Alotetaan nyt siintä, että en ole paljoakaan kuvia muokannut, enkä omista mitään kuvanmuokkaus ohjelmia (...paitsi paint)
Ostelin tossa pari viikkoa taaksepäin uuden puhelimen, Nokian N9 ja tahtoisin sille taustakuvaksi erään ottamani kuvan, mutta kuva on liian iso (?) siihen.
Olen useampaan otteeseen pienentänyt kuvaa paintin avulla, mutta puhelimella kuva näyttää edelleen samalta (puhelimen näytöllä erittäin pieni, mutta vain osan saan siitä taustakuvaksi = liian suuri?) Oisko kellään tietoa mistään ilmaisesta, helposta sekä yksinkertaisesta kuvankäsittelyohjelmasta, joka sopii aloittelijalle näinkin yksinkertaisessa ongelmassa (minulle se on kyllä harvinaisen monimutkainen ongelma)
Kuvan koon muokkaaminen
Tietämätön
4
189
Vastaukset
- Tietämätön
Lisätään nyt vielä tähän, että olen suurentanut sekä pienentänyt kuvaa paintissa rajulla kädellä, mutta puhelimella saan JOKA KERRALLA saman kokoisen alueen laitettua taustakuvaksi? Eli en siis saa koko kuvaa, vaan vajaa puolet siitä?
- io87
Täytyy tietää puhelimen näytön resoluutio. Pikseliäxpikseliä ja sitten antaa kuvalle samat arvot. Resize on komento, mutta en tiedä voiko paintilla muuttaa pikselin tarkkuudelle. Ennen se ainakin oli %.
- Tietämätön
Et osais vaikka vinkata netistä jotain hyvää ohjelmaa jolla tän vois toteuttaa? :(
- YrLD0mMX
Gimp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252049
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1301533En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931376- 631244
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1381176The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223922- 155881
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57813Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20779