Kylläpä taas kajaanilaiset kauppiaat/yrittäjät töppäsivät pahasti. Kaupunki on täynnä
turisteja ja rastiviikkolaisia, mutta mitä tekevät kauppiaat/yrittäjät, pitävät kaupat
kiinni! Eipä taida kassakoneiden kilinä kiinnostaa?Hyi Kajaani,tuppukylä täynnä
juntteja..
Kauppojen sunnuntaiaukiolo
21
338
Vastaukset
- Kajaani okay
Äläpäs pikkaa, sillä onhan meillä mamuja ja mannejakin.
- Kajaanitar,-
Totta turiset!
Vuosia sitten Kajaanin halki kulki satoja saksalaisia turisteja, joiden oli tarkoitus huilata Kajaanissa matkallaan kohti pohjoista; vaan eivätpä montaa kertaa pysähtyneet kun Kajaanin kaupat olivat kiinni ja elämä muutenkin täysin kuollutta; miksi kukaan pysähtyisi tai viettäisi aikaa Kajaanissa??
Kajaanin ongelma on viime vuosikymmeninä ollut juuri tällainen lyhytnäköisyys ja vaatimattomuus mitä kehittämiseen tulee. Kajaani on kuoleva kaupunki.- yrittäjän tytär
Saksalaiset eivät käy muualla kuin Lidlissä ja se on auki. Nimimerkkini on tässä viestissä merkityksetön, mutta käytän samaa kuin tuossa alempana. yleensä ollaan vailla vaikka mitä , mutta harvoin osataan ajatella, että ne muut joutuisivat pitämään auki liikkeitään tutuolla, jolla yksikään vaatijista ei saadessaan vastaavan määrän palkkaa suostuisi töihin. Oletteko itse menossa sinne kauppoihin katselemaan vai ostelemaan? En usko, että ostatte jokaisesta kaupasta, jonka haluaisitte auki olevan. Pitää olla aika varakas, että siihen pystyy.
- Näin se on nähtävä..
yrittäjän tytär kirjoitti:
Saksalaiset eivät käy muualla kuin Lidlissä ja se on auki. Nimimerkkini on tässä viestissä merkityksetön, mutta käytän samaa kuin tuossa alempana. yleensä ollaan vailla vaikka mitä , mutta harvoin osataan ajatella, että ne muut joutuisivat pitämään auki liikkeitään tutuolla, jolla yksikään vaatijista ei saadessaan vastaavan määrän palkkaa suostuisi töihin. Oletteko itse menossa sinne kauppoihin katselemaan vai ostelemaan? En usko, että ostatte jokaisesta kaupasta, jonka haluaisitte auki olevan. Pitää olla aika varakas, että siihen pystyy.
Juuri tätä tarkoitetaan lyhytnäköisyydellä.
- yrittäjän tytär
Näin se on nähtävä.. kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitetaan lyhytnäköisyydellä.
Enemmänkin niin, että ovat kokeilleet sitä sunnuntaiaukioloa ja huomanneet, että ei tuota. Sitä paitsi on se aika rankkaa pitää liikettä auki 7 päivää viikossa, jos yrittää yksin - muut hommat sitten vielä sen ulkopuolella, mitä ei voi tehdä silloin kun liikkeessä on tyhjää. Esim, tukussa käynnit. Mulla on yksi jo lopettanut tuttava, ja hän sanoi, että vain joulumyynnin aikaan oli sunnuntaiaukiolo kannattavaa kainuun korkeudella. Työntekijöihin ei enää ollut varaa, kun niille on maksettava sunnuntaina tuplasti, tiesitkö sen? ASiakkaita on siis oltava paljon, että sunnuntai aukiolo tuottaisi, ja nimenomaan ostavia asiakkaita.
- yrittäjän tytär
Enemmänkin niin, että ovat kokeilleet sitä sunnuntaiaukioloa ja huomanneet, että ei tuota. Sitä paitsi on se aika rankkaa pitää liikettä auki 7 päivää viikossa, jos yrittää yksin - muut hommat sitten vielä sen ulkopuolella, mitä ei voi tehdä silloin kun liikkeessä on tyhjää. Esim, tukussa käynnit. Mulla on yksi jo lopettanut tuttava, ja hän sanoi, että vain joulumyynnin aikaan oli sunnuntaiaukiolo kannattavaa kainuun korkeudella. Työntekijöihin ei enää ollut varaa, kun niille on maksettava sunnuntaina tuplasti, tiesitkö sen? ASiakkaita on siis oltava paljon, että sunnuntai aukiolo tuottaisi, ja nimenomaan ostavia asiakkaita.
Ps käytiin yksi sunnuntai kesällä syömässä ja oltiin lähes ainoat asiakkaat koko tunnin aikana, silloin kun torero vielä oli, sitten lähtiessämme tuli joku perhe.
- Jänkä Vänkkä
Muutama hyvä ja paljon ostava asiakas riittää. Ja, jos niitä ei paikallisista löydy, niin on markkinoitava muualta tulleille. Turisteille ja naapurimaiden kansalaisille. Ei tietenkään mielettömällä budjetilla. Mutta johonkin ehkä yhdessä yritysten kesken voitaisiin jonkinmoinen lappunen painattaa palveluista erimaiden kielillä? Sinne missä mahdolliset maksavat asiakkaat paikkakunnalla kävisivät?
Ja sitten, kun sana leviäisi, että Kajaanissakin olisi joku turistirysä (jonkinmoinen hyvälle paikalle sijoitettu "Kainuunportti"), paikallisilla fasiliteeteillä ja palveluilla avoinna 24/7. Niin siitä se massaturismi ja maksavat asiakkaat viidakkorummunkin kautta tietäisivät tutustua paikkaan, jossa olisi paikallisia tuotteita, palveluja ja elintarvikkeita tarjolla. Sellaisia on muuallakin ja niihin on aina mukava pysähtyä perehtymään kiireettömällä ajalla, että olisiko tässä lähellä jotain sellaista mikä kiinnostaisi.
Aikasuuret turistivirrat kuitenkin ohittavat paikkakunnan, joko Oulun ja Kuusamon tai Olun ja Kemi Tornion kautta Lappiin (siis menemättä Kajaanin ohi). Tai sitten suoraan Kajaanin ohi Kuusamoon odottamaan pääsyä Nordkappiin. Ehkä jonkun kannattaisi alkaa pyydystämään noista isoista ohi uivista kalovirroistakin?
- yrittäjän tytär
Ovat mökillä kesälomalla? Ei se tuotto välttämättä ole niin kummoinen, jos muutama käy kaupassa, että kannattaisi sen takia vähiä vapaapäiviään menettää. Ruokaahan ne lähinnä ostavat ja ruokakaupat on kyllä auki. Olisitko itse valmis pitämään liikettä auki sunnuntaipäivän, jos tietäisit saavasi siitä ehkä 20 euron voiton? En tasan usko, että nuo rastiviikkolaiset hirveästi muuta kuin ruokaa ostavat sunnuntaina. Mun äidilläni oli aikoinaan, ennen kauppojen aukiolon vapautumista, elintarvikekioski. Ruokaa, tupakkaa, juomaa (ei ollut kaljanmyyntiä, vaan ihan limsaa ja sellaista) ja makeisiä sieltä sunnuntaisin haettiin.
- matkamies vaan
Puhumattakaan siitä, että matkailijat voisivat kaivata Kajaanin leirintäalueen palveluja? No, Kajaanin viisaat rakensivat talonsa leirintäalueen päälle, ehkä näin on parempi, ei tule häiriöltä turisteista. Onneksi uusi matkailuvetonaula, Kajaanin uimahalli valmistuu pian!
- joku väitti silleen,
Onko tuonne Jormuan suuntaan, vitostien varteen, tulossa joku leirintäalue?
- matkamies vaan
joku väitti silleen, kirjoitti:
Onko tuonne Jormuan suuntaan, vitostien varteen, tulossa joku leirintäalue?
Niin olen kuullut. Silloin tosin ollaan menty jo Kajaanin ohi eikä sieltä niin vaan palata keskustaan shoppailemaan tai syömään.
Kajaani ja sen leirintäalue oli ennen matkailijoiden levähdys- ja taukopaikka, mutta ei ole enää, ei ole ollut enää pitkään aikaan. - PISTE
matkamies vaan kirjoitti:
Niin olen kuullut. Silloin tosin ollaan menty jo Kajaanin ohi eikä sieltä niin vaan palata keskustaan shoppailemaan tai syömään.
Kajaani ja sen leirintäalue oli ennen matkailijoiden levähdys- ja taukopaikka, mutta ei ole enää, ei ole ollut enää pitkään aikaan.7 päivää viikossa pyhäsä arkesa ei tee muut kuin karjatilalliset ja PISTE !
- Ohi Kajaanista
matkamies vaan kirjoitti:
Kajaani ja sen leirintäalue oli ennen matkailijoiden levähdys- ja taukopaikka, mutta ei ole enää, ei ole ollut enää pitkään aikaan.Näin se on, ottaisivat mallia vaikkapa Joensuusta Linnunlahden leirintäalue muutama sata metriä torilta
- fakta homma
ja sekin vielä, miksi ei oo kela, pankit, työkkäri, valtion ja kunnan virastot vloppuna auki. joku matkailija saattaisi tarvita niitä palveluja.
- Toinen Torvi,-
TUo on aivan toinen juttu. Harva noita kaipaa lomallaan, elämyksiä kylläkin. Toisaalta tuo sinun kommenttisi on niin ihanan kainuulaisen katkeran ja kyynisen immeisen,että olisko tuosta elämykseksi....
- Inga-Anneli
Pisteet Rocserille sunnuntaiaukiolosta.! Näkyi olevan asiakkaitakin, joten kyllä
turistit taitavat ostaa jotain muutakin kuin ruokaa, jos vain kaupat ovat avoinna.
Suurin osa suomalaisista on lomalla juuri nyt, pysähtyvät uusissakin paikoissa,
rahankäyttökin on rennompaa, joten miksi heille ei tarjota palveluita?? Se on
ainakin varmaa, että kerran käytyään kuolleessa Kajaanissa, jossa ei palveluita
saa, seuraavaa kertaa ei tule vaan he vain ajavat ohi sinne missä niitä ainakin
saa... - bonusbonusbonus
semmoinen on myös outo asia että LAUANTAINA ainakin joku vuosi sitten vain yksi kauppa avasi ovet 9.30 ja muut klo 10??? varsinkin kesäaikaan ihmiset ovat aikaisin liikkeellä. Kun minä yritin kauppoihin niin meitä oven nykijöitä oli aika monta liikenteessä, enpä ole sen jälkeen yrittänyt ja käymättä on jäänyt kun arkena ei omien työaikojen vuoksi kauppoihin pääse. Vaan onpa niitä kauppoja muuallakin kuin kajaanissa, pitää omalla shoppailla ja niin tekisi lomailijat kajaanissakin jos kauppaan pääsisi. Ja prismaan pääsee melkein aina, sieltä saa jo kaiken muun paitsi arkkua että vink vink jollekin ;)
- Ek Syksissä
Olihan nuo eilen auki, oli rismaa ja terraa sekä kitymarkettie, maksien sekä muuta. Kaikki auki. Luulisi sieltä jo yhen pyhäpäivän tarpeesa saavan, semminkin kun ei nuo suunnistajat tarvihen kun kaljoa ja käristemakkaroita.
- Inga-Anneli
Olen täys lespotiina eläkää välittäkö mitä kirjoittelen.
- Aito Inga-Anneli
Hupiveikko iski...=)
- Aito Inga-Anneli
Minä olen tosiaanki lespotiina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995