Hypnotisoijat Suomessa tänään

Fear is nothing

Kirjoitin jo tuossa aiemmin tästä mutta se poistettiin ilmeisesti sen takia koska siinä oli nimiä mainittu, toki hyvään sävyyn.

Niin itse asiaan, antakaa tulla kommentteja miten olette hoitaneet ongelmia pois ?

Suosituimmat on varmaan lentopelot, korkeanpaikankammo, laihdutus, ahdistus.

Kertokaa kokemuksia, nimenomaan niitä positiivisia että onko hypnoosi auttanut teidän elämää ja miten se on auttanut ? Itse kävin joskus NLP-tekniikassa, sitä en voi suositella, siinä jos missä on rahastuksen meininkiä. Ongelma on tänä päivänä oikeastaan se että kenelläkään ei ole aikaa kuunnella vaan rahat pois heti kun vain pystyy saamaan potilaalta. Olen kuullut että hypnoosi auttaa moneenkin pelkoon mutta missä lymyilee nämä hienot henkilöt jotka pystyy ihmisiä auttamaan ?

Oma pelkoni on lentopelko ja sellainen kynnys tullut koko lentämiseen, olisko aihetta jopa perustaa sellainen yhteisö missä kohdataan porukalla näitä pelkoja ilman kauheita maksuja ? Kertokaa kokemuksia miten olette päässeet ongelmien yli koska se tieto jos mikä on rikkautta :)

5

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo entinen

SHY-suggestoterapeuteille ei kannata mennä, koska siellä on pelkästään sitä NLP-tä eli tajunnantaitoa.

Hypnoosista siellä ei enää tiedetä mitään, kiitos siitä entisen puheenjohtaja Peter Von Harpun, joka erotti myös hypnoosineuvos Väinö Pertmon yhdistykseen kohdistuvan paheksuntaa herättävän käytöksen takia. ( Hypnoosineuvos on sentäänSHY-n luoma yhdistyksen sisäinen titteli ja olihan Väiski yhdistyksen kunniajäsenkin) Kannattaa lukea Väinö Pertamon ploki niin saa selkoa mikä on suggestoterapeuttien todellinen laita.

SHY- kurssittaa "terapeuteiksi" nakkikioskin pitäjiä, kukkakauppiaita, kampaajia jne. Hypnoosiliitolla aivan sama tyyli, muuan Tamperelainen kurssitettu oli entinen seksikaupan pitäjä ja nykyään käytettyjen autojen kauppias.

Suomessa on myös sellaisia alan ammattihenkilöitä jotka ovat opiskelleet ulkomailla ja ovat asiantuntijoita. Suosittelen kuitenkin että hakeudeut psykiatrin hoitoon asiasi kanssa.

• joku vaan

Juu mene psykiatrille, saat hyvät mömmöt. Yksi työkaverini kärsii lentopelosta ja kun se on käynyt etelässä, se ottaa matkan ajaksi xanor/diapam koktailin. Ei muista koko matkasta mitään ja on aika pieruissa.
      No homma toimii kylläkin.

• wedsaw

Lääkkeet ei ole hyvä ratkaisu mihinkään joka liittyy päänuppiin. Siinäpä se ongelma onkin, psykiatrit ovat kans tätä kansaa joka ottaa rahat pois ja lääkkeet käteen, itse ongelmaan ei pureuduta koskaan. Toki parhaat ovat parhaita mutta niin ovat taksatkin. Muualla maailmassa monet ison yrityksen omaavat ja filmitähdet käyttävät näitä palveluita vaikka ei olis ongelmia, täällä Suomessa leimataan heti hulluksi jos käyttää "mentoria". Olis ongelmat täälläkin pieniä jos ihmiset tajuais pyytää apua ajoissa, mut yhteisöpaine on niin kova että olet heti hullu jos sanot jollekkin käyväsi terapiassa. Mutta tuolta eka vastaajalta vähän kehno vastaus ja ilmeisesti jotain kränää SHY kanssa, joten jätän huomiotta tuon kommentin. Vähentääkö se sinun ihmisarvoa jos olet nakkikioskin pitäjä ja alata parantamaan ihmisiä ? Tuo lause romutti vastaajan vastauksen.

• "Olen kuullut että hypnoosi auttaa moneenkin pelkoon mutta missä lymyilee nämä hienot henkilöt jotka pystyy ihmisiä auttamaan ?"

Kun tulet hypnoosissa oikeasti hyväksi, viimeinen asia jota haluat on paukuttaa henkseleitä sillä. Asiakkaita riittää kuitenkin, ja se pitää myös ns. "hypnoosiasiantuntijat" poissa kyttäämästä toimiasi.

• Fears off

"Kun tulet hypnoosissa oikeasti hyväksi, viimeinen asia jota haluat on paukuttaa henkseleitä sillä. Asiakkaita riittää kuitenkin, ja se pitää myös ns. "hypnoosiasiantuntijat" poissa kyttäämästä toimiasi."

Kirjoitat juuri sen mitä itse ajattelin, näinhän se menee kun saat asiat kuntoon niin ollaan hissukseen eikä sillä voi oikeen tuuletella, asiatkin on hyvin arkoja monesti. Mut sen lupaan kun itse selviän tästä niin jaan tietoni kyllä niitä tarvitseville koska tiedän mitä on olla yksin ongelmien kanssa. Ongelma onkin se varmaan että täällä Suomessa ei niitä hyviä tyyppejä (hypnotisoijia) ole, ei auta kuin muuttaa ajatustapoja kärsivällisesti ja saada näin ollen asiat kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3213
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2915
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2172
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1615
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1399
    6. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1394
    7. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1379
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      17
      1349
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1331
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1285
    Aihe