Ehdotuksia?

Moi! Olen tällänen 14v poika, joka haluaisi teiltä jotain fantasia kirja ehdotuksia. Itse olen lukenut Gena Showalterin kodittomat sielut, mutta siitä ei ole vielä ilmestynyt jatkoa, eli sitä vielä odotan :D Ja tietenkin kaikki Harry Potterit, Percy Jacksonit, ja Olympos kirjat luettu. Löytyisikö teiltä mitään muita ehdotuksia? Mielellään kirjasarja, koska vihaan kun en saa jatkoa jollekkin tarinalle, kun haluan tietää mitä jollekkin rakkaussuhteelle käy tai vastaavaa. Eli fantasia-kirjasarjoja, mielellään rakkaussuhteita mukaan tarinassa, ja tietenkin jotain yli-luonnollista, eli mitä fantasiakirjat ovat. Eli, siis.. Ehdotuksia?

13

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fantasiapläjäys

David Eddings: Belgarion taru ja jatko Mallorian taru, tosi mahtavaa fantasiaa tyyliin miekka ja magia. Velhoja, kuninkaita yms.. Muukin Eddinsin tuotanto hulppean hyvää.
      Niin ja Terry Pratchett kirjoitti läjäpäin hulvattoman hauskaa fantasiaa kirjoa sekä nuorten että aikuisten osastolla

• kysyjä

Kiiti! Kävin ostamassa Pratchetin uusimman kirjan tänään. Toivottavasti hyvä.

• *RoosaV*

Suosittelisin Brandon Mullin Myyttihovi sarjaa ja Cassandra Claren Varjojen kaupunki sarjaa :).

• *RoosaV*

Ps. Gena Showalterin kodittomat sielut oli aivan loistava.

• Velma/

Mä olen tykännyt Diana Wynne Jonesin ja Walter Moersin kirjoista, joista jälkimmäinen ei tosin ole kirjoittanut kunnolla sarjamuodossa.

• pihi saituri

kirjoja ei ole pakko ostaa. Kirjastoissa on loistavat valikoimat. Itse hankin vain ne kirjat jotka ovat vaikuttaneet useamman kerran luettavilta. Siis ensin kirjastosta lainaten ja vasta sitten ostaen. ei tule vikatikkejä, aina kun nimi ei ole takuu sisällöstä

• gua

ootkos nälkäpeliä lukenu?? :)) kannattaa lukea,tykkäsin tosiaa!

• Musta perillinen sarja on tosi hyvä. Siitähän on julkaistu kaikki kirjat suomeks. Vika kirja tuli luettua pari päivää sitten ja en kyllä voi pettyy. Eka kirja on nimeltään Eragon kannessa sininen lohikäärme. Aivan mahtava sarja suosittelen!!!
      Ja tietysti Taru sormusten herrasta kirjat on klassikko itse olen lukenut jo muutamaan otteeseen. Tosin joistakin ne voi tuntua hieman pitkäveteisiltä..
      No tottakai Riordanin Kanen aikakirjat .
      Ja Michael Scottin se kirjanvartia sarja oli myös hyvä.

• Moi!

Tuollainen kun Margaret Weisin ja Tracy Hickmanin Dragonlance Saga. Heiltä on useita kirjasarjoja ja ensimmäinen kirja taitaa olla Syyshämärän lohikäärmeet jos en väärin muista.

Suosittelisin myös Ursula LeGuinin Maameren velho sarjaa.

• ioh1

artemis fowl- sarja :) sairaa hyvä

• joku...

K.A Salvatore Musta haltia aeva huippu kirjasarja ja muut K.A Salvatoren kirjat

• herra phantastinen

Susanna Clarke: Jonathan Strange & Mr. Norrell
      G.W. Dahlquist: Glass Books of the Dream Eaters
      Stephen Hunt: Court of the Air

...

Siinä jotain

• Anonyymi

Magisterium kirjasarja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      431
      3151
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      108
      2231
    3. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      2
      2045
    4. 177
      1933
    5. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1924
    6. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      109
      1676
    7. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      459
      1288
    8. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      149
      1270
    9. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      55
      1180
    10. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      45
      1045
    Aihe