oikeaan kivääriin. Mikä olisi sopiva kaliiperi?
Ilmakiväärinikin on todella tehokas ja siksi olen katsellut netistä tollasta .50bmg kivääriä, ammuskelen mummoni navetan takana pellolla jossa on matkaa tauluille vaikka 300 metriä eikä taulun takana ole taloja.
Paljonko maksaa tuollaisenn kivääriin patruunat? Entäs .50bmg kiväärit? mistä niitä saa käytettyinä/uusina
Olen ajatellut siirtyä ilmakivääristä
14
292
Vastaukset
Jos et ole ilmakivääristä suuremmalla pyssyllä ampunut, niin suosittelisin kokeilemaan 222, 308, 30-06 tai jotain muuta kaliberia. Eli käyt kaverin kivääriä kokeilemassa.
50bmg patruunat ovat mielestäni aika hintavia.
http://www.sci.fi/~asetalo/patruunat.htm#luodit
Jos meinaat paljonkin tauluun ammuskella niin sopiva pyssy olisi pienoiskivääri, panokset ovat halpoja.
300m ammuttaessa tarvitaan kuitenkin isompi kaliberi esim. 30-06- old sniper
Myös pienoiskiväärillä voit ampua 300 metrin matkalle. Tosin takatähtäimen joudut laitattamaan asesepällä huomattavasti korkeammaksi.
- huippu-inssinööri
Onko pakko laitattaa asesepällä tähtäimet korkeammalle?? eikö voisi esim taulua laittaa alemmas niin ei tartte tehdä kalliita muutoksia aseeseen.
- qwerty_
ei kannata ostaa mitään alitehosia paskoja,siirry suoraan 50bmg kivääriin.Sillä tulloo mummon navetan seinään ISO REIKÄ.
- teknikko Hiltunen
Männynnä taas insinöörikoulutus hukkaan. Jos taulu asetettaan alemmas nii etelleen mennee luoti alta ohi.
Laetettaampa kaksi taulua päällekkäin vaikka parin -kolmem metrin välein. Väli selevijää kokkeilemalla. Ylempään tähdätään ja alemmasta tarkastettaan tulos.
Näin päästään ampumaan pienoiskiväärin 300 metrin kasa-ammuntaa ilman tähtäinten muokkaamista.- huippu-inssinööri
juu juu, ei ole männy inssinöörikoullutus hukkaan sillä mulla on viellä huummoritaju jälellä ja tuo taulujen alas laitto ehdotus oli sitä inssinööritason huummoria.
- savon ase
huippu-inssinööri kirjoitti:
juu juu, ei ole männy inssinöörikoullutus hukkaan sillä mulla on viellä huummoritaju jälellä ja tuo taulujen alas laitto ehdotus oli sitä inssinööritason huummoria.
Tämäpä onnii asijapalsta eikä tiällä huumoria vilijellä.
Eiköhän sovita että puhutaan vuan asijoo.
- .177
Minullakin on käynyt mielessä siirtyminen ilmakivääriin. Ruutiaseethan ovat lopulta paholaisen tuotosta. Kuvassa nykyiset aseeni joista luovun ja tuotto menee hyväntekeväisyyteen.
http://i4.photobucket.com/albums/y143/HK33K/TheJunkPile.jpg - tekniikanyo
Onpahan vaan toinen mahdollisuus ampua piekkarilla 300 metriin eikä tartte tähtäimiä korottaa, roikkuu polvitaipeista puunoksassa ja ampuu näin piekkarin ollessa alaspäin.
- mosari1
12,7 itkk on se ainoa oikea.
- Erno Poukko
Ja silläkö ampusit piekkarin 60 laukauksen makuukisaa???
- Helpompi
tulkata kun on isompi reikä.
- ärjymossperkki
Itse asiassa minulta löytyy piekkari joka on kaliiperiltaan 12.7mm.
- Piekkaripena
Olipa hauska yhteensattuma sillä minullakin on piekkari Remington Nylon 66, kaliberiltaan 12.7 mm. Koska ko. ase on hyvin kevyt on rekyyli melkoinen. Itselataavana ja 15 patruunan kapasiteetilla se olisi muuten ikävä etenkin nopeassa ammunnassa, käytänkin aseessa Oulun työstökeskuksen pienoiskiväärin äänenvaimenninta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758