Rakkaan lemmikin täyttäminen

kissarakasta

Kissani on minulle rakas. Kuitenkin joskus sen aika tulee. Kissaa voisi muistella lämpimästi valokuvien kanssa, mutta olen miettinyt jospa sen täytättäisi ammattilaisella. Laittaisin sen ylvääseen asentoon, jonkin karahkan päälle. Kaapin päällä se tarkkailisi huonetta. Toinen vaihtoehto että laittisi sen kerälle nukkumaan.

Kuulostaako lemmikin täyttäminen oudolta? Onko kellään kokemuksia?

141

5520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+6

      Luin joskus vuosia sitten erään nuoren naisen haastattelun joka oli täytättänyt dalmatiankoiransa. Koirasta oli kuvaakin, takaapäin ja siinä se istui kuin elävä koira. Nainen kuitenkin haastattelussa sanoi että täytetty koira ei olekaan samanlainen kuin se elävä versio, sillä vaikka ammattilainen koiran täytti, ei mittasuhteet enää olleetkaan täysin samat. Ikävin asia hänestä olivat kuitenkin silmät. Vaikka ne olivatkin oikean väriset ruskeat, olivat ne kuitenkin lasia ja näin ollen koiran katse oli kuollut, mihinkään suuntaamaton. Se häntä häiritsi todella paljon ja hän totesikin että hänen koiransa on jossain muualla ja täytetty koira on täysin vieras.

      Oma mielipide? En todellakaan haluaisi täytättää nykyisiä eläimiä enkä ole täytättänyt jo kuolleitakaan. En toisaalta halua myöskään eläimeni tuhkia uurnassa kaapin päälle koristeeksi ja muistoksi kuten pari ystävätärtäni on tehnyt. Minä mieluummin hautaan kuolleen eläimen kuin teen siitä pysyvää muistomerkkiä. Minun eläimeni muuttuvat maaksi, mutta niiden muisto pysyy mielessäni elävänä.

      • eljkm

        älä hyvä ihminen täytä eläintäsi. ps:muistele mielessäin.


      • kis kis kippurahäntä
        eljkm kirjoitti:

        älä hyvä ihminen täytä eläintäsi. ps:muistele mielessäin.

        Ilman muuta...hyvä idea.

        Siitä asennosta vielä...mun mielestä paras ja tyypillisin asento kissalle on, kun se istuu ja nuolee persettään.
        Minun mielestäni se katti kannattais ikuistaa siihen asentoon.

        Niin...provohan tää oli ja sieltä huonoimmasta päästä.


      • sick...
        kis kis kippurahäntä kirjoitti:

        Ilman muuta...hyvä idea.

        Siitä asennosta vielä...mun mielestä paras ja tyypillisin asento kissalle on, kun se istuu ja nuolee persettään.
        Minun mielestäni se katti kannattais ikuistaa siihen asentoon.

        Niin...provohan tää oli ja sieltä huonoimmasta päästä.

        "Niin...provohan tää oli ja sieltä huonoimmasta päästä."
        -Nimenomaan

        Täyttäisittekö kuolleen puolisonnekin, jos siihen olisi mahdollisuus?


      • ja kokoajan
        sick... kirjoitti:

        "Niin...provohan tää oli ja sieltä huonoimmasta päästä."
        -Nimenomaan

        Täyttäisittekö kuolleen puolisonnekin, jos siihen olisi mahdollisuus?

        Tässä provossa yritetään taas kerran tehdä jostain asiasta normaalia ja jostain toisesta outoa.

        "Kuulostaako lemmikin täyttäminen oudolta?"

        Kyllä nämä alkavat todella olemaan jo niin hävyttömiä provoja kun vain pystyy olemaan. Eikö nyt ihan oikeasti tälläiseen asiaan ole mitään sääntöä kun provotus ei ota loppuakseen.


      • sick... kirjoitti:

        "Niin...provohan tää oli ja sieltä huonoimmasta päästä."
        -Nimenomaan

        Täyttäisittekö kuolleen puolisonnekin, jos siihen olisi mahdollisuus?

        Pelkkä ajatuskin rakkaan ystävän täyttämisestä kammoksuttaa , voi ziisus sentään!

        Itsellä kissoja ollut vuosikymmeniä ja osa niistä haudattu eläinten hautausmaalle (joka lopetti toimintansa kesken kaiken! ) tuon jälkeen kaikki muut kaverimme on tuhkattu ja ne tosiaan on meillä lasikaapissa tallella, koska silloin tuntuu siltä, että ne ovat kotona yhä, vaikka vaan maallinen jäännös purkissa onkin mutta silti. Meillä kisut elivät 15 - 23 vuotiaiksi.

        Vihaan, halveksun ja inhoan henkilöitä, jotka ottavat lemmikin ja eivät huolehdi siitä ja kyllästyttyään siihen vievät sen murha-piikille ! Sama kohtalo vain tuollaisille pissipäille itselleen olisi oikein!

        Lapsille ei pidä ottaa lemmikkiä "leluksi" jota sitten riepotellaan ja väännellään ja venyteään miten sattuu! Loppujen lopuksi tuommoinen pieni muksu 2-7 vuotias on julma olento! Aikuiset taas ovat tyhmiä, jotka ottavat ns. kesäkissan vaikka mökille ja heivaavat sen luonnon armoille syksyn tultua, nuo henkilöt pitäisi eliminoida pois maailmankartalta!

        Vaan sinä joka harkitset ystäväsi täyttämistä, unohda koko juttu! Kunnioita edes sen verran parhaan kaverisi muistoa ja mennyttä elämää!


      • älyhoi älä jätä
        eljkm kirjoitti:

        älä hyvä ihminen täytä eläintäsi. ps:muistele mielessäin.

        Nyt menee yli minun älyni että kissa täytettäis eikö muuten tule tauteja.Minusta olisi hirveetä jos minun kissaani availtas.Hulluja on monenlaisia.


      • Voi......#%*^%#
        angry.cat kirjoitti:

        Pelkkä ajatuskin rakkaan ystävän täyttämisestä kammoksuttaa , voi ziisus sentään!

        Itsellä kissoja ollut vuosikymmeniä ja osa niistä haudattu eläinten hautausmaalle (joka lopetti toimintansa kesken kaiken! ) tuon jälkeen kaikki muut kaverimme on tuhkattu ja ne tosiaan on meillä lasikaapissa tallella, koska silloin tuntuu siltä, että ne ovat kotona yhä, vaikka vaan maallinen jäännös purkissa onkin mutta silti. Meillä kisut elivät 15 - 23 vuotiaiksi.

        Vihaan, halveksun ja inhoan henkilöitä, jotka ottavat lemmikin ja eivät huolehdi siitä ja kyllästyttyään siihen vievät sen murha-piikille ! Sama kohtalo vain tuollaisille pissipäille itselleen olisi oikein!

        Lapsille ei pidä ottaa lemmikkiä "leluksi" jota sitten riepotellaan ja väännellään ja venyteään miten sattuu! Loppujen lopuksi tuommoinen pieni muksu 2-7 vuotias on julma olento! Aikuiset taas ovat tyhmiä, jotka ottavat ns. kesäkissan vaikka mökille ja heivaavat sen luonnon armoille syksyn tultua, nuo henkilöt pitäisi eliminoida pois maailmankartalta!

        Vaan sinä joka harkitset ystäväsi täyttämistä, unohda koko juttu! Kunnioita edes sen verran parhaan kaverisi muistoa ja mennyttä elämää!

        "Koirasta oli kuvaakin, takaapäin"

        Tämä oli tässä.

        SA***NAN provo alotukset!!!


      • tosisssaanko
        eljkm kirjoitti:

        älä hyvä ihminen täytä eläintäsi. ps:muistele mielessäin.

        Ei jumalauta,tosissaanko olet...
        Täytä vaikka sitten seuraavaksi mummosi kiikkustuoliin.


      • KHK.-
        ja kokoajan kirjoitti:

        Tässä provossa yritetään taas kerran tehdä jostain asiasta normaalia ja jostain toisesta outoa.

        "Kuulostaako lemmikin täyttäminen oudolta?"

        Kyllä nämä alkavat todella olemaan jo niin hävyttömiä provoja kun vain pystyy olemaan. Eikö nyt ihan oikeasti tälläiseen asiaan ole mitään sääntöä kun provotus ei ota loppuakseen.

        Kummallista, että kaikki tällä palstalla on provoja, jnk. mielestä.

        Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä, itsekkin olen miettinyt tuota täyttämistä, oman koiran kohdalla, kun se aika tulee, mutta tuo 6 6 juttu pani kyllä miettimään, että onko siinä mitään järkeä.
        Muistot elävät mielessä ja kuollut on kuollut.


      • ..-..
        älyhoi älä jätä kirjoitti:

        Nyt menee yli minun älyni että kissa täytettäis eikö muuten tule tauteja.Minusta olisi hirveetä jos minun kissaani availtas.Hulluja on monenlaisia.

        " kissa täytettäis "

        Täytetäänhän lintujakin ? Ja villieläimiä on museoissa, mitä ihmeellistä siinä on ?


      • mirimirimirii
        tosisssaanko kirjoitti:

        Ei jumalauta,tosissaanko olet...
        Täytä vaikka sitten seuraavaksi mummosi kiikkustuoliin.

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD !!!


      • elämä on provo
        KHK.- kirjoitti:

        Kummallista, että kaikki tällä palstalla on provoja, jnk. mielestä.

        Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä, itsekkin olen miettinyt tuota täyttämistä, oman koiran kohdalla, kun se aika tulee, mutta tuo 6 6 juttu pani kyllä miettimään, että onko siinä mitään järkeä.
        Muistot elävät mielessä ja kuollut on kuollut.

        Eihän siinä mitään ihmeellistä olekkaan, niinkun ei ylipäätään missään asiassa ole mitään ihmeellistä.

        Mutta provoilu on juuri sitä että joku asia on muka niin erikoista, että siitä yksinkertaisesti täytyy keskustella.

        Kaikki "aikuisten oikeesti" pellet sitten vakavissaan juttelevat, että voi voi voi kun taas on tämmöinen jännä asia mistä täytyy sanoa se oma, jopa 3 vuotiaan tasolla oleva kommentti.

        Jopa tämäkin kommentti on tavallaan provo, jos tällä saisi jotain keskustelua aikaan.


      • ja kokoajan kirjoitti:

        Tässä provossa yritetään taas kerran tehdä jostain asiasta normaalia ja jostain toisesta outoa.

        "Kuulostaako lemmikin täyttäminen oudolta?"

        Kyllä nämä alkavat todella olemaan jo niin hävyttömiä provoja kun vain pystyy olemaan. Eikö nyt ihan oikeasti tälläiseen asiaan ole mitään sääntöä kun provotus ei ota loppuakseen.

        Hei,

        Ikävää, jos koet aloituksen provosoivaksi. Haluamme tuoda etusivulla monipuolisesti esiin erilaisia aiheita ja korostaa, että meillä saa keskustella kaikesta - jopa vähän oudoista ja yllättävistä aiheista. Kunhan tämä tapahtuu S24-sääntöjen ja lain rajoissa.

        Toivomme, että myös muut keskustelun osallistujat arvostavat sananvapautta ja oikeutta keskustella aiheesta kuin aiheesta. Jos aihe ei tunnu itselle luontevalta tai uskottavalta, suosittelemme osallistumaan niihin keskusteluihin, jotka itselle paremmin sopivat.

        Keskustelun iloa!

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24


      • täys provo
        suomi24 kirjoitti:

        Hei,

        Ikävää, jos koet aloituksen provosoivaksi. Haluamme tuoda etusivulla monipuolisesti esiin erilaisia aiheita ja korostaa, että meillä saa keskustella kaikesta - jopa vähän oudoista ja yllättävistä aiheista. Kunhan tämä tapahtuu S24-sääntöjen ja lain rajoissa.

        Toivomme, että myös muut keskustelun osallistujat arvostavat sananvapautta ja oikeutta keskustella aiheesta kuin aiheesta. Jos aihe ei tunnu itselle luontevalta tai uskottavalta, suosittelemme osallistumaan niihin keskusteluihin, jotka itselle paremmin sopivat.

        Keskustelun iloa!

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24

        Kyllä nyt tulee taas sellaista provoa että ei mitään järkeä.

        "meillä saa keskustella kaikesta - jopa vähän oudoista ja yllättävistä aiheista."

        Juuri tyypillinen kommentti henkilöltä jolla on työpaikan säännöt, mutta tiesitkö sitä, että ihan oikeassa elämässä ei tarvi ihmetellä tai oudoksua yhtään mitään?

        Et ainakaan tuolla s24 nimikkeelläsi sitä tiedä.

        Olet alentanut itsesi vaivaispalkan pennosten vuoksi.


      • Anonyymi
        suomi24 kirjoitti:

        Hei,

        Ikävää, jos koet aloituksen provosoivaksi. Haluamme tuoda etusivulla monipuolisesti esiin erilaisia aiheita ja korostaa, että meillä saa keskustella kaikesta - jopa vähän oudoista ja yllättävistä aiheista. Kunhan tämä tapahtuu S24-sääntöjen ja lain rajoissa.

        Toivomme, että myös muut keskustelun osallistujat arvostavat sananvapautta ja oikeutta keskustella aiheesta kuin aiheesta. Jos aihe ei tunnu itselle luontevalta tai uskottavalta, suosittelemme osallistumaan niihin keskusteluihin, jotka itselle paremmin sopivat.

        Keskustelun iloa!

        Terveisin,
        Elina
        Suomi24

        kustelun i


    • kissarakasta

      Silmäjuttu on tosi. Ehkä paras asento sille olisi kerällä nukkumassa, siis silmät kiinni. Ja tuokohan se koko ajan liikaa mieleen sen raastavan ikävän ja surun?

      • Hanska-Harto

        Itse annoin tehdä pystykorvastani Pepistä hansikkaat, joita käyttäessä mielihyvin muistelen uskollista ystävääni, joka nahkallaan teki viimeisen palveluksensa. Kiitollisin mielin ja tippa linssissä.


      • pixi
        Hanska-Harto kirjoitti:

        Itse annoin tehdä pystykorvastani Pepistä hansikkaat, joita käyttäessä mielihyvin muistelen uskollista ystävääni, joka nahkallaan teki viimeisen palveluksensa. Kiitollisin mielin ja tippa linssissä.

        sairasta


      • hanskaan veto
        pixi kirjoitti:

        sairasta

        Heh, tuohan vitsailee, ei Pepistä saa tehdä hansikkaita.


      • Jahtikaveri
        Hanska-Harto kirjoitti:

        Itse annoin tehdä pystykorvastani Pepistä hansikkaat, joita käyttäessä mielihyvin muistelen uskollista ystävääni, joka nahkallaan teki viimeisen palveluksensa. Kiitollisin mielin ja tippa linssissä.

        Kyllä tuo on vanha suomalainen perinne ja voin suositella sitä kaikille. Hanskoina lemmikkimme ovat aina mukanamme muistoissa ja samalla lämmittävät paitsi käsiä, niin myös mieltämme. Metsästäessä varsinkin koiramme jatkavat aina jahtikavereina hanskan muodossa.


      • miranda

        Mitäs itse luulisit, jos mieleesi kerran on tällainenkin aatos tullut. Suru vaan täytyy käsitellä. Menettämisen pelko on aina läsnä ja rakkaan lemmikin poismeno on rankka asia itse kullekin lemmikkieläimen omistajalle.
        Tottakai lasisilmät ovat elottomat, täytyy olla varmaan maagikko että saa ne näyttämään aidoilta ja eloisilta.
        Olen ollut tilanteessa jossa koirani lopetettiin eläinlääkärissä.
        Elämäni rankimpia asioita. Mitä tulee lemmikin täyttämiseen, niin voit varmaan jo päätellä että en ole tämän asian kannalla.
        Hautasin oman koirani ja kun muutin paikkakunnalta, niin otin mukaani mieheni tekemän hautakiven, muisto koirasta.
        Koirasta on myös valokuvia. Muistoja, jotka ovat haalistuneet (kuolemasta 13 v), mutta eivät koskaan häviä. Olen piirtänyt koirastani muotokuvan, ja suurennetun kuvan olen kehystänyt ja antanut äidilleni.

        Eli mielipiteeni asiaan on:
        Annan mieluummin itseni surra ja käsitellä asiaa ikävöimällä kun SEN AIKA ON.

        Kuin että ennakkoon suunnittelisin sitä, että voisin SIVUUTTAA suremisen, kun VÄISTÄMÄTÖNTÄ (KUOLEMAA) EI VOI SIVUUTTAA.

        Näkisin kokoajan ELOTTOMAN eläimen muistuttamassa minua kokoajan näennäisellä olemassaolollaan siitä että olen MENETTÄNYT sen. LASISILMILLÄÄN.
        (puistatuksia)


      • 7777+4444
        Jahtikaveri kirjoitti:

        Kyllä tuo on vanha suomalainen perinne ja voin suositella sitä kaikille. Hanskoina lemmikkimme ovat aina mukanamme muistoissa ja samalla lämmittävät paitsi käsiä, niin myös mieltämme. Metsästäessä varsinkin koiramme jatkavat aina jahtikavereina hanskan muodossa.

        Näin 65-vuotias äitinikin kertoi,että isänsä oli tehnyt pystykorvasta hanskat.Oli lämmin ajella mopolla oppikouluun.


      • ole hiljaa
        7777+4444 kirjoitti:

        Näin 65-vuotias äitinikin kertoi,että isänsä oli tehnyt pystykorvasta hanskat.Oli lämmin ajella mopolla oppikouluun.

        Jos sun äitis on nyt 65, niin milloinkohan sen isä on ollu oppikouluiässä? N. 100 vuotta sitten, ja silloin ei kukaan ajanut mihinkään mopolla.


      • 7777+4444
        ole hiljaa kirjoitti:

        Jos sun äitis on nyt 65, niin milloinkohan sen isä on ollu oppikouluiässä? N. 100 vuotta sitten, ja silloin ei kukaan ajanut mihinkään mopolla.

        Opettele lukemaan.Missä sanoin,että ukki olisi ajanut mopolla oppikouluun?


    • .

      Älkää tehkö tuota. Mieluummin kauniit muistot kuin se pelkkä kuori kököttämään jonnekin, oli asento mikä tahansa. Jossain haastattelussa eläintentäyttäjä kertoi kun joku koiranomistaja oli pyytänyt täyttämään koiransa. Myöhemmin tämä asiakas soitti useita kertoja itkuisena öisinkin kun ei se ole se sama mitä se joskus oli.

      Ottakaa mieluummin vaikka tuhkauurna. En voisi kuvitellakaan että täytättäisin omia kissojani, kun se on vain pelkkä kuori.

    • Ei kiitos, nej tack

      Miltäs kuulostaisi isoäiti tai velipoika täytettynä? Ylväässä asennossa sohvalla tai kiikkustuolissa?

      Yhtä oudolta kuulostaa että joku haluaisi täyttää kissansa tai muunkaan lemmikkieläimensä.

      Kuollut on kuollut eikä takaisin tule muuten kuin muistoissa.

      Lemmikkieläimen täyttäminen on melkein jo vainajan häpäisemistä, sillä perheenjäsen ja rakas se oli ja yhä on. Muistoissa.

      • Norman Bates

        Ei kannata, kokemusta on. Katsokaa dokumenttielokuva, löytyy nimelläni


      • Escargot

        Nii juuri näin ja mun mielestä siinä on jotaijn kiirastulimaista kun ei päästä lemmikkiään "kokonaan" kuolon puolelle vaan säilyttää sitä jollain tavalla.


      • pop up
        Norman Bates kirjoitti:

        Ei kannata, kokemusta on. Katsokaa dokumenttielokuva, löytyy nimelläni

        Enhän minä isoäitiä ajatellut, mutta täytetty anoppi kävi mielessä.


      • so suru
        pop up kirjoitti:

        Enhän minä isoäitiä ajatellut, mutta täytetty anoppi kävi mielessä.

        Oliko anoppi niin rakas sulle..?


    • pena poikakissa

      Minusta se kuulostaisi vähintäänkin oudolta eli en pidä ollenkaan ajatuksesta. Itse vierailin 70-luvulla erään kaverin luona, joka oli kaupunkiin muuttaessaan lopetuttanut viimeisen koiransa. Ja uskokaa tai älkää, hän oli poistanut tai poistattanut nahkan tuolta kaveriltaan. Asiallisesti käsiteltynä tuo karhukoiran talja oli hänen kaupunkiasuntonsa sängyn päällä ikään kuin osana päiväpeitettä.....ei se minusta edes silloin tuntunut hyvältä ja minulle siitä jäi lähinnä ikävä muisto, vaikka tuo kaveri oli itse varmasti aivan vilpittömästi halunnut tuolla tekemisellään kunnioittaa koiransa muistoa. Jos tuon oman kissani kuolema koittaa ennen minua ja kuolema on sellainen, ettei ilves käytä sitä ravinnokseen niin tulen hautaamaan kissani ja laittamaan ristin tai kiven ja juuri tänne maaseututontilleni joka on tuon rakkaan lemmikkini todellista reviiriä. "Poika" nauttii niin valtavasti kun saa kiipeillä ja metsästellä tässä pihapiirissään. Ja ei näköjään ole halukas poistumaan pihapiiristä, mutta koska olemme metsän keskellä niin havaintoja ilveksestä on aivan pihapiiristä. En ole kuitenkaan halukas sulkemaan tuota lemmikkiäni "häkkiin", koska haluan sen nauttivan elämästään täysillä. On kuitenkin noissa ulkorakennuksissa yleensä ja yöksi tulee ainakin joksikin aikaa viereemme nukkumaan. Ja myyrät se tuo mielellään minun nähtäväksi, mutta käyttää ne sitten ravinnokseen vaikka hyvää ravintoa on tarjolla....toki muutamia pikkulintujakin jää saaliiksi, mutta senkin annan kissalleni anteeksi.

    • loreleine

      Hei,

      olen itse koiraihminen ja minulla oli 15 vuotta koira, joka jakoi monet ilot ja surut
      sekä vaikeat elämän vaiheet. Kun koira alkoi näyttä hyvin väsyneeltä ja vaivojakin oli,
      tiesin että vaikea päätös on edessä. Silittelin koiraani hellästi ja sanoin sille,että
      sinun on nyt aika lähteä turkinvaihtomatkalle, tule sitte takaisin uudessa ja vähän helpommassa turkissa. (Idean sain eräästä lastenkirjasta)

      Kuitenkin koiran poismenon jälkeen päätin vakaasti, että ei enää koiraa eikä
      sitoutumista sen hoitamiseen... No, eräs kaunis kesäpäivä tulin töistä ja näin
      pihalla maailman suloisimman pikkuhauvelin isäntänsä kanssa. Isäntä osoittautui
      tosi reppanaksi eikä kyennyt pitämään huolta pennusta, seurasin tilannetta jonkun kunnes tein ostotarjouksen. Sain aivan yhtä rakkaan koiran entisen tilalle - siis tuliko hän takaisin uudessa turkissa? Ehkä sinunkaan ei tarvitse harkita rakkaan kissasi täyttämistä, jos uskot tähän lapselliseen tarinaan.

      Kesäisin terveisin Pikku-Hukka ja Emäntä

      • lenny5

        Lemmikin täyttäminen ei tunnu hyvältä. Aika raadollista on myös se, että lemmikin nahka joudutaan nylkemään, lihat ja sisäelimet keittämään ties missä kemiallisessa prosessissa kunnes pelkät luut ovat jäljellä. Luuranko täytetään, nahka karvoineen viritetään päälle ja kaiken kruunuksi istutetaan ilmeettömät lasisilmät.
        Onko tämä arvokas loppu rakkaalle lemmikille? Parempi muistella vaikka valokuvien parissa.


      • 3+3
        lenny5 kirjoitti:

        Lemmikin täyttäminen ei tunnu hyvältä. Aika raadollista on myös se, että lemmikin nahka joudutaan nylkemään, lihat ja sisäelimet keittämään ties missä kemiallisessa prosessissa kunnes pelkät luut ovat jäljellä. Luuranko täytetään, nahka karvoineen viritetään päälle ja kaiken kruunuksi istutetaan ilmeettömät lasisilmät.
        Onko tämä arvokas loppu rakkaalle lemmikille? Parempi muistella vaikka valokuvien parissa.

        no ei todellakaan käytetä elukan omaa luurankoa vaan täytetyssä eläimessä vain nahka on alkuperäistä. Tukirankana käytetään rautalankaa tms.


      • Thea

        Ihana tarina :)


    • joopajoo

      Ota mielummin uusi kissa

    • elämäni rakkaudet

      Olen itsekin tuota vaihtoehtoa miettinyt kun rakkaista otuksistani aika jättää, mutta en pysty siihen. Mieluummin vaikka otan tatuointina kummastakin kuvan ihooni muistoksi jolloin kumpikin kulkee rinnallani kuolemaani asti minne ikinä menenkin. Kuvat saavat olla muistoina myös niistä niin raivostuttavista, mutta silti niin rakkaista karvapalleroista.

      Täyttäminen kun ei tuo rakasta kissaani luonteineen takaisin, vaan todellakin on vieras kuori pelkästään. En siihe enää pystyisi. Olen päättänyt myöskin haudata heidät (kyllä kissoista puhuttelen näin!) mökille tai jos silloin omistan omakotitalon niin sen pihaan. Toki myös eläinten hautausmaata olen vaihtoehtona pitänyt.

      Sitten kun aika tuntuu hyvältä niin otan uuden kissan tilalle. Ja toivon, että sitäkin rakastan yhtä paljon kuin entisiänikin. Ajatus tuntuu vielä niin kaukaiselta, mutta tiedän, että toiselle se aika voi tulla jopa muutaman vuoden sisällä, koska ikää alkaa olemaan jo reippaasti. Toivon vain, että olen pystynyt tarjoamaan kummallekin kissalleni hyvän ja iloisen elämän.

      • maruna

        Kun aika kumppaneistasi jättää ja heidän on aika lähteä Sateenkaarisillalle. Anna surun valua ylitsesi. Anna sern hukuttaa sinut. Mutta , muista, että lemmikkisi ovat edelleen tieoisia, päästä heidät vapaiksi. Älä sido. JoKu toinen karvapallero kaipaa jo kotia. Ettekä te koskaan toisianne menetä, ei ole taivasta. Ei ole helvettiä. Rakkaus ja ystävyys yhdistyy aina. Minullakin on edesmenneitä karvakavereita sateenkaarisillalla odottamassa. Ehkä me ylitämme sillan. Tai, ehkä me vain jäämme hengailemaan sillalle. Kuullostaa mukavalta paikalta. Ja, vaikka Sateenkaarisiltaa ei olisikaan, niin, minä tiedän, että eläimillä on sielu. Ihminenkn on eläin. Vain, paljon julmempi eläin kuin ovat muut eläimet. Miksi silloin viaton olisi saanut sieluttomuuden. Uskikset älkää vaivautuko.


    • Bloody fur

      Joo ei lemmikkien täyttämistä.
      Ymmärrän täyttämisen oppimistarkoituksissa esim jos peruskouluun tarvitsee täytettyjä luonnoneläimiä.

    • Me lapset

      Ei kannata. Kunnioita ruumista. Muutenkin toi täytämis homma kuvottaa mua.

      • Kuvottavaa..........

        En mäkään täyttäisi lemmikkieläintä. Koulujen elänoppitunnilla olen nähnyt täytettyjä tavallisia pikkueläimiä, mutta kotiin en suvaitse, se vaikuttaa, jopa oksettavalta, en kävisi moisessa kylässäkään.Huh, huh, eläimillä on oma hautausmaakin kaupungeissa tai sitten tiettyyn paikkaan, missä voi lapset vielä joskus kukkia haudalle. muistellessaan lemmikkiä.Säilyttäkää valokuvat ennememmin lemmikistä vaikka tauluiksi.


      • niin mitä

        Ei se ole ruumis, joka on vaan ihmisella. Raato tai haaska se on.


      • kehtaatkin solvata
        niin mitä kirjoitti:

        Ei se ole ruumis, joka on vaan ihmisella. Raato tai haaska se on.

        Ihminen on kuoltuaan sama haiseva haaska.


    • Vitun sairasta

      On minunkin koirani minulle rakas mutta sen verran kunnioitusta kuitenkin löytyy että en sen kuoltua täytätä sitä. Kuolleet kuuluu maahan eikä kirjahyllyn reunalle istumaan.

    • Perinteitä.

      Lemmikkien täyttämisestä on jo vuosikymmeniä,jos ei peräti jo satoja. Lemmikin täyttäminen ei ole mikään uusi,tai erikoinen juttu.

      • Uskomatonitsekkyys

        Lemmikin täyttäminen ei ole mikään uusi tai erikoinen juttu mutta kuitenkin merkki ihmisen heikosta moraalista ja narsistisyydesta.


    • Ht

      Istuta haudan päälle puu, ja teetä taiteilijalla vaikka veistos tai keramiikkaveistos lemmikistäsi. Veistoksesta saa juuri sopivan elävän esineen, ja melkeinpä elävämmän, kuin täytetystä eläimestä. Varmaankaan ei maksa yhtään sen enempää kuin eäimen täyttäminen. Veistoksen voi laittaa vaikka haudallekkin,

    • Mainecoon81

      En minäkään lähtisi täyttämään. Mutta, sillon kun meidän melkein 21v kissa piti viedä ikuiselle unelle niin äitini halusi uurnaan sen. Tänä päivänä se kaunis uurna tassun kuvalla koristaa hänen hyllyään

    • nau

      Minä en olisi niin itsekäs ja sitäpaitsi se ei ole enä sama lemmikki kun kököttä liikkumattomana. Jokaisella elävällä olentolla on poisnukkumisen jälkeen oikeus hautarauhaalle. Kunnioituksesta lemmikin kohtaan hautaan tämän eläinten hautausmaalle, myös kuolleena syntyneet pennut. Tämä on minun mielipiteni asiasta. Hyvää kesää kaikille, olkaa ihmisiksi!

    • loistava idea

      ton mäkin teen. täytän kuolleet eläimeni.riittääkö kun ottaa suolet pois ja heiniä tiale

    • Surusilmä

      Kiitos Loreleine..jouduin lopettamaan rakkaan kaverini maanantaina ja olen
      surun murtama...kaunis kirjoituksesi helpotti oloani..tuhkan sirottelen tuttujen lenkki-polkujen varteen..ja kuvat vuosien varrelta ovat lohduttamassa..

    • Huh!

      Ookko nää ihan pöpi??

    • Itse en jotenkin tykkää ajatuksesta, että kissa olis täytettynä nurkassa, kuin jokin koriste. Elävä olento kuitenkin ollut ja kissana erityisen tärkeä minulle. Jotenkin itse tykkäisin, että kun kissa kuolee, hänen vartalonsakin saa rauhan.

      Vaikka se olis minun kissa, mutta kissan oma vartalo jota kissa tarvitsi elääkseen. En minä. Tavallaan se, että perheenjäsenestä/lemmikistä tulee kuoltuaan koriste tuntuu pahalta tässä ajatuksessa. Mieluiten itse muistelen kissaa sen eläessä, kun katselen täytettyä kuollutta ystävää kotini nurkassa. Makuasia.

    • PeltirumpuA

      Psyco 1, 2, 3...

    • mielikuvien vanki

      Eikös tämä ole jenkeissä ihan yleinenkin käytäntö?

      Vähän kolkko ajatus täyttää kaikki rakkaansa... siinä ne kaikki istuisivat täytettynä pöydän ympärillä, edesmenneet sukulaiset lemmikkeineen. Kunnes eräänä päivänä uusi lemmikki päättäisi pelmauttaa koko porukan täytteet pitkin kämppää.. Kokemusta ei ole, mutta mielikuvia ajatus synnyttää!

      • ei eläin täyttöjä

        onko ihmiset tulleet mielisairaksi????????????


      • UinuUinu

      • etenee

        No, joo. Ovathan nämä ihmiset laittaneet vainaitakin istumaan tuoleille ja kuvailleet heitä lukemassa kirjaa ja niin pois päin. Nyt kissa seuraavaksi täytetään sikiö. Sitten lapsi jne. Sairaatr ovat aina sairaita.


    • xc
    • Dibs

      Täytetyt eläimet sopivat museoihin, mutta eivät koteihin. Anna kissasi ruumiin rauhassa maatua.

      • oletko sieltä?

        Pudasjärvellä eläinten ei anneta maatua. Mummotkin kohta tehdään tauluiksi.


    • naw

      Ei kannata täyttää. Anna kuollelle rauha ja kunnioitus.
      Itse en laittaisi perheenjäsentään koristeeksi, pelkkä ajatuskin tuntuu pahalta minusta.
      Mielummin katselet kuvia ja videoita, jossa kissasi oli elävä. Paljon parempi ajatus.

    • nii-i joo-o

      Aikuistu tai mene hoitoon. Olen joskus lapsena miettinyt täyttäväni koirani, kun ne oli rakkaita, mut 14-vuotias kovia kokenut lapsi on eri asia kuin akuinen ihminen ja ei tulisi missään nimessä enää moinen hulluus mieleen. Päästä nyt hyvä ihminen irti eläimestäsi, kun aika tulee! Ei täytetty ole sama asia kuin elävä. Ihan eri näköinen ja silmät puuttuisi jotka on sielun peili.
      Maalauta taulu ja ota valokuvia. Tuhkauta vaikka kissasi. Ite tuhkautin koirani ja olen ollut tyytyväinen ratkaisuun ja ei ollut silloin omaa pihaa mihin haudata. Uurnat on kotona vitriinin alahyllyllä muistuttamassa menneisyydestä ja rakkaista lemmikeistä.
      Ny ton uudet koirat ja eläinalantyö joten muistelen harvoin edesmenneitä. Elän nykyisyyttä!

    • Loistava kirja

      Suosittelen kirjaa 'Uinu uinu lemmikkini'

    • rtaaad
    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Minua ärsyttää nämä Suomi 24 toimesta väkisin tehtailemat aloitukset. Eikö teillä ole tarpeeksi lukijoita kun pitää sortua näin naurettavaan temppuun. Menisitte oikeisiin töihin.

      • Oletko yli 18...?

        Niinpä, vähän haisee välillä nämä "sattumalta napatut satunnaiset keskustelut" jotka palvelunpitäjä arpoo tuohon ekalle sivulle.

        Aika tekopyhää että "kollektiivinen raivonnostaja-topiikin linkkiä klikkaamalla päätyy "kyllä-olen 18 vuotta" -sivulle ts seksiosastolle näistä keskusteluista..

        Vähän houkuttelevaa alaikäiselle tai jopa lapselle tuokin. Tekopyhää sitten kysyä korkeaotsaisesti "oletko hei 18"? Jos ekalla klikkauksella "en ole" löytää itsensä jostaina Muumimaailman sivuilta niin eiköhän päättäväinen keksi siitä mitä tulee vastata että tämän "Suomi24Keskustelut/PäivänValittuToraketju" -sisällön pääsee näkemään..

        Pisnestähän tämä Suomi24 :lle on..


      • 99999999999
        Oletko yli 18...? kirjoitti:

        Niinpä, vähän haisee välillä nämä "sattumalta napatut satunnaiset keskustelut" jotka palvelunpitäjä arpoo tuohon ekalle sivulle.

        Aika tekopyhää että "kollektiivinen raivonnostaja-topiikin linkkiä klikkaamalla päätyy "kyllä-olen 18 vuotta" -sivulle ts seksiosastolle näistä keskusteluista..

        Vähän houkuttelevaa alaikäiselle tai jopa lapselle tuokin. Tekopyhää sitten kysyä korkeaotsaisesti "oletko hei 18"? Jos ekalla klikkauksella "en ole" löytää itsensä jostaina Muumimaailman sivuilta niin eiköhän päättäväinen keksi siitä mitä tulee vastata että tämän "Suomi24Keskustelut/PäivänValittuToraketju" -sisällön pääsee näkemään..

        Pisnestähän tämä Suomi24 :lle on..

        Korjataan.... "linkkiä klikkaamalla VOI VÄLILLÄ...jne". Ei aina sentään. :)


    • ellunenlellunen

      Hyi olkoon, en ikinä täytättäisi koiraani. Täytetyt eläimet ylipäätänsäkin ovat niin puistattavia, että huhhuh. Sairasta

    • JK

      EI OL KOKEMUSTA

    • Suttura

      Järkyttää:O

    • 34555yy

      Meinattiin tehdä meidän kissasta karvahattu, mutta luovuttiin ajatuksesta.

    • Muistoissa

      Minulla ei ole kokemusta asiasta, mutta mielestäni on väärin tehdä niin. Meidän entinen koiraon haudattu mökkimme alueelle, perusteena oli että koiramme on tykänyt siellä juosta ja temmeltää. Mikään ei tuo lemmikkiä takaisin, mutta jokainen meistä lähtee ajallaan. Minusta lemmikkiä pitää kunnioittaa samalla tavalla kun ihmistä. Ei kukaan täytä äitiään tai mummiaan tämän menehtyessä. Miksi siis lemmikin, onhan sekin ollut perheen jäsen, osa elämäämme. Muistot säilyy aina ja ikuisesti sydämmessä

    • Kissa 15 vuotta

      En halunnut kissasta kuin elävät muistot niin sanotusti. Olisi outoa katsoa kuollutta kissaa. Muistan sen sijaan usein kuinka saatteli minut nukkumaan ja alkoi itse syödä pimeässä sitten ruokaansa. Senkin kun laitoin tiettyjä ruokia tuli niitä pyytämään

    • Sairasta!

    • isokoira

      Canis Major

      Minäkin haluaisin täyttää lemmikkikissani (naapurin kollin), mutta en millään tahdo saada sitä kiinni...

    • mdjcwlnj

      Täytetty anoppikin voisi olla kiva idea. Seisomaan terassin kulmalle tuhkis toiseen käteen ja toiseen voisi ripustaa grillaus sakset etc.etc.
      Jos laittaisi alahampaat teräksestä niin saisi niihin avattua olutpullon.
      Ei muuta kun kekseliästä kesän jatkoa mukavien ideoiden parissa.

      • greatssenseofhumorma

        buahhaahhaa :D


    • mummikin

      Lemmikin täyttäminen on mielestäni sairasta! Itse olen kissaihmisiä ja kissani sai elää pitkän ja hyvän elämän. Lopulta munuaiset pettivät ja nyt rakas kisulini on haudattuna pihasyreenin viereen. Muistona kissastani olen säästänyt nukkuma-alustan sekä tietenkin paljon valokuvia.

    • KisuMisu

      EI IKIMAAILMASSA!
      Se olisi kissan henkistä rääkkäystä!
      Minä vain hautaan kissan takapihalla olevaan metsään ja jätän siihen ristin merkiksi!
      Kuka nyt haluaisi täyttää rakkaan lemmikkinsä?!
      En minä!
      Se olisi tyhmää ja pian kuitenkin säälii sitä lemmikki raukkaa kun niin joutui täytetäväksi...
      Se olisi hirveää katseltavaa niin kertokaa toki mieli piteenne tästä.
      Kiitos...
      Kissan kuva nyt tähän loppuun: ^-^

    • Ales

      Minun mielestäni se ei ole ollenkaan hyvä idea. Se olisi minun mielestäni melkoinen loukkaus lemmikin muistoa kohtaan.

    • åpåpåpåpå

      Nimimerkille mdjcwlnj: Luulen, että ihmisen täyttäminen on vaikeampaa kuin karva- tai höyhenpeitteisten eläinten. Pääasiassa lienee käytetty balsamointitekniikkaa, jonka saavutuksiin voi käydä tutustumassa mm. Moskovassa. Jotkut taas ovat testamentanneet luurankonsa vanhalle koulullensa, käytettäväksi biologian opetuksessa. Eräs norjalainen taas sai testamenttina nepalilaisen ystävänsa pääkallon. Mahdollisuuksia on monia.

    • hautaan vaan

      Kolokkoa,sanoisin.aina tuijottamassa.

    • jarkoffi

      Hieman outoa mutta siinähän on vain kuori. Eläimesi sielu on jossain muualla vaikka varmasti vieraileekin useasti luonasi kun se aika tulee. Ole huoletta, myös eläimestäsi pidetään hyvää huolta kuolemankin jälkeen.

    • Kisujen mami

      Kyllähän noita tehdään jonkin verran, esimerkiksi USA:ssa.

      Itse en kyllä koskaan moiseen ryhtyisi. Minulla on kaksi kissaa joita rakastan yli kaiken, ja tulen suremaan pitkään kun ne joskus kuolevat.

      Mutta en kyllä haluaisi niiden elotonta, sielutonta ruumista olohuoneeseeni. Katsokaa esim. näitä esimerkkejä täytetyistä kissoista ja koirista (tai eiväthän nuo ole täytettyjä, vaan tehty "freeze-drying" menetelmällä:
      http://www.perpetualpet.net/Gallery/

      Minulle olisi sydäntäsärkevää nähdä joka päivä rakas kissa jatkuvassa "unessa", tietäen että se ei koskaan enää tule avaamaan silmiään, leikkimään, puskemaan kättä vasten... Tuntuu siltä että surutyö ei pääsisi koskaan kunnolla alkamaan, kun kissa kuitenkin jollain lailla olisi siinä, vaikka ei oikeasti olekaan.

      Näen tuhkauksen ja lemmikkieläinten hautausmaan paljon parempana vaihtoehtona.

      • /

        ¨Todella. Naomi-kisu-parka. Kaunis kissa. Mutta hänen, joka on saanut nauttia ystä vyydestä toisen eläinlajin kanssa. On ymmärrettävä, että nämät ysävämme jättävät fyysiset kehonsa aikaisemmin kuin ihmiset sen tekevät. Tuo Naomi muistututtaa hivittävällä tavalla niitä Aasialaisia True-Frue eli leluja, joita myytiin mm. Stockmannilla. Eläimet tapettiin julmalla tavalla ja tuotiin myös Suomeen lasten leluiksi. Stockman ja S-ryhmä ainakin noita kaupitteli lapsille leluiksi. Vielä, kun iihin oli viritelty kuolinvinkaisut, johan olivat tykättyjä lahjoja.


    • Roteskia

      Kammottavalta kuulostaa. Että muumion tapainen "pyhä eläin" kuin Egyptissä aikoinaan! Ei me eletä faaraoitten aikaa.

    • pikkukisu1111

      mieti mielimmin hautaamista kun täyttämistä ota kuva alkumi käteen ja selaile ja muistele. meillä oli chinchilla nimelitään sinkku me tehtiin sille niin että haudatiin me surimme paljon ei todellakaan kannate mietiä täyttämistä. ps. ei kannate täytää tulee enemmän surua.

    • Järki hoi!

      Nyt menee kyllä jo yli... Itse en todellakaan haluasi täyttää omaa rakasta lemmikkiäni ;(

    • En täyttäisi

      Täyttäisitkö äitisi? Tai jonkun muun läheisen ihmisen? Minusta tuo on tosi outoa, vaikka eläin ei ihan ihmiseen verrattava olekaan. Melkein pitäisin tuota ruumiin häpäisynä.

    • kissa_rauhaan_rip

      Hyi helkkari, ei ikinä. Tee mielummin kissasi kuvasta vaikka kännykuoret, niin on lemmikkis aina yhä mukana. Esim tuolla www.designskins.fi

    • rat91

      Hankin noin 3 vuotta sitten itselleni 3 lemmikki rottaa, mutta pian yksi niistä sai nopeasti kasvavan kasvaimen mahaansa ja lopulta se piti viedä eläinlääkäriin lopetettavaksi. Se oli minulle raskas kokemus ja jo lopetus päivänä päätin että haluan sen täytettynä itselleni eikä siitä tarvitsisi siten koskaan luopua.
      Täyttäjä osasi hommansa ja hännästäkin tuli aika hyvä, vaikka ensin hän arveli että se ei tulisi hyvin onnistumaan.

    • Meitzi waan..

      Mielipiteeni on etten itse olisi rakasta-edesmennyttä kanianikaan täyttänyt, vaan erittäin rakas kaniseni, sai ihan iman lepopaikan pihan parhaalta paikalta!! kuvia on kiva katsella, muistojakin muistella, koska se ei ollut mikään ihan tavispupu: söi samaa ruokaa mitä itsekkin syön, ei pupun muonat kelvanneet :D ihan lihaa, kalaa jne.. ja eli yli 7 vuotiaaksi, mikä on piitkä ikä kanille.. eli suosittelen ihan normaalimenetelmiä... tietty jokainen taplaa tavallaan, ei siinä mitään, mun mielestä toi on jopa vähän karmaisevaa.. *ei pahalla* anna kisusi elää aikansa, ja aitiopaikka missä saa viimeisen lepopaikkansa.. ei mun mielestä oo oikein..eri asia koulujen täytetyt..mutta...

    • toinenkeino

      Yksi vaihtoehto toki voisi olla se, että harjaat kissasi turkkia säännöllisin välein (varsinkin silloin kun on karvanlähtöaika), kerää karvat ja tee niistä sitten vaikka ne lapaset, kaulakiina, pipo, tai ihan mitä vain! oman mielipiteeni on se, että tämä olisi paras tapa muistella lämmöllä lemmikkiä. Tosin, voithan aina täyttää ja tehdä lapaset :D

    • Bastetti

      Muinaisessa egyptissä kissat muumioitiin samoin kuin ihmiset. Oletko ajatellut hankkivasi sarkofagin?

    • sielujen sympatiaa

      Lemmikin täyttämisestä ei ole tietoa, mutta aikoja sitten erään tutun
      koira kuoli (vanhempi mieshenkilö). Hän halusi, että koiran sielu yhtyy häneen, joten hän nappasi naamaansa koiran tuhkat viinin kera paikallisessa ravintelissa.

    • odmf

      oma on valintasi mitä kissallesi teet sen poismenon jälkeen, mutta kyllä minusta on kauniimpi ajatus, että tuhkaat lemmikkisi ja ostat oikein kauniin uurnan ja kaiverrutat siihen jonkun kivan runon vaikka niin voit sitä katsellessa muistella sitten lemmikkiäsi! Itse ainakin niin teen kun kissoistani aika jättää :(

    • täytettyy raatoo

      Kyllä kissa edottomasti pitää täyttää, samoin myös muut rakkaat. Eipä sitte tarvi yksin elellä vanhana, nurkassa on täytetty iskä ja keittiön pöydän vieressä äiskä ja sängyssä täytetty puoliso, sekä kissa kerällä yöpöydälllä. Hiukka huisin siistii :DDD

    • Huolenaihe

      On näköjään ihmisiä jotka eivät tule toimeen toisten ihmistenkanssa, heidänkaltaisensa hankkii koiran tai kissan joita voi pitää vankinaan, eläimeltä kysymättä..Pahimmassa tapauksessa pienessä kerrostalo yksiönläävässä..

      Heidän mielikuvituksensa on jopa niin vinksahtanut että siitä eläimestä ei pystytä luopumaan sen kuoltuakaan..

      Tunsin erään kaverin joka oli täyttänyt Suden, joka tervehti tiukalla katseella eteisessä sisään tulijaa, hetkenaikaa juteltuani, oli todettava että hänellä oli pahoja pelkoonliittyviä traumoja lapsuudesta.

      Kuten tunnettu eläinsuojelun asiantuntija totesi, >"tuotantoeläimillä on tarkat säädökset niiden säilyttämisessä ja ylläpidossa. Niillä tehdään jopa politiikkaa härskisti käymällä kuvaamassa jopa luvatta. Sensijaan lemmikkieläimet on lähes heitteellä, samat tahot jotka on huolissaan tuotantoeläimistä, kuvaten sokeeraavia kuvia ja tuottaen lehtiotsikoita, laimilyövät omat lemmikkinsä kotonaan."

    • .

      Mielestäni olisi outoa täyttää lemmikkinsä. Itselleni lemmikit ja muut eläimet, ovat eläviä olentoja, kuten myös ihminenkin. En ainakaan haluaisi täyttää, vaikka omaa isääni olohuoneeseeni, vaikka miten rakastaisin häntä.

    • Sairas maailma

      No huh huh.. Kuulostaako lemmikin täyttäminen oudolta on yksi omuituisimmista kysymyksistä mitä tiedän. Lemmikin täyttäminen ei ole outoa, se on sairasta. Se häpäisee eläimen.

      Narsisti saa olla mutta tuo on jo älytöntä. Jotain vikaa päässä töytyy olla jos lemmikkinsä täyttää koristeeksi on halventavaa, enemmänkin. Puistattaa koko ihmisen moraalikäsitys ja se miten julkeaa kohdella eläintä niin on todella törkeää.

      Psykiatrit ja psykologit myös puhuvat narsistimaisuuden perikuvasta jossa eläinten omistajan ovat henkisesti sairaita koska täyttävät eläimiä. Se ei ole moraalisestikaan oikein eläimiä kohtaan.

    • Lekurit

      Todella sairasta!

      Mene hoitoon ja vaihda lääkityksesi tehokkaampaan valmisteeseen!

      • eläimen luontoon

        Käykö myös halvempi rinnakkaislääke ? Diformin naapurin koiralle ?


    • Syödään Lemmikkit

      Jep Jep minulla on hyvin samanlaisia tunteita, kuin aloittajalla ajattelin nääs?

      Ensin Syödä lemmikkini ja sitten toppauttaa sen ulkokuoren ja laittaa sen maukkaan aterian kuoreni takanpäälle koristeeksi.

      Lemmikkini on nääs Ankka!

    • eiks valokuva riitä

      kohta täytetään rakkaita aviomiehiä ja lapsia takanpäälle koristeeksi. Eihän se ole yhtään sama että se on siinä kuolleena mutta täytettynä. mun mielestä aika karsee ajatuskin.

    • Polttohautaus

      Aloittajan veto oli niin ala-arvoinen että meinaa oksennus tulla moraalittomuutesi vuoksi. Ihan hirveää aloitus.

      Kyllä nyt alkaa olemaan jutut sitä luokkaa että kannattaa käydä tarkistuttamassa pääkoppa. Tuossa ei ole mitään järkeä mitä kysyt.

      Vastaus on että ei tietenkään lemmikin täyttäminen ole oikein eläintä kohtaan. Se on outoa, todella outoa joka puistattaa varmasti monia. Epäilen että onko aloittajalla moraalia yhtään?

      Nykyään kaikki haluavat kunnioittaa niin eläimiä kuin ihmisiäkin polttohautaamalla. Moni perustelee asiaa sillä että lemmikin tai ihmisen häpäiseminen on sitä jos se saatetaan vielä viimeiselle matkalle matojen syötäväksi on loukkaavaa. Tämän takia polttohautaus on suosittua monestakin syystä. Polttohautaus on puhdas prosessi jolla halutaan kunnioittaa lemmikkejä ja ihmisiä. Ihmiset pitävät kuvat ja videot sekä esineet tallessa jotka kuuluivat lemmikille tai ihmiselle.

      Jotkut haluavat säilyttää tuhkat ja jotkut hautaavat tai levittävät tuhkat mereen. Tuhkan levittäminen mereen, järveen tai tuulen mukana antaa yhtymisen kautta symbolin ja yhteyden.

    • Kissoittunut

      Se vaarahan tuossa on, että kissasta tulee "vieraan" näköinen täytettynä. Ja kun kissa ei ole enää elävä, voi sen katseleminen tuottaa enemmän pahaa kuin hyvää mieltä. Itse mieluummin säästäisin rahani ja pitäisin vaikka kissan valokuvaa kirjahyllyssä. Toisaalta, jos todella haluat täytttää kissasi, niin ei siinä mitään pahaakaan ole.

    • Vaimontäyttäjä

      Use pet sementary.....

    • jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      En voisi ikinä kuvitellakkaan täyttäväni lemmikkiäni. "Kaikki mikä kauniisti hävitetään, poltetaan."
      Mummolassani kylläkin aitassa on seinällä koiran turkki. Tarkemmin en ole siitä kysellyt, mutta muutaman vuosikymmenet se siellä on ollut, vähän kuin ihmiset laittavat porontaljoja koristeeksi, mutta tämä on vain entinen ihmisen paras ystävä seinällä.

    • Kissa Vitriinissä

      Idea ei ole sen huonompi kun Leninin palsamoiminen mutta veikkaisin jotta toi on
      oikeesti aika kallista työtä vaikka mitä sen on väliä jos arvostaa kissaansa sitäkin
      rahaa enempi kuolleenakin.

    • chokoholisti

      Itselläni käy vilunväreet. Tosin kasvissyöjänä en muutenkaan tykkää turkiksesta, jollei se ole elävän eläimen päällä. Miten olisi vaikka laadukkaan taulun maalauttaminen tai hyvän valokuvasarjan teetättäminen, ja ne tauluiksi seinälle? Tosin itsehän päätät.

      Itse ostin sellaisen "hengittävän" koiralelun, joka on varsin aidon näköinen (kylki kohoaa palkeilla, on nukkuvassa asennossa). Into meni nopeasti ohi siihenkin. Aito eläin on aito eläin. Lelu tai täytetty eläin ei voi korvata oikeaa.

      Katsoisin mieluummin kirjahyllyssä tuhkauurnaa kuin täytettyä lemmikkiä.

    • Zombikisu. Hui!

      Täyttäisitkö puolisosikin. Näyttäisköhän se zombilta?

    • Kylmät kädet

      Itse äärimmäisen eläinrakkaana ihmisenä pidän tuollaista toimintaa, että rakas poisnukkunut lemmikki täytetään, aivan kerta kaikkiaan sairaana toimenpiteenä.

      Hannibal Lecter -meininkiä, jos vaatimaton mielipiteeni sallitaan.

    • hrrrhrrrrr

      Maalauta lemmikistäsi kuva seinälle. Muutama tuttu onn niin tehnyt ja on siitä onnellinen. Tai voithan kerätä lemmikistäsi kuvia albumiin. Kuolleet pitäisi haudata.

    • Maasta sinä olet tul

      Tää täyttäminen rupee oleen jo melkoista 'ruumiinpalvontaa'..

      Tullee mieleen Neuvostoliiton perustajan Leninin palsamointi, jokohan sekin on päässyt maanlepoon..??

      "*Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinä jälleen olet tuleva*"

      Se päteköhön niin eläimille kuin ihmisille..

    • jontte007
    • juuh

      mummolle terveisiä....

    • jontte007
    • Sun sana

      Mun mielestä päätä itse!! Älä kysele muilta.

      Oma mielipide on kuitenkin ei!! Katson kuollutta kissa koko ajan ja suru ei katoa

    • menettänyt monta

      Tiedän monen eläimen menettäneenä että eläimen kuolema sattuu pitkiäkin aikoja
      mutta siitä kyllä pääsee ajan kanssa yli.
      Ideasi on melkoisen sairas.
      Minua henkilökohtaisesti ei lohduttaisi täytetty lemmikkini missään takanreunalla.
      Pikemminkin päinvastoin Mitä teet vain tyhjällä kuorella?
      Luonnetta et saa täytettyyn eläimeen.
      Olisi parempi että vaikka tuhkaisit lemmikkisi ja hankkisit tille kauniin uurnan.
      Muistolaattaan voi nykyään laittaa myös hyvälaatuisen kuvan lemmiksitä.

    • kissatyttö93

      no kissan täyttäminen on kyllä outoa en voisi itse kuvitellakkaan kuollut kissa ei tule takas vaikka sen täyttäisi eikö olisi hauskempaa haudata se jonnekkin esimerkiksi ulkona sen lempipaikkaan

    • kissan omistaja
    • Jasminin Emäntä

      Minulla on ollut paljon lemmikkejä . nyt enää 7v. kissa. En ikinä voisi kuvitella täyttäväni kotieläintä, perheenjäsentä, sen kuoleman jälkeen. Täytetty hirvenpää tai jokin lintu, sekin jo kammottaa. Kun asuin maalla meillä oli oma eläinten hautausmaa kolmen ison kiven keskellä. Valokuvista muistelen aikaisempia lemmikeitä ja rakkaimmasta koirastani minulla on iso lyijykynäpiirros seinällä.

    • dou ber mani

      Minä täytätin lemmikkikoirani.Sen vieressä on aina saanut parhaat unet.Ja saa tästä eteenpäinkin.Täytetty eläin ei potki eikä tuhise nukkuessaan.Nyt elämässä on luxusta!

    • silläviisiin

      On sitä monenlaista sairasta....
      Tee kissannahkakinttaat siitä, niin on jotain käyttöä ja saat pitää käsissäsi sitä!
      Lämmitää sinua vielä kylmettyäänkin!

    • tulikohan ajteleeksi olenkaan sitä vaihtoehtoa että kun heräät öisin tai muuten kun kissan kuori on talossa huudat sitä luokesi ja alat itkeä aina kun se ei tulekkaan ja muistat että ainii se on vain kuori. tai että sairatut skitsoferinaan kun alatkuvitella sen elävän taas ja liikauttavan silmiään yms. Jos sinulla on vaikea luopua niin vie se viimeiselle matkalle eläinlääkärille joka tuhkaa eläimiä niin että kun hän nukahtaa ja olet itse valmis lähtemään huoneesta, eläinlääkäri hoitaa loput.
      minä taas haluan sitten kun aika on että omat kissani arviolta 16 vuoden päästä lähtevät että heidät ammutaan armonlaukasella osaavissa käsissä .
      Ja hautaan ne itse maahan ja lyön ristin niille merkisi vaikka kuinka itkettäisi :)
      Mä oon menettäny kissoja onettomuuksiiin (auto ajanu yli yms) ja yksi lopettiin pyynöstä (puolivilli iäkäämpi ulkotilossa elänyt kissa ei olisi sopeutunu pieneen kerostaloon joten armonlaukaus oli parempi vaihtoehto kun en voinut sitä vanhempien vastuulle jättää ) ja haudannu 5 rakasta ystävää itkien itse maahan. Joten ota eläimestäsi myös se viimeisen hetken arvokkuuden vastuu ja anna hänen koko olomuotonsa päästä lepäämään ja muistele kuvista ja itke niinkuin tärkeän ystävän menetyksessä kuuluuukin tehdä mutta elä silti samalla eteenpäin. hän kulkee mukanasi sydämessä oman elämäsi loppuun ja se on ainoa oikea paikka säilöa mustot. Voisit oikeastaan alata suunittelemaan uuden lemikin ottoa tässä samalla kun elämä kuitenkin jatkuu.

    • Eläinrakas <33

      Moi! Mun mielestä toi ei oikein ole hyvä asia... Koska aattele nyt jos sut täyttettäis kun kuolet! :O Eikö se yhtään tunnu oudolta? Ja ikävältä? :(

    • Namia Grilliin

      Kiinassakin lemmikit syödään ensin ja vasta sitten loppu mitä jää jäljelle kompostoidaan.

      Ei niitä koiria ja kissoja siellä Kiinassa kuulkaa kukaan halua topata.

      Hulluna ne siellä pitäisi, jos joku haluaisi koiran tai kissan toppauttaa se olisi vähän sama, kuin meillä täällä Suomessa joku haluaisi toppauttaa HK-Sinisen kuoret takanpäälle koristeeksi.
      Niin että ei muuta kuin sisällön syömisen jälkeen kuoret vain roskikseen.

    • Eläimiä kaikki

      Minullakin pyörivät erilaiset vaihtoehdot mielessä asian suhteen. Olen menettänyt elämäni aikana yhteensä kolme erittäin rakasta ja läheistä lemmikkieläintä ja nyt kun kaksi kissaani alkavat vanheta, olen jälleen joutunut miettimään luopumista uudelleen.

      Kaksi aiempaa lemmikkiäni on haudattu lemmikkien hautausmaalle, pidän haudoista hyvää huolta ja heidät on haudattu kuten läheiset ihmisenikin. Tapa on mielestäni kunniallinen ja haudalla on mukava käydä huolehtimassa edesmenneestä läheisestä. Yksi lemmikeistäni on tuhkattu ja uurna on kotonani. Siinä on se hyvä puoli, ettei muistelua varten tarvitse lähteä hautausmaalle ja uurnaa voi silitellä aina ohi kulkiessaan. Jo tästä varmasti kaikki ymmärtävätkin että eläimet ovat olleet minulle erittäin tärkeitä ja rakkaita... Yhtä rakkaita kuin läheiset ihmisetkin.

      Mielestäni hautaus eläinten hautausmaalle, tuhkaus ja jopa täyttäminen ovat kaikki erilaisia keinoja kunnioittaa rakasta ja tämän muistoa, eikä mitään tavoista tulisi tuomita. On selvää, että kun todella rakastaa jotain, haluaisi sen säilyvän ikuisesti jopa kuoleman jälkeen. Siten ymmärrän myös sen jos joku haluaisi täyttää lemmikkinsä kuoleman jälkeen. Itsekin olen sitä harkinnut, mutta luulen että en lopulta siihen päätyisi, koska pelkäisin että se olisi esteenä minulle läheisen kuoleman ylitse pääsemikseksi. Minulle on lopultakin helpompi luopua ja hyväksyä toisen kuolema (ajan kanssa tietysti) kun menetys olisi todellinen. Täytetty rakas kotonani todennäköisesti vain pahentaisi tuskaani ja pidentäisi suruaikaani.

    • Eläimiä kaikki

      Hei! Kiva kuulla, että joku muukin vielä nykyaikana arvostaa eläimiä.

      Minullakin pyörivät erilaiset vaihtoehdot mielessä asian suhteen. Olen menettänyt elämäni aikana yhteensä kolme erittäin rakasta ja läheistä lemmikkieläintä ja nyt kun kaksi kissaani alkavat vanheta, olen jälleen joutunut miettimään luopumista uudelleen.

      Kaksi aiempaa lemmikkiäni on haudattu lemmikkien hautausmaalle, pidän haudoista hyvää huolta ja heidät on haudattu kuten läheiset ihmisenikin. Tapa on mielestäni kunniallinen ja haudalla on mukava käydä huolehtimassa edesmenneestä läheisestä. Yksi lemmikeistäni on tuhkattu ja uurna on kotonani. Siinä on se hyvä puoli, ettei muistelua varten tarvitse lähteä hautausmaalle ja uurnaa voi silitellä aina ohi kulkiessaan. Jo tästä varmasti kaikki ymmärtävätkin että eläimet ovat olleet minulle erittäin tärkeitä ja rakkaita... Yhtä rakkaita kuin läheiset ihmisetkin.

      Mielestäni hautaus eläinten hautausmaalle, tuhkaus ja jopa täyttäminen ovat kaikki erilaisia keinoja kunnioittaa rakasta ja tämän muistoa, eikä mitään tavoista tulisi tuomita. On selvää, että kun todella rakastaa jotain, haluaisi sen säilyvän ikuisesti jopa kuoleman jälkeen. Siten ymmärrän myös sen jos joku haluaisi täyttää lemmikkinsä kuoleman jälkeen. Itsekin olen sitä harkinnut, mutta luulen että en lopulta siihen päätyisi, koska pelkäisin että se olisi esteenä minulle läheisen kuoleman ylitse pääsemikseksi. Minulle on lopultakin helpompi luopua ja hyväksyä toisen kuolema (ajan kanssa tietysti) kun menetys olisi todellinen. Täytetty rakas kotonani todennäköisesti vain pahentaisi tuskaani ja pidentäisi suruaikaani.

    • Ei helev*tti

      Joku mies hollannissa täytti kissansa ja yhdisti propelleihin ja nyt kissa lentää.. Oli varmaan tyhmin idea vuosisadassa älä ny täytä kissaas vaa mieluummin hautaa se johonki paikkaa ja käy siel sit muistelemas..

    • moraalia taas kerrak

      "Kuulostaako lemmikin täyttäminen oudolta?"

      ei se outoa ole.
      takertuminen on tavallista.

      Ei anneta edes kissavainaan maata rauhassa, vaan täytetään se jollain pursotteella, jotta voi sit katella sitä illalla.

      sinäkin varmaan nauttisit ajatuksesta, että joku tuunaa sut ikuiseksi jäykäksi kököttäjäksi takan kulmalle, kun satut kuolemaan?

    • hyi kamala

      Kuulostaako oudolta? No totta helvetissä. Itse teet mitä lystäät, mun mielestä ajatus on todella karmiva.

    • S. 1987

      Jossun kissa tietäis mitä ajot tehä sille niin varmaan oksentaisi:)

    • s.1999

      Mua taas ei liikuta yhden lemmikin kuolema mitenkään.Saa viedä vaikka makkaratehtaalle,tai valmistaa tassuista selänraaputtimia.Ei ole normaalia kiintyä kotieläimiin liikaa,se on haitaksi elukoille,mutta vielä pahempaa omistajalle joka ei pysty normaaleihin ihmissuhteisiin.

      • outew90ufa

        Odotahan kun omaan kotiisi tulee karvainen sydämenvaltaaja niin mitenkähän sitten suu pannaan :)


    • Elää muistoissa

      Jos rakas kissamme olisi nyt kirjahyllyssä täytettynä, se muistuttaisi rakkaan lemmikkimme kuolemasta ja menetyksestä joka ikinen päivä.

    • Hyötyesine kissasta

      Minun kissasta tulee kuoltuaan osaavissa käsissä pöytälamppu. Kissa on karvaton niin täyttäminen tai nahan seinälle asettaminen ei tunnu parhaimmalta ratkasulta, kun ei kerta ole niitä karvojakaan.

    • kisumami.

      Karmealta kuulostaa!
      Ei tulisi kuuloonkaan että itse noin tekisin. Meidän rakkaat kissavainajat nukkuvat rauhassa ja arvokkaasti oman pihan mullan alla omenapuun alla.
      Täytetty eläin on kamala ajatuskin, pehmeä ja lutuinen eläin tuijottamassa kovettuneena ja lasisilmillä, hyi!
      Lemmikkiä on parempi muistella kuvin ja videoin.
      Karmeaa on myös se että lemmikkien tuhkaa säilytetään jossain purkissa hyllyllä. Hyi kamala, lemmikki ansaitsee tulla haudatuksi tai tuhkat ripoteltavaksi johonkin tiettyyn paikkaan. Jos tuhkausta olisi voinut käyttää silloin kun omat kissani on kuolleet, niin olisin käyttänyt ja levittänyt tuhkat omaan pihaan missä ne rakastivat olla.

    • Tigrei

      En pystyisi omaa kissaani täytettynä pitämään, mutta ymmärrän sen, jos jotkut kissarakkaat, jotka eivät esim. allergian vuoksi voi kissaa pitää, voisivat sellaisen nukkuvan, täytetyn kissan hankkia. Olisi hyvä tietää, että se täytetty kissa on aiemmin elänyt hyvän elämän ja kuollut suuremmitta kivuitta. Kukapa sitä haluaisi tukea niitä, jotka tekevät kauppaa täytetyillä kissoilla ja aiheuttavat kissoille kärsimystä.

      Lasisilmäinen tuijottava lemmikki ei tuntuisi kivalta.

      Kuvitellaanpa hetken, että kissa voisikin itse päättää ja ilmaista, mitä se haluaa keholleen ja turkilleen sen kuoleman jälkeen tehtävän.

      Kissalta kysyttäisin: Haluatko, että kaunis turkkisikin tuhkataan tai haudataan kehosi mukana, vai haluatko, että turkistasi tehdään pehmokissa jollekin allergiselle lapselle tai tai yksinäiselle vanhukselle, joka ei kissaa voi koskaan saada, eikä voi kissaa silittääkään?

      Luulenpa, että kissa haluaisi, että hänen turkkinsa ja nahkansa käytettäisiin ilon tuottamiseen jollekin, joka ei muuten voi koskaan elävistä kissoista iloita.

      Siellä henkimaailmassa kissan henki ajattelisi, että onpa mukava, että kauniista maallisesta turkistani on noin paljon iloa ihmisille.

      Samoin moni ihminen voi kokea merkitykselliseksi sen, että kuoltuaan hänen sydämensä, munuaisensa tms. saa joku toinen - mikä suuri lahja. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe