Tietoa

kinostunut

Kaipaisin lisätietoa Basenjista ja omakohtaisia kokemuksia:)
Eli millainen koira tuo Basenji on?

Kiitos jo etukäteen !

6

656

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwd

Pahasti outo. Ei oikein koira. Ei helppo. Mutta siihen ihastuu todella.

• Tervehdys!
      Vastaan samalla kertaa sekä 'kinostuneen' että 'sellasta112' viestiin. Kirjoittaja kun taitaa olla sama henkilö.

Basenji on suurimman osan aikaa vaikkapa kissamainen koira tai toisaalta pelkästään koiramainen ihana olento. Vain joissakin suhteissa se on ärsyttävä patkapää... Jos vastaisin tyhjentävästi tässä ketjussa kysymykseesi, "Millainen koira tuo Basenji on?" joutuisin kirjoittelemaan vähintään kolme päivää ja kuusitoista sivua tekstiä. Eikä sekään riittäisi.

Jos olet basenjeista tosissasi kiinnostunut etkä mielestäsi ole löytänyt tarpeeksi tietoa, niin tervetuloa Suomen Basenjit Ry:n keskustelupalstoille. Siellä voit kirjauduttuasi keskustelijaksi kysyä mitä vaan kysymyksiä basenjista ja saat varmasti vastauksia. Löydät myös paljon valmiiksi kirjoitettua luettavaa ja paljon valmiiksi tuumattua tietoa eri keskusteluketjuista.

Linkki keskustelusivustolle:

http://www.s8.createphpbb.com/basenjikerho/

• Pippa

Basenji on mukavuudenhaluinen pelle, jolla ei ole pätkääkään miellyttämisen halua eli ei ole mikään tohvelinnoutaja. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi basenjia väitetään vaikeaksi roduksi, vaikean/hankalan siitä tekee vain se, että sitä ei voi pitää irti erittäin voimakkaan riistavietin takia (lähtee kaiken liikkuvan perään, vaarana jäädä auton alle) eikä tule toimeen vieraiden koirien kanssa. Välillä mun basenji on "perässä vedettävä idiootti", joten ei sitä ainakaan pelkäksi lenkkiseuraksi kannata ottaa, vaikka basenji tarviikin suhteellisen paljon liikuntaa/aktivointia. Ei siedä kylmää eikä pidä vedestä.

• Pippa kirjoitti:
      "Basenji on mukavuudenhaluinen pelle, jolla ei ole pätkääkään miellyttämisen halua. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi basenjia väitetään vaikeaksi roduksi, vaikean/hankalan siitä tekee vain se, että sitä ei voi pitää irti erittäin voimakkaan riistavietin takia (lähtee kaiken liikkuvan perään, vaarana jäädä auton alle) eikä tule toimeen vieraiden koirien kanssa."

Juuri näin! Ihan samaa mieltä olen, vaikka en ole osannutkaan noin lyhyesti ja osuvasti koiruuksia kuvailla:-)).

Meillä on tosin harvoin tarvinnut näitä perässä vetää, pikemminkin päinvastoin on lenkeillä edetty...

• Pippa

Kyllä näitä saa välillä ihan kirjaimellisesti vetää perässään :) Ei tietenkään monia metrejä, välillä vaan tuleee kohtia, että just se suunta mihin minä olisin menossa, ei miellytä. Sateella varsinkaan... mutta tarpeilla on siitä huolimatta käytävä.

• Urosbasu

Mun basenji on juoksentelee joka päivä vapaana, ei tarvi perässä vetää ja tulee todella hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Lähtee joskus jäniksen perään, mutta tulee noin minuutissa takaisin... Että eipä nää kaikki ole samasta puusta veistetty:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä on kaivattusi

Nimen kolme ensimmäistä kirjainta Mar....
      Ikävä
      88
      1388
    2. Minkä ikäinen on kaivattusi

ja sinä? Vai tiedätkö hänen ikää?
      Ikävä
      68
      1156
    3. Milloin olette

Nähneet viimeksi kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      65
      961
    4. Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?

Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste
      Maailman menoa
      164
      860
    5. Välillä tulee haikeus

Et kaikki päättyi näin. Etten saanut vastauksia. Ei meitä oltu tarkoitettu. Niin se vain on.
      Ikävä
      66
      715
    6. El Khamenein arkku K-Kaupan autossa?

Kyllä kauppias hoitaa?
      Maailman menoa
      92
      692
    7. Tunteilla leikkiminen

Oletko leikkinyt kaivattusi tai jonkun kiinnostuneen tunteilla, pelannut jotain peliä tai pelleillyt asioilla? Miksi?
      Ikävä
      103
      674
    8. Oothan sä erilainen mies

Kaikintavoin. Ikävä kyllä en tunnistanut sitä seikkaa aikoja sitten, ja nyt olen armottoman rakastunut. Olen vaan ❤️
      Ikävä
      37
      636
    9. Huomenta

Rakas... Tiedän että tykkäät minusta😘
      Ikävä
      43
      631
    10. Mahdoton tilanne

Täällä monella tuntuu olevan jumissa oleva tilanne. Joillakin kaipuu ja ikävä on kestänyt jo vuosia. Osapuoli/puolet ova
      Ikävä
      59
      619
    Aihe