Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olen ajatellut siirtyä ilmakivääristä

paljon ampuva

oikeaan kivääriin. Mikä olisi sopiva kaliiperi?

Ilmakiväärinikin on todella tehokas ja siksi olen katsellut netistä tollasta .50bmg kivääriä, ammuskelen mummoni navetan takana pellolla jossa on matkaa tauluille vaikka 300 metriä eikä taulun takana ole taloja.

Paljonko maksaa tuollaisenn kivääriin patruunat? Entäs .50bmg kiväärit? mistä niitä saa käytettyinä/uusina

14

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos et ole ilmakivääristä suuremmalla pyssyllä ampunut, niin suosittelisin kokeilemaan 222, 308, 30-06 tai jotain muuta kaliberia. Eli käyt kaverin kivääriä kokeilemassa.
      50bmg patruunat ovat mielestäni aika hintavia.
      http://www.sci.fi/~asetalo/patruunat.htm#luodit
      Jos meinaat paljonkin tauluun ammuskella niin sopiva pyssy olisi pienoiskivääri, panokset ovat halpoja.
      300m ammuttaessa tarvitaan kuitenkin isompi kaliberi esim. 30-06

    • old sniper

      Myös pienoiskiväärillä voit ampua 300 metrin matkalle. Tosin takatähtäimen joudut laitattamaan asesepällä huomattavasti korkeammaksi.

    • huippu-inssinööri

      Onko pakko laitattaa asesepällä tähtäimet korkeammalle?? eikö voisi esim taulua laittaa alemmas niin ei tartte tehdä kalliita muutoksia aseeseen.

    • qwerty_

      ei kannata ostaa mitään alitehosia paskoja,siirry suoraan 50bmg kivääriin.Sillä tulloo mummon navetan seinään ISO REIKÄ.

    • teknikko Hiltunen

      Männynnä taas insinöörikoulutus hukkaan. Jos taulu asetettaan alemmas nii etelleen mennee luoti alta ohi.

      Laetettaampa kaksi taulua päällekkäin vaikka parin -kolmem metrin välein. Väli selevijää kokkeilemalla. Ylempään tähdätään ja alemmasta tarkastettaan tulos.
      Näin päästään ampumaan pienoiskiväärin 300 metrin kasa-ammuntaa ilman tähtäinten muokkaamista.

      • huippu-inssinööri

        juu juu, ei ole männy inssinöörikoullutus hukkaan sillä mulla on viellä huummoritaju jälellä ja tuo taulujen alas laitto ehdotus oli sitä inssinööritason huummoria.


      • savon ase
        huippu-inssinööri kirjoitti:

        juu juu, ei ole männy inssinöörikoullutus hukkaan sillä mulla on viellä huummoritaju jälellä ja tuo taulujen alas laitto ehdotus oli sitä inssinööritason huummoria.

        Tämäpä onnii asijapalsta eikä tiällä huumoria vilijellä.
        Eiköhän sovita että puhutaan vuan asijoo.


    • .177
    • tekniikanyo

      Onpahan vaan toinen mahdollisuus ampua piekkarilla 300 metriin eikä tartte tähtäimiä korottaa, roikkuu polvitaipeista puunoksassa ja ampuu näin piekkarin ollessa alaspäin.

    • mosari1

      12,7 itkk on se ainoa oikea.

    • Erno Poukko

      Ja silläkö ampusit piekkarin 60 laukauksen makuukisaa???

      • Helpompi

        tulkata kun on isompi reikä.


    • ärjymossperkki

      Itse asiassa minulta löytyy piekkari joka on kaliiperiltaan 12.7mm.

    • Piekkaripena

      Olipa hauska yhteensattuma sillä minullakin on piekkari Remington Nylon 66, kaliberiltaan 12.7 mm. Koska ko. ase on hyvin kevyt on rekyyli melkoinen. Itselataavana ja 15 patruunan kapasiteetilla se olisi muuten ikävä etenkin nopeassa ammunnassa, käytänkin aseessa Oulun työstökeskuksen pienoiskiväärin äänenvaimenninta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe