Tyytyväinen

tiina66

Hei!Olen tyytyväinen muutaman vuoden takaiseen TahkoSpa viikko-osakkeesseen.Samoin olen tyytyväinen rci.järjestelmään mihin liityttiin samalla kertaa kun kaupat tehtiin.Osakkeen ostin rahoituksen kautta,mutta koska korot ja kulut alkoivat hirvittämään lyhensin maksua aina mahdollisuuksien mukaan isommissa erissä. Ja on muuten oma nytl.Rci on tarjonnut meille nopeita lähtöjä ja edullisia lisälomia.Lisäksi oma viikkomme pisteytettiin elikkä pistelomiakin on ollut tyrkyllä ja on käytetty.Aikuiset lapsemme ovat päässeet edullisille lomille ,mutta heille on pitänyt ostaa nk.vieraskortti50e jos en itse ole ollut mukana.
Hyvä ,loistava systeemi.Tahko Spa huikea lomakohde,katsokaa vaíkka netistä huoneistoesittelty.Jos jotakin omistaa niin ainahan siitä kuluja tulee.vastikkeet yms.turha rutista niistä...p.s jopa anopin pidosta joutuu maksamaan...
Ja lomathan ei ole sidottu pelkästään Tahkolle ,vaan pelkästään taivas on rajana.Itse emme harrasta ulkomaanmatkailua ollenkaan (lentokammoinen puoliso),mutta kotimaassakin on huippukohteita..Loistavaa lomasäätä jokaiselle lomailijalle toivotellen!

35

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stuert

      Myyjän puheita eiks vaan Ei rci toimi ollenkaan vaihtoja saa mutta ei niihin kohteisiin milloin olis menossa sesongin ulkopuolelta löytyy tilaa.

      • tiina66

        En ole myyjä kun ihan vaan tavallinen taaplaaja.Myyjät tuskin tuskailisivat maksuerien kanssa ,vai mitä?Koska maksettavahan se tämäkin ihanuus on.


    • kppkppk

      Hienoa! Ja kiva lukea välillä tällainenkin kommentti! Hyvää jatkoa ja mukavia lomia teille. Meillä omat kokemukset yhtä positiiviset.

      • tiina66

        Kiitos samoin sinne.Tuntuu että joskus on ihan väkisin väännettävä jotakin pahaa,mutta väännetään me tyytyväiset kerrankin kertarutinalla jotakin hyvää.
        Älkää rakkaat lomailijat ja suunnittelijat turhaan pelätkö tätä lomaosakesysteemiä.Hyvä juttu kaikkinensa,vaikka vastikkeet maksetaankin ja jos rci:hin liitytte niin vuosimaksu siinäkin,mutta jos hiukkaaakaan lomailette vuoden mittaan ja varsinkin jos hallitsette netin käytön(rci:n sivut)niin kyllä kannattaa.Ja puhelinpalvelu toimii ,siellä opastetaan kunnolla.Itse katselen netistä mutta varauksen teen puhelimella.


      • kajoko
        tiina66 kirjoitti:

        Kiitos samoin sinne.Tuntuu että joskus on ihan väkisin väännettävä jotakin pahaa,mutta väännetään me tyytyväiset kerrankin kertarutinalla jotakin hyvää.
        Älkää rakkaat lomailijat ja suunnittelijat turhaan pelätkö tätä lomaosakesysteemiä.Hyvä juttu kaikkinensa,vaikka vastikkeet maksetaankin ja jos rci:hin liitytte niin vuosimaksu siinäkin,mutta jos hiukkaaakaan lomailette vuoden mittaan ja varsinkin jos hallitsette netin käytön(rci:n sivut)niin kyllä kannattaa.Ja puhelinpalvelu toimii ,siellä opastetaan kunnolla.Itse katselen netistä mutta varauksen teen puhelimella.

        Meidän perhe lomaillut nyt 10 vuotta ja edelleen tyytyväinen ja jos joku puhuu jälleenmyyntiarvosta, niin ei väliä, sillä tämä on jo maksanut itsensä takaisin moneen kertaan ja toiseksi, en ole milloinkaan edes harkinnut sen myymistä. Haukkukoot minua sitten uusavuttomaksi tai miten vain, mutta nautin kun tiedän, että siellä odottaa puhtaat liinavaatteet valmiina sängyissä ja puhtaat pyyhkeetkin. Jos lomarenkaan kautta ottaa mökin, saa pelkästään tuosta ilosta maksaa 75 euroa, meitä kun on viisi henkilöä. Olemme menneet mökkeilemään myös lisälomatarjouksilla, jotka maksanut halvimmillaan 99 euroa 8hlön mökki, tuolla rahalla ei siis saisi edes kahdeksalle liinavaatteita. Olen siis erittäin tyytyväinen ja täysin sitä mieltä, että ne jotka haukkuu, eivät oikeasti tiedä mistä puhuvat


    • omat matkat

      Onnea teille, jotka olette tyytyväisiä. Tosiasiassa kyse j ahuono maine näissä lomaosakekaupoissa on, että hyväuskoisia ihmisiä huijataan ostamaan osake, eivätkä oikeasti edes ole matkailijoita. Siksi se on epätoivoisten bisnesten kauppaa. Hyviä ostajia ei ole ja tulosta pitää tehdä hinnalla millä hyvänsä ja moraalia tai normi kaupankäyntiä tai niiden hyvien tapojen mukaisia periaatteita ei ole aikomustakaan noudattaa.

    • Lillukka

      Täällä myös tyytyväinen perhe, joka omistaa oman osakkeen. Osake ei ole häävillä paikalla, laskettelukeskuksessa kuitenkin, mutta sesonkiviikolta. Pisteitä kertyy kivasti eikä meillä ole aikomuskaan kotimaan lomia vietellä omassa osakkeessa. Touko-kesäkuussa oltiin Espanjassa, ihan sesonkiaikaan. Lomakohteen osake oli kaikin puolin positiivinen, kattava keittiö, vanhemmille ja lapsille omat makkarit, useampi uima-allas ym. Ja suomalainen uusi tuttavuus siellä kertoi, että se hotelli on heikkotasoisin näistä kohteita missä he ovat vuosien saatossa asustelleet! Eli miten hienoja meille onkaan vielä luvassa! Toistaiseksi siis liputan Holiday Clubin puolesta!

    • oy kulut

      Onkohan tässä on nyt karannut se bisnes-idea muille maille, millä lomaosakekauppiaat kymmenien eurojen lahjakorteilla ostaa/houkuttelee ihmisiä "asiakastilaisuuksiin" ja puolikusetuksella sekä painostuksella myy osakkeita ihmisille, jotka eivät ole edes potentiaalisia matkailijoita. Kaupan purkamisiin ei suostuta, joudutaan kuluttaja-asiamiehen ja juristien avulla kaupan purkamisiin. Te, jotka tahdotte olla rahoittamassa moista bisnestä, oletteko rehellisyyden nimissä valmiit maksamaan näistä ylimääräisistä kuluista, joita näistä mittelöistä seuraa? Sillä johonkinhan kulut jyvitetään aina.

    • syrt 16

      tänä vuonna katinkullan vastike nousi 20eurolla.viimmevuonna ei noussut ollenkaan,ei tuo vuodessa ole isokorotus,kun bensa nousee sitäkin enempi.mekin tultiin malagasta pistelomalta .oltiin elokuun ekaviikko benalmadelman bena-beach-hotellissa.hienoa oli.eikä ollut suomalaisia koko viikon aikana kun viisi kappaletta,joten ei nekään vaivanneet meitä,eikä itäturistit,enempi oli brittejä.kaiken kaikiaan nautin lomaosakematkailusta ja minua ei haittaa vaikka ihmisiä suututtaa tämä meidän tyytyväisyys

    • asiassa pysyminen

      Tuskin ketään suututtaa kenenkään tyytyväisyys. Erikoinen näkemys, hyvin erikoinen, kehittymätön.
      Kritiikki on aiheellista asiasta kuin asiasta, silloin kun ihmiset kärsivät vääryyttä, epäoikeudenmukaisuutta tai ovat tulleet linssiin viilatuksi.
      Tästä on kysymys.
      Palstatilan perusteella heitä on paljon ja entä jos kaikki kärsineet olisivat kirjoittaneet tänne omakohtaisen kokemuksensa.
      Miksihän eräskin lomaosakauppias vaati elinikäistä vaitioloa sopimuksen purkamisesta? Kohtuuton vaatimus, normi 1 v. Ja miksi edes salata?
      Siksikö, etteivät muut kaupanpurkajat osaisi käyttää samoja keinoja?
      Kiinteistökauppoja pupertaan tuon tuosta, milloin mistäkin syystä, eikä vaadita lainkaan salassapitovelvollisuutta.

    • mieti nyt

      Paljonko maksoit? Arvaan että 10 -15.000 euroa vai? Ja arvaa mitä sillä nyt saa tai sitten kun ei enää kiinnosta....1500 euroa. Ja siihen vastikkeet ja RCI maksut päälle eli jo niiden hinnalla saa viikoksi mökin Tahkolta...mihin siinä osaketta tarvitaan? Hyvä esimerkki on meillä kun viime syksynä asuimme Hiekkaniemessä 10 h mökissä ja se maksoi meille 550 euroa. Naapuri maksoi samasta mökistä 15.000 euroa, 340 euroa joka vuosi ja 130 euroa RCI jäsenmaksua....ja mökki oli sama ja meillä oli vaan järvinäköala ja hänellä ei.

    • ei edes ilman

      Tahko ei kiinnosta vaikka olisi ilmainen...savon sydämessä täynnä savolaisia, ei ole lappia eikä oikein mitään. Lumi tulee tammikuussa ja lähtee huhtikuussa.....ei ole sitä fiilistä kuin esim. Levillä ja Ylläksellä.....

      • savon sonni

        minä ostin HC:n viikko osakkeen 700 eurolla ja sen vuoden vastiketta sisältyi kauppaan. Vastiketta nyt noin 250 vuosi, tosin osakekkin on 6 hengelle. Pisteitähän tuosta ei kertyisitte paljon, mutta viikko osakkeena vaihto arvo ihan kohtuullinen ja samat edut käytössä kun kalliimpienkin osakkeiden omistajilla. Eipä tästä voi oikein takkiin tulla kun olen 2 vuoden aikaan jo käyttänyt jo viisi äkkilähtöä jolloin nuo lisäloma viikkojen hinnat olleet 150-250 viikko ja esimerkiksi viime syksynä ruka 250 viikonloppu 240 kuudelle..... Osake ostettu lomaosake meklareilta.


      • LomaHirvi
        savon sonni kirjoitti:

        minä ostin HC:n viikko osakkeen 700 eurolla ja sen vuoden vastiketta sisältyi kauppaan. Vastiketta nyt noin 250 vuosi, tosin osakekkin on 6 hengelle. Pisteitähän tuosta ei kertyisitte paljon, mutta viikko osakkeena vaihto arvo ihan kohtuullinen ja samat edut käytössä kun kalliimpienkin osakkeiden omistajilla. Eipä tästä voi oikein takkiin tulla kun olen 2 vuoden aikaan jo käyttänyt jo viisi äkkilähtöä jolloin nuo lisäloma viikkojen hinnat olleet 150-250 viikko ja esimerkiksi viime syksynä ruka 250 viikonloppu 240 kuudelle..... Osake ostettu lomaosake meklareilta.

        Ollaan kanssa harrastettu tuota jälkimarkkioilta ostamista. Osakkeen saa joskus ostettua halvemmalla kuin vuokraaminen "listahinnalla" joten homma maksaa hyvässä lykyssä itsensä takaisin ensimmäisenä vuonna.
        Tyytyväisiä ollaan oltu ja etenkin lapsiperheille voi hommaa suositella. Äkkilähdöillä ollaan myös käyty ahkerasti.
        Vastikkeiden kanssa kannattaa olla hieman varovainen. Matalan sesongin viikosta ei kannata kovaa vastiketta maksella kun äkkilähdöt ovat joka tapauksessa käytettävissä. Etenkin Katinkullassa vastikkeet ovat monasti sen verran korkeat ettei osaketta kannata ostaa edes halvalla.


      • kuolen nauruun
        savon sonni kirjoitti:

        minä ostin HC:n viikko osakkeen 700 eurolla ja sen vuoden vastiketta sisältyi kauppaan. Vastiketta nyt noin 250 vuosi, tosin osakekkin on 6 hengelle. Pisteitähän tuosta ei kertyisitte paljon, mutta viikko osakkeena vaihto arvo ihan kohtuullinen ja samat edut käytössä kun kalliimpienkin osakkeiden omistajilla. Eipä tästä voi oikein takkiin tulla kun olen 2 vuoden aikaan jo käyttänyt jo viisi äkkilähtöä jolloin nuo lisäloma viikkojen hinnat olleet 150-250 viikko ja esimerkiksi viime syksynä ruka 250 viikonloppu 240 kuudelle..... Osake ostettu lomaosake meklareilta.

        Minne se RCI maksu unohtui...mutta sinun Rukan viikonloppu maksoi 130 euroa RCI, vaihtomaksu 240 euroa ja vastike 250 euroa...eikö...mutta sehän on aivan helvetin kallis kun viikoksi saa vapailta markkinoilta alle 400 euron ja jopa 10 hengen mökki. Ja vielä alat kehumaan...


      • LomaHirvi
        kuolen nauruun kirjoitti:

        Minne se RCI maksu unohtui...mutta sinun Rukan viikonloppu maksoi 130 euroa RCI, vaihtomaksu 240 euroa ja vastike 250 euroa...eikö...mutta sehän on aivan helvetin kallis kun viikoksi saa vapailta markkinoilta alle 400 euron ja jopa 10 hengen mökki. Ja vielä alat kehumaan...

        Pitää paikkaansa jos nimittäin haluaa jotain RCI maksuja maksella. En kyllä itse siihen lähtisi juuri ylläolevasta syystä.


    • matkustaja.

      Eikö se liittäminen järjestelmään maksa aika paljon vaikka itse osakkeen saisikin jälkimarkkinoilta halvemmalla. Olen ymmärtänyt että esim. nopeista lähdöistä edun saa vaan holidaylta ostaneet.

      • LomaMursu

        Jos aikoo itse käyttää omaa viikkoaan ei vaihtojärjestöön kuuluminen anna mitään lisäarvoa.


    • matkustaja.

      Kysymys oli, kuka voi hyötyä nopeista lähdöistä? Ymmärtääkseni vain holidaylta ostaneet, niin ainakin heidän sivustonsa mainitsee. Mikäli olet ostanut yksityiseltä joudut maksamaan jotain "väliä".

      • LomaHirvi

        Hyvin on raha Holidaylle äkkilähdöistä aina kelvannut vaikkei osakkeita ole holidaylta hommattukkaan. Ei ole ollut mitään ongelmia ainakaan omalla kohdalla.


    • tsabadaba

      Jaa, no sitten nää jäsenetuina mainostettavat nopeat lähdöt on pelkkää kusetusta. Itse ostanut osittain sen takia aikoinaan tämän ihanuuden että saa sitten puoli-ilmaiseksi viikkoja. Niin että näin sitä on viety kuin pässiä narussa, perkules.

      • savon sonni

        kun osake kuuluu HC:n järjestelmän piiriin, niin edut saa olitpa ostanut sen mistä tahaansa, ja nuo lisä lomat jaäkkilähdöt saat aina tuohon 150-250 väliin ei niistä mitään siirto maksuja tarvitse maksaa, siitä maksat vaihtomaksun jos vaihdat oman viikon. Eli jos käytän oman lomaviikkoni ja ostan pari 150 euron lisäloma viikkoa, niin kustaannukset on oman osakkeen vastike 252 euroa ja 2x150 eli yhteensä 552 euroa joka on minun mielestä ihan kohtuullinen hinta 3 viikon lomailusta vuodessa, kuten tänä vuonna. Nyt olen omistanut tuon osakkeen 2 vuotta ja maksoin siis siitä sen 700 euroa ja pitää katsoa jos vielä tänä vuona ottaisi vielä yhden tuollaisen 150 viikon. Aika hinnakastahan tuollaisen osakkeen ostaminen on jos siitä maksat sen 10000-15000 ja sitten käytät vaan oman viikon ja senkin vielä vaihtamalla viikon johonkin toiseen. Itse olen kuitenkin todella tyytyväinen tähän järjestelmään. Terveisiä vaan täältä HC:N pyhäniemen sohvalta.


    • tsabada.

      Halvalla olet saanut saanut, ei voi muuta sanoa. Suorastaan veetuttaa mitä siitä on itse maksanut joskus 90-luvulla. Neuvoksi teille jotka harkitsette, ostakaa jälkimarkkinoilta, älkääkä liittykö mihinkään Rci Pointseihin jos lomailette vaan kotimaassa.

      Toi 700 hinta on kyll varmaan jokin ex myyjän bonus, tai miten lienee...

      • savon sonni

        osake oli ollut vain yhdellä omistajalla aiemmin ja siitä oli maksettu silloin 80 luvulla muistaakseni noin 10000 markkaa. Meklarithan ottavat vaan jonkun kohtuullisen välitys kkion tuosta välistä en muista prosenttia. Toisekseen RCIhin ei kannata oikeastaan liittyä jos lomailet vaan kotimaassa.


      • naurattaa
        savon sonni kirjoitti:

        osake oli ollut vain yhdellä omistajalla aiemmin ja siitä oli maksettu silloin 80 luvulla muistaakseni noin 10000 markkaa. Meklarithan ottavat vaan jonkun kohtuullisen välitys kkion tuosta välistä en muista prosenttia. Toisekseen RCIhin ei kannata oikeastaan liittyä jos lomailet vaan kotimaassa.

        missä Suomessa oli RCI osakkeita 80 luvulla....Katin kulta oli ensimmäisten joukossa v. 1991...taidat sonni puhua kuten savolaiset ruukaa...täyttä potaskaa ja vastuu on kuulijan....lyhyesti nyt sinä jäit valheesta kiinni ja kaikki muukin on pelkkää satua....


      • savon sonni
        naurattaa kirjoitti:

        missä Suomessa oli RCI osakkeita 80 luvulla....Katin kulta oli ensimmäisten joukossa v. 1991...taidat sonni puhua kuten savolaiset ruukaa...täyttä potaskaa ja vastuu on kuulijan....lyhyesti nyt sinä jäit valheesta kiinni ja kaikki muukin on pelkkää satua....

        kohde on siirtynyt HC/RCI kohteeksi jälkeen päin ja kyllä ainakin minun viikko on kelvannut myös RCIHIN vaihto viikkona ja kohde löytyy RCIn esitteestä.


    • tsabadaba..

      Joo ja hauki on kala vai nisäkäskö?, no valas on ainakin kala, ei perhana ookkaan mutta ainakin hauki on.

      Besta tittare vuan ja niin edespäin, niinkuin joskus aikoinaan tv:n yölähetyksissä toivotettiin.

      • savon sonni

        ja epäilijät voivat tarkastaa asiat lomaosake meklareiden netti sivuita, siellä on aika hyvä valikoima viikkoja alkaen alle 1000 euron hinnoista ylös päin ja he myös opastavat miten saat parhaat edut osakkeestasi. He toimivatt tässä osake kaupassa vaan välittäjänä kuten kiinteistö välittäjät ja itse ainakin olen oikein tyytyväinen heidän toimintaansa.


      • tunturi222222
        savon sonni kirjoitti:

        ja epäilijät voivat tarkastaa asiat lomaosake meklareiden netti sivuita, siellä on aika hyvä valikoima viikkoja alkaen alle 1000 euron hinnoista ylös päin ja he myös opastavat miten saat parhaat edut osakkeestasi. He toimivatt tässä osake kaupassa vaan välittäjänä kuten kiinteistö välittäjät ja itse ainakin olen oikein tyytyväinen heidän toimintaansa.

        TuottoOmistuksen kautta lomailin 5 kertaa tunturissa talven aikana ja lomailujen jälkeen sain vielä 1800 Euroa rahaa vuokratuloina. Lisäksi muut vuokralaiset maksoivat kaikki yhtiölainani kulut ja yhtiövastikkeeni. Silloin kun minulla oli hetken Holiday Clubin viikko-osake niin en lomaillut näin usein ja saanut vielä rahaa. Viikko-osakkeessa sain, joka ainoasta viikosta maksaa vielä vastikkeeni. Joka vaihdosta ja joka asiasta veloitettiin erikseen. Nyt olen ostanut netin kautta ulkomaanlomani lentoineen halvemmalla mitä viiko-osakeen vaihtojärjestelmän kautta. En ikinä halua enää viikko-osaketta riesakseni. TuottoOmistuksessa minulla on kämppä käytössä vuoden jokaisena viikkona. Saan valita 4 tai 7 viikkoa talvella sekä kesällä ja muuna aikona TuottoOmistus vuokraa sen eteenpäin. Jos ei arvosta rahaa niin viikko-osake on oiva tapa päästä siitä eroon. Kun omistin viikko-osakkkeen niin olin halukas yhtiön osakkaaksi. Eivät myy yhtiönosakkeita ulkopuolisille. Yhtiön tuotto prosentti on erittäin hyvä eli mistä tämä voitto revitään. Viikko-osakkeen ostajilta ja vastikkeista. Miettikääpä. Viikko vastike on useasti 250 Euroa eli 1000 Euroa/kk eli missä taloyhtiössä on näin suuret kuukausivastikkeet. Järjestelmän idea on ihan hyvä, mutta ainoa voittaja rahallisesti on viikko-osake yhtiön omistajat. Tiedän mistä puhun, sillä olen molempia systeemeitä kokenut.


    • idea pilattu

      HCR nostaa yhtiävastikkeet pilviin, isännöinnin hoitelee ite - saahan se siitä aina vähän lisätuloa.
      Jos annat osakkeesi vuokrattavaksi, hyödyn kerää HCR - hyvä ettet joudu maksamaan.
      Järjestelmän idea on tosiaan hyvä, mutta HCR pilasi ahneuksissaan sen.

    • Sain myytyä perustaj

      Kun osakkeista on kysymys niin herää aina myöskin kysymys osakkeitten jälkimarkkinoista!
      Näillä lomaosakkeilla ei näytä olevan toimivia jälkimarkkinoita joten osakas ja hänen kuolinpesänsä on ikuisesti naimisissa osakeyhtiönsä kanssa!

      • Elias2

    • lomailija

      Tiivistän tämän lyhyesti ja ytimekkäästi ettei mene paskanjauhamiseksi. Toisilla on osakkeita toisilla ei. Toiset ajaa Mersuilla toiset Renaulteilla. Pointti: ihmisethän saa omalla rahallaan hankkia mitä haluavat . Onko se hyvä juttu vai huono juttu tai maksoitko siitä paljon vai vähän on iha jokaisen oma asia eikö vain?. PS itse omistan 5 osaketta 2 ostanut uutena ja 3 käytettynä. Ihan mukava harrastus jos on rahaa, ja mullahan on. Iso porukka kun reissaa niin ihan kätevä systeemi. Hyvää joulun odotusta kaikille :D

    • en ikinä

      tuo on totta mitä kirjoitat mutta yleensä joilla on rahaa niin ei osta lomaosakkeita....mitä he niillä tekee? Ei ole paikkaa mihin ei pääse ilman kallista osaketta jolla ei ole mitään arvoa. Ja kenellä on rahaa niin tietää tämän...
      Kyllä lomaosakkeita ostaa vähemmän varakkaat ja vielä velaksi....tiedän monta.
      Se on sama kuin polttaa riihikuivaa uunissa.

    • lomailija

      kommentissa aikaisemmin oli pientä sarkasmia mukana :D.meillä tosiaan se väh 6 ihmistä on aina reisussa melkei mukana jos nyt mun työmatkoja ei lasketa, ja noi vanhimmat toki jo maksaa ite lentonsa kohteisiin.hyvin on kuitenkin meidän taloudessa toiminut ja käytössä on ollut ja ihan hienoisa paikoissa ollaan päästy käymään.toki vastikkeet ymsyms nousevat koki ajan mutta maksetaan ja lomaillaan kun kerta ollaan leikkiin ryhdytty eikä valiteta:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe