Perinneammunta

perinneammunta

Kertokaahan vastaalkajalle mitä tämä perinneammunta pitää sisällään?Itsetiedän vain sen että matkoja on ainakin 100,150 ja 300 metriä.Itseä kiinnostaisi lähinnä tuo 100m jossa käsitykseni mukaan ammutaan kaksi 15 laukausen sarjaa,joista toinen seisaalta ja toinen makuulta.Siihen tämänhetkiset tietoni jäävätkin eli kertokaapa lisää...

Mosin nagantilla tuota lajia olisi tarkoitus lähteä harrastamaan.Mihinkään kilpailuihin ei ole ainakaan aluksi tarkoitus lähteä ollenkaan,vaan ihan omatoimisesti.

6

1509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mos ari 57

      Googleta resul perinneasesäännöt. Löydät etsimäsi.

    • ressu.

      Perinneammunnassa käytetään kalustoa, joka perustuu ennen 1945 valmistettuihin suomessa käytössä olleisiin sotilasaseisiin. Kaluston ei tarvitse olla antiikkisellaista vaan uudistuotantokin käy. Joskus aseissa on rajoitus, kuten esim. pystykorva tms. Patruunat saa itse ladata mieleisikseen.

      Sotilaskiväärissä ammutaan 150m kolmiasento 10 paukkua kustakin asennosta. 300m 15 15 laukausta. Lisäksi pistoolilajit, joita en niin tarkasti muista, mutta löytyvät tuolta resulin sivuilta.

      Perinneammunta on mielestäni kuningaslaji, jossa kunnioitetaan veteraanien panosta suomen itsenäisyyden puolesta.

      Perinneammuntaan pitäisi saada mukaan myös perinne-sra tyyppinen toimintalaji. Itse olen ampunut muutaman leikkimielisen toimintakisan ja kyllä vanhalla kalustolla osaavat ampujat pääsevät lähes nykykaluston vauhtiin. Laji olisi erittäin mielenkiintoinen kunhan se pidettäisiin uskollisena alkujuurilleen eikä mitään kikkailua tuotaisi mukaan. Ei mitään tiukkapipoista hifistelyä, vaan mies ja rauta toisiaan vastaan.

      • ressu-s

        Muista kohdistuslaukaukset tai koelaukaukset 5 kpl per laji. 150 m se tekee 5 10 10 10 eli yhteensä 35 lks ja 300 m 5 15 15 = 35.


      • ressu.
        ressu-s kirjoitti:

        Muista kohdistuslaukaukset tai koelaukaukset 5 kpl per laji. 150 m se tekee 5 10 10 10 eli yhteensä 35 lks ja 300 m 5 15 15 = 35.

        Valitettavasti kohdistuslaukauksia ei lasketa pisteisiin mukaan. Meikäläinenkin pääsisi kisoissa palkintosijoille asti. :))


    • koljonvirralta
    • Mikaelk

      Helsingin Varuskunnan Ampujat eli HVA on vuonna 1929 perustettu ampumaseura. Jäseniä meillä on tällä hetkellä hieman vajaa 500. Seura onkin yksi Suomen suurimmista. Nimestään huolimatta HVA on siviiliseura, ja kuuluu jäsenenä Suomen Ampumaurheiluliittoon. Harrastamme ja tuemme monipuolisesti urheiluammuntaa. Valtaosa käytössämme olevista ampumaradoista on Santahaminassa, jonne on pääsy seuran jäsenenä.
      Seurassamme harrastetaan myös perinneammuntaa.

      Lisätietoja www.hvary.fi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe