Minua mietityttää Turkin ja Syyrian tilanne tällä hetkellä. Olen lähdössä Turkkiin Alanyaan parin viikon päästä perheeni kanssa, mutta onko sinne turvallista matkustaa?
Uskaltaako matkustaa Turkkiin?
26
3145
Vastaukset
- Titityyt vaan
Jos noin pelottaa, niin mene sängyn alle piiloon. Alanyassa on rauhallista.
- Mammutti87
Jo on aikoihin eletty, toivon ettet sinä kysy täällä mitään asiallisesti.
- Titity
Tälläiset asiat kannattaa tarkistaa ulkoministeriön sivuilta. Suomi24:stä vaikka kaljan hinta.
- jännää ihan jännää
No huh huh, on se niin jännää, että ihan seuramatkoilla joutuu pelkäämään... Ei kai Alanyan turistihelvettiin seuramatkoja tehtäisi, jos se vaarallista olisi. Pelottavampaa Alanyan reissulla on se, miten mehmetit käyttäytyy...
- Tyylilajiin
Vaihdoimme lomakohdetta.
- AlanyanAsukki
Tyylilajiin kirjoitti:
Vaihdoimme lomakohdetta.
Toivottavasti ette kuitenkaan saamienne vastausten vuoksi.
Suomi24:n Turkki-palstalla pesii kaikenmaailman häiriköitä, joista iso osa tuskin on koskaan Turkissa käynytkään.
Alanyan seudulla eivät nuo Syyrian levottomuudet näy millään tavalla, paitsi sanomalehtien otsikoissa. Tuskin muuallakaan Turkissa sen levottomampaa on, paitsi siellä Syyrian suunnalla. - Turkissa asunut
AlanyanAsukki kirjoitti:
Toivottavasti ette kuitenkaan saamienne vastausten vuoksi.
Suomi24:n Turkki-palstalla pesii kaikenmaailman häiriköitä, joista iso osa tuskin on koskaan Turkissa käynytkään.
Alanyan seudulla eivät nuo Syyrian levottomuudet näy millään tavalla, paitsi sanomalehtien otsikoissa. Tuskin muuallakaan Turkissa sen levottomampaa on, paitsi siellä Syyrian suunnalla.Hah, vai pelon vuoksi matkakohde meni vaihtoon...?
En ymmärrä, miksi teilataan häiriköksi, jos kirjoittaa asiaa, eli naureskelee jonkun teinin "peloille". Teinin, joka ei ole siellä Turkissa tai missään muuallakaan koskaan käynyt. Eli jos aloittaja ja moni muukin täällä käyttäisi omaa järkeään, ei tässä tarvitsisi "opastella" kaikenmaailman typeriä kyselijöitä.
- matkaaja74
Turkin ja Syyrian riidat ei millään tapaa vaikuta Alanyan matkailuun....Alanyassa on turvallista! Ja jos pommi pamahtaa,niin sitten pamahtaa....Se voi pamahtaa vaikka lähikaupassa.....Turkkiin matkustusta en moisen uutisen takia peruisi.....Jos tilanne olis vakava,niin matkanjärjestäjät kyllä puuttuisivat asiaan.... Itse viikon pästä menossa ja eipä ole tullut matkanjärjestäjältä infoa,että maahan ei kannattais matkustaa!
- matkailija123
Turkin lomakohteet ovat todella monen paikallisen elinkeino ja myös maan hallitus ymmärtää tämän. Siksi uskon, että he tekevät kaikkensa suojellakseen leipäkohteitaan. Eli ei muuta kuin turvallisin mielen vaan sinne Turkkiin!
- Meiramimi
Täältä saat tietoa: http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=68771&nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI
Hauska kohta tässä on: Turkin asevoimat tekevät Kaakkois-Turkista käsin täsmäiskuja Irakin vastaisen rajan yli.
Tekevät käsin täsmäiskuja :D :D Luulisi, että kuitenkin jollakin kalustolla :D- Luetunymmärtämistä
Kyllä. Suomenkieli on vaikeata kun sitä ei osaa.
- Meiramimimi
Luetunymmärtämistä kirjoitti:
Kyllä. Suomenkieli on vaikeata kun sitä ei osaa.
Kirjoittajalle vaikeaa siis. Yliopiston nykysuomessa näitä käytiin läpi ja tuo käsin jostain jonkin asian tekminen on kieltolistalla, kuten myös pitkällä tähtäimellä ja pitkässä juoksussa :)
- ei ikinä turkkiin
ei sinne Turkkiin kannata mennä muutenkaan pelotti tai ei. paska maa
- turtse paska maa
EN menis vaikka ilmaiseksi pääsis,joka mutkassa yrittää mehmetti kusettaa turistia..
- Älä mene
Ei ole. Ryöstö, varastaminen ja väkivalta ovat ominaispiirteitä Turkissa, edenkin Alanyassa.Turkkilaiset kauppiaat ja hotellit huijaa aina, kohteliaisuus siellä on teeskentelyä. Takanapäin nauretaan tyhmille turisteille. Ja systeeminä on että raha pois, aina pitäisi antaa tippiä kaikista "palveluista" ja jos et anna mitään niin hyvä että ei päälle syljetä.
- Hyvä ettei syljetty!
Suomi on siitä hieno maa, että ei edes teeskennellä kohteliasta.
Monessa maassa palveluammateissa osa palkasta muodostuu tipistä. Siksi sitä pitäisi antaa hinnoista riippumatta. - Efes
Hyvä ettei syljetty! kirjoitti:
Suomi on siitä hieno maa, että ei edes teeskennellä kohteliasta.
Monessa maassa palveluammateissa osa palkasta muodostuu tipistä. Siksi sitä pitäisi antaa hinnoista riippumatta.Alanya hyvä paikka tulin sieltä kolme viikkoa sitten .Ei tartte pelätä !
- gusta
Efes kirjoitti:
Alanya hyvä paikka tulin sieltä kolme viikkoa sitten .Ei tartte pelätä !
Älä?????
- Turkkiin vaan
Itse olen ollut monta kertaa Turkissa enkä ole huijatuksi joutunut kertaakaan. Tottakai tippiä odotetaan, koska usein suuri osa palkasta kertyy juurikin tipeistä. Suurin osa siellä on ollut kohteliaita. Jos olet saanut niin huonoa palvelua , ehkä kannattaa myös ,miettiä omaa käyttäytymistä?
- hyvää lomaa
No kyllä uskaltaa. Mä olin aikoinaan Alanyassa, kun pommit paukkui, mut ei osunut juuri meihin. Kuolee sitä kuitenkin, vaikka kotona kun sen aika on.
No tulin Kusadasista 2 viikkoa sitten. Ihan normaalia elämää. Ainoa minkä huomasin oli kesäkuun alkupuolella, kun hotelli vähän heijasi. Tosi vähän.
Oli ollut maanjäristys muutaman sadan kilsan päässä. Ei ulkomaalaisia uhreja ainakaan. 5,8 magnitudia.
Ei sinne nyt mitään suursotaa yhtä äkkiä tule.
Menoksi vaan. - Rauha Alanyassa
Alanyassa on TOSI rauhallista. Etäisyys Syyrian rajalle Alanyasta on 800km. Sama kun Kemistä Helsinkiin.
Ei Syyrian sotatila tunnu mitenkään Alanyassa. Tämä kysymys ja epäluulo on samanlaista hysteriaa kun Amerikkalaiset hyökkäsivät Irakiin ja olin silloin itse Izmirissä ja minua varoiteltiin että Turkissa on rauhatonta. Sama epäluulo ihmisten mielessä kytee nyt.
Ilman sen kummempia mietteitä tervemenoa Alanyaan jossa on rauhallista kuin huopatossutehtaassa. Turisteista pidetään hyvää huolta.
Asian voi itse varmistaa Alanyan live kameroista. - Ikäneito
Olen käynyt Turkissa useita kertoja, eri kohteissa. Joka kerta on ollut joku uhka päällä; maanjäristys, terroristit yms. Ainoa asia, jonka olen huomannut, on se, että hotellin henkilökunta huolehtii hieman enemmän turisteista ja kyselevät, minne päivällä aiomme mennä. Kerran pamahti pakoputki (?) jossain lähistöllä ja hotellin johtaja huusi kaikkia pysymään allasalueella - itse lähti kadulle katsomaan tilannetta.
Olemme käyneet paljon muissakin maissa, mutta aina palaamme Turkkiin. Se vaan on yksinkertaisesti paras! Onneksi muutaman viikon päästä on seuraava reissu edessä!- Turkey never to EU
Turkkiin ei kannata matkustaa muutenkaan, sillä se on maailman suurin ihmiskaupan uhrien hyväksikäyttäjävaltio.
Ajatelkaa uhreja ja jättäkää matkustaminen väliin. Muita ja moraalisesti "oikein" toimivia valtioita löytyy pilvin pimein.
Turkkia ei pidä koskaan hyväksyä EUn jäseneksi. - Turkkiin vaan!!
Turkey never to EU kirjoitti:
Turkkiin ei kannata matkustaa muutenkaan, sillä se on maailman suurin ihmiskaupan uhrien hyväksikäyttäjävaltio.
Ajatelkaa uhreja ja jättäkää matkustaminen väliin. Muita ja moraalisesti "oikein" toimivia valtioita löytyy pilvin pimein.
Turkkia ei pidä koskaan hyväksyä EUn jäseneksi.Samaa mieltä, ettei koskaan Turkkia EU:hun, koska kurdien kysymykset ja muut ihmisoikeusasiat on niiin rempallaan, mutta....
Miten tässä maailmassa voi elää, jos jokaisesta asiasta ajattelisi miten se ja se toimii ja loukkaako se ja se ketään tai mitään? Teit niin tai näin, aina se on jollekulle väärinpäin. Matkustaminen korruptoituneisiin tai "väärin" toimiviin valtioihin on moraalisesti yhtä oikein kuin afrikkalaisten hedelmien ostaminen ja syönti. Mutta rikollista ja "väärää" toimintaa ei kannata tukea.
- HuugoX
Vaarallisempaa on mennä Siwaan tai iltaisin suomalaisen kaupungin tai kylän kaduille.
- 572
Kylläpä sie vanhan viestiketjun etit. Alotus 2.7.2012.
Tää ihminen on varmasti käyny jo sielä Turkissa, ehkä jo moneen kertaan. HEH...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202313Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2361739Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071267- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh34666