Ulkohuussin maalaus sisältä ja ulkoa?

Tuulos

Kuka osaisi auttaa neuvotonta? Uusi ulkohuussi maalla ja se pitäisi maalata. Tehty puusta ja mietittiin aluksi maalaamista punamullalla muiden rakennusten tapaan, mutta kirvesmies sanoi, että pitäisi olla maali, jossa on homesuoja, muistaakseni suositteli Vinhaa (?). No, sisäpuolen maalaaminen unohtui kysyä, eli millä se kannattaisi maalata? Voiko samalla Vinhalla vetäistä, vai onko esim.joku pellavamaali ok?

Neuvoista kiitollinen?

5

7806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valtticoloritar

Ulkomaaliksi Valtti Coloria ja remonttiässällä sisustan maalaus.

• kihb ih ih

Punamulta, tottakai.

Ei oikein kannata kuunnella näitä maalausalan "ammattilaisia", kuten nyt vaikkapa timpureita.

Itellä savusauna 1800- luvulta, punamullattu joskus yli viiskyt vuotta sitten, kovaa puuta on edelleen. Periaatteessa puuta ei tarvi käsitellä yhtään mitenkään, hah mulla hirsi aitta 1800- luvulta, hirret vanhempia. Ei takuulla ole hometta, puu on ikäisensä näköistä, mutta koitas iskeä rautanaula siihen, melko iso moska pitää olla, että uppoaa.

Maalaus on vaan ulkonäköjuttu. Aikanaan tosiaan ei maalattu ollenkaan. Maali ei ole mikään suoja, se on miina. Mutta jos väriä haluat, ei kun rautakauppaan ostamaan ruisjauhoja jne. Punamulta ei ole pinoite, se hengittää, eikä siinä ole teknologisia kemikaaleja, mitään hiton "home suojaaineita".

Timpurin neuvoissa taisi taustalla olla, että huussissa on joku perusteellinen rakennusvirhe, se voi mädätä yllättävän pian. Noin muuten, huussi kestää sukupolven, sitten se mätänee sieltä paskankeräys puolelta ja kallistuu hiljakseen taaksepäin. Sitten kun se kellahtaa selälleen, sitten tehdään uusi. Halpa, mutta välttämätön investointi ihmiselle-

Jos runko kestopuusta, huussi kestää parikin sukupolvea.

• Minä maalaisin samalla kamalla. Kalliiksihan se tulee, jos kahta eri maalia lähtee sotkemaan. :)

• Blue toilet

Huussi maalataan sisältä siniseksi...ehkäisee kärpäshaittoja. Tutkittua tietoa. Valitse miellyttävä taivaansininen.

• Jööses...

Kyllähän se nyt oikeasti niin menee että sisältä kuuluisi maalata ihan sisäseinämaalilla eikä samalla perkeleen punamullalla. Ja huom. Punamultamaalien allekin saa vedettyä homeenesto aineen.. Että näin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1760
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe