Ehdotuksia?

Moi! Olen tällänen 14v poika, joka haluaisi teiltä jotain fantasia kirja ehdotuksia. Itse olen lukenut Gena Showalterin kodittomat sielut, mutta siitä ei ole vielä ilmestynyt jatkoa, eli sitä vielä odotan :D Ja tietenkin kaikki Harry Potterit, Percy Jacksonit, ja Olympos kirjat luettu. Löytyisikö teiltä mitään muita ehdotuksia? Mielellään kirjasarja, koska vihaan kun en saa jatkoa jollekkin tarinalle, kun haluan tietää mitä jollekkin rakkaussuhteelle käy tai vastaavaa. Eli fantasia-kirjasarjoja, mielellään rakkaussuhteita mukaan tarinassa, ja tietenkin jotain yli-luonnollista, eli mitä fantasiakirjat ovat. Eli, siis.. Ehdotuksia?

13

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fantasiapläjäys

David Eddings: Belgarion taru ja jatko Mallorian taru, tosi mahtavaa fantasiaa tyyliin miekka ja magia. Velhoja, kuninkaita yms.. Muukin Eddinsin tuotanto hulppean hyvää.
      Niin ja Terry Pratchett kirjoitti läjäpäin hulvattoman hauskaa fantasiaa kirjoa sekä nuorten että aikuisten osastolla

• kysyjä

Kiiti! Kävin ostamassa Pratchetin uusimman kirjan tänään. Toivottavasti hyvä.

• *RoosaV*

Suosittelisin Brandon Mullin Myyttihovi sarjaa ja Cassandra Claren Varjojen kaupunki sarjaa :).

• *RoosaV*

Ps. Gena Showalterin kodittomat sielut oli aivan loistava.

• Velma/

Mä olen tykännyt Diana Wynne Jonesin ja Walter Moersin kirjoista, joista jälkimmäinen ei tosin ole kirjoittanut kunnolla sarjamuodossa.

• pihi saituri

kirjoja ei ole pakko ostaa. Kirjastoissa on loistavat valikoimat. Itse hankin vain ne kirjat jotka ovat vaikuttaneet useamman kerran luettavilta. Siis ensin kirjastosta lainaten ja vasta sitten ostaen. ei tule vikatikkejä, aina kun nimi ei ole takuu sisällöstä

• gua

ootkos nälkäpeliä lukenu?? :)) kannattaa lukea,tykkäsin tosiaa!

• Musta perillinen sarja on tosi hyvä. Siitähän on julkaistu kaikki kirjat suomeks. Vika kirja tuli luettua pari päivää sitten ja en kyllä voi pettyy. Eka kirja on nimeltään Eragon kannessa sininen lohikäärme. Aivan mahtava sarja suosittelen!!!
      Ja tietysti Taru sormusten herrasta kirjat on klassikko itse olen lukenut jo muutamaan otteeseen. Tosin joistakin ne voi tuntua hieman pitkäveteisiltä..
      No tottakai Riordanin Kanen aikakirjat .
      Ja Michael Scottin se kirjanvartia sarja oli myös hyvä.

• Moi!

Tuollainen kun Margaret Weisin ja Tracy Hickmanin Dragonlance Saga. Heiltä on useita kirjasarjoja ja ensimmäinen kirja taitaa olla Syyshämärän lohikäärmeet jos en väärin muista.

Suosittelisin myös Ursula LeGuinin Maameren velho sarjaa.

• ioh1

artemis fowl- sarja :) sairaa hyvä

• joku...

K.A Salvatore Musta haltia aeva huippu kirjasarja ja muut K.A Salvatoren kirjat

• herra phantastinen

Susanna Clarke: Jonathan Strange & Mr. Norrell
      G.W. Dahlquist: Glass Books of the Dream Eaters
      Stephen Hunt: Court of the Air

...

Siinä jotain

• Anonyymi

Magisterium kirjasarja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6118
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5555
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2026
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1494
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe