Juna kulkee taas...hypätkää kyydistä, jos matka on pitkä

ilmainen lippu...

Heittäkääpä uusia kommentteja Suomen luonnosta ja muistelkaa valoista yötä. Aivan hyvää taustamusiikkia, koska tietsikkani ei toista maarina1 musiikkia, vaan pätkii......niin, tosin tuokin pätkii välillä.

Tuleehan tuolla välillä historiankin pläjäyksiä, jotka ovat jo unohtuneet, vai onko niitä koskaan opittukaan?

32

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?:/

      Miten pääsee perille, jos kesken kaiken kyydistä hyppelee?

      Mistä puhut, telkkaristako?

    • aloittaja....

      No tietenkin näistä iänikuisista uusinnoista, jossa Teemalta tulee se Juhannusjuna....uusintana.

      En vain uskaltanut vetäistä entistä ketjua, mutta pianhan hunkz tulee ja ilmoittaa, että tästä on jo keskusteltu! On, on, on, tiedetään, tiedetään ja juuri nyt tulee aivan ihana kappale musiikkia.

    • mimmimummi

      Hyvä että muistutit uusinnasta, olisi mennyt ohi.
      En ole paljonkaan tällä palstalla lukenut näitä juttuja, mutta hämmästyin sitä vihamielisyyden ja kiusaamisen määrää, tämän ikäisissä ihmisissä.. ohhoh

      • ystäväsi joku...

        mimminmummi

        Minä olen mummimammi, jonka lapsenlapseni kerran versioi, mutta äskettäin hän hän ilmoitti, että olisin mamma???

        Inhoan sitä nimitystä, jonka tyttäreni anoppi ehdotti minulle ja en suostunut. Ollaan sitten kaksi mummia ja vain etunimet eroittavat sen.

        Äsken tuli juuri hirveä versio huutamalla "Olen Suomalainen". Minua se liikuttaa aina, sillä tyttönimeni on Suomalainen ja sitä haluan aina olla.

        Ihmettelen näitä juttuja, että haluaa muuttaa pois Suomesta ja muualla on aina parempaa? Onkohan?

        Eihän täällä palstoilla heikkohermoiset kestä ja minäkin olen pahoittanut mieleni niin tuhannen kerran, kun kirjoitusvirheisiinkin puututaan.

        Nyt kuunnellaan......


    • Tänkki juu, kun muistutit!
      Ekalla kerralla uni voitti aamuyöstyä, joten pitääpä katsoa, tai vaikka tallentaa loppuosaa.

    • meeriamanda

      Tähän asti ekakerralla jaksoin katsella, sitten peti kutsui. Ollaan nyt Kokkolassa.
      Leppoisaa tunnelmaa, junassa kuin asemillakin.

      • "meeri"
        Katsotaan nyt loppuun saakka, koska ei muutakaan mielenkiintoista tule. Itsekkin nukuin sen keskiyön, joten kiva on katsella lakeuksia.

        Onkohan tämä hyväkin mainos ulkomaille?


      • tyytyväinentöllääjä
        Lahjuska kirjoitti:

        "meeri"
        Katsotaan nyt loppuun saakka, koska ei muutakaan mielenkiintoista tule. Itsekkin nukuin sen keskiyön, joten kiva on katsella lakeuksia.

        Onkohan tämä hyväkin mainos ulkomaille?

        Ainakin näkevät, että täällä on ilmaa hengittää, laajoja metsiä, kauniita vesiä.
        Minä en ainakaan suomalaisuuttani häpeä.

        Tosi mukava on ollut katsoa, nauhoitan nyt lopun ohjelman, jota viimeksi ei jaksettu katsoa.
        Todella mielenkiintoisia haastateltuja ihmisiä.
        Ella ja Iiro ihanat juontajat.

        Nytkin näkyy mahtavat Kalajoen hiekkasärkät, jossa on itsekin monesti tullut uitua ja otettua aurinkoa lapsuudessa.


      • meeriamanda
        Lahjuska kirjoitti:

        "meeri"
        Katsotaan nyt loppuun saakka, koska ei muutakaan mielenkiintoista tule. Itsekkin nukuin sen keskiyön, joten kiva on katsella lakeuksia.

        Onkohan tämä hyväkin mainos ulkomaille?

        Messissä olen, ai ihana Kalajoen hiekkasärkät... jokusen juhannuksen siäkin nuorena vietettiin, telttaillen.

        En tiä onko enää , mut Siikarysässä sai suoraan uunista halstrattua siikaa...se oli todella hyvää.


      • meeriamanda kirjoitti:

        Messissä olen, ai ihana Kalajoen hiekkasärkät... jokusen juhannuksen siäkin nuorena vietettiin, telttaillen.

        En tiä onko enää , mut Siikarysässä sai suoraan uunista halstrattua siikaa...se oli todella hyvää.

        meeri

        Ihanaa, että uskallat pitää rekatun nikkisi. Pidän kirjoituksistasi, joten uskalsin pistää omani, mutta pian kaikkoan kolmella pisteellä.

        Kyllä Suomi on ihana maa olla ja elellä.


      • meeriamanda
        Lahjuska kirjoitti:

        meeri

        Ihanaa, että uskallat pitää rekatun nikkisi. Pidän kirjoituksistasi, joten uskalsin pistää omani, mutta pian kaikkoan kolmella pisteellä.

        Kyllä Suomi on ihana maa olla ja elellä.

        Älä mihinkään kaikkoa... miksi? Koirat haukkuu - mut kasavaani kulkee.
        Kyllä ´meitå´ joitakuita on jotka pistää loput liialle ilkeilylle, joten kirjoita ylpeesti vain rekatullasi, niin teen minäkin. Vinkin ymmäsrsin :)

        Rekattu on helpponakki ottaa silmätikuksi, suoruutta. päinnäköä palstallakaan ei hyväksytä, vaan se ei minua hetkauta, En runoile, satuile...olen enempi tosikko, vaan joskus löydän em. Ancelin, Maarinan, Tulisilla , ja ketä heitä kulloinkin onkaan sen hulppeanpuolenkin... se on huvia parhaimmillaan.

        Uskoisin niin et vakkarikirjoittelijat ovat ihankin tolkunihmisiä... vaan on huomattu et ´alaikäiset´ haluavat sabotoida väliin palstaamme.
        Sanon taas et onneksi on ylläpito, juhlinta jää lyhyeksi :)


    • Norjalaisten rannikkolaivurikurssi oli joteskin parempi, saattoi kyllä johtua komeimmista maisemista.
      Suomalaisten innostus puskea musiikkia joka paikkaan, ei junaan oikein sopinut.
      Ei Iirossa mitään vikaa ollut, hän ei vain sopinut kuvaan, ei sitten yhtään mitenkään.
      Ajatelkaas nyt Suomalaista Junaa, kakaroita lukuunottamatta on Suomalainen juna hiljaista matkantekoa.
      Perisuomalainen miettii junassa vain sitä mitä tekee, kun perille pääsee.
      Norjalaisten alkuperäisessä ideassakin rasitti se, kun henkilökunnan henkilökohtaisia murheita jauhettiin.
      Ella Kanninenkin oli liian Italialainen Suomalaisiin maisemiin.
      Meillä kun ei turhia jauheta eikä höpötellä.
      Mutta ei hänessäkään vikaa ollut, pantiin väärään paikkaan vain.
      Anna-Liisa Tilus olisi ollut rauhallisuudellaan ja pehmeällä äänellään lempparini.
      Mutta niin siinä kävi, että Esa Pakarisen "Lentävä Kalakukko"- elokuva istui medianomeissa liian syvällä.
      Hiljaisten kameroiden käyttö olisi ollut parasta.
      Enemmän junan ulkopuolisia kameroita, Helikopteri oli ihan loistava idea, ja huomaavaisia kameroita sisätiloihin.
      Silloin olisi saatu hieno mainos ulkomaille, Suomalaisten hiljaisesta viisaudesta ja maltillisesta luonnosta, josta tuo viisaus on kotoisin.
      Kevennyksenä olisi voinut kuvata kuinka kaksi miestä istuu vierekkäin ja toinen tökkää, hiljaa murahtaen vieruskaveriaan
      ja viittaa ikkkunaan, jossa näkyy rantasauna, jonka piipusta nousee savu.
      Toinen murahtaa takaisin, hmyyhhy.

      H.

      • vyöruusu

        Siitä vaan sunnittelemaan ja jakamaan ideoitasi ylelle ensivuotta silmälläpitäen.


      • kestetään vain tämä.

        Ehkä ensivuona otetaan huomioon toiveesi....tai sitten ei?

        Mihinkäs olet junalla matkustanut itse? Minä muistan ne uuvuttavat matkat Hesasta Parikkalaan ja siitä sitten ip. linjurilla kotiin. Junahan lähti jo edellis-iltana ja oli aamulla perillä, joten illaksi sitten ehtikin kotiin.

        Nykyisin juna kulkee jo Kiteellekin ja jopa pysähtyy siellä. Ravintola vaunun jälkeen kaikki ovat tuttavia, joten matka loppuu yleensä kesken.

        Toista on täällä hämeessä.


      • vyöruusu kirjoitti:

        Siitä vaan sunnittelemaan ja jakamaan ideoitasi ylelle ensivuotta silmälläpitäen.

        "vyöruusu"

        Eiköhän tuo jo riitä.
        MInä kun en ole kovin monisanainen.
        H.


      • kestetään vain tämä. kirjoitti:

        Ehkä ensivuona otetaan huomioon toiveesi....tai sitten ei?

        Mihinkäs olet junalla matkustanut itse? Minä muistan ne uuvuttavat matkat Hesasta Parikkalaan ja siitä sitten ip. linjurilla kotiin. Junahan lähti jo edellis-iltana ja oli aamulla perillä, joten illaksi sitten ehtikin kotiin.

        Nykyisin juna kulkee jo Kiteellekin ja jopa pysähtyy siellä. Ravintola vaunun jälkeen kaikki ovat tuttavia, joten matka loppuu yleensä kesken.

        Toista on täällä hämeessä.

        "kestetään vain tämä"

        Viimeisin muistoni asiaan on kaukaa 60-luvulta.
        Nortälljestä tultiin Turkuun ja sieltä junalla Jämsään.
        Olin kyllä useimmiten hiljainen ja uuvuksissa jo junan lähtiessä.

        Stadin lähijunilla kerran Kirkkonummelle.
        Tänään ajelin Metrolla.

        H.


      • Vitsin tynkä
        hunksz kirjoitti:

        "vyöruusu"

        Eiköhän tuo jo riitä.
        MInä kun en ole kovin monisanainen.
        H.

        Johan vitsin murjaisit. Vai et ole monisanainen. Jokaikinen päivähän täällä suollat noita sanojasi loputtomasti. Vaikkei sinulla mitään asiaakaan ole. No... saipahan taas nauraa.


    • meeriamanda

      No vihdoinkin ollaan määränpäässä , Rovaniemellä :) Miten joku ei tästä pitänyt jää epäselväksi minulle?

      Kiitos teille matkalla ´mukana´ olleieille telkun välityksellä.

      • mukava,matka

        Samoin, olipa mukavaa, ihan kuin itse olisi ollut mukana matkassa.
        Oulun kohta otti pattiin.
        Turhaan Huutajat olivat vaivautuneet paikalle.

        Muutenkaan ei sieltä oikein näytetty mitään.
        Lie hulikupterikin ollut varikolla?


      • meeriamanda
        mukava,matka kirjoitti:

        Samoin, olipa mukavaa, ihan kuin itse olisi ollut mukana matkassa.
        Oulun kohta otti pattiin.
        Turhaan Huutajat olivat vaivautuneet paikalle.

        Muutenkaan ei sieltä oikein näytetty mitään.
        Lie hulikupterikin ollut varikolla?

        Vai niin koit Oulun kohalla? Mun on siihen mitään mennä sanoon, kuin et kai tiedät.
        No ekekertahan se oli ...jospa tulee uusia ja otetetaan purnaukset enempi huomioon?
        Kiitti vaan ´mukana´ olosta, tiesin et meitä on monia :)


      • mukava,matka31
        meeriamanda kirjoitti:

        Vai niin koit Oulun kohalla? Mun on siihen mitään mennä sanoon, kuin et kai tiedät.
        No ekekertahan se oli ...jospa tulee uusia ja otetetaan purnaukset enempi huomioon?
        Kiitti vaan ´mukana´ olosta, tiesin et meitä on monia :)

        Sehän pätki koko Oulun aseman kohdan. Sirviökin jäi ruutuun milloin mihinkin asentoon.
        Olisi Oulussa luullut yhteyksien olevan kunnossa.

        Oli tosi mielenkiintoista, että haastatellut olivat niin monenlaisia persoonia.
        Täydellistä ei voi olla mikään, eikä pienet puutteet ole suurien rinnalla yhtään mitään.


      • meeriamanda
        mukava,matka31 kirjoitti:

        Sehän pätki koko Oulun aseman kohdan. Sirviökin jäi ruutuun milloin mihinkin asentoon.
        Olisi Oulussa luullut yhteyksien olevan kunnossa.

        Oli tosi mielenkiintoista, että haastatellut olivat niin monenlaisia persoonia.
        Täydellistä ei voi olla mikään, eikä pienet puutteet ole suurien rinnalla yhtään mitään.

        Mitä näitä nettilehtiä olen lukenut niin jatkoa on tulossa. Ehkäpä sitten jonnei muualle, mut saavat lähetyksensä kondikseen?

        Eipä niin, pidin junamatkan antimista,


    • matkaväsymystä

      kyllä nyt nukuttaa hyvin, kuin olis ollut matkalla mukana...

    • Juhannusjuna vähän kuin EM-kisat, yleisurheilun kuten futiksenkin.
      Draaman niistä tekee vain LIve lähetys kun silloin ei tiedä mitä vielä tapahtuu?

      No Juhannusjunassa ei oikein muuta odottamatonta tapahtunut kuin ajoittainen kuvan ja äänen pätkiminen, mutta tää alkaa olla sitä jälkiviisastelua jo.

    • Lorena*

      Heinäkuun puolelle on kesä kääntynyt, lomailukausi tietty vilkastunut.
      Eilen katsoin loppujaksoa "Juhannus juna matkasta" joka sinänsä oli mahtava TV ohjelma, voisiko sitä jo nimittää mahtavaksi tilaisuudeksi jossa matkustajat ja katsojat saivat mahtavan näkemyksen sekä tietopaketin mitä on Hki - Rovaniemi raiteiden reunoilla. Ohjelma tosin lähetettiin muiden maiden TV kanaville.

      Kaikki tapahtui suunnitellusti, päätähdet Iiro Rantala ja Ella Kanninen suoriutuivat ohjelman vetäjinä todella hyvin. Juna asemien vastuu henkilöt olivat järjestäneet junan matkaajille sopivasti happihyppelyn ajaksi monipuolista ohjelmaa. Mielellä tämän tapaisia ohjelmia katsoo juhlapyhien aattoina varsinkin kotisohvilla sattumoisin
      aattoa viettävät.
      ~~~~~~~~~~~~~~~~
      Tämän se aiheutti ystävä porukan kanssa aloimme suunnitella Interrail matkaa kotimaan raiteille elokuuksi.~Ylös Itärajaa Ouluun siitä Kemijärvelle ja paluu rantaraiteita pitkin alas etelään.

    • kukkapuseroinen

      Katselin uusin silmin telkusta ja ihan kuin matka olisi tullut entistäkin täydellisemmäksi,vaikka mukana olinkin.

      Ei ehtinyt millään joka asemalla kaikkea seuraamaan,vaikka ulos pyrähdimmekin niin kauan kuin pysyimme hereillä.Joku asema jäi heikosti huomioitua,nythän se selvisi näin kotisohvalta.

      Upea reissu oli,kokenut sen tietää!!

    • Rauha Piippunen

      Se minua jäi rassaamaan ja ihmetyttämään, miksei veturin tuulilasia pesty, oli lopussa jo melko kakkainen.

      • kaikkea kanssa......

        Onko sillä väliä? Junakulkee kiskojaan pois alta männyt ja risut...


      • rautateille töihin..

        hyvä Rauha Piippunen

        Voisitko kuvitella, että siinä olisi lapsenlapsillesi uusi ammatti, jotka nyt lorvivat joutilaina puistoissa kaljakassiensa kanssa.???

        Itse olen jo niin dementoitunut, että en huomannut edes moista mokaa.


    • 100%.-.,.

      Voit jäädä junasta tämä ihana nainen sanoi....niin kului aika ja tuttavuus ja opetus minulle elämässä kiitos siitä "eevat"...

    • Niin olisi pitänytkin koko junasta jäädä. Siis pois.

    • Ent.nuori interreil

      EHDOTUS: Lähdetään porukalla interreilaamaan. Kuka lähtee mukaan?

      Matkaillaanko Suomessa vai lähdetäänkö Eurooppaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe