Miksi osa motoristeista ajelee pitkät valot päällä jatkuvasti? Olen kuu8llut juttua että he haluavat näkyä liikenteessä, eikö se näkyvyys pitäisi tulla varusteista? Laittakaa vaikka sellainen viiri siihen mopediin heilumaan, samanlainen kun lasten pyörissä käytetään :-). Minä vähän luulen että ei harmaalla autollakaan saa ajaa pitkät päällä kaiken aikaa vaikka se huonosti erottuukin asvaltista, olenko ihan väärässä? Kyllä minä räppään jokaiselle motoristille pitkiä takaisin jos ajelevat pitkillä. Samat säännöt teilläkin on kuin autoilijoilla...
Moottoripyöräilijät ajelee pitkät päällä!!!
56
3160
Vastaukset
- en minä vaan
Enpä ole huomannut, vaan ehkäpä kyseessä on joku alueellinen juttu.
Mutta jos lähivalopolttimo kärähtää ja jäljelle pitkät. Tai jos valo on väärin säädetty ja näyttää turhan ylös, etenkin matkustajan kanssa?
Tai jos koukkaat eteen sadekelillä voi motoristi todeta että häntä ei ole huomattu lähivaloilla.- dhghfg
Ilmeisesti kaikilla on lähivalo kärähtänyt ,väärin säädetty tai matkustaja kyydissä tai sitten alueellinen juttu koko maassa.
- vähennetään riskejä
Kyse ei ole näkyvyydestä, vaan siitä, että silmien välittämä havainto ei mene autoilijan aivoihin jakeluun ja välitä raajoille käskyä painaa jarrua. Tähän ei löydy apua viireistä, eikä muustakaan rekvisiitasta. Monasti näkee, että autoilija katsoo kohti, mutta tulee silti pyörän eteen sivutieltä, pitkillä ajo vähentää näitä hengenvaarallisia tilanteita. Pitkät myös luovat vaikutelman, että pyörä on lähempänä ja havahduttavat toimimaan nopeammin, eli ihmishenkiä säästetään. Autoon vertaamien on turhaa, ovat täysin eri laitteita kaikin puolin, toki voit autonpitkiä räppäillä kirkkaalla säällä, ei ne ketään häikäise, kuten ei mp:n paljon heikommat valotkaan, ei niitä ole pakko tuijottaa. Räppäilysi on kuitenkin jonkilainen vihanpurkaus, johon joku kuumenpi kaveri voi tietysti vastata räppäämällä sinua seuraavalla taukopaikalla nenään.
- Joopasjookos
Taisi osua arkaan paikkaan....
Kyllä olet arvon motoristi totaali väärässä, teitä koskee tasan samat säännöt kuin autoilijoita. Kyllä tuosta huomaa myös sen että millä tasolla ajatuas liitää kun aletaan heti räppäämään nenään. - TimoEv
Joopasjookos kirjoitti:
Taisi osua arkaan paikkaan....
Kyllä olet arvon motoristi totaali väärässä, teitä koskee tasan samat säännöt kuin autoilijoita. Kyllä tuosta huomaa myös sen että millä tasolla ajatuas liitää kun aletaan heti räppäämään nenään.Moottoripyöriä koskee ihan samat säännöt kuin autoilijoitakin. Molemmissa porukoissa on aina heitä, jotka kuvittelevat, että eipäs koske minua...
Näkyvyydessä on sellainen ongelma, että osa autoilijoista ei todellakaan havaitse motoristia, vaan esim. ajaa suoraan eteen sivutieltä.
Tähän ongelmaan on useita eri vaihtoehtoa:
- Kielletään autoilu
- Kielletään moottoripyörät
- Autonkuljettajille palkollinen asennekasvatuskurssi
- Pakollinen näkötesti autoilijoille vuosittain
- Moottoripyörille pakollinen "superkirkas" huomiovalo
- Poliisin suorittamaa ajotapavalvontaa lisätään moninkertaiseksi. Huomiota kiinnitettävä erityisesti vilkun käyttöön, ryhmittymiseen, kaista-ajoon, nopeuksiin. Asennevammaisilta otettava kortti pois - myös motoristilta.
Yksi parhaista vaihtoehdoista voisi olla se, että ihan jokainen tienkäyttäjä todella miettii miten ajaa ja seuraa riittävän huolellisesti ympäröivää liikennettä ja tilanteita.
On vielä muistettava, että sellainen pieni kolhu, jossa autosta rikkoutuu villkkulinssi, voi viedä motoristin viikoiksi sairaalaan.
Kaikki mahtuu hyvin mukaan liikenteeseen, kunhan jokainen miettii ajamistaan - edes vähän. - ????!!!
Tulisko se motoristi ehkä liian lujaa,pitääkö aina autoilijan olla se joka painaa jarrua.Ei tämä ole vihanpurkaus,mutta kun mopojätkistä alkaen aletaan kokeilla nopeuksia omakotialueella.Asun Espoossa maaseutumaisemassa,ja tänäänkin näin usean motoriristin ajavan tonttiliittymäni ohitse hurjaa vauhtia.Miksi pitää vaarantaa asukkaitten elämä vain siksi,että on kiva ajella mutkateitä ja nauttia "vapaudentunteesta".Yleensä motoristipalstalla saa kuulla olevansa homo tai muu epänormaali tyyppi,jos arvostelee motoristeja,mutta en voi vaan sietää että porttini ohi ajaa kaveri satasta vaikka on viidenkympin rajoitus.Lisäksi täällä on paljon lapsiperheitä ja kotieläimiä.Miksi muuten motoristit suuttuvat kaikenlaisesta arvostelusta,aina on tulossa turpaan.Vastenmielistä.
- ihan vapaasti
Joopasjookos kirjoitti:
Taisi osua arkaan paikkaan....
Kyllä olet arvon motoristi totaali väärässä, teitä koskee tasan samat säännöt kuin autoilijoita. Kyllä tuosta huomaa myös sen että millä tasolla ajatuas liitää kun aletaan heti räppäämään nenään.joo tulee vaan pirkanmaalla vastaan motoristia ja laita pitkät päälle niin kieppaan perääsi jä vedän sua parkkipaikalla lättyyyn ja sen jälkeen muijas saa semmosta kyytiä skeidasi takapenkillä että ontuu vielä ens kesänä.
- eläköön väkivalta
ihan vapaasti kirjoitti:
joo tulee vaan pirkanmaalla vastaan motoristia ja laita pitkät päälle niin kieppaan perääsi jä vedän sua parkkipaikalla lättyyyn ja sen jälkeen muijas saa semmosta kyytiä skeidasi takapenkillä että ontuu vielä ens kesänä.
Turpaan ja turpaan,aina vaan turpaan.Mukavaa ja leppoista porukkaa nämä motoristit.
- jo vain
eläköön väkivalta kirjoitti:
Turpaan ja turpaan,aina vaan turpaan.Mukavaa ja leppoista porukkaa nämä motoristit.
kyllä vinkuheinille heti vaan turpaan...mulkero
- Käyttäkää päätänne
????!!! kirjoitti:
Tulisko se motoristi ehkä liian lujaa,pitääkö aina autoilijan olla se joka painaa jarrua.Ei tämä ole vihanpurkaus,mutta kun mopojätkistä alkaen aletaan kokeilla nopeuksia omakotialueella.Asun Espoossa maaseutumaisemassa,ja tänäänkin näin usean motoriristin ajavan tonttiliittymäni ohitse hurjaa vauhtia.Miksi pitää vaarantaa asukkaitten elämä vain siksi,että on kiva ajella mutkateitä ja nauttia "vapaudentunteesta".Yleensä motoristipalstalla saa kuulla olevansa homo tai muu epänormaali tyyppi,jos arvostelee motoristeja,mutta en voi vaan sietää että porttini ohi ajaa kaveri satasta vaikka on viidenkympin rajoitus.Lisäksi täällä on paljon lapsiperheitä ja kotieläimiä.Miksi muuten motoristit suuttuvat kaikenlaisesta arvostelusta,aina on tulossa turpaan.Vastenmielistä.
Olen itsekin motoristi, enkä ymmärrä sitä, että kun vedetään kypärä päähän, niin jo alkaa ihme uho. Lähipiirissä on tyyppejä jotka luulevat minustakin samaa. Toi lättyyn vetämisen into yllätti, kun luin tätä ketjua. Ja kysehän oli vain pitkien valojen käytöstä, eikö? Ihme tapoja molemmat, pakko myöntää. Siis se turpaan vedolla uhkailu ja pitkien valojen käyttö päivällä.
Prätkäjätkät ja -gimmat saa monesti syyttää tosiaan itseään, kun auto ajaa eteen, se on ikävä fakta. Ei siinä pitkät valot auta. Koko ajan täytyy olla varuillaan, koska mitä vaan voi hypätä väylälle. Ja tämä sama koskee myös autoilijoita!! Se vaan monesti unohtuu kun on peltiä ympärillä. Vauhtia pois ja se vähäinen järki käyttöön, se on ainoa lääke.
Kaahailua näkee nyt kesäaikaan tosi paljon myös nelipyöräisten toimesta. Ja taidot on kuitenkin ihan peestä. Se yksi jepari oli oikeassa kun sanoi, ettei ylinopeus paljon taitoa vaadi. Pakko olla samaa mieltä! Jos vaatisi, niin noin moni EI ajaisi yli rajoitusten. - Pään käyttö sallittu
Käyttäkää päätänne kirjoitti:
Olen itsekin motoristi, enkä ymmärrä sitä, että kun vedetään kypärä päähän, niin jo alkaa ihme uho. Lähipiirissä on tyyppejä jotka luulevat minustakin samaa. Toi lättyyn vetämisen into yllätti, kun luin tätä ketjua. Ja kysehän oli vain pitkien valojen käytöstä, eikö? Ihme tapoja molemmat, pakko myöntää. Siis se turpaan vedolla uhkailu ja pitkien valojen käyttö päivällä.
Prätkäjätkät ja -gimmat saa monesti syyttää tosiaan itseään, kun auto ajaa eteen, se on ikävä fakta. Ei siinä pitkät valot auta. Koko ajan täytyy olla varuillaan, koska mitä vaan voi hypätä väylälle. Ja tämä sama koskee myös autoilijoita!! Se vaan monesti unohtuu kun on peltiä ympärillä. Vauhtia pois ja se vähäinen järki käyttöön, se on ainoa lääke.
Kaahailua näkee nyt kesäaikaan tosi paljon myös nelipyöräisten toimesta. Ja taidot on kuitenkin ihan peestä. Se yksi jepari oli oikeassa kun sanoi, ettei ylinopeus paljon taitoa vaadi. Pakko olla samaa mieltä! Jos vaatisi, niin noin moni EI ajaisi yli rajoitusten."Käyttäkää päätänne",olet ensimmäinen motoristi tällä palstalla joka vastaa asiallisesti.Hatun nosto,toivottavasti olit ihan tosissasi,etkä saa turpaasi kavereiltasi.Tänäänkin taas kotiportin kohdalla oli motoristin pakko ohittaa kaksi autoa viidenkympin alueella,ajoivat ihan normaalisti.Vaikka ei mitään tapahtuisikaan,niin se turha kiihdytyksen ääni,joka kielii piittaamattomuudesta liikenteessä omakotialueella on epämiellyttävää..Mutta ei tähänkään ole vastaajia,ainoastaan miinusten antajia.Ottaisitte oppia nimimerkistä.
- Anonyymi
eläköön väkivalta kirjoitti:
Turpaan ja turpaan,aina vaan turpaan.Mukavaa ja leppoista porukkaa nämä motoristit.
Voisi se motoristi ajaa lain mukaan ja vilkauttaa pitkillä, kun on erityistarpeita tulla huomatuksi. Niinhän ne autoilijatkin!
- Anonyymi
ihan vapaasti kirjoitti:
joo tulee vaan pirkanmaalla vastaan motoristia ja laita pitkät päälle niin kieppaan perääsi jä vedän sua parkkipaikalla lättyyyn ja sen jälkeen muijas saa semmosta kyytiä skeidasi takapenkillä että ontuu vielä ens kesänä.
Sinä et vedä yhtään ketään turpaan vaan sinut kolataan tarvittaessa autolla ojanpohjalle kitisemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et vedä yhtään ketään turpaan vaan sinut kolataan tarvittaessa autolla ojanpohjalle kitisemään.
Juuri näin. Väkivaltaista motorista vastaan saa ja pitää puolustautua. Autoni painaa noin 2000 kg. Mitä väkivaltaisen motoristin moottoripyörä painaa? Kumpikohan pysyy tiellä kun aletaan kokeilemaan kylki kylkeä vasten?
- TheIrön
No jos nyt tuolle linjalle lähdetään:
Autoilijoita koskevat säännöt suuntamerkin käytöstä, ei kukaan vittu osaa tuolla kehäteiden ruuhkissa arvata mihin päin te apinat sinkoilette, kun ei voi päästää facebookin mobiiliversiota kädestä siksi aikaa että laittaisi vilkun päälle kaistaa vaihtaessa. Kertaakaan en ole muuten nähnyt moottoripyöräilijän ajelevan liikenteessä kännykkää räpläten.
Autoilijoita koskee sääntö väistämisvelvollisuudesta myös moottoripyörää kohtaan etuajo-oikeutetulle tielle tultaessa.
Autoilijoita koskee sääntö turvavälin jättämisestä edelläajavaan ajoneuvoon, myös moottoripyörään.
Autoilijoita koskevat säädökset päihtyneenä ajamisesta
hä? - mika2
Jotkut motoristit ajavat pitkät päällä koska he luulevat näkyvänsä siten paremmin, mikä ei oikeastaan pidä paikkaansa, vaan ne lähinnä vain ärsyttää autoilijoita tai muita "ei motoristeja". Paljon tehokkaampi tapa tulla huomatuksi on ajaa riittävän hiljaa, jotta muut tiellä liikkujat ehtivät huomata ja reagoida motoristiin.
Tämän palstan voisi siirtää tuonne autopalstan alle otsikolla "motoristien vihaajat" on tästä semmoinen vittuuntuneiden autoilijoiden marinapalsta tullut, että tämä taitaa olla tämän motoristin viimeinen vierailu täällä.- TheIrön
Paree ajaa niinkuin ois näkymätön, eikä edes yrittää näkyä.
Etkä sä mihkään täältä katoa. Enkä mäkään. Lisää lunta tupaan vaan!
- >TurbotOn<
Minä väitän että osalla mootoripyöristä on valot jo uutena säädetty näyttämään tarpeettoman ylös jostain syystä. Itselläni ollut kymmenkunta pyörää ja kaikissa valot on säädetty jopa reilusti ylemmäs kuin valojen suuntauslaitteen ohjeistus on. Ja kukapa niitä valoja moottoripyörissään useinkaan tulisi ajatelleeksi saati tarkastaneeksi. No minä olen kyllä tarkastanut ja säätänyt.
- TheIrön
No eihän niiden valoja saa millään näyttämään oikein, kun niissä on takajouset joiden varassa pyörä keikkuu holtittomasti.
- >TurbotOn<
TheIrön kirjoitti:
No eihän niiden valoja saa millään näyttämään oikein, kun niissä on takajouset joiden varassa pyörä keikkuu holtittomasti.
Enpä tiedä holtittomasta keikkumisesta mitään koska omissa pyörissäni ei kahdenkymmenen vuoden aikana ole kyseistä ilmiötä esiintynyt mutta kaikkiin pyöriin olen tehnyt valojen suuntauksen tarkastuksen ja kaikissa on valot uutena olleet jonkin verran liian ylös suunnatut. Valot on kotikonsteinkin helppo saada näyttämään kutakuinkin oikein kun laittaa vaikka muijan istumaan satulaan ja itse menee kyykkyasentoon pyörän eteen siis suurinpiirtein niin että silmät ovat samalla tasolla kuin autossa istuttaessa. Harjaantuneen silmä osaa löytää liian ylös suunnatuy valot esim. risteyksissä edessä seisovan auton peräpelleistä eli miten kirkkaasti valot peilaavat takaisin mutta selvempää ja paras keino on säätää valot kuten autoissakin erillisellä valojen suuntauslaitteella. Helppo,nopea ja halpa keino.
- TheIrön
>TurbotOn< kirjoitti:
Enpä tiedä holtittomasta keikkumisesta mitään koska omissa pyörissäni ei kahdenkymmenen vuoden aikana ole kyseistä ilmiötä esiintynyt mutta kaikkiin pyöriin olen tehnyt valojen suuntauksen tarkastuksen ja kaikissa on valot uutena olleet jonkin verran liian ylös suunnatut. Valot on kotikonsteinkin helppo saada näyttämään kutakuinkin oikein kun laittaa vaikka muijan istumaan satulaan ja itse menee kyykkyasentoon pyörän eteen siis suurinpiirtein niin että silmät ovat samalla tasolla kuin autossa istuttaessa. Harjaantuneen silmä osaa löytää liian ylös suunnatuy valot esim. risteyksissä edessä seisovan auton peräpelleistä eli miten kirkkaasti valot peilaavat takaisin mutta selvempää ja paras keino on säätää valot kuten autoissakin erillisellä valojen suuntauslaitteella. Helppo,nopea ja halpa keino.
Älä ota sitä vakavasti :) Eikö nuo saa muuten tasamaalla seinää vasten suunnattua oman painonsa mukaan, jos haluaa hifistellä? 2-3% pudotus pitäsi olla häikimättä ketään ja on vähän kuormavaraakin.
Mä oon aina suunnannu pimeällä tienpätkällä silmämääräisesti.
- ?
"Prätkäjätkät ja -gimmat saa monesti syyttää tosiaan itseään, kun auto ajaa eteen, se on ikävä fakta."
Auto tulee kolmion takaa eteen, niin motoristin vika? Vai mitä tarkoitit tuolla?- 815
Tottakai kolmion takaa tulevan pitää väistää,mutta tulisko prätkä 50 alueella 150 mittarissa.Koskaan ei tästä puhuta.
- TheIrön
815 kirjoitti:
Tottakai kolmion takaa tulevan pitää väistää,mutta tulisko prätkä 50 alueella 150 mittarissa.Koskaan ei tästä puhuta.
No puhutaan nyt. Tuleeko se?
- Päätöntäkö?
Olisiko liika tilannenopeus esimerkiksi? Kolmioiden takaa tullaan myös autojen eteen. Ei se prätkä sitä miksikään muuta. Päinvastoin, pyörän havaitseminen on vielä vaikeampaa koska oma tohina on just menossa. Risteyksen on oltava aina katsos vapaa, oli sitten kolmio tai ei! Tohon vaan täytyy varautua paremmin silloin kun on pyörällä liikenteessä. Pitkät päälle niin ei tarvitse varautua vai?
Itsekin pelkään noita sivutieltä tulevia juuri eniten. Autolla olen kokenut viimeksi läheltä piti tilanteen kun sivutieltä tultiin eteen kolmion takaa. Abs ja esp pelastivat silloin tosi isolta mälliltä. Niitä varusteita ei prätkässäni ole. Aika uusi/kallis saa olla ennen kuin on edes abs:t. - Osumia tulee
TheIrön kirjoitti:
No puhutaan nyt. Tuleeko se?
Joo tulee. Ja sitten kun tulee se samanlainen pähkäpää kuski autolla yhtäaikaa samaan ristykseen niin sotku on valmis! Ja nykytyylillä toi osuu varmemmin kuin lotossa edes kolme ja vara, seitsemästä puhumattakaan.
- Päätön
Osumia tulee kirjoitti:
Joo tulee. Ja sitten kun tulee se samanlainen pähkäpää kuski autolla yhtäaikaa samaan ristykseen niin sotku on valmis! Ja nykytyylillä toi osuu varmemmin kuin lotossa edes kolme ja vara, seitsemästä puhumattakaan.
Eli prätkä tulee 150 lasissa risteykseen ja auto 40.Sotku on valmis.Kumpi on pähkäpää.
- TheIrön
Osumia tulee kirjoitti:
Joo tulee. Ja sitten kun tulee se samanlainen pähkäpää kuski autolla yhtäaikaa samaan ristykseen niin sotku on valmis! Ja nykytyylillä toi osuu varmemmin kuin lotossa edes kolme ja vara, seitsemästä puhumattakaan.
Monilla autoilijoilla on moottoripyörän nopeuden todentamislaitteisto viallinen. Änkeävät eteen riippumatta siitä ylittääkö moottoripyörän nopeus sen eteenänkeämisen sallivan rajan. Vai mitä vittua?
2 kaveria on hengissä ihan sen sopivan tilannenopeuden takia kun on ängetty kuitenkin eteen. Kolmas oli pysähtynyt kehä III:lla jonon perään, ja silti joku lainkuuliainen autoilija päätti kouluttaa häntä ajamalla perään. Siinäkin oli väärä tilannenopeus, kaverinhan olisi pitänyt lane splitata eikä pysähdellä minne sattuu. - Tottakai
Päätön kirjoitti:
Eli prätkä tulee 150 lasissa risteykseen ja auto 40.Sotku on valmis.Kumpi on pähkäpää.
Molemmat tietysti, koska eivät piittaa säännöistä. Se 40 km/h voi olla liikaa sekin. Risteys täytyy varmistaa vapaaksi katsos. Ai niin, poliisia ei näy niin siloinhan ei tarvitse eiks niin? Pitkät päälle niin kyllä se siitä hoituu.
- Perästä kuuluu
TheIrön kirjoitti:
Monilla autoilijoilla on moottoripyörän nopeuden todentamislaitteisto viallinen. Änkeävät eteen riippumatta siitä ylittääkö moottoripyörän nopeus sen eteenänkeämisen sallivan rajan. Vai mitä vittua?
2 kaveria on hengissä ihan sen sopivan tilannenopeuden takia kun on ängetty kuitenkin eteen. Kolmas oli pysähtynyt kehä III:lla jonon perään, ja silti joku lainkuuliainen autoilija päätti kouluttaa häntä ajamalla perään. Siinäkin oli väärä tilannenopeus, kaverinhan olisi pitänyt lane splitata eikä pysähdellä minne sattuu.Tossa peräänajossa ei paljoa pitkien valojen käyttökään olisi auttanut eihän? Jos jotakin ei moottoriyörällä ajaesssa halua tapahtuvan, niin se lienee juuri peräänajo. Sen takia täytyy koko ajan olla katsomassa myös mitä takana tapahtuu. Varsinkin jossakin ruuhkaisella kehällä, jossa jono seisoo. Pelkkä vasempaan kääntyminen on jo vastaan tulevan liikenteen vuoksi aika pelottava operaatio. Eikä siinäkään ne pitkä auta! Joku v**tun puomi tarttis olla takana varmaankin.
Tuskin tossa peräänajo esimerkissäsi mistään lainkuuliaisuudesta on kyse. Huomiokyvyn puutteesta varmaankin lähinnä. Itse lakihan ei kiellä esim. navigaattorin räpläämistä kesken ajon. Vaikka järki sanoo ettei niin kandee tehdä ainakaan kehäteillä ruuhka-aikaan. - TheIrön
Osumia tulee kirjoitti:
Joo tulee. Ja sitten kun tulee se samanlainen pähkäpää kuski autolla yhtäaikaa samaan ristykseen niin sotku on valmis! Ja nykytyylillä toi osuu varmemmin kuin lotossa edes kolme ja vara, seitsemästä puhumattakaan.
Mitäs sitten kun kahdeksankympin alueella ajaa prätkällä kahdeksaakymppiä, ja joku idiootti änkeää eteen, niin sotku on valmis. Puhutaanko näistä? Tähänkin on sutoilijoilla joku selitys.
- TheIrön
Perästä kuuluu kirjoitti:
Tossa peräänajossa ei paljoa pitkien valojen käyttökään olisi auttanut eihän? Jos jotakin ei moottoriyörällä ajaesssa halua tapahtuvan, niin se lienee juuri peräänajo. Sen takia täytyy koko ajan olla katsomassa myös mitä takana tapahtuu. Varsinkin jossakin ruuhkaisella kehällä, jossa jono seisoo. Pelkkä vasempaan kääntyminen on jo vastaan tulevan liikenteen vuoksi aika pelottava operaatio. Eikä siinäkään ne pitkä auta! Joku v**tun puomi tarttis olla takana varmaankin.
Tuskin tossa peräänajo esimerkissäsi mistään lainkuuliaisuudesta on kyse. Huomiokyvyn puutteesta varmaankin lähinnä. Itse lakihan ei kiellä esim. navigaattorin räpläämistä kesken ajon. Vaikka järki sanoo ettei niin kandee tehdä ainakaan kehäteillä ruuhka-aikaan.Niin. Ihan sama ajeleeko pitkät päällä vai ilman valoja, kolmion takaa vai etuajo-oikeutettua tietä. Hopeaa tulee kakspyöräisellä kun aletaan koittamaan.
- Ajan lyhyillä
On mielestäni tyhmää ajaa pitkillä ja siirtää "vastuu" autoille.
Itse ajan, kuin olisin näkymätön.
Pidän siis itse huolen että ei tule osumia!
Ei muuten ole vaikeaa, jos vähänkin vitsii järkeä käyttää.
Kyllä ne pitkät häikäisee päivälläkin!- Viksua
Ei mitään lisättävää. Juuri näin!
- motormanni
ajan aina pitkillä että kaltaistasi kaljupäätä vituttaa
- No:1
Ei siis muulla olekaan merkitystä ,kuin sillä, että jotakuta vi**taa? Tässä keskusteluketjussa taitaa ottaa pattiin aika monella. Ja ihan turhaan.
- Myöntäkää virheenne
No:1 kirjoitti:
Ei siis muulla olekaan merkitystä ,kuin sillä, että jotakuta vi**taa? Tässä keskusteluketjussa taitaa ottaa pattiin aika monella. Ja ihan turhaan.
Motoristejä vituttaa,kun joku moittii heidän ajotapaansa.Heillä kun on kaikki oikeus harrastaa millaisia sääntöjä tahansa.
- Myönnetään
Myöntäkää virheenne kirjoitti:
Motoristejä vituttaa,kun joku moittii heidän ajotapaansa.Heillä kun on kaikki oikeus harrastaa millaisia sääntöjä tahansa.
Olet oikeassa siinä, että motoristeilla saattaa olla omia arveluttavia sääntöjään. Näistä säännöistä ei kukaan muu tielläliikkuja tiedä mitään. Juuri tästä syystä motoristit saattavat itse olla aiheuttamassa tilanteen kehittymistä huonoon suuntaan. Suurin osa motoristeista kuitenkin pyrkii noudattamaan sääntöjä, jotta pysysisivät hengissä.
Mutta on niitä mätämunia autoilijoissakin. Autolla on vain vaikeampaa tehdä esim. laiton ja pirun vaarallinen oikealta ohitus. Jos olisi tilaa niin näitäkin varmaan tapahtuisi enemmän. - Puzuki 1800 RZ ? (S)
Myönnetään kirjoitti:
Olet oikeassa siinä, että motoristeilla saattaa olla omia arveluttavia sääntöjään. Näistä säännöistä ei kukaan muu tielläliikkuja tiedä mitään. Juuri tästä syystä motoristit saattavat itse olla aiheuttamassa tilanteen kehittymistä huonoon suuntaan. Suurin osa motoristeista kuitenkin pyrkii noudattamaan sääntöjä, jotta pysysisivät hengissä.
Mutta on niitä mätämunia autoilijoissakin. Autolla on vain vaikeampaa tehdä esim. laiton ja pirun vaarallinen oikealta ohitus. Jos olisi tilaa niin näitäkin varmaan tapahtuisi enemmän.Kyllä se on niin että pitkävalot hämää autoilijaa ,etäisyys hämärtyy.Olen ammattiautoilija 35 vuotta ja mottoristi.Ne pitkiene valojen käyttäjät ei oikeen tiedä mitä ne vahinkoo oikeille mottoresteille?
- oiuyfghjklö
Puzuki 1800 RZ ? (S) kirjoitti:
Kyllä se on niin että pitkävalot hämää autoilijaa ,etäisyys hämärtyy.Olen ammattiautoilija 35 vuotta ja mottoristi.Ne pitkiene valojen käyttäjät ei oikeen tiedä mitä ne vahinkoo oikeille mottoresteille?
Kirkkaamat valot näyttävät olevan lähempänä ja siten jää montaa eteen änkeäjää odottamaan vuoroaan, voi säästää motoristin hengen. Sinäkin paskakuski tulisit monasti eteen muuten ja sehän on vahinko kun et romuasi ehdi kiilaamaan. Olet juuri niitä pätijöitä, joiden naama tulisi hakata tuusannuuskaksi huoltoaseman vessassa, että opit kunniottamaan pienemmillä kulkuneuvoilla liikkuvia.
- Anonyymi
Myöntäkää virheenne kirjoitti:
Motoristejä vituttaa,kun joku moittii heidän ajotapaansa.Heillä kun on kaikki oikeus harrastaa millaisia sääntöjä tahansa.
Ja annas olla jos menet kritisoimaan yleisillä teillä tapahtuvaa keulimista ja kuminpolttoa niin sieltä tulee N kpl Katuroska SFC:tä ulisemaan harrastuksen hienouden puolesta ja kuinka kaikki muut ovat väärässä, vaikka ovat oikeassa.
- matsonation
Tieliikennelaista yksiselitteisesti:
Kaukovalojen käyttö on kielletty niin lähellä kohtaavaa ajoneuvoa, että tämän kuljettaja voi häikäistyä.
Eikö se ole siinä?
Nykypyörien valot ovat niin tehokkaita, että tämä kohta täyttyy varmuudella, mikäli vastaa tulee ajoneuvo. Millä oikeudella moottoripyöräilijät voivat rikkoa tätä sääntöä? Jos rekkamiehet tekisivät samoin, olisi haloo melkoinen. Mutta he ovat liikenteen ammattilaisia, eivätkä he syyllisty vastaavaan.
Miettikää nyt motoristit, voisitteko jotenkin muuten turvata oman turvallisuutenne, kuin häikäisemällä ja häiritsemällä kanssaliikkujia.
Miettikää suojautuvaa liikennekäyttäytymistä.
Mitä se on?
No sitä, että otatte huomioon tilanteet, joita voi tulla eteen liikkuessanne moottoripyörällä. Valitkaa oikeat ohituspaikat, huomioikaa toisten epälooginen liikennekäyttäytyminen, oikea risteysajo, ajolinjat ja muut seikat, jotka voivat tulla eteen 2-pyöräisellä liikuttaessa. Pelissä on kuitenkin oma turvallisuus ja jopa henki. Kaukovaloilla ajaminen ei näihin auta, päinvastoin aiheuttaa ärtymystä kanssaliikkujissa.
Pidetään motoristien mainetta yllä ja ajetaan sääntöjen mukaan, häikäisemättä muita kanssaliikkujia. - olodlos
Ei ne pitkät valot päivällä ketään ärsytä, jos on hermot kunnossa. Mun puolesta voitte ajaa autoillakin pitkät päällä päivällä.
- Anonyymi
Vaikuttaa tieliikennekäyttöön kelpaamattomalta laitteelta, jos pitää ajaa pitkät päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa tieliikennekäyttöön kelpaamattomalta laitteelta, jos pitää ajaa pitkät päällä.
”Ei ne pitkät valot päivällä ketään ärsytä, jos on hermot kunnossa. Mun puolesta voitte ajaa autoillakin pitkät päällä päivällä.”
Se että joku asia on sulle ookoo ei tarkoita sitä että se joillekin muille olisi. Minähän voin sitten varmaan ajaa sinun takalokasuojassa kiinni jos sun hermot on kunnossa. Mun puolesta voitte muutkin tehdä tällä tavalla.
- zögöföördis.
Mua neuvottiin ihan ajo-opettajan toimesta että aina on joku autokuski joka yrittää tappaa sinut. Siinä ei paljon valot auta vaan kannattaa aina varoa joka autoa vaikka olisitkin etuajo-oikeutettu.
- Suorat sanat
Onpas harvinaisen suoraan sanottu juuri se mistä tässä kaikessa on kyse oikeasti!
- musta möykky huono
Suorat sanat kirjoitti:
Onpas harvinaisen suoraan sanottu juuri se mistä tässä kaikessa on kyse oikeasti!
Oikein,on aina varottava autoilijaa,aina.Ei millään pahalla mutta
autoilija ei aina kertakaikkiaan rekisteröi tulevaa moottoripyörää,
vaikka moottoripyörä tulee etuajo-oikeutetulla tiellä.
Ja tuo moottoripyrän pitkillä ajo ei päivällä pitäisi olla
niin kauhea asia.Ei ne nyt niin häikäise.On hengestä kysymys.
Moottoripyöräilijän on tehtävä itsensä näkyväksi.
Varustus on hyvä pitää ns."poliisin keltasena" joko liivi,
kypärä tai reppu sellasena. - Anonyymi
Kyllä, juurikin näin, tarkkuutta ja havainnointia, pään pitää pyöriä kuin pöllöllä.
- jjv
Pitkät päälle ja 150 lasiin, vittuun kaikki joita ei miellytä tosimiesten meno.
- Anonyymi
Kyllä se sinun hautaanmeno miellyttää kovastikin.
- Jutustelija1
Itse olen tiukan valokurin kannattaja, pitkät päällä vain kun ketään ei ole edessä.
- Vermeet6vEteenpäin
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
- Anonyymi
Laitan autoon aina pitkät päälle kun motoristi tulee vastaan. Jos alkaa ulina niin auto voittaa törmäyksessä moottoripyörän.
- Anonyymi
Minulla oli eno jolla oli tuo sama asenne, eikä hänkään osannut ajaa autoa. Et ole yksin avuttomuutesi kanssa.
- Anonyymi
Tämä nyt on taas näitä kaikkea pelkäävien ja epäilevien uusiomotoristien hömpötyksiä kuten jonkun perkeleen tvh:n lapiomiehen huomioliivin käyttäminen. Tällaisten yksilöiden ei tulisi edes harkitakaan moottoripyöräilyä harrastuksekseen.
Pitkien valojen käyttö vastaantulijan kohdatessa on laissa kielletty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915