Auttakaa

Jackrusselinterrieri

Moi. Eli mä oon 13v tyttö ja mulla on veli jjoka on tosi pahasti allergine koirille ja sitte myös on äiti ja isä. Haluun koiran nimittäi jackrusselinterrierin. Meillä ei oo ikinä enne ollu koiraa ja me ollaa jo soitettu yhteen kenneliin et se pentu on jo varattu. Ku tosiiaan se koira on meidän ensimmäinen eli ei minkään laista kokemusta ni ajateltiin et se on tosi helppo rotu ja helppo kouluttaa jne.. Ku monet just sanoo et se on vaikee mut en mä usko. Musta ne on ihania ja toosi söpöjä. Muista luonteella ei oo mtn välii koha ne on vaa söpöjä ♥ Kertookaa omista oiristanne. :D

5

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.-

joo terve

• hyihäpeänuori

Toivon todella ettet ole tosissas! En IKINÄ suosittelisi russelia ekaks koiraks. varsinkaaan jos ei ole minkäänlaista kokemusta ennestään. ja voin kyllä sanoa että todella vastuuton kasvattaja (mikä luultavasti on vain pentutehtailia) jos koiran tuollaiseen kotiin antaa! Tulossa siis taas yksi kouluttamaton russeli. Varsinkin jos koiran hankkimisen syy on sen ulkonäkö, eikä esim käyttötarkoitus. Kerroppas pikkulikka mikä ihme siinä on että ensimmäiksi koiraksi on pakko saada "söpöjaihana" koira,jolla energiaa riittää TODELLA paljon.ja veli vielä allerginen.Ei huhhuh.kasvappas isoksi,hanki tietoa ja kokemusta jackrusseleista,muuta omillesi ja harkitse sitten vasta koiraa. todella törkeää jos perheeseen edes harkitaan koiraa jos yksi perheenjäsenistä on allerginen. ja kerroppa kennelin nimi! haluaisin tietää mikä oikea kenneli myy koiria vain puhelimen välityksellä. sinunlaiselle nuorelle vielä. Ja pyysit kertomaan omista koirista,itseltä löytyy kaksi jackrusselia ja ikää löytyy jo yli 20v. ja voin kertoa että kyseessä on toki aivan ihana rotu, mutta ei todellakaan mikään sohvaperuna joka olisi helposti koulutettavissa. Asumme vielä maalla ja koirat saavat olla päivittäin monta tuntia pihalla agilitytreenit ja tokoilut pari kertaa viikossa. sekä jälki on nytten myös tullut kuvioihin.Onko sinulla muka oikeasti aikaaa antaa koiralle PÄIVITTÄIN se suuri liikunta määrä koulun ja kavereiden ohella? empä usko,joten soita "kenneliin" ja peru varaus,kasva ja mieti muutaman vuoden päästä uudestaan.

• hyihäpeänuori

Oho. Minä olen siis yli 20v. ei koirat. koirat ovat 1,5v ja 5v.

• Rooosamoi

Heippa, mun oli pakko osallistua tähän keskusteluun myös. Elikkä olen 16v ja mulla on russeli uros. (tosin ei oo eka koira perheessä että äidilläni on ollut koko ikänsä koiria ja terrierejä nimenomaan.) ja kotona tietenkin on aina ollut koira. Eli eka oma koira siis. On tullut painittua pariin kertaan kun russeli oli vielä kunnon murkkuiässä.. Ja en tosiaan minäkään IKINÄ suosittele minkäänlaista terrieriä ensimmäiseksi koiraksi. Siitä ei tulisi muutakun huonosti koulutettuja koiria ja sitten tulee surullisen kuuluisia tarinoita että koira jouduttiin lopettamaan huonojen käytöstapojen vuoksi (tietysti ääritapauksissa tehdään näin) mutta sitten koira joutuu kiertoon eikä kukaan halua tottelematonta koiraa!

• Rooosamoi

Heippa, mun oli pakko osallistua tähän keskusteluun myös. Elikkä olen 16v ja mulla on russeli uros. (tosin ei oo eka koira perheessä että äidilläni on ollut koko ikänsä koiria ja terrierejä nimenomaan.) ja kotona tietenkin on aina ollut koira. Eli eka oma koira siis. On tullut painittua pariin kertaan kun russeli oli vielä kunnon murkkuiässä.. Ja en tosiaan minäkään IKINÄ suosittele minkäänlaista terrieriä ensimmäiseksi koiraksi. Siitä ei tulisi muutakun huonosti koulutettuja koiria ja sitten tulee surullisen kuuluisia tarinoita että koira jouduttiin lopettamaan huonojen käytöstapojen vuoksi (tietysti ääritapauksissa tehdään näin) mutta sitten koira joutuu kiertoon eikä kukaan halua tottelematonta koiraa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe