Vankilassa olo?

Kiitos ajastanne

Minkälaisia ajatuksia ja tuntemuksi vankilassa ollessanne tunsitte?
Mitä katsotte vankeusaikana oppineenne vai opitteko mitään?
Mikä auttaisi sopeutumaan normaaliin elämään vankeusajan jälkeen?

En ole koskaan itse vankilassa ollut, mutta haluaisin oppia tietämään jtkn siitäkin maailmasta. En tuomitse, kysyn vain tiedonhalusta.

Asiallisia ja perusteltuja vastauksia toivoisin, muista en välitä.

8

1874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedonhaluinen

      Miksiköhän kukaan ei halua vastata yksinkertaisiin kysymyksiin?
      Joillekkin niillä vastauksilla olisi ihan todellista merkitystä.

      • -vanha venkula-

        Ehkä siksi, etteivät he osaa vastata yksinkertaisiin kysymyksiin.

        Pitäisi olla monimutkaisempia kyssäreitä kuten paljonko maksaa subutex pilleri vankilan sisällä?

        Vieläkö joku duunaa saapas kiljua?

        Plus tietysti homojen esittämät homo kysymykset.

        Ehkä vastaan, ehkä en. Paremmalla ajalla. Nyt pukkaa keikkaa.


    • karlix

      Itse vankina en ole ollut, joten hieman ´jäävi´ vastaamaan. Mutta mieheni lusi aikansa. Kertonut, että ikävä pehettä kohtaan oli kova. Myös puhelin, (hänen toinen raamattunsa) oli vaikea jättää pois. Yksinäisyys ja tekemättömyys (minkäs sille mahdat) otti vähän koville.

      Jos vankeusaikana jotain oppii, niin sen ainakin, että arvostaa vapautta. Ja sitä että saa omien lasten kanssa rakennella mökkejä puuhun tai muuten vain heräillä kahvintuoksuun. Ei tee mieli enään vituttaa verottajaa.

      Jos asiat kohdillaan, eikä syö mömmöjä, ei pitäisi olla vaikeuksia palata normielämään vankeusajan jälkeen. Jos hankaluuksia, terapeutti varmaan voisi auttaa ´mielen purkamisessa´. Ja se koevapaus..

      Tämän kaiken vankilahössäkän tietenkin välttää kun toimii oikein. Sehän on selvää, että kaikki ei sitä tee. Kävelen minäkin päin punaisia jos katu on tyhjä. Eikä siinä vielä kaikki ;) Ei silti mitään lainvastaista..

      • Läheinen myös

        Kiitos sinulle vastauksestasi.
        Se hieman selvensi asioita, vaikka et itse ole varsinainen vanki ollutkaan.

        Onnea elämäänne ja vielä kerran kaunis kiitos.


      • Näin se vain on

        Ensikertalainen ei Suomessa helpolla vankilaan joudu, pitää vakava rikos tehdä. Sittenkin pääsee puolikkaalla, mikäs se on luxusvankilassa lusia. Puolesta kun on puolet lusinut pääsee avovankilaan ja lomat alkaa pyörimään. Helppoa ja mukavaa on suomalaisessa vankilassa istua, tuomiotkin lyhyitä joten ei mitään syytä valittaa.

        Esimerkki, kuuden vuoden tuomio. Tällöin pitää olla tehtynä jo todella pahoja että noin pitkän tuomion saa. Puolitoista vuotta istuu suljetulla, sitten avolle ja lomat pyörii. Avolla toiset puolitoista vuotta ja vapaaksi. Voi päästä jo monta kuukautta aikaisemmin koevapauteen. Helppoa lusimista, ei ihme ettei vankila ole mikään pelote.


      • vanki 4xxx/07
        Näin se vain on kirjoitti:

        Ensikertalainen ei Suomessa helpolla vankilaan joudu, pitää vakava rikos tehdä. Sittenkin pääsee puolikkaalla, mikäs se on luxusvankilassa lusia. Puolesta kun on puolet lusinut pääsee avovankilaan ja lomat alkaa pyörimään. Helppoa ja mukavaa on suomalaisessa vankilassa istua, tuomiotkin lyhyitä joten ei mitään syytä valittaa.

        Esimerkki, kuuden vuoden tuomio. Tällöin pitää olla tehtynä jo todella pahoja että noin pitkän tuomion saa. Puolitoista vuotta istuu suljetulla, sitten avolle ja lomat pyörii. Avolla toiset puolitoista vuotta ja vapaaksi. Voi päästä jo monta kuukautta aikaisemmin koevapauteen. Helppoa lusimista, ei ihme ettei vankila ole mikään pelote.

        Sain kolme vuotta, hipsin syksyllä 2007 riihimäelle, keikuin kuukauden sielä ja sitten hämeenlinnaan 3 kuukaudeksi, sitten olin lopun avovankilassa ojoisilla. Hyvä homma.ojoinen hyvä paikka, ei narkkeja eikä sekopäitä.bussilla prismaan ostoksille.


      • Anonyymi
        vanki 4xxx/07 kirjoitti:

        Sain kolme vuotta, hipsin syksyllä 2007 riihimäelle, keikuin kuukauden sielä ja sitten hämeenlinnaan 3 kuukaudeksi, sitten olin lopun avovankilassa ojoisilla. Hyvä homma.ojoinen hyvä paikka, ei narkkeja eikä sekopäitä.bussilla prismaan ostoksille.

        Itse olin Ojoisilla 2009, hyvät asialliset vartiat ja kaunis vankilanjohtaja. Apulaisjohtaja (Kurri) ei päästänyt minua siviilitöihin, mutta pisti koevapauteen.


    • Anonyymi

      Minkälainen on Turun vanki sairaala, lapsenlapseni joutui sinne vuodeksi ?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe