Alotetaan nyt siintä, että en ole paljoakaan kuvia muokannut, enkä omista mitään kuvanmuokkaus ohjelmia (...paitsi paint)
Ostelin tossa pari viikkoa taaksepäin uuden puhelimen, Nokian N9 ja tahtoisin sille taustakuvaksi erään ottamani kuvan, mutta kuva on liian iso (?) siihen.
Olen useampaan otteeseen pienentänyt kuvaa paintin avulla, mutta puhelimella kuva näyttää edelleen samalta (puhelimen näytöllä erittäin pieni, mutta vain osan saan siitä taustakuvaksi = liian suuri?) Oisko kellään tietoa mistään ilmaisesta, helposta sekä yksinkertaisesta kuvankäsittelyohjelmasta, joka sopii aloittelijalle näinkin yksinkertaisessa ongelmassa (minulle se on kyllä harvinaisen monimutkainen ongelma)
Kuvan koon muokkaaminen
Tietämätön
4
201
Vastaukset
- Tietämätön
Lisätään nyt vielä tähän, että olen suurentanut sekä pienentänyt kuvaa paintissa rajulla kädellä, mutta puhelimella saan JOKA KERRALLA saman kokoisen alueen laitettua taustakuvaksi? Eli en siis saa koko kuvaa, vaan vajaa puolet siitä?
- io87
Täytyy tietää puhelimen näytön resoluutio. Pikseliäxpikseliä ja sitten antaa kuvalle samat arvot. Resize on komento, mutta en tiedä voiko paintilla muuttaa pikselin tarkkuudelle. Ennen se ainakin oli %.
- Tietämätön
Et osais vaikka vinkata netistä jotain hyvää ohjelmaa jolla tän vois toteuttaa? :(
- YrLD0mMX
Gimp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as893564Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253103- 563054
- 612875
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642710Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542697On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle622436Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802281- 692138
- 452132