Onko Suomessa historiallisten pukujen harrastajien yhdistystä tms ? Yhdysvalloissa ja Britanniassa niitä ainakin on todella paljon ja he järjestävät mielenkiintoisia tapaamisia. Kertokaa, jos teillä on kokemuksia näistä.
Pukuharrastajia ?
5
<50
Vastaukset
- sieltä löytyy
Kirjoita googleen esim.
Keskiaikaisen puvun suunnittelu ja valmistus Täältä Elli-neidin blogista olen löytänyt paljon inspiraatioita omiin ompeluihin. Hänen blogistaan voi löytyä tietoa. Mistään yhdistyksistä tai tapaamisista en tiedä kun sellaiset ei mua kiinnosta mutta historiallisten pukujen ompeleminen kyllä kiinnostaa. Yhden kansallispuvun ja muutaman empiretyyppisen juhlapuvun olen ommellut.
- ...
Mnaah.
Olemassa roolipelien pelaajat. Pukeutuvat teemojen mukaan.Usein ritariteema. Nuorisoa. Mä tuntenut muutamia. Tilailevat rituaalivarusteita internetistä. Sitten ne pelaa kilpineen ja miekkoineen pelejään jossain lähiön metsissä.
Jos noikuin muuten asiasta puhutaan, osta kansallispuku.
=DW=- vannehame
Kiitos vastauksista ! Olen teettänyt muutaman 1850-60-luvun tyylisen puvun ja etsiskelen muita samanhenkisiä. Haaveena olisi päästä joskus esim. Britanniaan näihin pukutapaamisiin. Olen kyllä muuten käynyt siellä useasti. Muodin historian tutkiminen on mielenkiintoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026993
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384228- 713239
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271696- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341449
- 1431237