Hei! Kaipaisin kovasti ystäviä ja juttuseuraa muista jotka elävät kosovolaisen tai muun balkanin maalaisen kumppanin kanssa. Itse en tunne yhtäkään suomi-kosovo paria helsingistä/uudenmaan alueelta. Rohkeasti yhteyttä vaan =) Itse olen siis nainen, mieheni kosovosta.
Suomi-kosovo pareja/lapsiperheitä?
8
316
Vastaukset
- susulili
et oo yksin, mut me ei asuta helsingis tai lähelläkää sitä.. :)
- etole
Et ole yksin. Onko sinusta kaikki kohdallaan? Siis ihan kaikki. Minulla suurin osa,mutta jotkut asiat ei. En tässä aio niitä eritellä. Enkä siis muutenkaan julkisesti perheasioita,mutta sama vika siis kuin sinulla. Ainoa suomalais-kosovalainen perhe olemme me (siis jotka tiedän)
- onpa kumma
No jospas ne teidän kosovolaiset miehet pitävät teitä "piilossa" eivätkä edes halua esittää teitä kenellekkään. Olette ns. oleskelulupavaimoja.
Hassua, koska suomi-kosovo pareja on kuitenkin aika paljon. itse tiedän montakin, muttei mulla mitää syytä ole ollut tutustua vain sen takia, että miehemme tulisi samasta maasta. - Lumevaimoko
onpa kumma kirjoitti:
No jospas ne teidän kosovolaiset miehet pitävät teitä "piilossa" eivätkä edes halua esittää teitä kenellekkään. Olette ns. oleskelulupavaimoja.
Hassua, koska suomi-kosovo pareja on kuitenkin aika paljon. itse tiedän montakin, muttei mulla mitää syytä ole ollut tutustua vain sen takia, että miehemme tulisi samasta maasta.No sama vika tuossa tutustumispuolessa, ettei nyt ole ollut juuri sellaista tarvetta, että ystävät ja perhetutut tulisi olla juuri ja vain kosovalais-suomlaispariskuntia. Mutta toisaalta taas, ihan mukavaahankin se olisi joskus jutella vaikka näistä kulttuuriasioista jonkun saman"henkisen"/Tilanteisen henkilön kanssa. Ei siitä heti tarviste vetää johtopäätöstä, että joku on piilossa tai oleskelulupavaimo. Meillä ei olla ainakaan missään piilossa, päinvastoin. Molemmat käydään töissä ja vapaaikaa vietetään ihan niinkuin muutkin. Ongelmatkaan ei tule miehestä itsestään, vaan enmpi suvulta ja ajoittain nekin. Mutta siis, ilmeisen helposti sinä ainakin tuomitset kaikki muut lumevaimoiksi. Miksiköhän? t. lumevaimona ilmeisesti siis jo 7 v.tta :-)
- ko so vo
Lumevaimoko kirjoitti:
No sama vika tuossa tutustumispuolessa, ettei nyt ole ollut juuri sellaista tarvetta, että ystävät ja perhetutut tulisi olla juuri ja vain kosovalais-suomlaispariskuntia. Mutta toisaalta taas, ihan mukavaahankin se olisi joskus jutella vaikka näistä kulttuuriasioista jonkun saman"henkisen"/Tilanteisen henkilön kanssa. Ei siitä heti tarviste vetää johtopäätöstä, että joku on piilossa tai oleskelulupavaimo. Meillä ei olla ainakaan missään piilossa, päinvastoin. Molemmat käydään töissä ja vapaaikaa vietetään ihan niinkuin muutkin. Ongelmatkaan ei tule miehestä itsestään, vaan enmpi suvulta ja ajoittain nekin. Mutta siis, ilmeisen helposti sinä ainakin tuomitset kaikki muut lumevaimoiksi. Miksiköhän? t. lumevaimona ilmeisesti siis jo 7 v.tta :-)
Moi vaan, aina noita paremmin tietäviä tulee. Pääasia on että itse tietää missä mennään omassa avioliitossa.
Voihan tietenkin täälläkin kertoille kuulumisia, mutta eipä paljon viitsi kertoa tosiaan omasta elämästä.
Mieheni tulee Kosovosta kanssa ja oltu monta vuotta aviossa.
Minulla ei ole perheen eikä suvun kanssa ollut mitään ongelmia, olenhan Kosovossa käynyt jo monta kertaa.
- Jontteela
Moi! Laita sun yhteystietoja, voin kirjoitella;)
- lorkku86
Täällä ois juttu seuraa, tosin tästä on aikaa kun oot kirjottanu ton sun viestin :) Mulla myös kosovolainen mies ja ois kiva keskustella
Itsellä Albanialainen mies (Tiranasta kotoisin) ja mielelläni jakaisin kokemuksia muiden kanssa! :) en vaan itsekään asu Helsingissä päin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446