, ellei koira ole minun huoneessa. Iskä ei ole ikinä silittäny Haltia (koiran nimi) eikä se halua, että se tulee lähelle. Koiran tilalle ostamme jonkun lemmikin. Marsuja en haluaisi lisää, koska niiden kanssa ei voi tehdä paljon mitään. Olen omistanut koko elämäni aikana 3 kania ja yhden hamsterin nykyisten eläinten lisäksi, ja ainii olen omistanut myös akvaarion, joka ei enää ole käytössä. Kani tuntuisi sopivalta marsujen lisäksi (kun koira myydään), mutta olen allerginen kaneille. Minulla on ollut ne kaikki kolme kania ulkokaneina. Haluaisin kanin. Onko mitään keinoa, että voisin ottaa kanin/kaneja, vaikka olen allerginen? Auttaako karvaton? (en välttämättä haluisi karvatonta kania...) Olisiko siedätyshoito hyvä vai mikä ois hyvä?
Kiitos kaikille etukäteen viestin lähettäjille!

15

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsufani

      ... Ps. Olisiko mitään vastaavaa eläintä kuin kania?

    • Hamsuli

      Olet ilmeisesti sama kirjoittaja kuin toisessa ketjussa..Et enää etsi akvaarioosi eläimiä etkä mieti tyttömarsujen ostoa ja kasvattamista?

      Jospa juttelisit vanhempiesi kanssa eläimistä mitkä teille sopisivat? Onko sinulla lupa minkä tahansa eläimet ostoon? Ovatko vanhempasi sitoutuneet maksamaan uuden eläimet, sen tarvikkeet ja mahdolliset eläinlääkärit?

    • Marsufani

      Juu, olen. En. Terraarioeläinten kanssa ei voi puuhailla samalla lailla kuin esim kanien.Käymme juuri keskustelua mikä lemmikki meille sopisi. Ei ihan minkä tahansa, esim hevosen, koiran tai lehmän (mutten sellasta haluakkaan). Juttelemme vanhempien kanssa eläimien maksamisesta, tarvikkeista ja mahdollisista eläinlääkäreistä.

    • :D::D::D:D: eih

      karvattomia kaneja ei ole olemassakaan XDXDXD karvattomia marsuja kylläkin !

    • Hamsuli

      Eikä karvattomuus tarkoita ettei allergiaa tulisi,karvat ei ainoastaan aiheuta allergiaa se täytyy muistaa.

      Ehkä te vanhempiesi kanssa mietitte yhdessä minkä ostatte.Vaihtoehtoja on monia.

      Onhan niitä esim. Chinchilla,siili,orava,preeriankoira,fretti ym. "isompia jyrsijöitä tai jyrsijäksi rinnastettavia" mutta hoitoa kaipaavat enemmän,tilaa paljon ja osaavaa käsittelyä,usein kai aikuisille suositeltavampia.

      Toivottavasti löydätte mieleisenne eläimen ja koiranne saa uuden hyvän kodin. =)

      • Ei helppohoitoisia

        Luettelit juuri niitä vaikeahoitoisia eläimiä :) Aloittaja kaipaili helppohoitoista


    • Sedä

      Mitä haluaisit tehdä lemmikkisi kanssa? Esimerkiksi rottia ei voi ulkoiluttaa, mutta niiden touhujen katseleminen ja temppujen opettaminen on hauskaa. Voi olla mahdollista, että siedättyisit kaniin, mutta toisaalta on mahdollista ettet pysyisi elämään sen kanssa. Allergiaa voi hillitä ettei kani ole samassa huoneessa jossa nukut, ahkera siivous ja pienikokoinen kani (vähemmän hilsettä).

    • Marsufani

      Olen aivan umpirakastunut kaniin. Mutta jos olen allerginen, en sitä voi ottaa. :( Kaipaisin vastaavaa eläintä kuin kani. Äitini inhoaa rottia... Eli niitä ei kai voi ainkaaan ottaa... Haluaisin puuhailla lemmikkini kanssa. Olisi kiva käydä lenkeillä aina välillä mutta ei silleen että on pakko käyttää sitä lenkillä joka päivä (niinku esim koiraa.) Olisi kiva opetella sen kanssa temppuja ja eläin saisi olla muuten helppohoitoinen. Olisi kiva käydä lemmikin kanssa (kesäisin) myös ulkona :) . Mikä voisi olla sopiva lemmikki?

    • eläimetin

      Voisitko hankkia hoitokoiraa?Tai hoitohevosta?

    • Marsufani

      Minulla on jo koira, mutta se tosiaan myydään. Naapureissa on jonku verran koiria, mutta haluaisin oman lemmikin... En pidä hevosista ollenkaan. Kiitos kuitenkin sinulle eläimetin :) !

    • Mauskis

      Entäs kissa? Valjaissa ulkoiluun kun totuttaa pentuna niin yleensä nauttii ulkoilusta.

      Nykyään on kissoille myös temppukouluja.

    • Marsufani

      Meillä on astmaatikko. Vaikuttaako se jotenkin siihen? Ja kun olen allerginen kaneille saatan olla myös kissoille tai ku oon kuullu että kissa ja kani ovat allergoisevimpia eläimiä... En ole ollut ihastunut ikinä kissaan, mutta voisin kokeilla, jos se meille vain passaa eikä oo mitää estettä:). Raapiiko kissat paljon? Mulla on tullu sellanen mielikuva, mutta en tiedä onko se totta. Kiitos Mauskis ehdotuksesta :):)!

    • HemuLi

      Kissa aiheuttaa allergiaa helposti joten se ei varmaankaan käy. Pitäisikö sinun vain odottaa kunnes asut yksin ja voit sitten hankkia kanin. Onhan kuitenkin marsut, monet eivät saa mitään eläintä.

    • Marsufani

      Tää lemmikkiasia on mennyt aika sekasin... Nyt tuntuukin siltä, että en pysty luopumaan rakkaasta koirastani... Meillä vielä on niin hyvä suhde. Tällä asialla on kiire! Katsokaa tarkemmin: lemmikit< koirat< yleistä koirista ja sitten sieltä klikatkaa otsikkoa: Millainen on kirani tulevaisuus?

      • Marsufani

        Siis ei kirani vaan koirani :) :D *


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2334
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      355
      2052
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe