Tunisia /Egypti

matkaan syksyllä

Moikka

Tarkoitus oli lähteä Egyptiin syksyllä, mutta Air Finlandin konkan takia, haaveeksi jäi. Olen Egyptissä käynyt aikaisemminkin ja tiedän mitä hyvää ja mitä huonoa siellä on. Nyt kun Egyptiin ei pääse, on Tunisia noussut yhdeksi vahvaksi vaihtoehdoksi. Osaako kukaan kertoa, mitä samaa ja mitä erilaista on Egyptissä ja Tunisiassa ?
Tunisiassa lienee aika varma aurinko vielä syyskuussa vai kuinka ?
Kertokaa kaikkea mahdollista

12

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkaan syksyllä

      Jatkokysymys; miten eroavat kohteina toisistaan Sousse ja Hammamet ? Kummassa on enemmän iltameininkiä ?

    • Syyskuun aurinko näyttää tosi hyvältä ja sadetta on harvoin : ). Tunisia on ehkä aavistuksen verran länsimaisempi uin Egypti. Tunisian kohteista suosittelen ehdottomasti Soussea, mikäli kaipaat menoa elämääsi.

      • Ei ihan

        hmmm...tunisia länsimaisempi kun egypti ei pidä misään nimessä paikkansa...7 kertaa tunisiassa ja soussessa ja 4 hurgharassa...
        Esim.alkoholia ja baareja yms.iltaelämä on tunisiassa lähestulkoon hotellien varassa eikä baarielämä näy kaduilla juurikaan toisin kun hurgharassa.
        Tunisiassa ei tulisi mieleenkään lähteä topisssa ulos mutta hurgharassa ei mitään ongelmaa tai että olisi sielä ahdistava olo toisin kun tunisiassa.
        Enemmänkin Egypti ja Turkki on länsimaisuudessa samoilla tasoilla ja Tunisia vielä kaukana siitä.
        Kauppiaat Medinassa agresiivisempia vielä kuin mitä hurgharanssa jossa siihen verrattuna ymmätävät puhetta mutta Soussessa käydään vielä käsiksi.
        Ehkä jos pää pussissa kulkee eikä aisti mitään niin sitten ehkä tunisia voi jostakin tuntua länsimaalaiselta ..........muta aika oudolta tuntuu että joku kokee niin


    • ei oo totta taas

      Haloo! Hurghadahan on pelkkä turisteille tehty paikka, jossa ei yhtään paikallista elämää! Sousse on Tunisian kolmanneksi suurin kaupunki, jossa asuu IHAN OIKEITA PAIKALLISIA, hui.

      • Ihan niin

        Niin New hurghara on tehty turisteille mutta Sakkala ei....ja kommentti oli juuri kysymys siitä että Tunisia olisi länsimaisempi kun Egypti että niin.....NIIN ETTÄ HURGHARASSAKIN ASUU IHAN OIKEITA EGYPTILÄISIÄ ei ole koko kaupunki vaan sen yksi osa tehty turisteille ja Sakkalan uusi satama.


    • Olen vieraillut kummassakin maassa useasti ja itse pidän enemmän Soussesta. Joku ilmoitti ettei ole riittävästi kuppiloita (alkoholi) Soussessa. Pääkadulla saa kolmessa kohtaa terassilla viiiä tai olutta tai mitä vaan (maksullisia). Mikäli pystyt Soussessa keskusta alueella ( 2km) Port el Kantaui kulkemaan yli 300m ilman yhtään alko- kuppilaa niin olet aika sokea. Muutama olutpanimokin löytyy, joiden olut on hieman tuhdimpaa. Cabareissa (ei mitään tekemistä cabareen kanssa: )) bailataan aamuun asti (5-7) ja siellä yleisin juoma on whisky tai gini.
      Soussessa on tunisialaisia ja turisteja sulassa sovussa kun taas Soussen purjevene satama Port el Kantaui on pääasiassa turistien valloittama.
      Kauppapaikka eli muurien sisällä oleva medina on sitten oma lukunsa. Samat tavarat saat medinan ulkopuolelta halvemmalla. Älä mene medinaan ostoksille vaan ainoataan tutustumaan hulluun menoon.

      • Matkaan syksyllä

        Kiitos kaikille vastauksista.
        Juuri äsken varasin matkan Sousseen elokuun lopulle. =)
        Onko tosiaan niin, ettei hotellin ulkopuolella voi liikkua topissa kuten joku kirjoitti tai vaikka minihameessa. Aiheuttaako se pahoja katseita vai mitä ?
        Itse olen matkaan lähdössä mieheni kanssa, joten uskon että saan olla rauhassa ainakin näiltä "kulttuurien väliseltä lähestymisyrityksiltä" ;)
        Itse voisin lomani myös viettää vaikka limsalinjalla, mutta miestä varmaan helpottaa kuulla, että saa iltaoluensa.
        Pitääkö Tunisiassa muuten varoa taskuvarkaita ? Entä kuinka agressiivista kaupankäynti basaareilla on ? Itse kyllä älähdän jos iholle tullaan...ja suosin kiinteähintaisia kauppoja kun en jaksa tingata.


      • Matkaan syksyllä kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista.
        Juuri äsken varasin matkan Sousseen elokuun lopulle. =)
        Onko tosiaan niin, ettei hotellin ulkopuolella voi liikkua topissa kuten joku kirjoitti tai vaikka minihameessa. Aiheuttaako se pahoja katseita vai mitä ?
        Itse olen matkaan lähdössä mieheni kanssa, joten uskon että saan olla rauhassa ainakin näiltä "kulttuurien väliseltä lähestymisyrityksiltä" ;)
        Itse voisin lomani myös viettää vaikka limsalinjalla, mutta miestä varmaan helpottaa kuulla, että saa iltaoluensa.
        Pitääkö Tunisiassa muuten varoa taskuvarkaita ? Entä kuinka agressiivista kaupankäynti basaareilla on ? Itse kyllä älähdän jos iholle tullaan...ja suosin kiinteähintaisia kauppoja kun en jaksa tingata.

        Voit kulkea topissa ja minihameessa turistialueilla. Oman mukavuutesi vuoksi en suosita medinaan (hullu kauppapaikka) menoa liian avonaisissa, paitsi mikäli olet miehesi kanssa. Kuten aiemmin kerroin saat samat tavarat mitä on myynnissä medinassa halvemmalla medinan ulkopuolelta. Ulkopuolelta löydät useita kiinteähintaisia myymälöitä esim. AHLA


      • Kiinteät hinnat
        Matkaan syksyllä kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista.
        Juuri äsken varasin matkan Sousseen elokuun lopulle. =)
        Onko tosiaan niin, ettei hotellin ulkopuolella voi liikkua topissa kuten joku kirjoitti tai vaikka minihameessa. Aiheuttaako se pahoja katseita vai mitä ?
        Itse olen matkaan lähdössä mieheni kanssa, joten uskon että saan olla rauhassa ainakin näiltä "kulttuurien väliseltä lähestymisyrityksiltä" ;)
        Itse voisin lomani myös viettää vaikka limsalinjalla, mutta miestä varmaan helpottaa kuulla, että saa iltaoluensa.
        Pitääkö Tunisiassa muuten varoa taskuvarkaita ? Entä kuinka agressiivista kaupankäynti basaareilla on ? Itse kyllä älähdän jos iholle tullaan...ja suosin kiinteähintaisia kauppoja kun en jaksa tingata.

        soula center on medinan suulla josta löytyy kaikki turisti "krääsä" kiinteähintaisena.
        Tej Marhaba ja Soula Center ovat ostoskeskuksia joissa pikku liilleitä mutta minusta paras on Havaji center joka on n.2km port el kantauin ulkopuolella on yhtä liikettä vähän kuin tavaratalo jossa on kolmessa kerroksessa eri osastoja vaatteita ,laukkuja yms. ja vierestä löytyyy hyvä ravintola joka on tehty niinkuin oisit lentokoneen sisällä....taksi n.6-10 di.soussesta.tässä jotain vinkkejä jos tinkiminen ei innosta...=) .Pukeutua voi toki miten itsestä tuntuu ja kyllä turisti nuoriso esim ruotsalaiset liikkuu pikkuvaatteissa mutta itse en tunne oloani kovin miellyttäväksi
        eikä sellaista pukeutumista kovin hyväksytä ja usein myös kohtelu erinlaista...periaatehan pukeutumisessa on olkapäät peittoon ja polvet eli t.paita
        capri linja.


    • olutta

      Egyptissä olin 2v sitten Hurghadassa ja kaupoissa ei ollut olutta. Mitenkäs on Soussen tilanne, meinaan on kiva mennä rannalle ja samalla nautiskella vähän olutta..

    • Susah

      Kyllä täällä saa olutta kaupoista, paitsi perjantaisin. Ahla center on kallis ja medinasta saa kyllä tosi halvalla tavaraa, jos osaa tinkiä tai jos on paikallinen tinkijä mukana. Pukeutua voi miten haluaa. Kannattaa varoa skootterilla liikkuvia laukkuvarkaita, menevät skootterilla ohi ja nappaavat olalla roikkuvan laukun näpsäkästi. Kannattaa pitää laukku aina edessä päin visusti. Muuten on lämmintä, ihanaa, halpaa (roskaisuuteen kannattaa varautua), meri on kaunis, ja varsinkin näin Ramadanin aikana rannoilla sopivasti porukkaa. Terv. Soussessa asuva

    • kaksin mukavampaa

      Moi!!Mä olen menossa sinne 21.9(Sousseen)lähde sinäkin,kahdestaan on kivempi liikkua/kierrellä....Laita viestiä tänne jos kiinnostaa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe