Alotetaan nyt siintä, että en ole paljoakaan kuvia muokannut, enkä omista mitään kuvanmuokkaus ohjelmia (...paitsi paint)
Ostelin tossa pari viikkoa taaksepäin uuden puhelimen, Nokian N9 ja tahtoisin sille taustakuvaksi erään ottamani kuvan, mutta kuva on liian iso (?) siihen.
Olen useampaan otteeseen pienentänyt kuvaa paintin avulla, mutta puhelimella kuva näyttää edelleen samalta (puhelimen näytöllä erittäin pieni, mutta vain osan saan siitä taustakuvaksi = liian suuri?) Oisko kellään tietoa mistään ilmaisesta, helposta sekä yksinkertaisesta kuvankäsittelyohjelmasta, joka sopii aloittelijalle näinkin yksinkertaisessa ongelmassa (minulle se on kyllä harvinaisen monimutkainen ongelma)
Kuvan koon muokkaaminen
Tietämätön
4
242
Vastaukset 4
- Tietämätön
Lisätään nyt vielä tähän, että olen suurentanut sekä pienentänyt kuvaa paintissa rajulla kädellä, mutta puhelimella saan JOKA KERRALLA saman kokoisen alueen laitettua taustakuvaksi? Eli en siis saa koko kuvaa, vaan vajaa puolet siitä?
- io87
Täytyy tietää puhelimen näytön resoluutio. Pikseliäxpikseliä ja sitten antaa kuvalle samat arvot. Resize on komento, mutta en tiedä voiko paintilla muuttaa pikselin tarkkuudelle. Ennen se ainakin oli %.
- Tietämätön
Et osais vaikka vinkata netistä jotain hyvää ohjelmaa jolla tän vois toteuttaa? :(
- YrLD0mMX
Gimp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 107730
- 39685
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.19660Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32629Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38557Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63526- 34525
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?50519- 68499
- 63491