Armeijasta työttömäksi

Rva 50 vuotta

Olen työskennellyt viimeiset 15 vuotta armeijan harmaissa siviilinä sihteerin hommissa. Nyt olen jäämässä työttömäksi valtion virasta säästöjen vuoksi. Työ on ollut mielenkiintoista ja sen menettäminen masentaa. Eikä mitä, kun ikää alkaa olla viisikymppiä. Pelottaa, saako enää työtä pieneltä paikkakunnalta tämän ikäiseltä, vaikka terveyttä piisaa ja ikä ei todellakaan paina. Viimeksi olen ollut sairaslomalla kolme päivää nelikymppisenä..
Lapset ovat vielä ala-ikäisiä ja olen yksinhuoltaja. Pelottaa, miten pystyn heistä huolehtimaan. Eurooppaan valtiolla kyllä riittää rahaa, mutta omien kansalaisten tukemiseen ei. Miten jaksan??? Mistä apua?

6

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervemenoa

Tuskin mistään. Muuta Kreikkaan.Siellä pidetään paremmin omista huolta.

• 16+6=?

Onko armeija jo kertonut millainen sopeutumispaketti niillä on tarjota?

Pienellä paikkakunnalla oman alan työt voi olla tiukassa. Todelliset vaihtoehdot työllistyä nopeasti on joko muuttaa toiselle paikkakunnalle tai vaihtaa alaa. Voisitko harkita uudelleenkouluttautumista jollekin toiselle alalle? Jos olet vielä alle 50-vuotias, ehtisit kouluttautua esim lähihoitajaksi ja työskennellä uudessa ammatissasi kymmenisen vuotta ennen eläkeikää.

Et ole ainoa, joka joutuu näitä juttuja miettimään. Tsemppiä sinulle!

• hyvinvointivaltio?

Eikö millään PV.n varikolla ole edes työtä tai Sotilasläänien esikunnissa? ikäväähän toi on valtiolta. Pitäisi olla kuten Upseerien yhteydessä on puhuttu rahallinen kannustin siirtymisestä takaisin siviilimaailmaan. 15 vuodesta tyyliin 18 kk nettopalkka.

Ranskassa ja Isossa Britanniassa kannustimia jaetaan vaan ei meillä. Luin Ranskalaisesta mallista vuosi sitten ja siellä jos lopetti uransa ennen 16 palvelusvuotta sai bonuksena 3 vuoden nettopalkkaa vastaavan summan ja muualla Euroopassahan on vieläkin käytössä eläkkeiden indeksikorotukset, toisin kuin täällä paratiisissamme.

• Perseessä tuulee

Suomessa ei saa kuin kansanedustajat ja Finnairin johtokunta turvatun loppuelämän.

• Voihan vitun pelle !

Kyllä tämä uusi pulustuministeri joka iltalehdesa kertoo mm seuraavaa pitää sinusta huolen.Keksiköhän tämä silmälasipelle sinulle jotain perehdyttämisohjelmaa :))))))

Miten aiotte valmistautua hoitamaan puolustusministerin tehtävää?

- Olin tänään puolustusministeriöön yhteydessä. Minulle on suunniteltu hyvin laaja kymmenpäiväinen perehdyttämisohjelma. Olen myös tilannut ministeriöstä suuren määrän materiaalia, jota aion lukea kesän aikana.

• YYhhhh

Eikö ne mitään sinulle voi tarjota sieltä puolustusvoimista tai edes suositella sinua johonkin paikkaan. Tosi kurja juttu. Joskus silti elämä tuo yllättäviä muutoksia elämään, jotka ensin pelottaa, mutta joista ehkä sitten myöhemmin voi olla iloinen.
      Itsellä silti tuntunut, että kun tradenomina hain vuosia turhaan töitä, että ei siitä nyt mitään ahaa-elämystä tullut ja hain hoitoalalle. Edelleen haikailen muualle töihin. Toimistohommiin turha odottaa ilmeisesti pääsyä, kun ei ole suhteita, eikä työkokemusta, eikä narsismin luonnetta, joka nykyään lie hyvinkin positiivinen piirre haastatteluissa, että olet kunnianhimoinen, toisista välittämätön, hamuat vain tuloksia keinoista välittämättä, Ups, en puhunut nyt poliitikoista, vaikka sen voisi joku niinkin käsittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      20
      2664
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1291
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      947
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      925
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      881
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      842
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      795
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      165
      776
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe