raivuri/raivaussaha

Klasu

uutta härvelii oon hankkimas.
Kävin katsomas huskyn 545 ja 555fx malleja,kun kotona tuli mieleen toi 345fr malli ko siin olis mukana noi ruoho ja raivausterä ja siimapää.
Mikä noiden oikeen käytännön ero on?
Mitä suosittelette? Vetelen toistaiseks vaan pikkuisen heinikkoo ja pajukkoo.

Ens viikol meen tinkaan stihlejä, 480 ja 550 malleja.


Comments.

20

6536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klasu

      Ammattikoneen tietty mieluiten ostais, ettei tarttis rimpuloiden kans tapella.

      • Muista tämä

        Jos laitat tuon 345fr:än niin rimpula taitaa löytyä enemmän kahvojen pitäjästä kuin sahasta. Huoltamatta ei pelaa jatkuvassa sahaksessa mikään vehje.


      • Klasu
        Muista tämä kirjoitti:

        Jos laitat tuon 345fr:än niin rimpula taitaa löytyä enemmän kahvojen pitäjästä kuin sahasta. Huoltamatta ei pelaa jatkuvassa sahaksessa mikään vehje.

        Mitähän tää vastaus niinko tarkoittaa??


      • Ei ole sahasta kiinni
        Klasu kirjoitti:

        Mitähän tää vastaus niinko tarkoittaa??

        Sitä että: Sahaajan fyysinen kunto on koetuksella jos laitat tuon huskun ja pidät sen huollettuna.


      • klasu
        Ei ole sahasta kiinni kirjoitti:

        Sitä että: Sahaajan fyysinen kunto on koetuksella jos laitat tuon huskun ja pidät sen huollettuna.

        No joo, kunto on tietty aina koetuksella...
        Olisko tuollanen 345fr hyvä? verrattuna noihin em. stihleihin??
        Joteski tekis mieli testat jotakin huskyn tuotetta. Ennestään mulla on stihl MS441 C M W moottorisaha, jonsered CS2145 mootorisaha ja jonsered GR2036 raivuri.

        Husqwarnaa ei oo ennestään mitään ja tuon 2036 tilalle pitäis uus isompi raivuri ostaa, kun toi on liian pieni.

        En oo mikään merkkiuskoinen, joten haluan kokeilla joitakin merkkejä.
        Mitään ns. halpahallitavaraa en osta, ku köyhäl ei oo varaa ostaa huonoo, ja haluan kunnollisilla kamppeilla touhut sen, mitä touhuu...


      • ruumo
        klasu kirjoitti:

        No joo, kunto on tietty aina koetuksella...
        Olisko tuollanen 345fr hyvä? verrattuna noihin em. stihleihin??
        Joteski tekis mieli testat jotakin huskyn tuotetta. Ennestään mulla on stihl MS441 C M W moottorisaha, jonsered CS2145 mootorisaha ja jonsered GR2036 raivuri.

        Husqwarnaa ei oo ennestään mitään ja tuon 2036 tilalle pitäis uus isompi raivuri ostaa, kun toi on liian pieni.

        En oo mikään merkkiuskoinen, joten haluan kokeilla joitakin merkkejä.
        Mitään ns. halpahallitavaraa en osta, ku köyhäl ei oo varaa ostaa huonoo, ja haluan kunnollisilla kamppeilla touhut sen, mitä touhuu...

        itellä huskyn 343 fr. eipä oo muista raivureista kokemuksia, mutta kyseinen peli vuoden vanha, ja on kyllä toiminu kiitettävästi. reidenkin paksusia tullu raivailtua, ja ennemminkin on käyttäjä, joka hyytyy eikä kone.


    • klasu

      Ostin sit stihlin fs460 sahan.
      Husky kauppias nosti hintaa satasella, kun menin uudelleen kauppaa hieroon. Sanoin vielä tuumavani ja painelin suoraan huittisten sammutinhuoltoon, josta sain sahan pienimmällä välirahalla.
      Toivotaan et on kunnollinen kampe, pikkuiseen käyttöön.

      • Vai Tiilin otit

        Husku 245rx oli ensin,sahasin sillä 15 vuotta. Viime kesänä tuli 345fr ostettua. Vanha jatkaa varasahana.


    • klasu

      Näin kävi.
      Tosiaan olin jo ostamaan menossa sitä huskyä, mut tuli ensin käytyä sammutinhuollossa katsomas ja sit sinne husky kauppaan. Siin tuli sit toinenki myyjä tuumaileen välirahaa ja sit hinta tosiaan nousi satkulla viime kerrasta, vaikka aikaa oli alle kaksi viikkoa. Ja kyseistä mallia ei ollutkaan nyt hyllyssä. Aattelin et olkoot, haetaan sit stihl ko heidän hyvitys vanhasta oli parempi, ko huittisten hysky kauppiaan alkuperäinen tarjouskaan.
      Kaippa tuolla sen vähän sahaa, mitä mää sahaan.

      • Juippi

        Miten on 460 pelannut? Ite ajatellut samanlaista jos tulee keväällä raivuita.
        Toimiiko se sähkönen kaasari oikeassa elämässä myös?


    • rickleå87

      Sthil 480 K.

      Olen metsänomistaja, risusavottaa pystykarsintaa vuodesta 1987.

      2 v. metsäkoulu sitä ennen.

    • oma mielipiteeni

      nuo yli 50cc kannattaa unohtaa heti kättelyssä satunnaiseen saha tarpeeseen. kömpelöitä,eivätkä ota herkästi kierroksia kuten pykälää pienemmät ammattimallit. ja polttoaine maistuu tuplana. husku vai stihl..pitkälti omasta mieltymyksestä kiinni tällä hetkellä. tuosta stihl 460 omat kokemukset,että toimii kuin junan vessa,myös talvella,kunhan pakkanen ei paljoa toiselle kymmenelle mene. hieman alimittainen toki metsurin ainoaksi sahaksi

      • voin suositella.

        Olen metsäpalveluyrittäjä ja käytössä itellä ollut stihl 460 ja sillä on tullut sahattua n. 1,5 vuotta niin ennakkoraivuita, taimikonhoitoja ja varhaisperkuita ja hyvin on kestänyt kunhan muistaa huoltaa....to
        della hyvä saha aivan joka paikkaan toimii myös ruohonraivuussa...


    • Olen kanssa sahannut 460c.sthil olen tehnyt v.1974.olen aina sahannut sthil merkkisellä sahalla tai raivarilla olen ollut kyllä tyytyväinen että siitä vaan

    • kestävä jep

      Stihliä kannatan. harrastelija olen, teen kun on hyvät kelit.

    • Jep jep

      Huskua kannatan ja tällä hetkellä käytössä 555 FX. Harrastelija olen myös minäkin.

      • Vähän päivässä jne.

        46 stihl ollut vajaan vuoden käytössä. Saha toimii erinomaisesti kunhan oma kunto vaan kestää.


    • JamesDean

      Ostin uuden Stihl 460 raivaussahan..puolessa vuodessa mennyt 2 kulmavaihdetta..ammatikseni sahaan...että silleen on laatu menny alaspäin..

      • tyyppivikaa

        Tilhissä ollut enemmänkin tyyppivika tuo kulmavaihteen hajoaminen. Monella ammatikseen sahaavalla ylimääräinen mukana ettei tarvitse kesken lähteä pois.


    • Raivuri4

      Onko kellään kokemuksia Pro Forest merkkisestä kulmavaihteesta? Saatavana ainakin Stihlin 480 malliin ja 450 een.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe