Kaipaisin lisätietoa Basenjista ja omakohtaisia kokemuksia:)
Eli millainen koira tuo Basenji on?
Kiitos jo etukäteen !
Tietoa
6
379
Vastaukset
- qwd
Pahasti outo. Ei oikein koira. Ei helppo. Mutta siihen ihastuu todella.
Tervehdys!
Vastaan samalla kertaa sekä 'kinostuneen' että 'sellasta112' viestiin. Kirjoittaja kun taitaa olla sama henkilö.
Basenji on suurimman osan aikaa vaikkapa kissamainen koira tai toisaalta pelkästään koiramainen ihana olento. Vain joissakin suhteissa se on ärsyttävä patkapää... Jos vastaisin tyhjentävästi tässä ketjussa kysymykseesi, "Millainen koira tuo Basenji on?" joutuisin kirjoittelemaan vähintään kolme päivää ja kuusitoista sivua tekstiä. Eikä sekään riittäisi.
Jos olet basenjeista tosissasi kiinnostunut etkä mielestäsi ole löytänyt tarpeeksi tietoa, niin tervetuloa Suomen Basenjit Ry:n keskustelupalstoille. Siellä voit kirjauduttuasi keskustelijaksi kysyä mitä vaan kysymyksiä basenjista ja saat varmasti vastauksia. Löydät myös paljon valmiiksi kirjoitettua luettavaa ja paljon valmiiksi tuumattua tietoa eri keskusteluketjuista.
Linkki keskustelusivustolle:
http://www.s8.createphpbb.com/basenjikerho/- Pippa
Basenji on mukavuudenhaluinen pelle, jolla ei ole pätkääkään miellyttämisen halua eli ei ole mikään tohvelinnoutaja. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi basenjia väitetään vaikeaksi roduksi, vaikean/hankalan siitä tekee vain se, että sitä ei voi pitää irti erittäin voimakkaan riistavietin takia (lähtee kaiken liikkuvan perään, vaarana jäädä auton alle) eikä tule toimeen vieraiden koirien kanssa. Välillä mun basenji on "perässä vedettävä idiootti", joten ei sitä ainakaan pelkäksi lenkkiseuraksi kannata ottaa, vaikka basenji tarviikin suhteellisen paljon liikuntaa/aktivointia. Ei siedä kylmää eikä pidä vedestä.
Pippa kirjoitti:
"Basenji on mukavuudenhaluinen pelle, jolla ei ole pätkääkään miellyttämisen halua. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi basenjia väitetään vaikeaksi roduksi, vaikean/hankalan siitä tekee vain se, että sitä ei voi pitää irti erittäin voimakkaan riistavietin takia (lähtee kaiken liikkuvan perään, vaarana jäädä auton alle) eikä tule toimeen vieraiden koirien kanssa."
Juuri näin! Ihan samaa mieltä olen, vaikka en ole osannutkaan noin lyhyesti ja osuvasti koiruuksia kuvailla:-)).
Meillä on tosin harvoin tarvinnut näitä perässä vetää, pikemminkin päinvastoin on lenkeillä edetty...- Pippa
Kyllä näitä saa välillä ihan kirjaimellisesti vetää perässään :) Ei tietenkään monia metrejä, välillä vaan tuleee kohtia, että just se suunta mihin minä olisin menossa, ei miellytä. Sateella varsinkaan... mutta tarpeilla on siitä huolimatta käytävä.
- Urosbasu
Mun basenji on juoksentelee joka päivä vapaana, ei tarvi perässä vetää ja tulee todella hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Lähtee joskus jäniksen perään, mutta tulee noin minuutissa takaisin... Että eipä nää kaikki ole samasta puusta veistetty:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004736753- 262501
- 2182457
- 1391752
- 1141698
- 741113
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601103IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41095Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.1371017Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu62897