Kana kerrostalossa

Kanafarmari

Olen aina haaveillut kanasta lemikkinä, ja kysynkin, että onko sellaista mahdollista pitää kerrostalohuoneistossa tai parvekkeella. Jos ottaisin pienen tivun, ja sitten kun se kasvaisi voisin antaa sen jollekkin maatilalliselle.
Mitä asioita kana tarvitsee, minkälaiset tilat ?
Viihtyykö kana yksin ilman lajitovereita?
PItääkö kana kovaa meteliä?
Onko kanan pitäminen kerrostalossa laillista?

Kiitos kaikille vastaajille.

12

4354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin -

      Kanalle täytyy olla kaverina kukko. Kukko pitää järjestystä yllä ja alkaa kiekukaan aamuyöstä kello kolmen aikaan. Mahtaa naapurit herätä ja soittaa isännöitsijälle....

    • ex. kanafarmari

      osta pussi kanankakka- rakeita ´ja nuuhki niitä. Saat alkupaloja asiaan. Kana sontii ja haisee, ja tarvii kaveria kanakin käy. Eikä aikuista kanaa niin vain toiseen parveen panna, siitä syntyy tappelu kun jokainen kan apuolustaa asemaansa NOKKIMISJÄRJESTYKSESSÄ. olet ehkä kuullut sanan ja tiedät ehkä merkityksenkin. Joka kana haluaa olla pomo, eikä siinä kukkokaan auta koska kukko suosii sit vahvinta. Hiekon kana saatetaan nokkia kuoliaaksi, jos on iso parvi. Jos laitta yhden vieraan kanan esim 50 kana vakiintuneeseen laumaan, vieras ajetaan aina pois syömästä, juomasta ja muutenkin jahdataan pitkin kanalaa. Harva edes haluaa vierasta kanaa omiensa joukkoon, tautivaaran takia.
      Siis jos kesäkanasta aikoo luopua, niin paistinpannu on oikea osoite.

    • Jo 12 vuotta kanoja

      Helposti voi kerrostalossa paria kolmea kanaa pitää. Ison lintuhäkin kun ostaa ja sinne. Sanomalehtiä alle etteivät pasko parketille. Ja naapureille ei kannata kertoa koska soittavat kateellisina heti isännöitsijälle. Kukkoa ei tarvita koska se kiekumisella paljastaa kanatkin. Ihanaa tuossa on se että saa tuoreita munia aina aamupalaksi ja joskus annan niitä naapureillekin.

      • Kielto...

        Ei kanoja saa pitää häkissä.


    • ei tällä kertaa

      Ei kerrostalo nyt taida paras paikka olla kanoille.

      Käy mielemmin ruokkimassa jonkun muun kanoja.


      Pääset ainakin aika paljon helpommalla ja pienemmällä naapurien kitinällä

      ajatus kuitenkin hyvä.

      Sitäpaitsi EU kieltää maatilan eläimet lemmikkieläiminä

    • näin se on

      Siellä alakerrassa on valmiina semmosia kanaverkoista tehtyjä koppeja, niitä sanotaan varastoksi, ne käy sellasenaan iliman mitään muutoksia kanakopeiksi.
      Ei muuta kuin kanoja sisälle.

    • sirittääjaviirittää

      hi-hi-hi-hiii, juu, viiriäisiä paljon ja naapureille kaikenlaisia kuoriaisia sekä toukkia, itse asiassa koko kerrostaloon hyönteis- sekä tartuntatautihaitta.
      Parvekelasitukset pörrää täynnänsä isoja paskasontiaisia ja tolla yhdellä viiripäällä on lisäksi kennel samassa kerrosladossa, meitä on paaaaljon hi-hi-hii.

    • kukkokiekuuuu

      Kato ettei ne lennä naapurin parvekkeelle ja paskanna alakerran tätin niskaan.Puhumattakaan että kukko alkaa aamulla kello 5 kiekumaan.

    • TILAAJOTÄNÄÄN

      HELVETTIÄKÖ MILLÄÄ KANOILLA LEIKIT OSTA NORSU SEMMONE VASIKANKOKONEN 5 KERROKSESSA JA HISSILLÄ VIET SILLE HEINÄÄ

      TAI KROKOTIILI NIITÄ PIENIÄ 30 SENTIN MITTASIA PENTUJA ON KIVA KATSELLA KUN NE UI KYLPYAMMEESSA ETKÄ SITTE KERRO KENELLEKKÄÄN NOISTA LEMMIKEISTÄS NE VOI VIETTÄÄ SISÄLLÄ SIÄ SUN ASUNNOSSAS 10 VUOTTA KENENKÄÄN NIISTÄ MITÄÄ TIETÄMÄTTÄ....NE O TOSI SULOSIA

      • Hiljempaa

        Hei tilaajotänään, onko pakko huutaa?


    • ruokaeihaise

      Ottakaa oppia sotaaikaan olikerrostaloissa myös sikoja.Tämä johtui siitä kun oli ruoka pula,haisihan ne kyllä mutta siinä haisi tuleva tirripaisti.Kaneja pidettiin ne kun sikisi kovasti.Ei mitään uutta auringon alla.

    • juhjuu

      Mulla on kerrostaloyksiössä 14 kanaa ja yksi kukko. Hyvät tuet. Aion tulla tukimiljonääriksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2012
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      145
      1448
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      124
      991
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      802
    Aihe