Kauhajoen korruptionvastainen kansanliike tervehtii rannikon asukkaitsa. Tarina menee näin, ja tämä tarina on tosi.
Suviehtoona paikkakunnan jaloimmat pojat kokoontuvat tekemään päätöksiä kaikkien kuntalaisten parhaaksi. Terassin pöytä notkuu herkkuja, ja ilta-aurinko lämmittää suloisesti, kun...
yks veljistä haarukoi sillin,
virkkaa nostaen snapsiaan:
”Tutun firma tarvitsis millin,
kai hälle se juonitaan.”
Sata kämppää saa yhtiö suuri,
huvimatkoja Vietnamiin
vie kaveriporukan muuri,
virat tutuille suhmuroitiin
Vaik tyhjyyttään kumisee kassa
kaupungin onnettoman,
ei estä se tuhlaamasta,
kun kohde oikea on.
Ja kun oikeille veljille annat,
hyvin itsekin silloin voit.
On pöydässäs hunajat, mannat,
pankkitilisi pulleaks loit.
Selityksiä joku jos pyytää,
se veljiä naurattaa.
”Vain meidän tiedoksi jää tää,
kansa typerä unohtakaa!”
Vaik aurinko mailleen laskee,
yhä maljat kohoavat.
Veljet toisilleen silmää iskee,
yläfemman he paiskaavat.
Kansa korruptiota vastaan
Suvivirsi
1
141
Vastaukset
- Suupohjan syöpä
"Suvivirsi" vahvistaa kovasti tuoreita tietoja kunnallispolitiikan korruptoituneisuudesta. Tiedetään se täälläkin, että kauhajokisten vallantavoittelu ei kaihda keinoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 144403
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831672Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2651516Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731485Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2411365Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121140Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079- 931034
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651013