eli, yksityis henkilölle on aina ilmoitettava esim kaivinkoneen tuntihintaa annettaessa kaiken sisältävä lopullinen tuntihinta, kuten kaikessa tuotetta tai palvelua myydessä.
kuinka itse olet hinnan ilmoittanut?
*tuntihinta x alv
vai
*tuntihinta sis alv
jos vaihtoehto 1, niin oletko saanut reklamaatioita?
tällainen toiminta on suoraa asiakkaan ****tusta...
jolla ei ole kovin pitkiä jälkiä...
kun annat hintatarjouksen, miten ilmoitat hinnan?
5
496
Vastaukset
- monia on tapoja
Kirjallisissa tarjouksissa molemmin tavoin, puhelimessa myös ilmoitan molemmin tavoin. Joskus tulee sanottua tuntihinta alv, mutta ei reklamaatiota. Rakennusalan käänteinen alv myös sekoittanut, kun osa töistä täytyy laskuttaa alv, osasta ei. Ei se minusta ole ****tusta, jos ilmoittaa että verottoman tuntihinnan päälle tulee vielä 23% alvia. Jos sitä ei ilmoita niin sitten se sille hieman haiskahtaa.
Ei ole tullut reklamaatiota hinnan ilmoittamisesta. Eikä tulekkaan kunhan ilmoittaa sen asian selvästi onko mainittu hinta sis. alv vai hinta alv.
Aina pitää mainita selvästi mitä hinta sisältää ja mitä ei. On tarjous kirjallinen tai suullinen.- WeK
Ja jos menet antamaan yksityisasiakkaalle vahingossa verottoman hinnan, se on sillä hintaa myös tehtävä! Minulle on kerran sanottu asiakkaan toimesta että "... pistä ensi viikolla jotain nättiä päällesi niin tulen Karpon kanssa tekemään haastattelua hinnoittelusta..."
- monia on tapoja
Olet oikeassa, mutta alkuperäinen kysymys kuuluikin ilmoitatko hinnan alv vai sis. alv:n. Molemmat tavat oikeita. Jos ilmoittaa että teen homman 50/tunti, niin silloin se sisältää alv:n. Ja mielelläni juttelisin Karpon ohjelmassa suomalaisesta yritys- ja polttoaineverotuksesta, sekä harmaasta, kilpailua vääristävästä taloudesta.
- yrittäjä
siis itse olen aina ilmoittanut hinta alv 23% eikä ole tullut valituksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167190- 1992577
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082120En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761568Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911109- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46979- 87925
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738