Kaipaisin lisätietoa Basenjista ja omakohtaisia kokemuksia:)
Eli millainen koira tuo Basenji on?
Kiitos jo etukäteen !
Tietoa
6
368
Vastaukset
- qwd
Pahasti outo. Ei oikein koira. Ei helppo. Mutta siihen ihastuu todella.
Tervehdys!
Vastaan samalla kertaa sekä 'kinostuneen' että 'sellasta112' viestiin. Kirjoittaja kun taitaa olla sama henkilö.
Basenji on suurimman osan aikaa vaikkapa kissamainen koira tai toisaalta pelkästään koiramainen ihana olento. Vain joissakin suhteissa se on ärsyttävä patkapää... Jos vastaisin tyhjentävästi tässä ketjussa kysymykseesi, "Millainen koira tuo Basenji on?" joutuisin kirjoittelemaan vähintään kolme päivää ja kuusitoista sivua tekstiä. Eikä sekään riittäisi.
Jos olet basenjeista tosissasi kiinnostunut etkä mielestäsi ole löytänyt tarpeeksi tietoa, niin tervetuloa Suomen Basenjit Ry:n keskustelupalstoille. Siellä voit kirjauduttuasi keskustelijaksi kysyä mitä vaan kysymyksiä basenjista ja saat varmasti vastauksia. Löydät myös paljon valmiiksi kirjoitettua luettavaa ja paljon valmiiksi tuumattua tietoa eri keskusteluketjuista.
Linkki keskustelusivustolle:
http://www.s8.createphpbb.com/basenjikerho/- Pippa
Basenji on mukavuudenhaluinen pelle, jolla ei ole pätkääkään miellyttämisen halua eli ei ole mikään tohvelinnoutaja. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi basenjia väitetään vaikeaksi roduksi, vaikean/hankalan siitä tekee vain se, että sitä ei voi pitää irti erittäin voimakkaan riistavietin takia (lähtee kaiken liikkuvan perään, vaarana jäädä auton alle) eikä tule toimeen vieraiden koirien kanssa. Välillä mun basenji on "perässä vedettävä idiootti", joten ei sitä ainakaan pelkäksi lenkkiseuraksi kannata ottaa, vaikka basenji tarviikin suhteellisen paljon liikuntaa/aktivointia. Ei siedä kylmää eikä pidä vedestä.
Pippa kirjoitti:
"Basenji on mukavuudenhaluinen pelle, jolla ei ole pätkääkään miellyttämisen halua. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi basenjia väitetään vaikeaksi roduksi, vaikean/hankalan siitä tekee vain se, että sitä ei voi pitää irti erittäin voimakkaan riistavietin takia (lähtee kaiken liikkuvan perään, vaarana jäädä auton alle) eikä tule toimeen vieraiden koirien kanssa."
Juuri näin! Ihan samaa mieltä olen, vaikka en ole osannutkaan noin lyhyesti ja osuvasti koiruuksia kuvailla:-)).
Meillä on tosin harvoin tarvinnut näitä perässä vetää, pikemminkin päinvastoin on lenkeillä edetty...- Pippa
Kyllä näitä saa välillä ihan kirjaimellisesti vetää perässään :) Ei tietenkään monia metrejä, välillä vaan tuleee kohtia, että just se suunta mihin minä olisin menossa, ei miellytä. Sateella varsinkaan... mutta tarpeilla on siitä huolimatta käytävä.
- Urosbasu
Mun basenji on juoksentelee joka päivä vapaana, ei tarvi perässä vetää ja tulee todella hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Lähtee joskus jäniksen perään, mutta tulee noin minuutissa takaisin... Että eipä nää kaikki ole samasta puusta veistetty:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124110MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822111Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216951Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848