Kaipaisin lisätietoa Basenjista ja omakohtaisia kokemuksia:)
Eli millainen koira tuo Basenji on?
Kiitos jo etukäteen !
Tietoa
6
659
Vastaukset 6
- qwd
Pahasti outo. Ei oikein koira. Ei helppo. Mutta siihen ihastuu todella.
Tervehdys!
Vastaan samalla kertaa sekä 'kinostuneen' että 'sellasta112' viestiin. Kirjoittaja kun taitaa olla sama henkilö.
Basenji on suurimman osan aikaa vaikkapa kissamainen koira tai toisaalta pelkästään koiramainen ihana olento. Vain joissakin suhteissa se on ärsyttävä patkapää... Jos vastaisin tyhjentävästi tässä ketjussa kysymykseesi, "Millainen koira tuo Basenji on?" joutuisin kirjoittelemaan vähintään kolme päivää ja kuusitoista sivua tekstiä. Eikä sekään riittäisi.
Jos olet basenjeista tosissasi kiinnostunut etkä mielestäsi ole löytänyt tarpeeksi tietoa, niin tervetuloa Suomen Basenjit Ry:n keskustelupalstoille. Siellä voit kirjauduttuasi keskustelijaksi kysyä mitä vaan kysymyksiä basenjista ja saat varmasti vastauksia. Löydät myös paljon valmiiksi kirjoitettua luettavaa ja paljon valmiiksi tuumattua tietoa eri keskusteluketjuista.
Linkki keskustelusivustolle:
http://www.s8.createphpbb.com/basenjikerho/- Pippa
Basenji on mukavuudenhaluinen pelle, jolla ei ole pätkääkään miellyttämisen halua eli ei ole mikään tohvelinnoutaja. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi basenjia väitetään vaikeaksi roduksi, vaikean/hankalan siitä tekee vain se, että sitä ei voi pitää irti erittäin voimakkaan riistavietin takia (lähtee kaiken liikkuvan perään, vaarana jäädä auton alle) eikä tule toimeen vieraiden koirien kanssa. Välillä mun basenji on "perässä vedettävä idiootti", joten ei sitä ainakaan pelkäksi lenkkiseuraksi kannata ottaa, vaikka basenji tarviikin suhteellisen paljon liikuntaa/aktivointia. Ei siedä kylmää eikä pidä vedestä.
Pippa kirjoitti:
"Basenji on mukavuudenhaluinen pelle, jolla ei ole pätkääkään miellyttämisen halua. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi basenjia väitetään vaikeaksi roduksi, vaikean/hankalan siitä tekee vain se, että sitä ei voi pitää irti erittäin voimakkaan riistavietin takia (lähtee kaiken liikkuvan perään, vaarana jäädä auton alle) eikä tule toimeen vieraiden koirien kanssa."
Juuri näin! Ihan samaa mieltä olen, vaikka en ole osannutkaan noin lyhyesti ja osuvasti koiruuksia kuvailla:-)).
Meillä on tosin harvoin tarvinnut näitä perässä vetää, pikemminkin päinvastoin on lenkeillä edetty...- Pippa
Kyllä näitä saa välillä ihan kirjaimellisesti vetää perässään :) Ei tietenkään monia metrejä, välillä vaan tuleee kohtia, että just se suunta mihin minä olisin menossa, ei miellytä. Sateella varsinkaan... mutta tarpeilla on siitä huolimatta käytävä.
- Urosbasu
Mun basenji on juoksentelee joka päivä vapaana, ei tarvi perässä vetää ja tulee todella hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Lähtee joskus jäniksen perään, mutta tulee noin minuutissa takaisin... Että eipä nää kaikki ole samasta puusta veistetty:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta843666Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4051350Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty381024Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72883Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä204856Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s286793Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto22750Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33661Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen23659Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan36624