Alotetaan nyt siintä, että en ole paljoakaan kuvia muokannut, enkä omista mitään kuvanmuokkaus ohjelmia (...paitsi paint)
Ostelin tossa pari viikkoa taaksepäin uuden puhelimen, Nokian N9 ja tahtoisin sille taustakuvaksi erään ottamani kuvan, mutta kuva on liian iso (?) siihen.
Olen useampaan otteeseen pienentänyt kuvaa paintin avulla, mutta puhelimella kuva näyttää edelleen samalta (puhelimen näytöllä erittäin pieni, mutta vain osan saan siitä taustakuvaksi = liian suuri?) Oisko kellään tietoa mistään ilmaisesta, helposta sekä yksinkertaisesta kuvankäsittelyohjelmasta, joka sopii aloittelijalle näinkin yksinkertaisessa ongelmassa (minulle se on kyllä harvinaisen monimutkainen ongelma)
Kuvan koon muokkaaminen
Tietämätön
4
226
Vastaukset
- Tietämätön
Lisätään nyt vielä tähän, että olen suurentanut sekä pienentänyt kuvaa paintissa rajulla kädellä, mutta puhelimella saan JOKA KERRALLA saman kokoisen alueen laitettua taustakuvaksi? Eli en siis saa koko kuvaa, vaan vajaa puolet siitä?
- io87
Täytyy tietää puhelimen näytön resoluutio. Pikseliäxpikseliä ja sitten antaa kuvalle samat arvot. Resize on komento, mutta en tiedä voiko paintilla muuttaa pikselin tarkkuudelle. Ennen se ainakin oli %.
- Tietämätön
Et osais vaikka vinkata netistä jotain hyvää ohjelmaa jolla tän vois toteuttaa? :(
- YrLD0mMX
Gimp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2696967SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p805551Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.1054505SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2693971Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat643709Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1463309Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur2512993Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2752251SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden521779Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo491645