Ehdotuksia?

Moi! Olen tällänen 14v poika, joka haluaisi teiltä jotain fantasia kirja ehdotuksia. Itse olen lukenut Gena Showalterin kodittomat sielut, mutta siitä ei ole vielä ilmestynyt jatkoa, eli sitä vielä odotan :D Ja tietenkin kaikki Harry Potterit, Percy Jacksonit, ja Olympos kirjat luettu. Löytyisikö teiltä mitään muita ehdotuksia? Mielellään kirjasarja, koska vihaan kun en saa jatkoa jollekkin tarinalle, kun haluan tietää mitä jollekkin rakkaussuhteelle käy tai vastaavaa. Eli fantasia-kirjasarjoja, mielellään rakkaussuhteita mukaan tarinassa, ja tietenkin jotain yli-luonnollista, eli mitä fantasiakirjat ovat. Eli, siis.. Ehdotuksia?

12

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fantasiapläjäys

      David Eddings: Belgarion taru ja jatko Mallorian taru, tosi mahtavaa fantasiaa tyyliin miekka ja magia. Velhoja, kuninkaita yms.. Muukin Eddinsin tuotanto hulppean hyvää.
      Niin ja Terry Pratchett kirjoitti läjäpäin hulvattoman hauskaa fantasiaa kirjoa sekä nuorten että aikuisten osastolla

      • kysyjä

        Kiiti! Kävin ostamassa Pratchetin uusimman kirjan tänään. Toivottavasti hyvä.


    • *RoosaV*

      Suosittelisin Brandon Mullin Myyttihovi sarjaa ja Cassandra Claren Varjojen kaupunki sarjaa :).

    • *RoosaV*

      Ps. Gena Showalterin kodittomat sielut oli aivan loistava.

    • Velma/

      Mä olen tykännyt Diana Wynne Jonesin ja Walter Moersin kirjoista, joista jälkimmäinen ei tosin ole kirjoittanut kunnolla sarjamuodossa.

    • pihi saituri

      kirjoja ei ole pakko ostaa. Kirjastoissa on loistavat valikoimat. Itse hankin vain ne kirjat jotka ovat vaikuttaneet useamman kerran luettavilta. Siis ensin kirjastosta lainaten ja vasta sitten ostaen. ei tule vikatikkejä, aina kun nimi ei ole takuu sisällöstä

    • gua

      ootkos nälkäpeliä lukenu?? :)) kannattaa lukea,tykkäsin tosiaa!

    • Musta perillinen sarja on tosi hyvä. Siitähän on julkaistu kaikki kirjat suomeks. Vika kirja tuli luettua pari päivää sitten ja en kyllä voi pettyy. Eka kirja on nimeltään Eragon kannessa sininen lohikäärme. Aivan mahtava sarja suosittelen!!!
      Ja tietysti Taru sormusten herrasta kirjat on klassikko itse olen lukenut jo muutamaan otteeseen. Tosin joistakin ne voi tuntua hieman pitkäveteisiltä..
      No tottakai Riordanin Kanen aikakirjat .
      Ja Michael Scottin se kirjanvartia sarja oli myös hyvä.

    • Moi!

      Tuollainen kun Margaret Weisin ja Tracy Hickmanin Dragonlance Saga. Heiltä on useita kirjasarjoja ja ensimmäinen kirja taitaa olla Syyshämärän lohikäärmeet jos en väärin muista.

      Suosittelisin myös Ursula LeGuinin Maameren velho sarjaa.

    • ioh1

      artemis fowl- sarja :) sairaa hyvä

    • joku...

      K.A Salvatore Musta haltia aeva huippu kirjasarja ja muut K.A Salvatoren kirjat

    • herra phantastinen

      Susanna Clarke: Jonathan Strange & Mr. Norrell
      G.W. Dahlquist: Glass Books of the Dream Eaters
      Stephen Hunt: Court of the Air

      ...

      Siinä jotain

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe